Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1574

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hvorfor får jeg ikke lagret bilder i PS Elements i annet format enn jpeg2000 som ikke virker for en femmer? Genialt program ellers, men plages litt med det!
    Har du rett fargerom (rgb) og kun et lag (flatten image) ?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg har gjort er og korrigere hvitbalanse,farger og nivå! Merkelige greier altså!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RGB er fargerommet og ingen flere layers. HVA SKJER???

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre aldri støtt på det problemet.

Prøv en oppdatering fra Adobe? hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe snus på nettet - fra Sverige

"ADVARSEL"

I min naivitet skulle jeg teste ut det å kjøpe snus på nettet, fra Sverige.
    Valgte da leverandøren Buy Snus, Order Swedish snus online world wide - BuySnus.com

Siden dette var min første bestilling, valgte jeg kun å bestille 2 bokser.
    Bestillingen gikk greit:
    ProductSizeQtyPriceAmount
    Skruf Portion1 pack12.63 EUR2.63
    Tre Ankare White Portion1 pack12.43 EUR2.43
    Amount:5.06 EUR
    Freight:3.30 EUR
    Order total:8.36 EUR
    Your order is calculated to be sent in 1 á 100 g envelopes as 1:st priority letter by The Swedish Post Office. Approx delivery: 2-5 business days.

Legg merke til: "envelopes". Jeg tolket det da slik at dette er brev som (som regel) glir rett igjennom tollen.
    "Ja", tenke jeg, "ca kr 75 for to bokser snus, det var jo fornuftig rimelig".

Neida. På lørdag kom det et "hyggelig" utleveringsbilag fra Posten.
    En COD/oppkrav pålydende:
    Pris fortolling (inkl mva): kr 207
    Utlagt mva: kr 19
    Utlagt toll/avgifter: kr 37
    Betaling ved utlevering: kr 263

Så 2 bokser snus koster meg:
    EUR8,36 = kr 75
    Tull&toll = kr 263
    SUM = 338 - kr 169 pr boks - 2,5 ganger så mye som hos Narvesen - jippi!

Jeg kommer selvfølgelig IKKE til å hente disse boksene på posten og har da tapt "bare" kr 75.

Noen som har bedre erfaring med å kjøpe snus på nettet?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en dårlig deal

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det var en dårlig deal
    hehe - dealen hadde vært fin den om ikke noen "tollinger" hadde stoppet konvolutten.....

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Du må nok gå for en vanlig disk ja, SSD disker på 160GB+ koster nesten like mye som maskina :-D På sikt kan det være en ide å oppgradere med SSD for å øke hastighet, comfort, sikkerhet osv. (Se Svennand posten)..

250 GB koster ca. 5-750.- + 500 GB koster 845.- for DENNE og da slipper du å tenke plass ei tid fremover! Disken har fått gode skussmål så den burde være bra.

Min standart er å kjøpe 2-300% mer en jeg har bruk for, da slipper jeg å oppgradere i hytt & pine (blir fort dyrt å kjøpe Billy)..

CD/DVD spiller i laptop's:
    Drit? Nja! Ikke av det beste så om du behandler den omtrent som ei tverr dame med explosiv menspsykose -burde den holde mange år. Videre kan jeg anbefale JohannesUrt til de av dere som sliter med mensdepresjoner!
    Drevet kan byttes og på en Lenovo har man reservedeler til 3057! :-D

L.

EDIT: Ikke noe poeng å bytte ut dama heller! Med rett håndlag (Roser, forståelse å sånt') og medikamenter blir alt bra!
    Den 500 giga'en, er du sikker på den er kompatibel Lars? Eg veit ikkje altså, vil berre vere sikker på den passar.

Så kjem det neste spørsmålet, kva OS skal eg køyre på laptoppen? Synes det har vore litt for mykje kluss med vista eigentleg, så valget står vel eigentlig mellom XP og Windows 7. Windows 7 er eg redd for har ein del barnesjukdommar enda? Var eigentleg veldig fornøgd med XP då eg hadde det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Somer på Nordmøre 27,5 grader på stua og 17,4 grader ute i skyggen. Det er ganske heftig på disse kanter. Hva gjør vi da? Jo vi ømmer kjøleskapet og setter oss ute og steker kraftvafler med rømme og vaniljesaus i Må kvitte oss med div før vi reiser, og da er alltid vafler en god ide, selv om gradestokken egentlig indikerer noe annet
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17,4 grader Jan? Er det ikke 27,4?

Her har vi hatt over 30 grader i skyggen på offisielle målestasjoner torsdag, fredag, lørdag og i dag. Varmt ja!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, står litt tett de tallene på bærbaren sjø
    27,4 selvfølgelig, 17,4 var kanskje ikke mye å skryte av
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at vi har ganske forskjellige klima selv om vi bor 20 minutter fra hverandre med helikopter, men dette synes jeg ble vel stor forskjell

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17,4 grader hadde egentlig vært greit, litt for varmt for min smak nå...

Skal på jobb i morgen, blir egentlig ok, der er det bra kjøleanlegg :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, brukerfeil nok engang Sto ikke på 8bit og da ble det vanskelig og lagre i jpg gitt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Den 500 giga'en, er du sikker på den er kompatibel Lars? Eg veit ikkje altså, vil berre vere sikker på den passar.

Så kjem det neste spørsmålet, kva OS skal eg køyre på laptoppen? Synes det har vore litt for mykje kluss med vista eigentleg, så valget står vel eigentlig mellom XP og Windows 7. Windows 7 er eg redd for har ein del barnesjukdommar enda? Var eigentleg veldig fornøgd med XP då eg hadde det.
    I følge komplett: (harddisken)
    Dimensjoner (BxDxH) 7 cm x 10 cm x 9.5 m -Grensesnittype Serial ATA-300
    -Spindelhastighet 5400 opm

I følge LENOVO support (jeg aner ikke hva produktnummeret men har ikke funnet noe forskjeller på HD grensesnitt) Alternativt kan du vente til du får maskinen å sjekke kompatiblitet senere:
    * 320 GB, 5400 rpm, 9.5 mm high, SATA (Den største disken som står oppført).

Alternativt kan du kjøpe en av disse:
    Komplett.no - WD Scorpio Black Edition 320GB, 7200RPM, En svært rask disk 7200RPM (320GB) 625.-
    Denne vil naturlighvis utvikkle noe mer varme men ikke MYE. "Black Edition" er kremutgaven til WD (Western Digital)
    eller
    Komplett.no - Western Digital Scorpio 250GB 5400RPM 250 GB Sata 5400RPM 725.-

Mulig jeg er litt teknisk?
    Det du skal se etter dette:
    ---------------------
    S-ata kompatible harddisker (kontakten bak på harddisken)
    5400RPM eller 7200RPM (finnes ingen andre!)
    9,5mm tykk (H)
    ---------------------

Windows Vista:
    På SL300 kjøres en Vistaversjon som heter Business, denne Vistautgaven er også nøye gjennomgått av Lenovo/IBM og endre litt på for maksimal driftsikkerhet/stabilitet på SL serien. Jeg hadde ikke byttet!

Windows XP for Sata?
    Windows for Sata har jeg ikke hørt om! Tviler på at det finnes en spesiell utgave av XP for spesielle harddisk-grensesnitt, uansett vil alle operativsystemer garantert installere på alle harddisk-grenssnitt.

Helt til slutt.
    Jeg har aldri opplevd at en bytte-harddisk med samme grensesnitt (her S-ata) ikke har virket ved en oppgradering.

Det er viktig å slå på "BOOT FRA CD" om man skal installere noe på en ny harddisk fra CD-drevet.

Hvis det ikke følger med orginale CD'r fra Lenovo med operativsystem etc bør du ringe deres kundetelefon og spørre hva du bør gjøre. 815 21 550 Sørg for å ha serienummer klart før du ringer!!

Håper dette var til hjelp!..

Lars.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ute og hentet søppeldunken akkurat og kjente at det virkelig var trykkende ute. Kjente en dråpe på tur inn ytterdøra og nå stuper temperaturen, det blåser kraftig og pissregner.

Tror vi unngikk tordenbyger, håper ihvertfall det.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det som er meldt her også Oddbjørn. Håper på det. Begynner å bli tørt her nå.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var ikke meldt. Var liksom bare en 10 minutters tordenskure, for nå ser det ikke ut som det regner lenger. Spådd fint vær resten av uka

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I følge LENOVO support (jeg aner ikke hva produktnummeret men har ikke funnet noe forskjeller på HD grensesnitt) Alternativt kan du vente til du får maskinen å sjekke kompatiblitet senere:

Komplett.no - WD Scorpio Black Edition 320GB, 7200RPM, En svært rask disk 7200RPM (320GB) 625.-
    Denne vil naturlighvis utvikkle noe mer varme men ikke MYE. "Black Edition" er kremutgaven til WD (Western Digital)
    eller

---------------------
    9,5mm tykk (H)
    ---------------------

Windows Vista:
    På SL300 kjøres en Vistaversjon som heter Business, denne Vistautgaven er også nøye gjennomgått av Lenovo/IBM og endre litt på for maksimal driftsikkerhet/stabilitet på SL serien. Jeg hadde ikke byttet!

Windows XP for Sata?
    Windows for Sata har jeg ikke hørt om! Tviler på at det finnes en spesiell utgave av XP for spesielle harddisk-grensesnitt, uansett vil alle operativsystemer garantert installere på alle harddisk-grenssnitt.

Helt til slutt.
    Jeg har aldri opplevd at en bytte-harddisk med samme grensesnitt (her S-ata) ikke har virket ved en oppgradering.

Det er viktig å slå på "BOOT FRA CD" om man skal installere noe på en ny harddisk fra CD-drevet.

Hvis det ikke følger med orginale CD'r fra Lenovo med operativsystem etc bør du ringe deres kundetelefon og spørre hva du bør gjøre. 815 21 550 Sørg for å ha serienummer klart før du ringer!!

Lars.
    Ah, kjempegreier! Har faktisk bygd ein del pc'ar opp igjennom, men gav meg heilt med det i...2004, då eg kjøpte min første bærbar. Så no er det ikkje mykje datakunnskap igjen Dvs, eg klarer meg greit, men likar godt å spørje dei som har virkelig peiling, dvs. slike som deg.

Hmm, kan alltids vente ja, men hadde vore rart om den 500 gig'en ikkje skulle virke eigentleg. Sikkert berre ikkje oppdatert med 500 gig på heimesidene deira.

Skal gi business ein sjanse ja, det er sikkert bedre enn den vanlege

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eller

---------------------
    9,5mm tykk (H)
    ---------------------

Windows Vista:

Windows XP for Sata?

Helt til slutt.

Lars.
    Må passe på å kjøpe en harddisk som støtter S.M.A.R.T funksjonen også, om man ønsker å ta i bruk Lenovo sitt "Anti-shock" program.
    (Veeldig bra program!)

Forresten noen som har noe tips til Knott/mygg fjernings apparat???

Drev å satt opp "Jacuzzien" i sted=P, men måtte bare gi oss pga ALT for mye knott!!! Sånn går det når hagen er full av busker m.m

Side 1574 av 2256 FørsteFørste ... 574 1074 1434 1444 1454 1464 1474 1484 1494 1504 1514 1524 1534 1544 1554 1564 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1584 1594 1604 1614 1624 1634 1644 1654 1664 1674 1684 1694 1704 1714 2074 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •