Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1597

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vedr. parkeringssaken til Kåre W.

Stusser litt over komentarene her. Hvis poenget er at samfunnet har mange uløste problemstillinger og ingen tar tak i dem hvorfor er det da ille at mennesker med inflytelse gjør nettop dette?

Jeg synes det er flott at man får fokus på gebyrforskjeller slik at man ev. kan få ett form for tak på dette. Jeg synes også at det er ille at man ikke har et klarere regelverk de private må forholde seg til.

At fyren heter Kåre W. har jo ingen ting med den prinsipielle saken å gjøre?!?

L.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Vedr. parkeringssaken til Kåre W.

Stusser litt over komentarene her. Hvis poenget er at samfunnet har mange uløste problemstillinger og ingen tar tak i dem hvorfor er det da ille at mennesker med inflytelse gjør nettop dette?

Jeg synes det er flott at man får fokus på gebyrforskjeller slik at man ev. kan få ett form for tak på dette. Jeg synes også at det er ille at man ikke har et klarere regelverk de private må forholde seg til.

At fyren heter Kåre W. har jo ingen ting med den prinsipielle saken å gjøre?!?

L.

Jeg trodde liksom han hadde litt peiling å hvordan samfunnet fungerer, man kan jo få det intrykket.

Ser jo nå at han lever inne i boblen sin inne i Oslo som de fleste regjering/stortings folk.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damer, denne kjære søte delen av våre liv som holder oss i gang!

Hva er de egentlig for noe?

Anders Eklund: - Jeg har fått meg kjæreste - VG Nett om Sverige

Fyren har fått seg en beundrerinne. Har også lest at Fritzel får sekkevis med frierbrev ukentlig fra forelskede kvinner.

Noen som har en brukbar forklaring?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg trodde liksom han hadde litt peiling å hvordan samfunnet fungerer, man kan jo få det intrykket.

Ser jo nå at han lever inne i boblen sin inne i Oslo som de fleste regjering/stortings folk.
    At en politiker finner problemer i samfunnet er jo bare positivt! Samfunnet fungerer slik VI vil det skal fungere og siden ingen bryr seg nok om denne spesifike saken er det blitt litt texas. Det er sakens kjerne.

Jeg hadde aldri på noe tidspunkt 100% oversikt over mitt fag ettersom det er umulig å vite alt om ett så stort fagfelt. (ikke 50% en gang). Hvorfor er det slik at politiker SKAL vite om alt om alt i landet vårt?

I artikkelteksten går det veldig tydelig frem hva han mener om disse variasjonene i gebyrer for den samme "overtredelsen" og jeg er 100% enig i at en feilparkering bør koste det samme i Ålesund som i Oslo.

Hva ligger bak "bobble" argumentet? Det virker nesten som om du har "gitt opp" samfunnsdebatten og ikke lenger tror at ting kan bedre seg. Personlig kommer jeg til å yttre meninnger om det jeg mener er feil overfor de aktuelle myndigheter til jeg går i grava, hvis man tror det ikke nytter tar man jo ikke del av fellesskapet (min mening).

Jeg er med på grunntanken din som litt uklart går ut på at en høyremann burde fremelske høye inntekter til det private næringslivet (hvis det er poenget ditt). Kåre W. er definitivt ikke en mann av "den nye økonomien" og jeg skjønner godt at han reagerer.

L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damer, denne kjære søte delen av våre liv som holder oss i gang!

Hva er de egentlig for noe?

Anders Eklund: - Jeg har fått meg kjæreste - VG Nett om Sverige

Fyren har fått seg en beundrerinne. Har også lest at Fritzel får sekkevis med frierbrev ukentlig fra forelskede kvinner.

Noen som har en brukbar forklaring?

Mange kvinnet blir tiltrukket av "slike menn" på samme måte som noen liker "smågutter" eller har andre mer eller mindre merkelige "lyster".

Vanlig det! Men ikke nødvendighvis "sundt".

Det er særdeles mange damer som trekkes til personer med problemer fordi de har et enormt behov for å "endre/fikse" opp i problemene deres, macho menn har jo bøtter og lass med damer selv om mange av damene ikke har det godt overhodet"!

Personlig synes jeg det er merkelig men slik er verden gett!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en politiker finner problemer i samfunnet er jo bare positivt! Samfunnet fungerer slik VI vil det skal fungere og siden ingen bryr seg nok om denne spesifike saken er det blitt litt texas. Det er sakens kjerne.

Jeg hadde aldri på noe tidspunkt 100% oversikt over mitt fag ettersom det er umulig å vite alt om ett så stort fagfelt. (ikke 50% en gang). Hvorfor er det slik at politiker SKAL vite om alt om alt i landet vårt?

I artikkelteksten går det veldig tydelig frem hva han mener om disse variasjonene i gebyrer for den samme "overtredelsen" og jeg er 100% enig i at en feilparkering bør koste det samme i Ålesund som i Oslo.

Hva ligger bak "bobble" argumentet? Det virker nesten som om du har "gitt opp" samfunnsdebatten og ikke lenger tror at ting kan bedre seg. Personlig kommer jeg til å yttre meninnger om det jeg mener er feil overfor de aktuelle myndigheter til jeg går i grava, hvis man tror det ikke nytter tar man jo ikke del av fellesskapet (min mening).

Jeg er med på grunntanken din som litt uklart går ut på at en høyremann burde fremelske høye inntekter til det private næringslivet (hvis det er poenget ditt). Kåre W. er definitivt ikke en mann av "den nye økonomien" og jeg skjønner godt at han reagerer.

L.

Vet ikke om du har oppfattet det samme som meg.... Men jeg leser daglig om parkeringscowboyene.

De som bøtelegger deg selv om du har tid igjen, bøtelegger deg mens du er på vei til automaten, bøtelegger deg på din egen betalte parkeringsplass!!! Listen er uendlig, hundrevis av tilfeller hver dag.... mye verre enn Kåre sitt opplegg.

Så dette var jo litt merkelig å henge seg opp i?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LAARS

Jeg trenger hjelp, driver og setter opp hjemmenettverk her i heimen noe som bør gå som smurt, men saken er den at :

Alltibox sentralen sender ut trådløst signalet til laptoppene, mens htpc er kablet fra ekstern router som er koblet i alltiboxen, whaaat to do ?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

L.
    Willoch er Høyremann, eller var. Han stod i bresjen for at mye av det offentlige skulle privatiseres og konkurranseutsettes. Markedsmekanismen skulle sikre forbrukerne et bedre og billigere tilbud enn det offentlige selv kunne klare.

Parkering var étt eksempel. Kommunene kunne selv velge om de ville ha "bryet" med administrasjonen, eller sette det bort.
    CityPark er en ren privat bedrift som yter denne tjenesten.
    At de har ordning med gebyr på kr 700 for feilparkering er opp til dem. Det er Høyres politikk at du&jeg da skal kunne velge om vi vil stå der eller ikke. CityPark må være konkurransedyktige, både på pris og gebyrer.
    Kr 700-800 for feilparkering er ikke ublu, men høyere enn kanskje en kommunal plass tilsier. Prisen skal det opplyses om på skilting ved parkeringsplassen.

At Willoch nå gråter sine modige tårer og prøver å unnskylde med "at det er ikke meg som sådan, men prinsippet", det må han lenger på landet med. Han stod i bresjen for at systemt er blitt som det er blitt.

Hvis Willoch nå hevder at gebyrene skal være like over hele fjøla, så har han også her gått tilbake på egne tidligere standpunkter, slik han også har gjort i Israel/Palestina spørsmålet.
    Han kunne sågar nå faktisk representere SV, eller RV i kommunestyret i Bærum. Så langt fra opprinnelig ideoligi har han kommet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har oppfattet det samme som meg.... Men jeg leser daglig om parkeringscowboyene.

De som bøtelegger deg selv om du har tid igjen, bøtelegger deg mens du er på vei til automaten, bøtelegger deg på din egen betalte parkeringsplass!!! Listen er uendlig, hundrevis av tilfeller hver dag.... mye verre enn Kåre sitt opplegg.

Så dette var jo litt merkelig å henge seg opp i?
    Mange ting er alltid værre en noe annet! Poenget må vel være å begynnet ett sted uten å bli hunsa av den grunn bare fordi man ikke begynner på "rett sted" i følge "noen". Det var mitt poeng.

At parkeringsbutikken er på bærtur har jeg opplevd selv noen ganger og det har jeg klaget på, og sendt brev om til trafikkmyndighetene ettersom det hjelper! Jeg fikk en bot for å ha feilparkert på tomta til fatter'n :-D. Dette er selfølgelig umulig å forfølge politisk så da må man begynne med regelverket et annet sted. Kåre W. er nok smartere en man tror

Jeg er overbevist om at det er mye bedre å rette energien sin mot de som faktisk gjør feil og ikke de som tar tak i ting, selv om man ikke ser det umiddelbare poenget.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    LAARS

Jeg trenger hjelp, driver og setter opp hjemmenettverk her i heimen noe som bør gå som smurt, men saken er den at :

Alltibox sentralen sender ut trådløst signalet til laptoppene, mens htpc er kablet fra ekstern router som er koblet i alltiboxen, whaaat to do ?
    Er litt trøtt i hue i dag men HVA var problemet?

Er det htpc'n som ikke får kontakt? If so: Antagelig et rettighetsproblem, se på ruterkonfig i forhold til porter / åpning av porter. Antar du finner info om dette i dokumentasjonen til ALTiBox'n.

Uklart?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt trøtt i hue i dag men HVA var problemet?

Er det htpc'n som ikke får kontakt? If so: Antagelig et rettighetsproblem, se på ruterkonfig i forhold til porter / åpning av porter. Antar du finner info om dette i dokumentasjonen til ALTiBox'n.

Uklart?
    Ingen av de finner hverandre i nettverksgruppen hjemme
    Virker ikke som om de får kontakt på noe vis. For det er vel 2 routere som er koblet i lag på et vis hvis du skjønner.

Altså her er oppsettet

Fibersentral->trådløs routing til laptop1 & 2
    Fibersentral->Kablet til ekstern router->kablet til htpc

Mulig jeg er sløv, men ca sånn er det jeg mener

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga vel opp hele greia når de skulle begynne å tjene penger på syke eller sørgende - eller glade :-D ved sykehuset.

Så mitt råd til Kåre er - betal, kom deg videre, det er ikke verdt det. Du slåss mot noen som ikke har skrupler i det hele tatt!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Han kunne sågar nå faktisk representere SV, eller RV i kommunestyret i Bærum. Så langt fra opprinnelig ideoligi har han kommet.
    Ja, mannen er jo nesten ok blitt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Willoch er Høyremann, eller var. Han stod i bresjen for at mye av det offentlige skulle privatiseres og konkurranseutsettes. Markedsmekanismen skulle sikre forbrukerne et bedre og billigere tilbud enn det offentlige selv kunne klare.

Parkering var étt eksempel. Kommunene kunne selv velge om de ville ha "bryet" med administrasjonen, eller sette det bort.
    CityPark er en ren privat bedrift som yter denne tjenesten.
    At de har ordning med gebyr på kr 700 for feilparkering er opp til dem. Det er Høyres politikk at du&jeg da skal kunne velge om vi vil stå der eller ikke. CityPark må være konkurransedyktige, både på pris og gebyrer.
    Kr 700-800 for feilparkering er ikke ublu, men høyere enn kanskje en kommunal plass tilsier. Prisen skal det opplyses om på skilting ved parkeringsplassen.

At Willoch nå gråter sine modige tårer og prøver å unnskylde med "at det er ikke meg som sådan, men prinsippet", det må han lenger på landet med. Han stod i bresjen for at systemt er blitt som det er blitt.

Hvis Willoch nå hevder at gebyrene skal være like over hele fjøla, så har han også her gått tilbake på egne tidligere standpunkter, slik han også har gjort i Israel/Palestina spørsmålet.
    Ja og Nei. ... Du har en del gode punkter der..

Kåre Wildlock er høyremann og for privatisering...JA... Men har han defor skylden for gebyrer som når himmelen...NEI...

Hvis det kommunale systemet klarer å levere disse tjenestene med et gebyrgrunnlag på 500.- og de private må ta 700+ for at det skal gå rundt er jo dette stikk i strid med Høyres politikk og grunntanke! Hva som er "grei pris" på en bot ER et politisk spørsmål, ikke noe som bør overlates til privat næringsliv.

Høyre's utgangspunkt var å spare innen offentlig sektor ved å privatisere tjenester (noe jeg er motsatander av). Det har ikke alltid fungert etter prinsippet om at tjenestene ikke skulle bli dyrere eller dårligere for innbyggeren. I noen tilfeller ble etater tilbakeført til kommunen fordi den private aktøren ikke klarte å gjenomføre dette feks. sykehjem/eldreomsorg i Oslo, driftstjenester ble det også en masse bråk med. Jeg synes det er galskap å privatisere over hele linja fordi dette vil føre til at det private tar det som er lønnsomt å drive mens kommunen tjener enda mindre på resten av "dritten". (nok om det)

Er ikke problemstillingen at Kåre nå tar tak i noe som de aller fleste av oss synes noe negativt om? Hvorfor skal vi gå i strupen på han? Dette er jo en gave og ikke minst grunnlag for å mobbe Høyre og FRP i mange år fremmover!!

L.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mannen er jo nesten ok blitt
    Uffda - red alert!!!

Neida, det er et fritt land......

Btw, og helt off topic: kan noen fortelle meg hvorfor man ikke kan få tak i trådløse ringeklokker hvor ringeknappen er av den gode "gamle" messing typen?
    Alle de nymotens trådløse er enten i grå eller hvit plast og det skal jeg IKKE ha på husets nye, flotte barokk kledning !!!
    Har funnet en i alu-finish som forsåvidt er ok, men måtte lete lenge på nettet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga vel opp hele greia når de skulle begynne å tjene penger på syke eller sørgende - eller glade :-D ved sykehuset.

Så mitt råd til Kåre er - betal, kom deg videre, det er ikke verdt det. Du slåss mot noen som ikke har skrupler i det hele tatt!
    Nei, Nei og atter Nei!!!! Hvilket samfunn skal vi få med den oppfattningen??

Skriv brev, mas dem i senk, still opp på kommunestryremøtene og still det samme spørsmålet hver gang i 40år! Eller bruk de politiske fora OnLine ev. send E-post!

Alle monner drar, også Kåre's!!! (Selv om han er Høyremann!)
    :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og Nei. ... Du har en del gode punkter der..

Kåre Wildlock er høyremann og for privatisering...JA... Men har han defor skylden for gebyrer som når himmelen...NEI...

Hvis det kommunale systemet klarer å levere disse tjenestene med et gebyrgrunnlag på 500.- og de private må ta 700+ for at det skal gå rundt er jo dette stikk i strid med Høyres politikk og grunntanke! Hva som er "grei pris" på en bot ER et politisk spørsmål, ikke noe som bør overlates til privat næringsliv.

Høyre's utgangspunkt var å spare innen offentlig sektor ved å privatisere tjenester (noe jeg er motsatander av). Det har ikke alltid fungert etter prinsippet om at tjenestene ikke skulle bli dyrere eller dårligere for innbyggeren. I noen tilfeller ble etater tilbakeført til kommunen fordi den private aktøren ikke klarte å gjenomføre dette feks. sykehjem/eldreomsorg i Oslo, driftstjenester ble det også en masse bråk med. Jeg synes det er galskap å privatisere over hele linja fordi dette vil føre til at det private tar det som er lønnsomt å drive mens kommunen tjener enda mindre på resten av "dritten". (nok om det)

Er ikke problemstillingen at Kåre nå tar tak i noe som de aller fleste av oss synes noe negativt om? Hvorfor skal vi gå i strupen på han? Dette er jo en gave og ikke minst grunnlag for å mobbe Høyre og FRP i mange år fremmover!!

L.
    Det var så mye interessant her at jeg ikke vil fjerne noe i quote.

Hvis kommunene kan drive dette billigere (les: ha rimeligere gebyrer) og vi vil at de skal overta alle p-plasser på grunn av dette, hva skjer da?
    Jo, kommunene må ansette x-antall nye kontrollører og adm. ansatte og dette medfører enda høyere kostnader i kommunen = økte p-avgifter og gebyrer. Omsetningen går selvfølgelig opp med flere p-plasser, men det er ikke ensbetydende med samme eller lavere priser/gebyrer - såpass kjenner jeg det offentlige. Flere boliger i kommunen er ikke lik lavere kommunale avgifter, f.eks.

Og det er ikke sikkert at kommunen har økonomisk overskudd på sine p-plasser heller.

Og hva er forresten p-avgiften (ikke boten) pr time på CityPark i forhold til kommunal p-plass? Mulig den er noe høyere, men det har vi (og Willoch) råd til. Han har her gjort en feil og må betale for det. Han har objektivt ansvar å sette seg inn i ekstragebyrer. Slik fungerer systemet og jeg ser ærlig talt ikke noe problem med dette.
    Parkering og bot og kontrollører er et yndet tema å hakke på, men hallo - det er i bunn og grunn mitt og ditt ansvar å overholde regelverket (p-tiden).

Da synes jeg heller han skulle bruke sin tid & innflytelse på andre avgifter og regelverk. Begynn med Vegvesenet, f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ingen av de finner hverandre i nettverksgruppen hjemme
    Virker ikke som om de får kontakt på noe vis. For det er vel 2 routere som er koblet i lag på et vis hvis du skjønner.

Altså her er oppsettet

Fibersentral->trådløs routing til laptop1 & 2
    Fibersentral->Kablet til ekstern router->kablet til htpc

Mulig jeg er sløv, men ca sånn er det jeg mener
    INGEN av maskinene snakker med hverandre = Noe Ånkli gæli :-D (var nok hjelpsomt tenker jeg)...

Jeg tviler på det men det er mulig at begge ruter'ne står som DHCP tjenere, noe som sef. vil lage enormt med krøll.

Hvis du ikke får kontakt mellom laptop 1 & 2 men begge har internett tilgang er det enten en delingsfeil på en av maskinene eller så er ikke router/nettverk satt riktig opp (følg Windows malen/manualen)

Hvis det er kontakt mellom laptop 1 & 2, begge har InetTilgang MEN ikke får kontakt med htpc'n ER det et ruterproblem eller en feilkonfigurasjon i htpc.

Mitt råd:
    2 Routere er som å ha 2 veivisere i passasjersetet med ulike ønsker...

Hvis du kan kjøre hele nettet mot 1 stk router er det det beste, de fleste trådløse routere har en eller flere innganger/utganger for fastnett.

Hva er grunnen til at du kjører med 2 routere? (burde stått øverst)

PS: Jeg er garrantert mer sløv en deg i dag, men detta får vi til..Jezz?
    ZZZZZzzzzz

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel en gang at poenget med parkeringsovervåking var å sikre uttrykningskjøretøy fri vei og å sikre trafikken.

Har en følelse av at vi har et skapt et monster ingen av oss vil ha, eller som er nyttig for samfunnet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda - red alert!!!

Neida, det er et fritt land......

Btw, og helt off topic: kan noen fortelle meg hvorfor man ikke kan få tak i trådløse ringeklokker hvor ringeknappen er av den gode "gamle" messing typen?
    Alle de nymotens trådløse er enten i grå eller hvit plast og det skal jeg IKKE ha på husets nye, flotte barokk kledning !!!
    Har funnet en i alu-finish som forsåvidt er ok, men måtte lete lenge på nettet

JAJA - ta det litt med ro da gutter, jeg er sliten OK!!! En av gangen!!!

Dette krever litt "snekkring"!!!

1-2-3: Fjern innmaten i messing-ringetrykkeren. - monter en trådløs utgave inni den "tradisjonelle" ringetrykkeren (håpløst ord!) - Sørg for alt sitter godt fast og monter.
    (100% garantitap - I No Nathing!!!)

Friedland Ringeklokker

Side 1597 av 2256 FørsteFørste ... 597 1097 1457 1467 1477 1487 1497 1507 1517 1527 1537 1547 1557 1567 1577 1587 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1607 1617 1627 1637 1647 1657 1667 1677 1687 1697 1707 1717 1727 1737 2097 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •