Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1582

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    P.S. Det er fremdeles dessverre alt for tabubelagt dette med rusproblematikk, og det kjører mennesker ut på sidelinjen, mennesker som kunne hatt mye mer å bidra med.... OG ikke glem livskvalitet....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Blir mye å skrive dette her Lars, men en dag vi møtes så skal jeg fortelle deg en "historie" fra virkeligheten... Og den er ennå ikke ferdig... Det kommer til å ende opp med at arbeidsgiver kommer til å få seg ett skikkelig klaps på baken erstatningsmessig, og de kommer til å legge seg langflata? Hvorfor? For de har ikke fulgt noen hverken prosedyrer eller instrukser i forhold til nettopp en slik yrkesskade... Dette er en sak jeg har inngående kjennskap til, og som ikke skal skrives om her... Det verste er at vedkommende har holdt tilbake i over to år pga lojalitet til arb.giver, men han har nå blitt " pushet", feil ord kanskje , til å kjøre en sak... Og det blir viktig pga presedens for senere saker, samt at forhåpentligvis så blir arb.giver flinkere til å følge opp ved neste yrkesskade...

Nå gir jeg meg her for natten og slenger meg godt i horisontalen for nattfilm... Men som du ser, så traff du ett tema som jeg brenner for og er mer enn villig til å bruke tid på å diskutere..... En kan si det slik at klart individet selv skal ta ansvar, men samfunnet rundt har blitt for økonomiinnrettet, og tar heller ikke ansvar for individet i samfunnet...

Time out fra undertegnede med ønsker om ei god natt...

Helsing frå teraputten
    Tusen takk for "chatten"

Ja det blir mye dette men som du sier får vi ta oss ett kafebesøk å babble litt (synes dette er spennende og interesant "lærerikt"). Håper utfallet av denne "saken" du refferer til går bra, jeg tror nok at arbeidsgiversiden vet alt for lite om de problemene de forårsaker ved å tøye grensene og krav slik mange gjør i dag.

Ha er god natt

Lars.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Har litt den oppfattningen at skal man dope seg fra sanns og sammling så spiller det ingen rolle hvilket dop man putter i seg! En annen ting er dette med poenget med å virre rundt: "fotløs, spyende og dårlig" ser ikke helt poenget! hva er gøy med å ha det vondt?
    Er det ikke artigere å være i godt lag å kose seg? (er man dritings har man ingen oversikt over hvor man er og hvem man er med!). Du er vel ikke i faresonen med 2-3 rotbløyter pr. år men spørsmålet er vel heller om du er villig til å ødelegge livet ditt/andres fordi du vil ha disse 2-3gangene pr. år der du er helt ute av stand til å ta en någenlunde fornuftig avgjørelse! De fleste har flaks, nesten alltid!

MEN, bedre med et par rotbløyter i året en et par pils om dagen.... kanskje!!

L.
    Foretrekker å "dope meg" med noe jeg ikke blir avhengig av. Det hadde vel uansett ikke blitt noe problem med mitt intervall.... To dager i året fyllesyk må jeg tåle da.

Føler ikke at jeg truer mitt eller andres liv ved å sitte rolig i en sofa med litt for mye i promille. Dårlige avgjørelser fører da stort sett til at man sier noe dumt.

"Kosen" tar jeg edru. For det første synes jeg hverken øl, vin eller brunt brennevin er godt. For det andre så har jeg aldri fått noen positiv effekt av to øl, et par cognac eller en halv flaske vin, blir stort sett litt uggen dagen etterpå bra. Og for det tredje så hadde jeg vært ruinert om jeg skulle tatt taxi hver helg med avstandene vi har her så jeg kjører selv, edru.

Vi prioriterer alle forskjellig og bra er det

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Foretrekker å "dope meg" med noe jeg ikke blir avhengig av. Det hadde vel uansett ikke blitt noe problem med mitt intervall.... To dager i året fyllesyk må jeg tåle da.

Føler ikke at jeg truer mitt eller andres liv ved å sitte rolig i en sofa med litt for mye i promille. Dårlige avgjørelser fører da stort sett til at man sier noe dumt.

"Kosen" tar jeg edru. For det første synes jeg hverken øl, vin eller brunt brennevin er godt. For det andre så har jeg aldri fått noen positiv effekt av to øl, et par cognac eller en halv flaske vin, blir stort sett litt uggen dagen etterpå bra. Og for det tredje så hadde jeg vært ruinert om jeg skulle tatt taxi hver helg med avstandene vi har her så jeg kjører selv, edru.

Vi prioriterer alle forskjellig og bra er det
    Man får som regel sans for forskjellige ting etterhvert som man blir eldre.

Jeg likte ikke verken rødvin eller brunt brennevin før jeg hadde passert 30.

Har også kompiser som i prinsipp var avholds til de hadde passert 40, hvor de nå er ganske tørste :-D

Ofte er det nok at man ved å reise eller treffe nye mennesker og man plutselig havner i en setting hvor man får smake på ting, hvor det liksom blir helt "riktig".
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alkoholvaner osv.

Jeg tar den der Spade!

Som Spock sier vil du nok utvikkle smakssansen din etterhvert (aner ikke hvor gamel du er). Skjønner at du bruker alkohol som en "gøyfaktor" og at du gjør det skjelden, det er ingen katastrofe! Etaten sa noe interresant i en av de siste postene sine
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    ...Samfunnet har blitt en tøffere plass å fungere i, og en hører gjerne at noen kan si "I går var jeg så sliten etter jobb, at jeg satt meg ned og SLAPPET av med ett par whisky"......
    Det var igrunn mitt poeng -altså at man ikke bruker alkohol som medisin eller for å erstatte psykologer etc.

Jeg tror at daglig inntak av alkohol ikke er bra om man ikke kombinerer det med mat. I tilfeller der man spiser visse typer kjøtt etc. kan rødvin være særdeles gunstig (usunt fett osv.) Rødvin er også bra for blodet uten at det må bli en unskyldning!

Å ta seg en dram i ny og ne samt "kose" seg i sosialt samvær er jo bare koselig og kjekt. Når man blir eldre blir alkohol ofte en naturlig del av livet uten at det er farlig. Jeg tror alikevel at den daglige "slappe av pilsen" ikke er bra!

---
    L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra alvor til GØY :-D

Se hva Pusa ga meg i dag (forsinket bryllupsggave) Har ønska meg denne lenge (BlueRay) JIPPPPYYyyyy:

Me Verry Happy :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Man får som regel sans for forskjellige ting etterhvert som man blir eldre.

Jeg likte ikke verken rødvin eller brunt brennevin før jeg hadde passert 30.

Har også kompiser som i prinsipp var avholds til de hadde passert 40, hvor de nå er ganske tørste :-D

Ofte er det nok at man ved å reise eller treffe nye mennesker og man plutselig havner i en setting hvor man får smake på ting, hvor det liksom blir helt "riktig".
    Verden er full av smaker pleier lillesøstra mi å si og det er sant, verden er også full av gode opplevelser som skaper gode minner i livet! Jeg smaker gjerne noe nytt bare for å utvide "paletten" -tror det er viktig. Man må ikke bli anti-ditt&datt! Jeg har smakt det meste av mat og drikke og gjordt det meste som kan gjøres fordi jeg vet det kommer en dag da jeg må sitte i en stol å se ut et vindu fra en eldrebolig, da er det deilig å mimre om alt man har opplevd i livet. Jeg tror også at man blir i bedre stand til å se de store linjene i verden om man er åpen for ulike kulturer og ikke minst forandringer. Jeg vil affal ikke bli noen innbitt oldis som rakker ned på alt og alle bare fordi jeg ikke turde å utforske verden!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jeg ikke sett enda, men har den på vanlig dvd. Satser på å kjøpe på BD en gang.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Den har jeg ikke sett enda, men har den på vanlig dvd. Satser på å kjøpe på BD en gang.
    Har sett den på DVD men ville ikke kjøpe den på DVD fordi BluRay'en ble skamrost for både lyd og bilde!

Alt klart for ferien? Passaten full av kjølebager og badeballer

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra på ferie uten bekymring ~ Vi i Villa

Sitat Opprinnelig postet av Viivilla
    Ikke annonser på Twitter, Facebook, blogger eller andre nettsteder at du skal forlate huset for lengre tid.
    .............så nei.

Her blir det altså Smartpanel for alle penga i ferien.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra på ferie uten bekymring ~ Vi i Villa

.............så nei.

Her blir det altså Smartpanel for alle penga i ferien.
    Gjør ikke det selv heller men sjekk tidligere poster kopiz!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet. Men det er lov å lære.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet. Men det er lov å lære.

Synd at det ikke blei noe ferie på dere da men smartpanel i hele huset blir jo bare helt konge, greit nok alternativ det!! Vi har nesten 2 tonn med dill i 2. etage nå, så det kan ikke være så dårlig bygd

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå erre blådisk for alle penga :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no

Synd at det ikke blei noe ferie på dere da men smartpanel i hele huset blir jo bare helt konge, greit nok alternativ det!! Vi har nesten 2 tonn med dill i 2. etage nå, så det kan ikke være så dårlig bygd

Passa på at jeg delte haugen i to, og satt en haug i stua og en i spisestua.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her diskuteres det heftig ser jeg, kjipt at jeg ikke merket meg den, skrev jo bachler oppgaven min om samme tema som Kristian om Dobbeltdiagnoser, starter forøvrig opp etterutdanning selv også 31.8

Men men, nok om det! Jeg sitter og gjør siste rest av forbredelser før revyfestivalen, men denne gangen blir det nok betraktelig roligere enn tidligere, litt fordi vi er eldre,og litt fordi før var vi gutte klubben grei som var bare ungkarer, nå er det kun 1 igjen Meeen heldigvis så er det ingen av oss som ikke vet og lage liv så det byr ikke på noe problem.
    Et eksempel er tidligere kjørte vi kun blankt, nå er det vin og øl som gjelder
    Men jeg klager ikke, bare poengterer et snedig faktum jeg kom på her tidligere

Når jeg er hjemme sliten og klar på søndag er det bare og legge seg før jeg må opp og forhåpentligvis hente tikkene mine

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig helg :-D

Jeg har savnet en skikkelig vidvinkel på kameraet, så nå har jeg bestilt en Canon EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM fra Japan Foto :-D Blir spennende!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JESSS!

Oksen fra Grimstad, Torden-Tor!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Endelig helg :-D

Jeg har savnet en skikkelig vidvinkel på kameraet, så nå har jeg bestilt en Canon EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM fra Japan Foto :-D Blir spennende!
    Det er ei kjempelinse! Jeg har en litt rimligere variant en Sigma 10-20mm f4.0-5.6 EX DC HSM. De linsene gir praktfulle panoramabilder og spessielt på fjelltur er en slik linse nesten et must

Jeg har funnet en genial 360g panoramalinse! Kjempekul sak: Panoramic mirror for one photo virtual tour equipment

Her kan du/dere kikke på massehvis av "virtuelle turer". Prisen i norge vil jeg tippe kommer på ca 5K men vil du ha 360 bilder er dette superenkelt! 1 klikk er alt man trenger + programmvare, må ha den...bare..

Lars.

Side 1582 av 2256 FørsteFørste ... 582 1082 1442 1452 1462 1472 1482 1492 1502 1512 1522 1532 1542 1552 1562 1572 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1592 1602 1612 1622 1632 1642 1652 1662 1672 1682 1692 1702 1712 1722 2082 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •