Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1569

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For en nydelig dag!! Lå nettopp i en time på en "Ufo-disse" og slappa av. Var oppe i skogen i skyggen. Holdt på å sovne på hele greia. Passer bra med 45min pause nå da.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må en tur på Claser'n å hente krittsnor og så må jeg finne "BFK 35 4,2x35" ? de eneste som har info om de skruene er Smartpanel selv :-D Tror 4,2 er diameter og 35 er lengden, ja vil skal skru taket fast..

Nydelig vær i dag og!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter intens rengjøring og tørking ble mpobilen prøvd i dag. Treg på knappene, bra bilde, men ikke lyd, så den er nok historie ...

Ellers er jeg rosa som en julegris, solbrent etter i går, men slår til i bar overkropp i dag også, regner med at jeg en der på lilla i dag, selv om jeg har tenkt på solkrem ialefall.

Og så kom batteriene til kameraet i dag, holder på å lade nå, satser på at det går bra ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Etter intens rengjøring og tørking ble mpobilen prøvd i dag. Treg på knappene, bra bilde, men ikke lyd, så den er nok historie ...

Ellers er jeg rosa som en julegris, solbrent etter i går, men slår til i bar overkropp i dag også, regner med at jeg en der på lilla i dag, selv om jeg har tenkt på solkrem ialefall.

Og så kom batteriene til kameraet i dag, holder på å lade nå, satser på at det går bra ...
    Piratbatterier har en tendens til å begynne å brenne men etter dagens solbad spiller vel ikke det noen rolle

tvi-tvi.
    Lars.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har harr piratbatteritidligere, båfe til kamera, videokamera og mobil, men det har fungert greit til nå. Er alltids en risiko selvsagt, men det er det når jeg går ut døra hjemme også, mye som kan skje
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "W" var innom Expert, og jeg ringte til Elkjøp og Lefdal. Ingen hadde Casio Z400... Fotoknudsen sjekket vi i går.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    "W" var innom Expert, og jeg ringte til Elkjøp og Lefdal. Ingen hadde Casio Z400... Fotoknudsen sjekket vi i går.
    sjekk sponheim i byen. kan hende de har, vet dog ikke pris...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bærer det straks avgårde på kino Må innom Ica og handle en kasse brus og Biltema og kjøpe dregg til båten først, og så er det Transforrmers etterpå
    Nesten så jeg gleder meg til innendørsaktiviteter, kjenner det brenner litt på skuldrene

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør folk på dager som dette?

26 grader ute i skyggen og vindstille og 27 grader inne. Har bare vært våken siden 16.00, men er lei av dagen allerede. Kom heldigvis på å bruke aircondition nå

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hva gjør folk på dager som dette?

26 grader ute i skyggen og vindstille og 27 grader inne. Har bare vært våken siden 16.00, men er lei av dagen allerede. Kom heldigvis på å bruke aircondition nå
    Tidligere i dag målte vi for første gang 30+ i skyggen med vind! Jeg anbefaler deg å bære laminatgulv & Smartpanel (tak) Vi gjorde det i går med din innetemp ute og i dag føler jeg meg 20år ynger og like mange kilo lettere Problemet er jo seff. om du er 20år og smal rundt midjen! Da foreslår jeg noe kaldt i den ene handa, is i den andre og begge beina godt planta i Nordsjøen!

-

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Om det haster er det jo bare å ta det på komplett etc -BedEX!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det utdrikkingslag for madammen, og jeg og modern passer Theodor. Var nettopp ute på en kveldstur, og det er vaaaarmt. Jeg jobber ute hele dagene, og 8+ timer er mer enn nok sol for min del hvertfall...

Men det er deilig!!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Om det haster er det jo bare å ta det på komplett etc -BedEX!
    Skulle hatt det NÅ.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere i dag målte vi for første gang 30+ i skyggen med vind! Jeg anbefaler deg å bære laminatgulv & Smartpanel (tak) Vi gjorde det i går med din innetemp ute og i dag føler jeg meg 20år ynger og like mange kilo lettere Problemet er jo seff. om du er 20år og smal rundt midjen! Da foreslår jeg noe kaldt i den ene handa, is i den andre og begge beina godt planta i Nordsjøen!

-
    Som eneste kommune i M&R uten sjø så blir det vanskelig å plante beina i saltvann Nei jeg blir helt satt ut av slike temperaturer som dette, orker ikke å gjøre en dritt.

Er vanligvis ute 7,5 timer i solsteiken jeg også, men nå har det jo blitt nattarbeid sammen med knotten istedet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-
    Jeg har en case, serverrommet mitt varmer opp toppetasjen så enormt, om jeg har på den stasjonære pcen min ender jeg opp med å bli sittende i galskap av varme.

Kl 03.00 på natta sitter jeg med 33grader i rommet, selv om jeg har åpent vindu og vifte i vinduskarmen!!! geezes!

Soverommet er vel en ca 20-25 grader gjennom hele natta.

Må finne på noe lurt, kjøpte sånn trille air condition i dag, se om det hjelper litt..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mekonomen

jaja,

skulle til og bytte registerreim i dag.. hadde kjøpt deler fra mekonomen tidligere i uka.
    tror du ikke mekonomen har gitt meg feil reim?
    dei ga meg ei vifte reim..
    jaja får vell bytte viftereima i mårra da
    har ikke sjekket om løpehjul og spennhjul passer..

jeg fant forresten ut hvorfor bilen min kostet så lite..
    kjerringa som eigde den før fant ikke deler til den.. (b,klosser bake, mansjett, dempere)
    jeg måtte kontakte kia norge for og skaffe deler ikke så gale priser for en 99" bil

kan kjøre med håndbrekk oppe nå (byttings i mårra)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Jeg har en case, serverrommet mitt varmer opp toppetasjen så enormt, om jeg har på den stasjonære pcen min ender jeg opp med å bli sittende i galskap av varme.

Kl 03.00 på natta sitter jeg med 33grader i rommet, selv om jeg har åpent vindu og vifte i vinduskarmen!!! geezes!

Soverommet er vel en ca 20-25 grader gjennom hele natta.

Må finne på noe lurt, kjøpte sånn trille air condition i dag, se om det hjelper litt..
    Vi bygde soverommet slik at det kun får litt kveldssol (regel nr.1) I tillegg er det kun isolert 10cm i yttervegg (regel nr.2) og det er også isolert 10cm til alle motstøtende rom (regel nr.3). Poenget blir da at man får litt kjøleskaptendenser på soverommet, viktig med ventiler, ev. aktiv lufting som kanalvifter (vi har det) for full kontroll. På slike dager som i dag (med +30 i skyggen) er det interesant med en liten aircon-unit men da må alle luftekanaler lukkes, lite poeng å kjøle ned hele M&R :-D

EDIT: Med en miniAirCon og 4 isolerte vegger er rommet kjølig på 2min, hvis resten av huset er 25+ og veggene til soverommet uisolert MÅ du kjøpe en AirCon med LAV lyd (de fleste bråker en del)!
    L

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endeleg!....trur eg at eg har funne maskina for meg!

Acer Aspire Timeline 4810T SU3500 - Acer - 14" - 14.1" - Acer Aspire Timeline 4810T SU3500 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Denne ser enkelt og greit genial ut! SSD, mykje lagring, bra oppløysing, 10(!!) timar batteritid ved 75% lysstyrke, 1080p-video går glatt, lav vekt. OOH my!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Endeleg!....trur eg at eg har funne maskina for meg!

Acer Aspire Timeline 4810T SU3500 - Acer - 14" - 14.1" - Acer Aspire Timeline 4810T SU3500 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Denne ser enkelt og greit genial ut! SSD, mykje lagring, bra oppløysing, 10(!!) timar batteritid ved 75% lysstyrke, 1080p-video går glatt, lav vekt. OOH my!
    SSD er kjekt,
    Bra oppløsning = bedre en de aller kjipeste, men ikke best...
    batteritid = Trokke jeg noe på, klart led skjerm og SSD trekker vel mindre strøm, men 10t tror jeg du kan drite i=)

1080P går glatt, varierer vel veldig fra videoformat regner jeg med, er dedikert integrert skjermkort (ikke noe grafikkmaskin, og heller ikke hardware akselering på video...)

Men det største ankepunktet, det er Acer.... og atpåtil aspire serien...

Det som er problemet, specene kan se bra ut, men produsenten er kjent for å kutte masse hjørner...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for å være ekkel,
    men som du tidligere kan lese i tråden så er jeg stor motstander av billigmaskiner og Acer=)

Side 1569 av 2256 FørsteFørste ... 569 1069 1429 1439 1449 1459 1469 1479 1489 1499 1509 1519 1529 1539 1549 1559 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1579 1589 1599 1609 1619 1629 1639 1649 1659 1669 1679 1689 1699 1709 2069 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •