Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1589

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Synes du ikke den er noe særlig bedre enn den i RX-V1800?
    Jeg har tenkt litt på DAC, men om det er konklusjonen din så er jo det straks mindre aktuelt ...
    Svogeren er også ute etter DAC, det er balanserte utganger på den også?
    Nå er ikke jeg slik super high-end fyr selvsagt og hører mye på metall med mindre gode innspillinger. På mange sanger klarer jeg ikke å bestemme meg om Dacmagic er bedre eller ikke. Jeg hører forskjell, men er det bedre? Mens på noen sanger ble det vesentlig bedre og på noen syntes jeg det ble dårligere....

Squeezeboks<RX-V1800=DacMagic<DVD-S2700 er slik jeg rangerer det jeg har prøvd av Dac'er. DacMagic er nok litt bedre enn RX-V1800, men når den får frem artifakter jeg ikke liker på musikken jeg liker så blir det litt feil for meg.

Den har balanserte utganger ja. 1800,- til dere her inne, hvis ikke legger jeg den ut for 2000 på torget snart.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Forstår det fremdeles ikke. Hvorfor er det så stor forskjell fra konvensjonelle høyttalere/element til de som brukes i inwall? Finner det merkelig at det ikke i det minste finnes et ca anbefalt volum.... Nå står jeg rimelig fritt til å bestemme alt slikt selv, så jeg har lyst å gjøre det skikkelig.

Er det så ekstremt stor forskjell da?

Finnes gulvstående høyttalere med et 6,5" element og stativhøyttaler i samme serie med samme element. De har jo helt forskjellig volum.

Om du leser anbefalte kassestørrelser til forskjellige elementer kommer du ofte borti at de anbefaler 20-50 liter lukket eller 35-80 liter portet f.eks. Det er ganske store sprang.

Men hva om du prøver å kontakte JBL i Norge? Eller internasjonalt? Kan hende de har litt info å komme med.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Den har balanserte utganger ja. 1800,- til dere her inne, hvis ikke legger jeg den ut for 2000 på torget snart.
    Gidder du å holde den av ut dagen?
    Noen kjappe runder i tenkeboksen så skal du forhåpentligvis få et fornuftig svar
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Er det så ekstremt stor forskjell da?

Finnes gulvstående høyttalere med et 6,5" element og stativhøyttaler i samme serie med samme element. De har jo helt forskjellig volum.

Om du leser anbefalte kassestørrelser til forskjellige elementer kommer du ofte borti at de anbefaler 20-50 liter lukket eller 35-80 liter portet f.eks. Det er ganske store sprang.

Men hva om du prøver å kontakte JBL i Norge? Eller internasjonalt? Kan hende de har litt info å komme med.
    Det blir jo helt klart forskjeller. Innenfor det anbefalte volumet vil jo høyttaleren yte ganske forskjellig. Som du er inne på tidligere så går det mest på bassrespons. Når vi nå snakker vegg (og ikke kasse) så er det jo heller snakk om 150+ liter, og ikke 20-50 liter.

Kommer nok til å lage det til slik at jeg kan justere volumet litt om det ikke skulle bli bra.

Takk for input Oddbjørn.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Gidder du å holde den av ut dagen?
    Noen kjappe runder i tenkeboksen så skal du forhåpentligvis få et fornuftig svar
    Holder den av til neste helg og jeg, null problem Er ikke noe hastverk.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det blir jo helt klart forskjeller. Innenfor det anbefalte volumet vil jo høyttaleren yte ganske forskjellig. Som du er inne på tidligere så går det mest på bassrespons. Når vi nå snakker vegg (og ikke kasse) så er det jo heller snakk om 150+ liter, og ikke 20-50 liter.

Kommer nok til å lage det til slik at jeg kan justere volumet litt om det ikke skulle bli bra.

Takk for input Oddbjørn.
    Ja det er hovedsaklig avrulling på bassen det blir snakk om. Men små forskjeller som kasser på 30 og 40 liter er knapt hørbart etter min erfaring. Men forskjellen på 20 og 150 liter blir nok vesentlig større selvsagt. Ville holdt meg nærmere 20 enn 150 for å si det slik.

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dag gutter.
    Da var en litt sein frokost inntatt å her blir det sofaen resten av dagen.
    Var i utdrikkingslag igår til min bror som skal gifte seg neste helg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sein frokost? Jeg stod opp dritseint i dag. Klokken ble hele 9.30.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Har du ikke blåtann på den pcen da?
    kan nå bare kjøpe blåtann mus=)
    Hmm, er dei å foretrekke framfor usb? Kva bluetooth-mus er å anbefale da? Ser at det fins ei lenovo thinkpad bluetooth-mus, men denne har ikkje "tilbake"-knapp såvidt eg ser, så. Er vel enten microsoft eller logitech da, nokon som har anbefalingar?

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var heime kl 0300 å da satte eg en pizza i ovnen så eg la meg vel ikkje før 0400. Sto opp da Ruben vokna fra luren sin i 12 tida men blir sikkert en cowboystrekk iløpet av dagen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du små barn Frode?
    Jeg har begynt å sove usannsynlig mye i det siste, i dag var klokka nesten 11 før jeg sto opp. La meg rundt halv tre, så det er i overkant mye søvn egentlig.
    Men jeg har et lite pikebarn i huset som drar opp noe voldsomt på statistikken, hun runder 12 timer i bingen med god margin om hun får sjansen ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, albumtips til dei som likar akustisk musikk her, Dave Matthews & Tim Reynolds - Live at Luther College, genialt!

Og som spurt litt tidligare, er det vanleg at EAC ripper i 1,5x i snitt? Er ikkje dette veldig lavt?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lita oppfølging til EAC-spørsmålet mitt her, det virkar som CDex EIG EAC hardt og brutalt, iallfall på mitt oppsett. EAC var ekstremt treigt, samt brukte mykje systemressursar, CDex(som eg alltid har brukt tidligare) er kjapt, og lager tilsynelatande identiske kopiar. CDex lager også mapper som den putter filene i.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det Cambridge Sender deg en PM Oddbjørn.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAKV - You got PM!! Litt seint ute her! Beklager, Søndagen ble hverdag/takdag

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Ahh, albumtips til dei som likar akustisk musikk her, Dave Matthews & Tim Reynolds - Live at Luther College, genialt!

Og som spurt litt tidligare, er det vanleg at EAC ripper i 1,5x i snitt? Er ikkje dette veldig lavt?
    Vedr. ripping. Kan du gjenta det du sa tidligere ? ops: Jeg sov i timen! Brukte du 1,5 time? Det var styggmye... Jeg kopierer 1:1 rett i Wav uten noen kompresjon for maksimal lydkval. Da går det styggfort men ved kompresjon bør man ha en god konverteringsmotor (software-motor). Lite avhengig av hardware dette (innen visse grenser).

Hvilket format skal du rippe til?

L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Lita oppfølging til EAC-spørsmålet mitt her, det virkar som CDex EIG EAC hardt og brutalt, iallfall på mitt oppsett. EAC var ekstremt treigt, samt brukte mykje systemressursar, CDex(som eg alltid har brukt tidligare) er kjapt, og lager tilsynelatande identiske kopiar. CDex lager også mapper som den putter filene i.
    Halla' Swingstang!

Muig dette kan hjelpe? PS: Hva er EAC? er det et program eller bare forkortelsen Extract Audio Cd?

Hentet fra HER

Q. My CD drive is ripping very slowly?
    A. Try ripping to Test Conversion (set to no speed limit), this rules out a slow encoder, an average CD drive might start at x10 and get to x25 for the last CD track (the x speed can be seen on the tool bar whilst ripping). If the speed is obviously slow, around x2 and your computer seems sluggish whilst ripping, then the cause might be Windows has switched the interface to CD Rom drive to a slower PIO mode. When ripping from a scratched CD if the CD drive takes too long to give out audio, Windows decides there is a fault with the CD drive and switches permanently to PIO (from DMA), which is bad for CD ripping.

Check that your IDE controller is set to DMA mode, look in Device Manager (press Windows Key then Break, select Device Manager) looking under IDE ATA/ATAPI Controllers >> Primary IDE Channel (it could be named different on your system, right click >> properties) 'Advanced Settings' *** or Secondary IDE Channel if CD is on second channel ***. Look at the current transfer mode, if it does not say DMA, there is a problem. For a fix search google.com for 'restore cd-rom DMA transfer mode'.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EAC er et kjempetregt program om du stiller det inn slik. Det er jo nesten voodoo å bruke alle innstillingene for å sikre at rippingen blir 110%+++++ korrekt.

Skal være mulig å få bra ripping med programmet uten at det tar så lang tid.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tips av Nordvest her i denne tråden om MediaMonkey, og er kjempefornøyd.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars! Nå skal jeg kjøpe Lenovo Da bør du være fornøyd!

Komplett.no - Lenovo IdeaPad S10e 10" WSVGA sort

Side 1589 av 2256 FørsteFørste ... 589 1089 1449 1459 1469 1479 1489 1499 1509 1519 1529 1539 1549 1559 1569 1579 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1599 1609 1619 1629 1639 1649 1659 1669 1679 1689 1699 1709 1719 1729 2089 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •