Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1561

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Lars.
    Har du en link til det kompaktkameraet du handlet for litt siden?
    Virker som om kameraet vårt synger på siste verste, og akkurat nå vil vi ikke legge for store summer i kamera, blir heller noe annet senere.

Og så håper jeg det kan skaffes i nærmeste Elkjøp eller Expert
    Var det ikke Casio Lars refererte til?

Jeg vil i hvert fall anbefale Casio som kompaktkamera, veldig fornøyd med både EX80 og EX270 kameraet vi har i samlingen=)

EX80 er jo veldig fint priset etter hva man får.
    mens 270 er kjekt med "vidlinse" og HD opptak (faktisk overraskende bra video opptak!)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fakkern at ikke denne tråen teller på antall inlegg.
    Ville jo vært GURU for lenge siden=P

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en veldig god pris på smartpanel dette, eller bare helt ok? Noen som vet hva andre skal ha? Feks Coop Obs Bygg? Med den prisen får vi nye vegger i hele stua/spisestua + hele loftet for ca 6-7k. Er ikke ille det da.

Kampanjedager 11 - 27 juni

Skal sende mail og sjekke pris hos de andre, men vil bare ha en indikasjon.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er det en veldig god pris på smartpanel dette, eller bare helt ok? Noen som vet hva andre skal ha? Feks Coop Obs Bygg? Med den prisen får vi nye vegger i hele stua/spisestua + hele loftet for ca 6-7k. Er ikke ille det da.

Kampanjedager 11 - 27 juni

Skal sende mail og sjekke pris hos de andre, men vil bare ha en indikasjon.
    mener på standardprisen på disse var 189,- pr kvadratmeter eller no for den ferdigmalte vegg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er vel ikke 66kr/m2 så ille for ubehandlet vil jeg tro..?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke utfordringer får man dersom man legger disse rett på eksisterende vegg mht vinduer og dører...?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen.

Fikk handla litt på Lefdal i helgen. De har heldigvis "Sopranos" til 200,- pr sesong, mot Elkjøp sine 300,-. I tillegg ville "W" ha "Berlinerpopplene", og vi gikk for "Bolt" i dvd-versjon. Den kostet bare 99,-.

Et lite tips folkens. På onsdag er det release av "Max Manus". Da koster den 99,- både for dvd og BD på Lefdal! :-D Men bare på onsdag.
    Hallo Frode

Kan ikke du ringe meg ????

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke utfordringer får man dersom man legger disse rett på eksisterende vegg mht vinduer og dører...?
    må fore ut ved vindu og dører, mener på de skal ha "egne" lister for dette formålet...
    Stikk på byggmakker og spør etter Richard S,
    han har grei peiling, og det han ikke vet finner han ut, veldig serviceinnstilt!

Hils fra Svenn=)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er vel ikke 66kr/m2 så ille for ubehandlet vil jeg tro..?
    hehe latskap er det=P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Lars.
    Har du en link til det kompaktkameraet du handlet for litt siden?
    Virker som om kameraet vårt synger på siste verste, og akkurat nå vil vi ikke legge for store summer i kamera, blir heller noe annet senere.

Og så håper jeg det kan skaffes i nærmeste Elkjøp eller Expert
    Det går litt treigt hos ElKjøp & Expert så der finner du ikke det kameraet pt. (Casio Exilim Zoom EX-Z400) men klikker du på linken får du masser av alternative kjøpesteder!

Vær oppmerksom på at Z400 har meget bra lysømfintlighet noe som er være eller ikke være for et godt poketkamera, desto mindre blitz man trenger desto bedre. Alle efekter og 6x + zoom er helt ubrukelig på så små kamera'r, også 4x på Z400 er i overkant om bildet skal vises i 100% størrelse.

Finner du ikke Z400 og vil kjøpe lokalt så bruk denne guiden.
    Viktige egenskaper for et Pocket/minikamera:

Hvor mange MegaPixler har du?
    "Et pocketkamera er ikke konstruert for å ta høyoppløste bilder til semiproff bruk" ? Dette betyr at uansett hvor mange MegaPixler kameraet har blir bildene skjelden gode på utskrifter over A3, for en nybegynner eller "datafotograf" holder det i lange baner med ca 5-7 MegaPixler!
    (Rent teknisk har dette med kvalitet og størrelse på selve bildebrikken å gjøre).

Lysfølsomhet -Hva er det? Og hvorfor er det så viktig?
    På de fleste kameralinser står det hvor lysømfintlige de er, det betyr rett og slett hvor mørkt det kan være før blitzen aktiviseres og da begynner kompromiene for alvor.
    Desto mindre tall på linsen desto bedre! Lysfølsomhet oppgis slik:
    F/2.6-5.7 eller 1:2.6-5.7. Eventuelt kun F/2.6 el. 1:2.6 hvis linsen ikke har zoom!
    Eksempel på linser under:

Den første linsa har en lysfølsomhet på 1.8 som er meget bra. Den andre er ei billiglinse og har 4.0!
    1.8 betyr god optikk og defor høyere pris osv. Det betyr også at bildene blir bedre. (Generelt)
    og

Ved familiesammlinger er det viktigeste å ta gode bilder innendørs (det vanligeste) og da er røde øyne og skarphet et issue! Mange kameraer kompanserer for dette med ulik blitzteknikk men ingen blitz i verden kan hamle opp med ei linse som ikke trenger blitz!

Men jeg vil ha video og kule efekter og, og, og,,,,
    HD opptak (Max 3-4minutter! Ellers gidder ingen å se det!!) OK kvalitet for en PCskjerm!
    YouTube opptak (Er det ikke nok dritt der fra før??)
    Bildestabilisering må jeg ha! (Nervøs??)
    50 predefinerte innstillinger (Dårlig selvtillit?)
    Kule lyder og lys.... (Dra på Disco!! Vær sosial!!!)

Alt dette får man på det meste av billige kamera'r, kvaliteten er så som så men brukbar. Sørg bare for å kjøpe en 8GB minnebrikke (eller mer) siden videotendensen øker og det blir for tomt (8GB SDHC bør ikke koste mer en 250.-)

Disclamer: (Er ikke nødvendig å lese om du har litt under middels IQ)
    Hvis man kjøper et kamera til 2000.- og tror at man skal få kvalitetsopptak på video, proffe bilder og personlig assistent, ja da er man tykk mellom ørene, dum, kørka, mindre begavet osv..! Mitt kamera kostet ca 20.000 på et tidspunkt da jeg kunne få pocketkameraer til 3500.- med dobbelt så gode fakta på papiret, var jeg dum? Nei, Man får det man betaler for og 2K for et kamera er latterlig lite og derfor begrenset til "personlig bruk". I dag koster mitt kamera 5-6000.- brukt med linser! den andre klompen må man betale noen for å bruke! Et Casio Z400 er 7000% dårligere en min museumsgjenstand D70s.

Et videokamera av halvproff kvalitet koster ca 50K. Et godt amatørkamera koster fra ca 15K. Kun til privat bruk får man ok kamerar fra ca 5000.- Og du trodde på en selger som sa 2000.- hadde topp kvalitet på video & bilde (gå å skyt deg, please!!) :-D
    PS: Kvalitet beskriver hva gjennomsnittet oppfatter som godt! Har du dårlig smak og lav terskel på det meste anbefaler jeg å kjøpe brukt på Grønnmo's resirkuleringsannlegg for elektriske artikler.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i tvil om jeg ville slippe han til i mitt halvferdige rom, men det kan se ut til at Flageborg kommer en tur innom iløpet av uken for å se om han får skikk på bassresponsen i rommet mitt.

Nesten så jeg er flau over å vise frem rommet slik det fremstår nå....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hehe latskap er det=P
    Hva er latskap? Er treg jeg skjønner du.

Vi ble plutselig veldig inspirert av dette, og planlegger flere "oppgraderinger av kåken".

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i tvil om jeg ville slippe han til i mitt halvferdige rom, men det kan se ut til at Flageborg kommer en tur innom iløpet av uken for å se om han får skikk på bassresponsen i rommet mitt.

Det er helt MEGA!! Nå kan du virkelig få matnyttige tips om hvordan problemene bør løses, det må være en utrolig lettelse å skimte lys i denne etterhvert så mørke tunellen.

Vi forventer sef. en liten rapport etter genibesøket og håper alle at du snart får det du alltid har ønsket deg.

L.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt klart kjempeglad for at han i det hele tatt tar seg tid. Ikke misforstå. (det gjør du sikkert ikke heller ) Skulle bare ønske at det så litt finere ut der nede.

*Jeg har ikke strøm på plass og høyttalerledninger/lampeledninger stikker bare ut av veggen.
    *Teknisk rom er ikke ferdig og ser sjabby ut.
    *Jeg har ikke dør til teknisk, bare et teppe.
    *Panelet har krympet på tross av lang tørk før det ble satt opp. Det har ført til at det ser lite pent ut mht malingen...
    *Taket er ikke ferdig.
    *Subbene mine er halvferdige (finish)
    *Resten av kjelleren er råkjeller og ser ikke ut pga rot.
    *osv osv.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer og lykke til! Dette fortjener du.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Det går litt treigt hos ElKjøp & Expert så der finner du ikke det kameraet pt. (Casio Exilim Zoom EX-Z400) men klikker du på linken får du masser av alternative kjøpesteder!

Vær oppmerksom på at Z400 har meget bra lysømfintlighet noe som er være eller ikke være for et godt poketkamera, desto mindre blitz man trenger desto bedre. Alle efekter og 6x + zoom er helt ubrukelig på så små kamera'r, også 4x på Z400 er i overkant om bildet skal vises i 100% størrelse.

Finner du ikke Z400 og vil kjøpe lokalt så bruk denne guiden.
    Viktige egenskaper for et Pocket/minikamera:

Hvor mange MegaPixler har du?
    "Et pocketkamera er ikke konstruert for å ta høyoppløste bilder til semiproff bruk" ? Dette betyr at uansett hvor mange MegaPixler kameraet har blir bildene skjelden gode på utskrifter over A3, for en nybegynner eller "datafotograf" holder det i lange baner med ca 5-7 MegaPixler!
    (Rent teknisk har dette med kvalitet og størrelse på selve bildebrikken å gjøre).

Lysfølsomhet -Hva er det? Og hvorfor er det så viktig?
    På de fleste kameralinser står det hvor lysømfintlige de er, det betyr rett og slett hvor mørkt det kan være før blitzen aktiviseres og da begynner kompromiene for alvor.
    Desto mindre tall på linsen desto bedre! Lysfølsomhet oppgis slik:
    F/2.6-5.7 eller 1:2.6-5.7. Eventuelt kun F/2.6 el. 1:2.6 hvis linsen ikke har zoom!
    Eksempel på linser under:

Den første linsa har en lysfølsomhet på 1.8 som er meget bra. Den andre er ei billiglinse og har 4.0!
    1.8 betyr god optikk og defor høyere pris osv. Det betyr også at bildene blir bedre. (Generelt)
    og

Ved familiesammlinger er det viktigeste å ta gode bilder innendørs (det vanligeste) og da er røde øyne og skarphet et issue! Mange kameraer kompanserer for dette med ulik blitzteknikk men ingen blitz i verden kan hamle opp med ei linse som ikke trenger blitz!

Men jeg vil ha video og kule efekter og, og, og,,,,
    HD opptak (Max 3-4minutter! Ellers gidder ingen å se det!!) OK kvalitet for en PCskjerm!
    YouTube opptak (Er det ikke nok dritt der fra før??)
    Bildestabilisering må jeg ha! (Nervøs??)
    50 predefinerte innstillinger (Dårlig selvtillit?)
    Kule lyder og lys.... (Dra på Disco!! Vær sosial!!!)

Alt dette får man på det meste av billige kamera'r, kvaliteten er så som så men brukbar. Sørg bare for å kjøpe en 8GB minnebrikke (eller mer) siden videotendensen øker og det blir for tomt (8GB SDHC bør ikke koste mer en 250.-)

Disclamer: (Er ikke nødvendig å lese om du har litt under middels IQ)
    Hvis man kjøper et kamera til 2000.- og tror at man skal få kvalitetsopptak på video, proffe bilder og personlig assistent, ja da er man tykk mellom ørene, dum, kørka, mindre begavet osv..! Mitt kamera kostet ca 20.000 på et tidspunkt da jeg kunne få pocketkameraer til 3500.- med dobbelt så gode fakta på papiret, var jeg dum? Nei, Man får det man betaler for og 2K for et kamera er latterlig lite og derfor begrenset til "personlig bruk". I dag koster mitt kamera 5-6000.- brukt med linser! den andre klompen må man betale noen for å bruke! Et Casio Z400 er 7000% dårligere en min museumsgjenstand D70s.

Et videokamera av halvproff kvalitet koster ca 50K. Et godt amatørkamera koster fra ca 15K. Kun til privat bruk får man ok kamerar fra ca 5000.- Og du trodde på en selger som sa 2000.- hadde topp kvalitet på video & bilde (gå å skyt deg, please!!) :-D
    PS: Kvalitet beskriver hva gjennomsnittet oppfatter som godt! Har du dårlig smak og lav terskel på det meste anbefaler jeg å kjøpe brukt på Grønnmo's resirkuleringsannlegg for elektriske artikler.

Alt i alt ett VELDIG bra tilbud! de har også på lager!

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode: Hvor mange liter tar det boblebadet? Og hvor lang tid tar det før det er akseptabel varme? Total tyngde i kg klar for bruk? Hei forresten

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Frode: Hvor mange liter tar det boblebadet? Og hvor lang tid tar det før det er akseptabel varme? Total tyngde i kg klar for bruk? Hei forresten
    lurer på det samme=P venter på min billigutgave i speeeeenning=P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z400 har de faktisk til veldig bra pris hos fotoknutsen på Moa (Ved siden av bigbite!)
    De hadde bedre pris en nettet mener jeg på, samt at man fikk med 50gratis bildefremkallinger (gjennom nett) og ett gavekort på 30x30 lerret (med eget trykk) til en verdi av 500,-

Alt i alt ett VELDIG bra tilbud! de har også på lager!
    Da er det jo "Løp & Kjøp" for til -2K er det et kjempekamera!!

L.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på det samme=P venter på min billigutgave i speeeeenning=P

Billigutgave? Er det ikke samme som Frodes? Hva har du bestilt da... ? Noe link? Viste det bildet til venninnen min, og ett slikt må visst kjøpes inn Hvor tungt kan ett slikt ett være når det er tømt for vann og skal flyttes?

Det skal i følge annonsen ta 800 liter vann så jeg btw...

Side 1561 av 2256 FørsteFørste ... 561 1061 1421 1431 1441 1451 1461 1471 1481 1491 1501 1511 1521 1531 1541 1551 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1571 1581 1591 1601 1611 1621 1631 1641 1651 1661 1671 1681 1691 1701 2061 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •