Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1570

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter "propagandaen" her inne, så tør jeg ikke kjøpe annet enn Lenovo neste gang.

I dag er det ikke mye som skjer her, men en tur eller tre i spa-bassenget er selvskrevet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en runde på stranda i dag, må handle inn grillkull før vi drar ned, satser på at det blir masse god grillmat i dag og.
    Eneste ankepunktet nå er at det er litt overskyet, men satser på at det ordner seg
    Nå er det frokost, knekkebrød og solkrem, er fortsatt kledelig rosa foran og nesten lilla bak
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har fått med meg motstanden til dokke gutta ja, men no stiller nok dokke litt meir krav til stabilitet og slikt enn meg. Lenovo har eg ikkje råd til med dei spesifikasjonane eg leitar etter. Eg sitt akkurat no på ein pc eg låner som er frå 2005, og synes den er heilt kurrant Er ikkje mykje eg bruker pc allikavel, surfing, mp3 og ein og annan serie i HD-kvalitet er stort sett det eg brukar han til. Grafikkmaskin er ikkje noko krav for meg, eg spelar ikkje spel allikavel, og skulle eg finne på å spele så blir det spel som Worms el. andre gamle klassikarar

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Endeleg!....trur eg at eg har funne maskina for meg!

Acer Aspire Timeline 4810T SU3500 - Acer - 14" - 14.1" - Acer Aspire Timeline 4810T SU3500 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Denne ser enkelt og greit genial ut! SSD, mykje lagring, bra oppløysing, 10(!!) timar batteritid ved 75% lysstyrke, 1080p-video går glatt, lav vekt. OOH my!
    Mye av problemet her er at Du er en hyggelig fyr, jeg har derfor ingen bakgrunn for å bruke deg nedlatende ordspill mot deg!! Hadde du bare vært en slik grerrigknark eller no' da kunne jeg kaldt deg ev. en tufs...

Mye bra på den maskinen der for folk som ønsker fremtidige problemer :-D Er man Reodor Felgen og har håndlag som en hjertekirurg er det mulig den holder ut garantitiden men ikke snakk stygt til den! :-D
    Er du "heldig" får du en supermaskin som holder i 10+ år!

Hva er grunnen til disse holdningene hos gjerrige IT-folk? Veel:
    Kina, HongKong, Taiwan og Korea. I disse landene er masseproduksjon med lav kvalitetsterskel et viktig stikkord, alle komponenter testes og sorteres i et anntall kvaliteter og selges til ulike priser i forhold til komponentkvalitet. Lenovo er pålagt å bygge maskiner som holder en hvis kvalitet, det var viktig for IBM å sikkre sitt varemerke (ThinkPad) da Kinesiske Lenovo tok over produksjonen, IBM eier fortsatt store deler av Lenovo! Japan og USA har et forhold til kvalitet som for disse landene er uforståelig noe de har ytret flere ganger. Vi lager teknologi for massene er gjerne det de sier, da sier man samtidig at den teknologien er billig/dårlig fordi "massene" har lav inntekt.

Lenovo bruker det samme kvalitetskrav til alle komponenter som også kommer fra samme batch i hele serien av den PC'n. Dette betyr at hvis 1 PC funker bra vil alle i samme serie også gjøre det, hos feks. Acer kjøper man 2. og 3. sorteringer (noen ganger 4. sortering) samt komponenter med ulike *batchnummer og produsent. Det betyr at 2 stk 100% like maskiner kan variere enormt i kvalitet samt inneholde komponenter fra totalt ulike produsenter. Dette er ikke uvanlig og har tidligere tatt knekken på diverse "merker". Acer pleier å si at de leverer bærbare PC'r, Lenovo leverer løsninger som betyr at de løser dine utfordringer, ikke gir deg nye etterhvert.

Jammen, jammen!
    Lenovo har ikke alle dubeditter som Acer ofte har selv om disse ofte er softwarebasert. Acer (Packard Bell), Phillips osv utvikkler og tester poppulærteknologi og selger dette til Lenovo og andre etter 1-2år hvis det fungerte bra, hvis ikke sitter 5-6milioner brukere ute i verden og sliter med det!

Personlig synes jeg det er hårreisende å "pushe" Acermaskiner til skoleungdom fordi kvaliteten på disse maskinene er laget for pensjonister med tastaturfrykt! Det er 1 grunn til at dette skjer: BILLIG!! Billig er viktigere en funksjon, service, garanti for folk flest helt til ting tryner, da maser man om hvor dårlig det er og så kjøper man den samme søppla igjen og igjen og igjen++++?!?

Billig og bra er bare tull! Billig og bra for heldige utvalgte er mer riktig! Listen over selskaper med lav kvalitetsstandard (ISO) er lang og de som bygger kvalitet er det få av:

Toshiba - Over tid den beste produsenten
    Lenovo - Svært høy isostandard
    Samsung - Som Lenovo på bærbare PC'r
    Sony - med unntak av de største og dyreste modellene?!?
    ++

Eg drit i kva dykk seier!! ok! Read on:

Kjøp deg en Acer med 14. dagers byttegaranti og bytt hvis du ser noe av dette:
    * Riper på maskinen: Disse maskinene (tusenhvis) leveres til ulik testing og sendes i retur til Acer. Eller er en retur/repparert PC.
    * Kjøper du med kabonchassis så sjekk at hovedkabinettet også er av karbon (ikke bare lokket) Det ble produsert noen 100.000sner uten, i ulike serier!?! (PS: Det gis ikke bytte på maskiner uten karbonbunn fordi seriebetegnelsen er den samme!!!!!)
    * Sett ALDRI maskinen på ujevnt underlag (feks på en blyant). Hovedkortet er svært godt festet til chassis og chassiset flekser MYE = trøbbel.
    * Sett eller legg ALDRI noe på skjermlokket, LCD'ens bakside har ofte puter mot innsiden av lokket for beskyttelse av LCD'n. Hos Acer forekommer det på mange maskiner at disse putene ligger på midten (åpner du maskinen for å se så tryner garantien).
    * For å unngå at folk åpner maskinen brukes det så dårlige skruer at alt vises på dem (dette er udokumentert)
    * Vær forsiktig med å oppgradere firmwaren i maskinen, vent til andre har gjordt det og lær av deres frustrasjon (if any).
    * Blånekt hvis de vil selge deg Vista64 med maskinen! Microsoft ga Acer en kjempedeal på Vista64 mot at Acer sendte bugrapporter til Microsoft (Acer glemte å fortelle kundene sine dette OOooppss!!!) Hvis du kjøper en slik så forvent at de andre programmene ikke funker (overhodet).
    * Ikke ring Acer support! Vi liker deg slik du er - hadde vært synd å miste en så positiv person som deg. (Acer har tidenes dårligeste support -Cnet)
    *Les Cnet sin test av kundeservicen til Acer og ha i bakhodet at dem du kjøper av må forholde seg til DEN supporten hvis DIN pc tryner!! Jadda

Denne lista er så lang at jeg ikke gidder mer.

PS: Jeg kjenner faktisk fornøyde kunder av Acer (Burde være mulig med 253 millioner kunder world wide!!)

Lars.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jammen ikke jeg tør å kjøpe Acer jeg heller nå. Vet jo aldri når Lars kommer løpende med balltre

Jeg har liksom aldri hatt lyst på bærbar, men det blir nok så jeg kjøper en når jeg begynner på skole. Kommer da til å kjøpe med Windows 7.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Tror jammen ikke jeg tør å kjøpe Acer jeg heller nå. Vet jo aldri når Lars kommer løpende med balltre

Jeg har liksom aldri hatt lyst på bærbar, men det blir nok så jeg kjøper en når jeg begynner på skole. Kommer da til å kjøpe med Windows 7.

8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp en hp maskin !!
    min er ca 5 år gammel og jeg har spilt crysis på den
    den jeg har er en pavilion zd8000
    litt gammel teknologi men funker fint (pentium 4 prossesor)
    eneste "feil" er at jeg hadde den alti tilkoblet strøm.. så bateriet er dødt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest mitt eget innlegg flere ganger! Tror jammen jeg begynner å få Kjell-B tendenser! Skjerpings? (Ideer mottas fra "oppegående individer")...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg ferdig med sparkling nr.2. Enda mer grovsliping må nok til! tipper jeg kan begynne finslipinga etter 1 sparkellag til! Mange kompromier her i huset men ingen som går utover kvaliteten, det betyr mye arbeid men flott resultat

PauuuUuuuse

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars? Gikk du for slike "ramme-kit" til dine HTI8? Eller installerte du de rett i veggen uten?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Lars? Gikk du for slike "ramme-kit" til dine HTI8? Eller installerte du de rett i veggen uten?
    Rett i veggen uten, sytes rammene ble unødvendig siden vi skulle isolere veggen var det jo ikke noe poeng med dem da. Uten veggisolasjon vil man få et problem med romklang noe jeg testet på frontene. Blir også mer "punch" av dem med rammer/iso.

L.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten så jeg begynner å stryke og kjæle litt på Lenovo'en som min kjære arbeidsgiver har utstyrt meg med etter Lars sine innlegg

Her er en liten samtale fra stranden i dag:

- Leter du etter noe Jan?
    -Ja, finner ikke T-skjorta mi, tenkte å ha på meg litt klær
    - Hva er galt med den røde genseren du har på deg da

Jeg, solbrent, næææææææ
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har kost oss med "Bolt" i dag. Morsom. Spesielt "Rhino".

Nå er det leggetid.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bolt er genial!!

Her har det vært oppi 33+ grader og vi har skruvd opp rekkverket og tatt noen velfortjente pils før vi sykla i en times tid!! Godt med ferie!!

Jo, så har jeg kjøpt en sånn derre Ipoidd Naino, snasen liten sak!

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du får sagt det lars.
    Akkurat som jeg tenker, men er ikke så god til å utrykke meg uten at følelser klusser opp setningene=P mye utropstegn og tunge...

Jeg har kjøpt meg superkjip aircondition i kinoen, nå er det levelig her!
    Matsui type 2500,- kr, fakkern for noe dritt. bra jeg bare skal ha den i helgen (30 dagers returrett), bråker noe helt vanvittig, og masse annet dill.
    Det som irriterer meg mest er at slangen som følger med bare er 1,5m (inkl alt) dvs at man max har 1m med godkjent strekk etter at bend++ er tatt vekk.
    DET ER FAKTISK IKKE NOK TIL Å FÅ SLANGEN UT VINDUET SELV OM PUMPA STÅR RETT UNDER!

Gjorde det enkelt, kjørte slangen inn peisen=P!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!!!!!!!!!

endelig er jeg hjemme !!!
    har vært og kjørt fulle folk heim og til nachspill
    kjørt siden ca 2:30 til 4:30
    men jeg tjente bare 1250,- surt... men bilen er hvertfall rein enda !! (invendig)
    tror jeg har kjørt ca 60km..
    er sliten nå.. var på et nachspill som jeg hadde sluppe av broren min på, for og se hvordan det gikk... 4 gutter sover i 2, 2setere !! det er det jeg ser..
    ikke mye liv i bror min nei.. han får angre i mårra, kommer til og få eplepsi anfall hele dagen..

nå skal jeg drikke 2 cider og en øl samnt noe brus !! er så illtørst i munnen klarer ikke og svelge..

uffa

men bilder og film av bror min har jeg ! facebook any one??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Godt du får sagt det lars.
    Akkurat som jeg tenker, men er ikke så god til å utrykke meg uten at følelser klusser opp setningene=P mye utropstegn og tunge...

Jeg har kjøpt meg superkjip aircondition i kinoen, nå er det levelig her!
    Matsui type 2500,- kr, fakkern for noe dritt. bra jeg bare skal ha den i helgen (30 dagers returrett), bråker noe helt vanvittig, og masse annet dill.
    Det som irriterer meg mest er at slangen som følger med bare er 1,5m (inkl alt) dvs at man max har 1m med godkjent strekk etter at bend++ er tatt vekk.
    DET ER FAKTISK IKKE NOK TIL Å FÅ SLANGEN UT VINDUET SELV OM PUMPA STÅR RETT UNDER!

Gjorde det enkelt, kjørte slangen inn peisen=P!

Syns du formulerer deg glimrende !! Både morsomt og sarkastisk :-D
    Jeg skriver mye søppel men av og til går det bra!

Jalla-Jalla-

EDIT: Vurderte den i kjelleren men slo det fra meg (the aircon thing) Virket som som du sier litt for billig..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen folkens. Nok en strålende dag begynner.

Hvordan går det med stikkontaktene når vi hiver på nye 12mm vegg? Er det nok å skaffe lengre skruer?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så er det i gang igjen ...
    Lot babyen være igjen i bilen mens de shoppet - nyheter - Dagbladet.no

For ikke å snakke om denne karen:
    Bhatti vil flytte til Pakistan - nyheter - Dagbladet.no

og dessuten vil jeg ikke at barna mine skal bli så veldig påvirket av norsk kultur
    Hva i svarte he..... gjør du i Norge da?

Side 1570 av 2256 FørsteFørste ... 570 1070 1430 1440 1450 1460 1470 1480 1490 1500 1510 1520 1530 1540 1550 1560 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1580 1590 1600 1610 1620 1630 1640 1650 1660 1670 1680 1690 1700 1710 2070 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •