Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1554

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lars VET hva en seng bør koste ja!!

Regnestykket er veldig enkelt...:

Hva skal sengen brukes til?
    Har man kropslige skavanker som krever en spessiel seng? (vond rygg, hofter osv)
    Er man villig til å gamble med helsa si ? (alt er som kjent en prioritering)
    Er man av de som bytter seng/madrass hvert 3-5år? (interiørshoppere)

IKEA har fått mye god kritikk for en del av sine senger selv om det har vert litt lottotendenser der.

Vi bruker senga vår til kinostoler så vi tilhører definitivt ikke det gyldne gjennomsnittet!

Alle de store kjedene kjører sengekampanjer minst 1 gang pr. år. Da er det halv pris.

Nypris = ca 32.000 - 50% = 16.000 / antall timer i senga over normalt 20år (88 øre pr natt) (som spade konkluderer med). Jeg tviler seriøst på at noen er i stand til å finne et produkt man bruker så mye tid i, som er så viktig for helsa og koster så lite penger som ei seng.

PS: "God ergonomi" er IKKE et uttrykk noen fant på for å tjene mer penger!!

Vår seng i basisutgave koster ca: 8000.- før pruting (på salg hos Skeidar nå!) En tilsvarende (billigutgaven) "justerbar" koster nå 14.000.- F.P. For ei seng som ikke detter sammen etter 2år!

Vårt eksempel: Nypris 46.500 - vår pris 32.000.- :
    8 timer * 350 netter = 2800 timer * 20år = 56000 timer / 32.000 = 1 Krone & 75øre pr natt 100% garantert fri for ryggplager og stive muskler - "VI" synes det er verd det!! I tillegg ser vi ca 700 filmer pr. år -det blir billig seng det!

Jeg kan jo legge til at alle kropslige plager som såre rygger og hofter er borte vekke (billig sykeforsikring altså).

Og til slutt, alt er som sagt prioriteringer og valg men disse prioriteringer og valg gir også diverse resultater så her gjelder det vel å ikke prøve å lure seg selv!! Skulle jeg ha kjøpt en midlertidig seng for noen år hadde det blitt IKEA på flekken.

Lars & Co er vel heller ikke kjent for å spare på ting L&Co har tenkt å bruke lenge, Gud hjelpe meg så mange problemer vi har unngått ved å prioritere slik!

L.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare enig med Lars jeg 8)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha .. Plenklipperen min er fra 1982 og mangler nå et hjul men den funker! må bare finne en mutter som passer så slipper jeg å konentrere meg så innmari! Litt "barskt" å kunne skryte av at jeg klipper plenen med 3 hjul i svingen dahh

Er foresten i full gang med å kalkulere matbudsjettet for 2010! Det viser seg at ferske råvarer koster 1/4 av ferdigprodukter (samme mengde) Det var en bombe! For en som liker å lage mat er det jo hyggelig å vite at man kan lage god mat uten å suplere med posedritt for å kutte kostnader. Grunnen til regnestykket er omdisponeringer pg. kjeller og bad -blir dyrere en antatt og da må man sette alle kluter til. Hvis jeg nå bare kutter røyken og kosen så blir vi rike Neppe en god løsning -Kosen!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opera Unite - ftp/webserver i nettleseren.

Nå blir det enkelt å dele ting og tang! Dette blir også spennende mtp. piratnettverk etc. Har kikket litt på løsningen og det funker bra så langt. Maskina mi er nesten aldri avslått så da er jo denne løsningen knall..

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med dere forstod av smileyene at jeg tulla...?

Å sove godt er alfa og omega. Kjøpte gode madrasser sist, så vi kan nok vente noen år til før vi kjøper igjen.

I mårra skal vi legge ferdig gulvet i overetasjen. Er bare gangen som mangler laminat nå, men den er mest vrien også...

Vi skal pusse opp "badet" der oppe også. Er bare en vask og et toalett. Der kan vi går for det dyreste av alt om vi vil, for det er ca 1m2.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere har lyst å "teste" Opera Unite så send meg en PM så får dere en link med passord til min delte katalog på mac'en

L.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gimme gimme Lars

Har jeg flaks nå så får jeg solgt hele pakken!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Haha .. Plenklipperen min er fra 1982 og mangler nå et hjul men den funker! må bare finne en mutter som passer så slipper jeg å konentrere meg så innmari! Litt "barskt" å kunne skryte av at jeg klipper plenen med 3 hjul i svingen dahh

Er foresten i full gang med å kalkulere matbudsjettet for 2010! Det viser seg at ferske råvarer koster 1/4 av ferdigprodukter (samme mengde) Det var en bombe! For en som liker å lage mat er det jo hyggelig å vite at man kan lage god mat uten å suplere med posedritt for å kutte kostnader. Grunnen til regnestykket er omdisponeringer pg. kjeller og bad -blir dyrere en antatt og da må man sette alle kluter til. Hvis jeg nå bare kutter røyken og kosen så blir vi rike Neppe en god løsning -Kosen!

Hehe, jeg har full oversikt over matkostnader her i kåken siden 2002 :-D

I 2002 brukte vi ca 34k i mat, i 2008 ble det 52k. Regner vel med nærmere 60k i år?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

I 2002 brukte vi ca 34k i mat, i 2008 ble det 52k. Regner vel med nærmere 60k i år?
    Det er mye god mat du!! vi bruker under halvparten!

Etter at vi begynte å budsjettere har vi fått utrolig god råd, jeg tjener 1/3 av det jeg tjente før og alikevel har jeg MYE bedre råd nå!! Forstå det den som kan - Har en mistanke om at mange små spontankjøp koster skjorta.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye god mat du!! vi bruker under halvparten!

Etter at vi begynte å budsjettere har vi fått utrolig god råd, jeg tjener 1/3 av det jeg tjente før og alikevel har jeg MYE bedre råd nå!! Forstå det den som kan - Har en mistanke om at mange små spontankjøp koster skjorta.
    Det var ikke dårlig :-D

Kan vel legge til at det i dette inngår alt som blir handlet i matbutikken, schampoo, øl ( ) osv...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessant.

Kan du si litt om familiesammensetningen (alder/kjønn):
    2002:
    2008:
    2009:

Ta også med evt. dyr.

Med mat skriver du at du regner med alle husholdsningsartikler. Regner da med at du egentlig tar med alt du kan få kjøpt hos Rema1000/Meny/Kiwi butikker? Herunder også batterier, en billig DVD film i ny og ne, sminke og barbersaker?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode har du Ti2K'ne enda?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Regner med dere forstod av smileyene at jeg tulla...?

Å sove godt er alfa og omega. Kjøpte gode madrasser sist, så vi kan nok vente noen år til før vi kjøper igjen.

I mårra skal vi legge ferdig gulvet i overetasjen. Er bare gangen som mangler laminat nå, men den er mest vrien også...

Vi skal pusse opp "badet" der oppe også. Er bare en vask og et toalett. Der kan vi går for det dyreste av alt om vi vil, for det er ca 1m2.
    Vi tok poenget ( )

Gode madrasser har du jo! (og trenger dem antar jeg)..

Vi driter i sparkling/pussing og kliner til med panelplater på veggene! Begynner å bli lei oppussing nå og da blir det "godt nok" løsninger..

Har du sett mini-Dass & Vask rommet i båten til Røkke? Trur det er mulig å brenne av en god årslønn på et par kraner i "edelstål" -men smart er det vel ikke :-D

L

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke dårlig :-D

Kan vel legge til at det i dette inngår alt som blir handlet i matbutikken, schampoo, øl ( ) osv...
    Det forklarer saken en smule Her er det KUN mat til maven minus knask (lørdagskos), kaffe og brus! Til det bruker vi "lommepæng".

-

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Vi tar ikke heeelt av heller. Tenkte mer på pene fliser og slikt. Selve doen er det ikke så nøye med. Problemet der er at forrige eiger har plassert avløp så nær bakvegg at man ikke får vridd toalettet. Da sitter man med vasken i fanget.... Så nå jakter vi på et toalett som ikke er så dypt/bredt, slik at vi får vridd det mer ut i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Sjekk OperaUnite katalogen min her:

LINK

Kun et bilde av meg etter gårsdagens strabaser i hagen men dere får en ide om hvordan det funker -utrolig enkelt å sette opp!

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he. Vi tar ikke heeelt av heller. Tenkte mer på pene fliser og slikt. Selve doen er det ikke så nøye med. Problemet der er at forrige eiger har plassert avløp så nær bakvegg at man ikke får vridd toalettet. Da sitter man med vasken i fanget.... Så nå jakter vi på et toalett som ikke er så dypt/bredt, slik at vi får vridd det mer ut i rommet.
    En vegghengt dass koster rundt 2K og så lenge veggen bak sisterna ikke er yttervegg kan du spare en del plass på å sette sisterna inne i veggen.

Ellers får man jo dasser med ekstern sisterne ev. extra smale for innbygging (trur de er ca 5cm men litt høyere) veggsisterner passer inn i CC60 reisverk.

L.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så lett det rommet Lars. "Svake" vegger og skråtak. Toalettet står oppetter en knevegg. Ekstern sisterne var interessant. Mulig vi får plassert den ut under "rafta"....

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere har lyst å "teste" Opera Unite så send meg en PM så får dere en link med passord til min delte katalog på mac'en

L.
    gimme!

blir nok en avlag server oppe å gå etterhvert med mye snackz på, men må få fiberen til mimer i boks først=)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Interessant.

Kan du si litt om familiesammensetningen (alder/kjønn):
    2002:
    2008:
    2009:

Ta også med evt. dyr.

Med mat skriver du at du regner med alle husholdsningsartikler. Regner da med at du egentlig tar med alt du kan få kjøpt hos Rema1000/Meny/Kiwi butikker? Herunder også batterier, en billig DVD film i ny og ne, sminke og barbersaker?
    Det er jeg og datteren (annenhver uke) som nå er 12. Ingen dyr. (det er noen hundre fisk - men den maten blir handlet fra Tyskland)

Men det er riktig - en film inimellom, blad til jentungen, masse digg i helgene

Side 1554 av 2256 FørsteFørste ... 554 1054 1414 1424 1434 1444 1454 1464 1474 1484 1494 1504 1514 1524 1534 1544 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1564 1574 1584 1594 1604 1614 1624 1634 1644 1654 1664 1674 1684 1694 2054 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •