Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1558

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke fått svar fra fyren enda, men det er vel tidlig dag enda.
    Hadde guttungen fått kvittet seg med de CV høyttalerne som står inne hos han også så har han kanskje fått plass også.

Madammen er såpass bra i foten at hun tar sjansen på å dra på handletur i dag, akkurat min drømmelørdag
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det statistisk bevist... Vi Sunnmøringer/møringer er BEST!!

Aftenposten i dag:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hehe heller dog litt mer mot Passat diesel,
    da disse har fantastisk kjørekomfor, og latterlig lavt forbruk=)

Når det kommer til skoda, har tenkt tanken.
    Men føler det blir litt samme som Seat, det er VW tvers gjennom men allikavel ikke liksom...

Ikke at jeg er merkebesatt. men de bilene jeg har prøvd fra skoda har hatt en litt mer "skranglete" følelse en passaten, mener ikke at det høres ut som den skal falle fra hverandre. men rett og slett ikke samme feelen på den liksom...
    En Passat har større annenhåndsverdi en skoda, ford osv. Gode bilder er det, hadde det ikke vært for familiens hofteplager hadde det blitt en slik:

eller en slik:

Pus har lovet meg en slik: (hvis vi vinner i tipping)

Har kjørt den på bane i Sverige - Åååååååååå!

.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg jobber jo i et kommunalt eid selskap Tom, men håndverkere som tjener mer i lokalområdet skal du lete lenge etter

Det jeg liker dårligere er at Statkraft via Trondheim Energi er på raid og vil kjøpe alle E-verk i Møre og Romsdal opp til en viss størrelse.

De lover:
    Høyere utbytte - Men den går faan ikke til kommunene
    Omtrent halv nettleie - Totalt urealistisk at E-verk med 200 mill linje for 6k kunder skal ligge på samme nivå som en storby ala Trondheim
    Mindre utfall - Vi har leveringskvalitet på 99,98%, slå den
    Bedre vaktordning - Klin umulig, vi har minst 2, ofte 3 på vakt med mye lokalkunnskap på 6000 kunder
    Mer faglig dyktighet blant ansatte og mulighet for videreutdanning - Greit nok, men de nevner ikke hvor mange ansatte de skal kvitte seg med

Ser jo bare på vårt naboverk som har effektivisert og gått fra litt dyrere nettleie enn oss til litt billigere. Blitt mye mer utfall og mye lenger å vente på reparasjon.

Det var dagens frustrasjon siden det er mulig at når jeg er ferdig på skole har jeg mistet jobben min.

Drar foresten på shopping til Trondheim idag. Guttetur så da blir det bare morsomme butikker som får en visitt

Alt det er selvsagt bare tull, det eneste som skjer er at de ser en mulighet til å tjene penger. Det finnes ingen steder i Norge at nettleia har gått ned på grunn av sammenslåinger.

Slike folk har gått økonomistudier og har der lært at e-verk bransjen består av folk som sitter på rumpa halve dagen. Dermed kan de sparke halvparten og allikevel drive ting på samme måte.

Det gjorde de her nede. Problemet var at ingen satt på rumpa halve dagen, så etter å ha kvittet seg med noen hundre ansatte - sluttpakker og fortidspensjonering - så fungerte ikke ting i det hele tatt.

Nå - 10 år etterpå så har de måttet ansette igjen slik at vi nå er like mange som vi var i gode gamle dager. Problemet er at vi har mistet en haug med erfarne mennesker og sitter med mange som ikke har peiling

Sammenslåingen og omorganiseringen har ikke medført en eneste bra ting :evil:

Kommunene her nede solgte sine andeler og kjøpte data aksjer for pengene, to kommuner nektet - de får fete utbytter hvert år. Det gjør ikke "datakommunene"
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble bitt av jobb-basillen i dag, og har beiset 20m2 terasse + trappa. Gikk rett igang med å klippe plenen etterpå. Har fått klippet 2/3 del. Drivreima til hjuldriften røyk halvveis, så litt trim ble det også.

Mulig jeg finner frem hekksaksen i dag også, men det er ikke like sikkert.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr_Spock har helt rett!

Min erfaring tilsier det samme, store europeiske konsern er kun opptatt av å tviholde på "den nye økonomien" som grovt sett går ut på å øke overskuddet hvert år. Hvis man ikke klarer å tjene penger på å selge gode produkter ja da sier man opp en del folk og økonomien ser grønn og fin ut! Deretter tryner det fordi de fleste bedrifter er bygget på lokalkunnskap og da må bedriftene "krype til korset" noen år før de så kan gjenta prosessen på nytt (mange).

Å si at en effektiviseringsprosess bedrer kundens tilbud er i 99% av tilfellene tullprat 100% i offentlig sektor! Men - folket krever det!

NAV er et godt eksempel på statlige foretak som fikk masiv kritikk for å ha for mange ansatte (da alle hadde jobb). Nå har ikke alle jobb og NAV sliter noe sinnsykt med å få tak i folk. Har man lite fagfolk blir det problemer, bare spør folk HER i tråden!!

-

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble påvirket av en eller annen reklame i går, og måtte bare ha denne. Burde vært kjøpt for lenge siden.

http://www.play.com/Music/CD/4-/1483...s/Product.html

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Theodor tok helt av og holdt på å flire seg ihjel da denne kom på Radio Norge. Har ikke reagert noe spesielt på musikk før.

YouTube - Smokie: Don't Play Your Rock 'N' Roll To Me

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm..... Leker litt med tanken på å gjøre noe alla grumle her på forumet jeg. Ville hatt litt avstand mellom tv og senter, og hatt hyller til elektronikken med dør foran. Mulig jeg ville gått for dynabel eller Eartquake innbyggingshøyttalere. Vanskelig å få tak i de JBL-ene brukt og billig... Det fine her for meg er at jeg har mulighet for å lage meg en dør på andre siden av veggen slik at det er lett å komme til for å koble.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel gått for disse, men må selge unna litt først. Lars? Trenger du flere? Dette er vel de du har på soverommet?

JBL HTI-8 Innbyggingshøyttalere 8" - FINN torget

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Burde vel gått for disse, men må selge unna litt først. Lars? Trenger du flere? Dette er vel de du har på soverommet?

JBL HTI-8 Innbyggingshøyttalere 8" - FINN torget
    Har 6stk på soverommet + en JBL center så der har jeg "full dekkning" og som sone-høytalere er det vel litt i overkant selv om prisen er supergunstig! Kanskje jeg skulle ha bygd en stereoløsning på kjøkkenet? morsomt.

PS: Overaskende bra høytalere!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen var hvertfall ikke noe å si på når de er ubrukt. Har tro på disse. Fant brukte L820 på finn.no også, men de kostet 3k. Fikk mine for under 2k med frakt for 3-4mnd siden. Fant senteren i L-serien også. Den kostet 2,5k, men kunne diskuteres.... Var ikke meningen at dette prosjektet (heller) skulle koste noe... Vi får se.

Da var jeg ferdig med å klippe plenen. Var en kattejævel som hadde ringbarka ene treet oppe i hjørnet i hagen. Brukt som klorestativ. Den katten har tydeligvis funnet "fristedet" sitt der i hjørnet. Det er et søkk i plenen og gresset er helt brunt der. Forsåvidt greit, for vi har ikke noe museproblem her omkring.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda, gjekk med nokre kronasjer på play akkurat;

Transporter(BD)
    Transporter 2(BD)
    Jason Bourne 1-3(BD)
    Cloverfield(BD)

Police academy 1-7(DVD)
    As good as it gets(DVD)
    Anger management, Mr Deeds og Happy Gilmour(DVD)
    Meet the fockers og Meet the parents(DVD)

The Clash-London calling
    The Clash-Combat rock

No blir det sykkeltur her!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjerringa tok helt av i dag når hun fikk slippe til i en og annen butikken i dag, så vi har vært for lenge borte. Nå skal vi ned og levere jentungen, hun skal være frivillig på "Fortets dag" i morgen, vaffelsteiking og kaffesalg. Må ta en tur og se hva som foregår vi også tenker jeg.

Da blir det bare guttungen hjemme i kveld og han er sikkert opptatt med Sims3 regner jeg med. Kanskje det til og med blr Max Manus. En ting som iallefall er sikkert er at det blir grillmat og Pils
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Alt det er selvsagt bare tull, det eneste som skjer er at de ser en mulighet til å tjene penger. Det finnes ingen steder i Norge at nettleia har gått ned på grunn av sammenslåinger.

Slike folk har gått økonomistudier og har der lært at e-verk bransjen består av folk som sitter på rumpa halve dagen. Dermed kan de sparke halvparten og allikevel drive ting på samme måte.

Det gjorde de her nede. Problemet var at ingen satt på rumpa halve dagen, så etter å ha kvittet seg med noen hundre ansatte - sluttpakker og fortidspensjonering - så fungerte ikke ting i det hele tatt.

Nå - 10 år etterpå så har de måttet ansette igjen slik at vi nå er like mange som vi var i gode gamle dager. Problemet er at vi har mistet en haug med erfarne mennesker og sitter med mange som ikke har peiling

Sammenslåingen og omorganiseringen har ikke medført en eneste bra ting :evil:

Kommunene her nede solgte sine andeler og kjøpte data aksjer for pengene, to kommuner nektet - de får fete utbytter hvert år. Det gjør ikke "datakommunene"
    Selvfølgelig er det tull. Dessverre har media fått tak i dette og når framsiden i lokalavisa lyder "5000 billigere nettleie eller noen lokale arbeidsplasser" blir jeg redd. For når folk leser den setningen vet jeg hva de fleste vil...

Ordføreren i kommunen til et naboverk var også direkte sitert på at han ville hoppe på toget før det gikk.! Slike oppkjøp har jo foregått lenge og kommer aldri til å ta slutt, det er jo penger i bransjen. Men det forstår tydligvis ikke han og de har allerede ordnet med en gruppe politikere som skal se på mulighet for salg.

Det er jo flere dusin kommuner som angrer på salg av sine sikre inntektskilder. Og når jeg hører politikere som vil selge for å finansiere museum og slikt, som medfører enda mer løpende utgift, blir jeg forbanna!

Håper våre 3 kommuner samt fylkeskommunen som er våre eiere bruker litt fornuft og beholder E-verket. Men jeg blir ikke overasket om vi må igjennom samme runde som deg Tom, dessverre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    NB!!!! Produktet er lovlig å selge i Norge, men ulovlig å bruke. Til deres informasjon.

haha omtrent som politiradio, bare litt mer åpenlyst=P

**** så konge, hadde jeg hatt åpen faktura der enda hadde jeg bestilt ASAP.
    de skriver dog ingenting om det er lov å ha montert på bilen uten å bruke...=P

Om sistnevnte går skal jeg kjøpe hvit bil og ha på rød og blå striper=P!
    Med blå Påliti skrift på panseret!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det er lovlig og ha "politi" styling på biler...
    men tror ikke jeg monterer noe slikt på bilen, serlig når jeg ikke får lov til og bruke det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Treng billig bil snarast

E det nokon som har en BILLIG bil å selge? Han eg bor sammen med skal ha en bil som køyrast til jobb og blir ståande der ei veke i strekk. Helst billigast mulig, altså en konebil til mann. Har en ford excursion som han ikkje får bruke sidan det er min bil.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe mopedbil til han? Så kan du ha den baki Forden når du kjører den til srvce og slikt

Ser ikke ut til at det det blir en sub til på sneipen, selgeren hadde ikke egnetr embalasje, og jeg tviler på at det er plass i Mondeoen når vi kommer fra ferie

Side 1558 av 2256 FørsteFørste ... 558 1058 1418 1428 1438 1448 1458 1468 1478 1488 1498 1508 1518 1528 1538 1548 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1568 1578 1588 1598 1608 1618 1628 1638 1648 1658 1668 1678 1688 1698 2058 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •