Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1593

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Greit nok da har jo du sjekket også - og fått motsatt resultat, så det går nok begge veier. Min siste pc var jo også satt ned 2k akkurat når jeg kjøpte den.

Samtidig nevnte du noe tidligere om Pirat XP?
    Sant nok, burde vel legge på en tusenlapp der

Nå venter jeg bare på Windows 7 slik at jeg kan kjøpe ny stasjonærmaskin. Den jeg har er 4 år så den begynner å bli noe utdatert.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Nå har jeg anbefalt en Pioneer VSX-1018/19 og et sett JBL ES80 (pakke) til naboen, VSX'n er muligens litt liten men til hans bruk holder det nok bra?

Noen tanker?

Her gjelder kvalitet og lokal kompetanse/service!
    Han har en Pioneer BD av nyere dato og en 50" KURO.

L.
    Ville vurdert mellomlegget opp til LX71. Mye penere også. Men det kommer til å funke bra uansett!

Jeg har lyst på 50" Kuro...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Ville vurdert mellomlegget opp til LX71. Mye penere også. Men det kommer til å funke bra uansett!

Jeg har lyst på 50" Kuro...
    LX71 er vel "litt" overkill til en 60åring med dårlig hørsel!! :-D Jeg tenkte på 51 men den er 3000.- dyrere en VSX 1018/19! sistnevnte støtter HDformatene så da har man alt nytt på plass også. Vurderte Onkyo men siden han har Pio over alt er det kanskje ikkeno' poeng..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX71 er vel "litt" overkill til en 60åring med dårlig hørsel!! :-D Jeg tenkte på 51 men den er 3000.- dyrere en VSX 1018/19! sistnevnte støtter HDformatene så da har man alt nytt på plass også. Vurderte Onkyo men siden han har Pio over alt er det kanskje ikkeno' poeng..
    Til mitt forsvar tenkte jeg 51, men skrev 71 Tenkte ihvertfall på 3000,- mer Men ingenting er overkill, er ikke det din filosofi da?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett vår nye nummer 7 Frode?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hvis du kjøper 60" så må du uansett ha nytt veggfeste så da snur vi stua"

Vet ikke om jeg skal bli imponert eller en smule skremt!!

Vet ikke om det blir NAS nei, men en server løsning og streaming til soverom og stua ekke umulig det eller

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig! En ferdigbygd maskin er ikke ALLTID en ferdigbygd maskin, det er store forskjeller på dem men definisjonene er svært ulike selv om man ikke har noen gode "ord" for å beskrive dette, tynn klient brukes av noen men det blir feil (synes jeg) ettersom de er per. def. desktop.

Har alle maskiner du har tatt i (proffesjonelt) hatt samme skrueplassering i kabinettet til PSU'r? Harddisker med støpte skinner som gjør at de ikke kan byttes med standard? Kabinettkonstruksjon som gjør det umulig å sette en større vifte på større CPU osv.. Hmmm!

Acer har en del av dette, det kan være en idiotisk plassert plastikdings som må brytes av for at en oppgradering kan gjøres (da forsvinner garantien) selv om plastdingsen er laget med brytekant fordi den er fjernet på en annen modell.
    _____

Tyngre arbeidsstasjoner har aldig fulgt noe annet en standard med unntak av eldgamle SUN maskiner. Vi hadde ca 500 Optiplex maskiner fra DELL, har du prøvd å oppgradere noe slikt? (Tror de litt nyere het gx150)

Mange av de tidlige utgavene av disse maskinene var en katastrofe å "oppgradere"!

L.
    Den du viser bilde av er jo en typisk laber sak, hos oss ble disse prøvd en kort periode til brukere som ikke gjorde særlig avansert oppgaver. De ble ikke bestilt videre. Jeg har en liten stabel med slike på mitt kontor, noen år gamle og aldri brukt.

Det har som regel vært romslige tårn som benyttes. Et litet avvik på 90 tallet med Compaqs Deskpro modeller. Det handlet mye om å kjøre Windows NT og skjermkort med 2 skjermsløsninger, gjerne Matrox.

Etterhvert tok maskinvaren igjen programvarekravene, i dag er selv ikke så høyt prisede bærbare workstations bra nok.

Idag kjøpes det kun inn bærbart, med dokking og doble 24" til dak brukere.

I dag er det faktisk montørene som har det råeste utstyret i bilene sine

Når jeg begynte på min nåværende arbeidsplats hadde vi Unix til dak.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vi har walkie-talkie og lommelykt i Hiace'ene våre vi :?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del om 1018/19 vs LX51, og de fleste har skrevet at det ikke er noe særlig å hente. Du må opp til LX71 før det blir noe større forskjell.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til mitt forsvar tenkte jeg 51, men skrev 71 Tenkte ihvertfall på 3000,- mer Men ingenting er overkill, er ikke det din filosofi da?
    :-D

Jeg prøvde sef. med 51'n men jeg så han trakk litt i mundviken på prisen så da ble vi enige om at jeg skulle høre med Johan først! Litt av problemet er størrelsen på rommet, det er snakk om 80 kubik + åpen løsning mot kjøkken og gang så litt "puff" må han ha! Rommet måler ca 8x4 (9x5) og har L fasong. Det var derfor jeg gikk for JBL ES80, ES10, ES25C, og ES150P!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den du viser bilde av er jo en typisk laber sak, hos oss ble disse prøvd en kort periode til brukere som ikke gjorde særlig avansert oppgaver. De ble ikke bestilt videre. Jeg har en liten stabel med slike på mitt kontor, noen år gamle og aldri brukt.

Det har som regel vært romslige tårn som benyttes. Et litet avvik på 90 tallet med Compaqs Deskpro modeller. Det handlet mye om å kjøre Windows NT og skjermkort med 2 skjermsløsninger, gjerne Matrox.

Etterhvert tok maskinvaren igjen programvarekravene, i dag er selv ikke så høyt prisede bærbare workstations bra nok.

Idag kjøpes det kun inn bærbart, med dokking og doble 24" til dak brukere.

Når jeg begynte på min nåværende arbeidsplats hadde vi Unix til dak.
    Bortskjemt ungdommmmm

(men 100% enig) øæhhh!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del om 1018/19 vs LX51, og de fleste har skrevet at det ikke er noe særlig å hente. Du må opp til LX71 før det blir noe større forskjell.
    Takk for den! Det betyr at diffen blir for stor. Flotters, da har vi ordna forsterkerdelen puhh.

hva med høytalerpakka (80 kubick + en del ekstra i L formet rom)?

L.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har skriver, skanner, og slike laptopper som du kan snurre på skjermen når den er oppe og legge den tilbake slik at bildet dekker hele saken liksom, så er den trykksensitiv slik at du kan panorere og zoome enkelt med en penn på kart for å lete etter kabler og annet. Koplet sammen med gps selvsagt. Alt koplet opp mot server slik at alt er oppdatert og tilgjenglig.

Nå er også alle bilene forsynt med en tracker slik at man kan se alle "in realtime" på oversiktskart og kontakte de som er nærmest i tilfelle feil. Noe som ikke er så populært hos montørene.....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du ikke bør vurdere en liten "oppgradering" av arbeidsgiver!!?
    8)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    kan ikke alle bare bare være venner?=P

Vært en lang dag=)!

Blir så missunnelig på frode,
    jeg og vil rive og bygge!
    Velkommen skal du være!!!!

Nå har jeg og "W" jobbet i hagen. Stått på som fy i ettermiddag. DET lønte seg det. Jeg lyver ikke når jeg sier at det tok mindre enn 10 minutter fra hekken og plenen var strøken, til regnet satt inn. :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har skriver, skanner, og slike laptopper som du kan snurre på skjermen når den er oppe og legge den tilbake slik at bildet dekker hele saken liksom, så er den trykksensitiv slik at du kan panorere og zoome enkelt med en penn på kart for å lete etter kabler og annet. Koplet sammen med gps selvsagt. Alt koplet opp mot server slik at alt er oppdatert og tilgjenglig.

Nå er også alle bilene forsynt med en tracker slik at man kan se alle "in realtime" på oversiktskart og kontakte de som er nærmest i tilfelle feil. Noe som ikke er så populært hos montørene.....
    Jeg fortsetter mobbingen! Bortskjemt er du! MEN det må være dritgøy å jobbe med slike systemer! Bruker dere det samme systemet som sykehusene/ambulanse folka? Høres utrolig spennende ut.

Jeg jobbet litt for en sikkerhetsspessialist innen banksikkring og der var jeg borti gps-monitorering av "varer", det gjør jo ting veldig enkelt og ikke minst effektivt!

L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Velkommen skal du være!!!!

Nå har jeg og "W" jobbet i hagen. Stått på som fy i ettermiddag. DET lønte seg det. Jeg lyver ikke når jeg sier at det tok mindre enn 10 minutter fra hekken og plenen var strøken, til regnet satt inn. :-D
    Regn?? Her skinner sola fra skyfri himmel! Snakk om lokale varianter.. :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett vår nye nummer 7 Frode?
    Jeg begynner å grine....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fortsetter mobbingen! Bortskjemt er du! MEN det må være dritgøy å jobbe med slike systemer! Bruker dere det samme systemet som sykehusene/ambulanse folka? Høres utrolig spennende ut.

Jeg jobbet litt for en sikkerhetsspessialist innen banksikkring og der var jeg borti gps-monitorering av "varer", det gjør jo ting veldig enkelt og ikke minst effektivt!

L.
    Jeg jobber ikke særlig med datautstyr på jobben mere, gikk over til noe helt annet for snart et år siden. Nå er det over på toveiskommunisering av målere.

Der gjelder det mere kommunisering via gprs, plc og radio, samt webportal og kundeoversiktsystemer.

Men jeg ble mektig imponert over hvordan flere montører håndterte datautstyret de har i bilene.

Jeg fikk jo være med på en slik "utkoplingavdesomikkeharbetaltregninga" dag tidligere i år.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber ikke særlig med datautstyr på jobben mere, gikk over til noe helt annet for snart et år siden. Nå er det over på toveiskommunisering av målere.

Der gjelder det mere kommunisering via gprs, plc og radio, samt webportal og kundeoversiktsystemer.

Men jeg ble mektig imponert over hvordan flere montører håndterte datautstyret de har i bilene.

Jeg fikk jo være med på en slik "utkoplingavdesomikkeharbetaltregninga" dag tidligere i år.
    Verden går fremover og "gamlegutta" får mindre å gjøre (selv om ingen sier noe om det) og mer i lønn
    Heter det ikke: Erfaring skal belønnes :-D

Virker som du har gått over på mer softwarebaserte oppgaver, trives du med å slippe "mekkinga"? (jeg blir gal av løse rambrikker)

Side 1593 av 2256 FørsteFørste ... 593 1093 1453 1463 1473 1483 1493 1503 1513 1523 1533 1543 1553 1563 1573 1583 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1603 1613 1623 1633 1643 1653 1663 1673 1683 1693 1703 1713 1723 1733 2093 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •