Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1588

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Det som er tingen, er å kunne kombinere og ikke ta den for hardt ut og heller kunne ha mulighet til begge deler..... Gidder ikke å trave rundt i denne byen fredag og lørdag hver helg og bruker MYE penger, når jeg vet at det kan bli mye mer morro for pengene på ferie Er snakk om å holde seg litt tilbake..

Dessuten så har jeg jo brukt litt på gadgets også siste mnd, ny minipc, og nytt vidoikamera... Begge deler helt kurant å ha med på de ferieturene
    Viktig å ikke overdrive ja! Man skal "leve" også, vi begynner å få skikkelig orden i økonomien etterhvert og derfor kan vi omplasere bedre en før. Gode marginer er en kjempefordel samt å basere budsjettene fra Juli til Juli kontra nyttår - nyttår..

Her i huset er det god mat, filmer, tekniske dubeditter (audioteknisk) og ferie som har en stor prosent i forhold til husbygging.

L.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får vel bedre romkorreksjon i dag, men jeg mener å huske at den recieveren fikk meget godt i tester og at den vel stort sett ble omtalt som beste kjøp de fleste steder.

Men jeg lurer på om man ved å kjøre 7.1 analog inn mister en god del muligheter til å justere lyden? Man er da avhengig av at dvd/BD spilleren har muligheter for dette. Slik som avstand til høytalere, bass-management (sub) osv?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, to spørsmål her vedr. ripping i EAC(til flac)

Kor lenge er det vanleg at det tek å rippe ein cd? På siste cden no har den brukt 1 time og 30 minutt. Bruker innstillingane som er anbefalt i rippe-guiden her på forumet. (Lenovo med 1.8ghz og 2 gig ram)

Korleis får ein EAC til å legge dei rippa sangane i ei ny mappe? Med meg blir dei berre liggande i rot-mappa. Las noko om å legge til "/" i innstillingane?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Btw glemte å svare på meldinga.
    Blir ikke noe av de høytalerne dessverre.
    Har lagt helt fra seg tanken om anlegg pga kommende studentliv...
    Si fra om du kjenner noen som vil ha de da. Vil ha de vekk, så jeg "gir" de bort for 1k. Ikke så ille for 8 høyttalere og 1 passiv sub.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Si fra om du kjenner noen som vil ha de da. Vil ha de vekk, så jeg "gir" de bort for 1k. Ikke så ille for 8 høyttalere og 1 passiv sub.
    will do

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det 7 dvd-er og 2 BD fra play gitt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble du påvirket av tidligere innlegg?

Hva ble bestilt?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt inspirert ja.

The Island BD
    The Dark Knight BD

Eddie Murphy-Delirious
    Bad Boys 1 & 2
    SNL; Best of Will Ferrell
    Den siste Indiana Jones
    Taken
    Crank

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice - lurte litt på den Will Ferrel saken selv...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det passe mørkt i stua, tid for 88 Minutes og Al Pacino :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stand up og konserter er det jeg liker best å kjøpe. De ser jeg mange flere ganger enn de filmene jeg kjøper. Most value for money.

Nå er det nok natta her. Vi har en venninne på besøk som har vært på tolkeoppdrag siden kl. 11 i dag. Hun kommer hit om en time eller to. Kommer ikke til å skjønne en dritt. Tv-en står en helt annen plass, den gamle tv-veggen ligger på Smartpanel-haugen og veggen bak er halv-revet.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Man får vel bedre romkorreksjon i dag, men jeg mener å huske at den recieveren fikk meget godt i tester og at den vel stort sett ble omtalt som beste kjøp de fleste steder.

Men jeg lurer på om man ved å kjøre 7.1 analog inn mister en god del muligheter til å justere lyden? Man er da avhengig av at dvd/BD spilleren har muligheter for dette. Slik som avstand til høytalere, bass-management (sub) osv?
    Det er klart at en får... Utviklingen stoppet nok ikke med min receiver Men den var nok en slags referanse-receiver i sin tid, og vant tester i 10k-klassen.. Men, i dag er den seff noe utdatert.. Saken er den at den spiller godt i det oppsettet jeg har pr i dag, så jeg må nok avvente noe før det blir innkjøp av både br-spiller OG receiver...

Er nok mulig at en mister en del muligheter når en kjører analogt fra en br-spiller, men det blir nok i den rekkefølgen jeg kjører, så får en slå til på en ny receiver litt opp og frem...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som er interessert i en Popcorn A-110?
    Tenkte å selge min for 1500,-
    Kan hjelpe til å sette opp om noen i nærområdet er interessert.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler sterkt på at du merker forskjell på om du har en kasse på 15 eller 20 liter Frode. Ofte pleier man å si at jo større kasse jo bedre med tanke på bassrespons. Til en viss grad selvfølgelig Men med større kasse vil du få litt slakkere avrulling og litt dypere respons. Hva som er optimalt får du aldri vite uten T/S-parametre på elementet. Uansett tror jeg ikke det er mye å hente her. Kommer langt med solid montering og litt demping i kassen.

Mener at noen BR-spillere har mulighet for fasejustering/avstand til høyttaler. Og muligens nivå. Men du får jo selvsagt ikke EQ eller noe slikt. En Sony BDP-S550 koster ca. 3k og en bra receiver det dobbelte så det er jo greit å starte med BR. Vet dog ikke hvilke justeringsmuligheter denne spilleren har, vet bare at den har analog ut. Det har ikke min, lillebror S350.

Hmm, nesten trøtt... For tidlig å legge seg allerede en lørdagskveld egentlig

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp derfor blir det spiller først... Kjøper en bra en, så får receiveren komme etterhvert..... Men ble litt hekta på Bose-anlegg etter jeg var innom en kompis som har ett av de "største"-dyreste.. Han kjøpte det når han var i kosovo, og betalte vel halvparten der nede... ca 25k.... Sinnsyk lyd på de små greiene da.... Han har ei stue på 50m2, og satte på en U2konsert-dvd, og det spilte så bra at jeg ble sjokkert.....

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke tilfeldigvis noen her inne som er interessert i en sort Cambridge DacMagic?

Latskapen hos ungdommen tar overhånd og denne duppeditten kan ikke styres med fjernkontroll Synes heller ikke den er verd 2000 mer enn dac'en i RX-V1800.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du ikke den er noe særlig bedre enn den i RX-V1800?
    Jeg har tenkt litt på DAC, men om det er konklusjonen din så er jo det straks mindre aktuelt ...
    Svogeren er også ute etter DAC, det er balanserte utganger på den også?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som segt så ble det filmaften her... 88 Minutes med Al Pacineo - den hadde jeg sett på en eller annen tvkanal før, så den ble stoppet.

Så satte jeg på "The signal" - en litt independent sak - dæven det var saker, beste jeg har sett siden jeg så "28 Days Later" - en liten ukjent perle. For de som liker slike saker!!!!

Etterpå ble det "The Happening" av M. Night Shalabalays Siden jeg var litt brisen så nyntes jeg den var glimrende

Nå pusler jeg litt med kameraet og den nye linsen og tar litt bilder av soloppgangen :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Synes du ikke den er noe særlig bedre enn den i RX-V1800?
    Jeg har tenkt litt på DAC, men om det er konklusjonen din så er jo det straks mindre aktuelt ...
    Svogeren er også ute etter DAC, det er balanserte utganger på den også?
    Det er min konklusjon også, du må nok opp i ganske mye spenn i dac for å overgå den som står i receiveren din - hvis Yamahas er i klasse med den i Pinoneer sine da....

Jeg har jo denne hjemme:

M&K RME ADI-2 - Tester - Lyd og Bilde

Men den har ikke blitt benyttet siden jeg fikk Pioneeren i hus.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Tviler sterkt på at du merker forskjell på om du har en kasse på 15 eller 20 liter Frode. Ofte pleier man å si at jo større kasse jo bedre med tanke på bassrespons. Til en viss grad selvfølgelig Men med større kasse vil du få litt slakkere avrulling og litt dypere respons. Hva som er optimalt får du aldri vite uten T/S-parametre på elementet. Uansett tror jeg ikke det er mye å hente her. Kommer langt med solid montering og litt demping i kassen.

Mener at noen BR-spillere har mulighet for fasejustering/avstand til høyttaler. Og muligens nivå. Men du får jo selvsagt ikke EQ eller noe slikt. En Sony BDP-S550 koster ca. 3k og en bra receiver det dobbelte så det er jo greit å starte med BR. Vet dog ikke hvilke justeringsmuligheter denne spilleren har, vet bare at den har analog ut. Det har ikke min, lillebror S350.

Hmm, nesten trøtt... For tidlig å legge seg allerede en lørdagskveld egentlig
    Forstår det fremdeles ikke. Hvorfor er det så stor forskjell fra konvensjonelle høyttalere/element til de som brukes i inwall? Finner det merkelig at det ikke i det minste finnes et ca anbefalt volum.... Nå står jeg rimelig fritt til å bestemme alt slikt selv, så jeg har lyst å gjøre det skikkelig.

Side 1588 av 2256 FørsteFørste ... 588 1088 1448 1458 1468 1478 1488 1498 1508 1518 1528 1538 1548 1558 1568 1578 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1598 1608 1618 1628 1638 1648 1658 1668 1678 1688 1698 1708 1718 1728 2088 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •