Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1563

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå skal jeg legge mitt vakre hode på puta ved siden av min fru som skal jobbe i natt, jeg må jo hvile mine kreative skriveevner slik at jeg kan supplere dere med unyttig intelektuelt vås i kveld/natt også

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Vi kjøpte 4 slike til bryllupet vårt, 1 er fortsatt i live og gis bort til den som gidder å hente det! Det står nå i garasjen og ta opp plass. Slike telt gjør nok hverdagen enklere for dem som elsker et umulig problem og får spasmer av ting som fungerer i følge reklamen. Coop Bygg hadde de samme telta men tok dem ut av sortementet etter mottak av en del pappesker med vridd metall.

EDIT: Clas sitt har litt mer extras ..
    hehe tar det sarkastiske hintet=P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TEST: Test av Canon PowerShot G5 - Akam.no

Her er forresten kameraet som skal erstattes. Har vært fornøyd med det, tror vi harr tatt rundt 8k bilder med det, og nå synger det tredje batteriet sin svanesang ser det ut som. W vil gjerne ha et lite kompakt kamera, jeg skulle gjerne hatt SLR, men siden det ser ut som jeg skal avsted og hente båt i morgen må jeg jenke meg kraftig i dette spørsmålet. 2,5k er den magiske grensa, helst inkl. et OK minnekort.
    Tror jeg kommer til å gå for Casio eller Canon (har vært fornøyd med det, så ...)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at jeg muligens skrev noe fornuftig, men det holder å skrive det en gang ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    TEST: Test av Canon PowerShot G5 - Akam.no

Her er forresten kameraet som skal erstattes. Har vært fornøyd med det, tror vi harr tatt rundt 8k bilder med det, og nå synger det tredje batteriet sin svanesang ser det ut som. W vil gjerne ha et lite kompakt kamera, jeg skulle gjerne hatt SLR, men siden det ser ut som jeg skal avsted og hente båt i morgen må jeg jenke meg kraftig i dette spørsmålet. 2,5k er den magiske grensa, helst inkl. et OK minnekort.
    Tror jeg kommer til å gå for Casio eller Canon (har vært fornøyd med det, så ...)
    PowerShot serien til Canon er faktisk veldig bra, også i dag. Det kan være litt frustrerende å søke etter info på PowerShot og ixus siden begge heter PowerShot der ute i verden.
    Canon Digital Ixus 870 IS ligger i annbefalingslista til Akam.no så bør man høre på det, Canon PowerShot G10 koster det doble og er noe større, det interesante er at det også ligger på annbefalingslista noe som sier litt om Canons evne til å lage gode billigkamera'r. Canon har fått en del pepper for brukervennlighet eller rettere sagt mangelen av det men det eneste kamera som har fått ståkarakter der er Casio bla bla Z400!.

Speilrefleks? Jeg angrer ikke på min D70 men det er mangt en gang jeg har ønsket meg noe lite og praktisk som også klarer små videosnutter. Det kan bli både tungt og klumpette å drasse rundt på et SLR i kø på Kreta! Utvalget er stort og ikke fult så kronglette som på Pocket'sia.

Et SLR er vel mer et kamera for den som vil videre og utforske muligheten i fotoverdnen, det skal da sies at det innebærer en vesentlig større lommebok fordi et SLR krever en del linser for å oppnå sitt poeng. Mange førstegangskøpere av SLR angrer bittert på valget men kommer tilbake etter noen år.

Jeg tok og tar mye naturbilder og til det er SLR det eneste verdige alternativ, skal jeg ta bilder av familie og nære ting (avstand) så er jeg ikke i tvil om at en plastboks til 2K er bedre og mer praktisk. Skal man ta større bilder av arvefølgere blir det stort sett en tur til fotografen alikevell!

Enjoy.

L.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noen utrolig billige batteri til kameraet vi har, 245,- for to batteri inkl. frakt Satser på at det går reit, og så heller satse på annet kamera senere, men da i litt høyere prisklasse.
    Hvis det likevel skal vise seg at det er kameraet som spiser batteri så blir det vel et av de to som har vært nevnt her.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noen utrolig billige batteri til kameraet vi har, 245,- for to batteri inkl. frakt Satser på at det går reit, og så heller satse på annet kamera senere, men da i litt høyere prisklasse.
    Hvis det likevel skal vise seg at det er kameraet som spiser batteri så blir det vel et av de to som har vært nevnt her.
    DealExtreme: Cool Gadgets at the Right Price - Site-Wide Free Shipping (Page 1)

betalte vel en 30kr for mitt batteri til speilrefleksen, inkl frakt fra hongkong...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemet" er at jeg må ha det i hende i løpet av tirsdag neste uke, drar på ferie onsdag. Helst bør det komme noen dager før slik at jeg evt. kan ordne et annet kamera før vi drar. Har jo kamera på mobilen, men det er litt kjipt å bruke telefonen til å forevige ferien

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemet" er at jeg må ha det i hende i løpet av tirsdag neste uke, drar på ferie onsdag. Helst bør det komme noen dager før slik at jeg evt. kan ordne et annet kamera før vi drar. Har jo kamera på mobilen, men det er litt kjipt å bruke telefonen til å forevige ferien
    da ville jeg ikke satset på netthandel... du får det ikke innen avreise...

Ring til Foto knutsen på moa i morgen å hør om de har modellen inne og til hvilken pris...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onsdag i neste uke, dvs. 10 dager, det burde normalt gå rimelig greit, bestilte fra sjappe med lager i rimelig nærhet.
    Har det ikke kommet et par dager før vi reiser får vi ta en kjapp tur på byen og se hva vi finner...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hehe tar det sarkastiske hintet=P
    :-D

Blir litt som salami! Lett å spise hvis du far den ut av pakka

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    :-D

Blir litt som salami! Lett å spise hvis du far den ut av pakka
    men om du skal til ålesund, tar jeg gjerne imot for det=P
    Skal alltids kunne lappe, har kjøpt meg sveiseapparat også nå så!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm,
    ukens tilbud på plantasjen: 3x3m paviljong til 990 (veil 1500,-) i cafe latte og stål (virker som bedre konstruksjon).
    Dog ser det ut som det ikke er mulig å kjøpe til vegger.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen folkens.

Etter mange uker uten noen spesielle hendelser, tar det helt av denne uken.... Alt kommer på en gang. Mest kjekke ting, så det er ikke så ille.

Gleder meg stort til torsdag. Da skal vi en tur i barnehagen som Theodor skal gå i til høsten. Blir artig å se.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    God morgen folkens.

Etter mange uker uten noen spesielle hendelser, tar det helt av denne uken.... Alt kommer på en gang. Mest kjekke ting, så det er ikke så ille.

Gleder meg stort til torsdag. Da skal vi en tur i barnehagen som Theodor skal gå i til høsten. Blir artig å se.
    flere som er tidlig oppe gitt.
    Eller dvs, jeg teller ikke=P må legge seg først da=)
    Såtte med Spotify (Opera/Vals musikk) i kombinasjon av Killing Floor (Zombie Splatter spill).
    Det var spesielt...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et døgn pluss en tiome eller to så er det ferie
    Nå spanderer skolen pizza på elevene for innsatsen med flytting osv. pluss at vi skal se film, tror de fant ut at Max Manus var rette filmen. Tåler vel å se den en gang til jeg også.

Må si jeg gleder meg til ferie. Nesten litt rart, men jeg gleder meg litt mer for hvert år som går, trodde egentlig det skulle bli annerledes når jeg ble gamlere jeg, men tok feil der Onsdag må det antakelig bli en tur på sjøen i nyanskaffelsen, om det ikke viser seg at den er så dårlig at vi ikke vil ha den ...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, trøtt idag gitt, stod opp 04.30 og vart med faderen og fiska i Aureelva før eg starta på jobb(07.00), vart ein pjakk på rundt kiloen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh... Fiske i elv er så utrolig moro. Forhåpentligvis får vi låne hytta i Sunnfjord i sommer. Litt usikkert om de som eier den skal ha den de ukene, men om de ikke skal ha den så kommer vi sikkert til å bli der 2 uker. Tar 10 min å gå bort i en flott ørretelv. Det er så vanvittig avslappende og spennende på en gang.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har nok en liten eletronisk duppeditt ankommet Var og hentet det nye videokameraet... Tester det litt ut nå, og videobiten ser faktisk bra ut hittil.. God linse, med 42 optisk zoom.. Veier ikke mer enn 270 gram heller Slenger med ett bilde jeg tok nå nettopp... Samsungs velkjente black glossy, som det begynner å bli litt av her i kåken, da både plasmaen og den lille 11.6" minipc'en er i samme utførelse... Synes det er litt fancy jeg da...

Har ett 8gb SDminnekort liggende, så jeg skal teste det mer ut i løpet av dagen...

Ble dårlige bilder, for jeg tok de på sparket med mobilen...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etaten, du har pm=)

Side 1563 av 2256 FørsteFørste ... 563 1063 1423 1433 1443 1453 1463 1473 1483 1493 1503 1513 1523 1533 1543 1553 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1573 1583 1593 1603 1613 1623 1633 1643 1653 1663 1673 1683 1693 1703 2063 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •