Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1583

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Det er ei kjempelinse! Jeg har en litt rimligere variant en Sigma 10-20mm f4.0-5.6 EX DC HSM. De linsene gir praktfulle panoramabilder og spessielt på fjelltur er en slik linse nesten et must

Jeg har funnet en genial 360g panoramalinse! Kjempekul sak: Panoramic mirror for one photo virtual tour equipment

Her kan du/dere kikke på massehvis av "virtuelle turer". Prisen i norge vil jeg tippe kommer på ca 5K men vil du ha 360 bilder er dette superenkelt! 1 klikk er alt man trenger + programmvare, må ha den...bare..

Lars.
    fakkern ditta var nå heilt rått!, vil ha sånn linse!
    Får jo en helt annen feriedokumentering=P

Har du kjøpt en slik? eventuelt har noe erfaringer...
    Tenker på at de bildene de viser, kan jo være tatt av "proffe" for ekstra bra resultat...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nå også få kommet med en liten rapport.
    Har testet min første Lenovo service=).

en av de jeg har "tvunget" til å skaffe seg Lenovo opplevde ustabil maskin.
    Sa jeg skulle ordne det (da jeg hadde kjøpt den og garanti osv stod på meg).

Sendte mail til firmaet, de viderehendvente meg til ett tlf nummer hos Lenovo (GREAT, tenkte jeg, slikt er alltid dritt...)

Ringte dem, de sa at de trengte serienr og en kopi av kjøpskvitteringen, fikk en epost addresse og ett saksnr jeg skulle sende dette til.

Greit nok, det ble gjort.

Tok også å sjekket litt med diverse stressprogram osv. kom fram til at det var skjermkortet som var tullete på 3d renderering...

Kontaktet da lenovo igjen og sa dette.

Fikk da tilbakemelding der de takket for at jeg hadde brydd meg om å sjekke dette, det var det de trodde var galt også (i forhold til min samtale med dem på telefonen). de konkluderte da med at de måtte bytte Hovedkortet (skjermkort er innebakt i hk...)

Gikk en 4 dager før jeg hørte noe mer.

Hmm tenkte jeg..............

Sendte så ny mail der jeg spurte om de hadde glemt meg.

Fikk da svar at de ikke hadde glemt meg, men at saken var under oppretting.

Hmm....

på dag 5 fikk jeg beskjed at nå kunne jeg levere pcen på Ateo (tror jeg de het) ved Moa i mitt lokalområdet.

Speeeennende.

Leverte den inn kl 15.00 på tirsdag som var.

kl 10.30 i dag altså torsdag, ringte de og sa at maskinen var FERDIG!.

Vi snakker totalt under 48 timer servicetid!!!
    Fra de mottok maskin til den var klar for meg å hente.
    Og da hadde de byttet hele hovedkortet, som ikke er en liten jobb i laptoper...

De 5 dagene har de tydeligvis brukt på å ordnet deler osv klart slik at operasjonen skulle gå så fort som mulig for kunden, tross alt fungerte jo maskinen.

Han tilbydde seg til og med å levere den senere på dagen hjem til meg, da han bodde i sonen...

DET kaller jeg service, gjør så godt å oppleve sånt innimellom, spesielt da det blir mer og mer prispressing der de kutter på den personlige/serviceinnstilte delen for å konkurrere...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyrest bra ut Svenn Andre, for no sitt også eg på Lenovo fekk min idag, virkar veldig bra enno. 720p tv-seriar går greit, har ikkje prøvd noko meir krevande enda. Maskina virkar solid, og eg føler eg har gjort eit godt kjøp til no iallfall. Mousepad'en var uvant, men eg brukar ekstern mus uansett.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Høyrest bra ut Svenn Andre, for no sitt også eg på Lenovo fekk min idag, virkar veldig bra enno. 720p tv-seriar går greit, har ikkje prøvd noko meir krevande enda. Maskina virkar solid, og eg føler eg har gjort eit godt kjøp til no iallfall. Mousepad'en var uvant, men eg brukar ekstern mus uansett.
    oh har du bare den røde durten på din kanskje?

Jeg har begge deler, men bruker bare paden, den røde har jeg aldri blitt vant til.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, har både "durt" og pad, men likar ikkje spesielt nokon av dei. Sikkert berre tilvenning, men likar uansett best ekstern mus, og i dei tilfella eg har med meg maskina på tur er det ikkje nokon krise å bruke pad'en

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    fakkern ditta var nå heilt rått!, vil ha sånn linse!
    Får jo en helt annen feriedokumentering=P

Har du kjøpt en slik? eventuelt har noe erfaringer...
    Tenker på at de bildene de viser, kan jo være tatt av "proffe" for ekstra bra resultat...
    Kommer nok til å kjøpe den før neste ferie! Ser de annbefaler 6MegaPixel+ som betyr at man bør ha 10MP+ for best resultat, må huske på at man egentlig tar 8+ bider på 1 gang og da må oppløsningen være ekstremt høy gor å få normalt godt resultat.

Tror nok at dette kan bli en aldri så liten hitt etterhvert ja

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noe tips`?

Få spilleren til å holde på innstillingene til neste gang. - Forum - Diskusjon.no

FRUSTRERENDE, skal på langtur i helga, så håper å få fikset dette problemet tidlig i morra eller i kveld=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nå også få kommet med en liten rapport.
    Har testet min første Lenovo service=).+++
    Det du opplever er gjennomsnittet! Har mang en gang lurt på hva Lenovo gutta gjør for å få et så utrolig smidig serviceapparat. Det handler vel om ekstremt god internkommunikasjon og databaserutiner for alt avhenger av serienummeret. Hvis noe tryner og man vet hva som er feil vil man på en proffavtale ha ny pc innen 48timer fra serienummeret er registrert. Servicerutinene er bare enestående!

At du opplever at hele prosessen tar en liten uke henger sammen med kostnadsproblematikken, en normal garantisak ville koste Lenovo for mye å fikse på 48 timer (BedEX forsendelser etc). Det interesante er at alle andre produsenter av low til mid-range utstyr bruker vesentlig lenger tid.
    Vi hadde en DELL avtale (proff) som innebar "samme dag service" og det var skjelden de klarte det! Vi holdt til i Oslo der DELL sitt hovedkvarte ligger og en bedriftsavtale på det nivået er D-Y-R-T!!
    Da vi bytta til Lenovo/IBM sank prisen på serviceavtalen drastisk sammtidig som de klarte å holde sin 24t garanti HVER gang! Prisene på maskinene var vesentlig høyere pr. enhet men servicebehovet sank med over 70%!! Når 1-2 bærbare maskiner går i bakke hver dag er det ganske enestående! Totalt sparte vi inn over 50% av budsjettet på utlånsmaskiner ved å kjøpe noen som kostet neste det doble!!

Jeg synes det er "halvkriminelt" å lage så dårlige maskiner som Acer og på toppen ha et så elendig serviceapparat i tillegg!

I noen land er Lenovoservicen håpløs! vet ikke hvorfor men antar det har å gjøre med invikla serviceavtaler for digre multikonsern (har hørt det kan være knotette).

Go Leno Vow

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noe tips`?

Få spilleren til å holde på innstillingene til neste gang. - Forum - Diskusjon.no

FRUSTRERENDE, skal på langtur i helga, så håper å få fikset dette problemet tidlig i morra eller i kveld=)
    Finner ikke "DEH 4100UB" ! Finner bare "DEH-P5100UB" og "DEH-P4100SD" er det en av de?? Får Googlet den men finner den ikke hos Pioneer!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke "DEH 4100UB" ! Finner bare "DEH-P5100UB" og "DEH-P4100SD" er det en av de?? Får Googlet den men finner den ikke hos Pioneer!
    oh, er P4100SD ja...
    Tror kanskje jeg har funnet det ut, skal teste. hva er det verste som kan skje om man kobler feil=P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oh, er P4100SD ja...
    Tror kanskje jeg har funnet det ut, skal teste. hva er det verste som kan skje om man kobler feil=P
    Det ekke'no problem å koble feil!!! Da kan man bare kjøpe den modellen som var "litt" dyrere

neida.. Veit ikke om det er sikring i spilleren men det er fult mulig at ting kan tryne (koble støm på en høytalerinngang osv) -BAD!

Ska kikke

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noe tips`?

Jeg mister forhåndsinnstilte kanaler eller lydinnstillinger når jeg slår av bilstereoen.
    Sjekk tilkoblingsledninger spesielt med følgende farger.
    Det er mulig at røde og gule ledninger er byttet om
    GUL: Må være koblet til batteriet for konstant strømtilførsel (12 V).
    RØD: Må være koblet til startbryteren til bilen.
    (Se manualen, fordi i enkelte biler (bl.a. Volkswagen og Opel) er disse ledningene byttet om).

Fant du den Du oxo

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Madammen har Dell XPS M1330, og der røyk hovedkortet for en stund tilbake. Mener det tok to dager før det satt en kis i stua vår og fikset det. Ikke så ille det heller. Slapp å levere den inn og greier.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme med min xps1330 første gongen der skjedde,to dagar etter hadde eg reparatør heime. Andre gongen var det vel meir eller mindre sjølvforskyldt :P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Madammen har Dell XPS M1330, og der røyk hovedkortet for en stund tilbake. Mener det tok to dager før det satt en kis i stua vår og fikset det. Ikke så ille det heller. Slapp å levere den inn og greier.
    DELL har ok garanti/serviceavtaler problemet er at servicetiden varierer voldsomt fra sted til sted, årstid osv, man veit liksom aldri. For et firma er det helt uholdbart. DELL har generelt gode servicerutiner og er definitivt mitt andrevalg!

L.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mister forhåndsinnstilte kanaler eller lydinnstillinger når jeg slår av bilstereoen.
    Sjekk tilkoblingsledninger spesielt med følgende farger.
    Det er mulig at røde og gule ledninger er byttet om
    GUL: Må være koblet til batteriet for konstant strømtilførsel (12 V).
    RØD: Må være koblet til startbryteren til bilen.
    (Se manualen, fordi i enkelte biler (bl.a. Volkswagen og Opel) er disse ledningene byttet om).

Fant du den Du oxo
    Stemmer dette!

Dog noe merkelig for på Passaten min var det plug and play.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du multimeter Svenn Andre?

Måler du på den gule ledningen ut fra spilleren skal det være 12V alltid. På rød ledning skal det være 12V når tenningen er på.

Synd du bor så langt unna, hvis ikke skulle vi fikset dette på 5 minutter.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Stemmer dette!

Dog noe merkelig for på Passaten min var det plug and play.
    Synes det er litt "teit" at ikke alle produsenter bruker den samme iso-kontakten på alle sine modeller, det er jo hele poenget med en iso-kontakt?!?

Når det kommer til Pioneer er jeg stort sett fornøyd bortsett ifra Blåtann handsfree'en -IT SUCK's 8)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ordnet seg,
    var til slutt bare å bytte om rød og gul på spilleren sin side.
    Nå skrur den seg av når jeg tar tenninga, og starter opp igjen der jeg slutta, Hurra!!!

så var det bare å få koblet sammen alt jeg har kutta på bilsida av iso kontakta da, bra det er gode lengder å jobbe med (SARKASTISK!),
    skammer meg nesten litt, men ikke en eneste sukkerbit i huset!, blir biltema i morra tidlig.
    Da får jeg også kjøpt skøytehylser istede, hater sukkerbitene...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt "teit" at ikke alle produsenter bruker den samme iso-kontakten på alle sine modeller, det er jo hele poenget med en iso-kontakt?!?

Når det kommer til Pioneer er jeg stort sett fornøyd bortsett ifra Blåtann handsfree'en -IT SUCK's 8)

Har faktisk bt-handsfree på min Garmin nuvi 760 (Gps) som fungerer overraskende bra... Kan kjøre samtalen over stereoanlegget i bilen

Side 1583 av 2256 FørsteFørste ... 583 1083 1443 1453 1463 1473 1483 1493 1503 1513 1523 1533 1543 1553 1563 1573 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1593 1603 1613 1623 1633 1643 1653 1663 1673 1683 1693 1703 1713 1723 2083 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •