Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1553

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    I stedet for bompenger/veiavgift/bensinavgifter har jeg godt kunnet lagt igjen noen skattekroner. Har ikke noe i mot å være solidarisk, men å betale bompenger på en vei jeg ikke bruker er litt på kanten. Likeså å betale bensinavgifter som går til sykehjemplasser, det henger ikke sammen.

Har forresten lite sans for alle lovnadene om skattelette hver høst, de fleste ender med at jeg får 1000-1500 i skattelette (de gangne noe slikt blir vedtatt), de som vedtar det slår seg på brystet og forteller om 6 milliarder i skattelette, og jeg får råd til en ekstra DVD i måneden, evt. kjøpe meg VG hver søndag ...
    mmmm... Helt enig! Jeg tror man gjør dumt i å skattelegge individuelle prosjekter kontra å øke skatten generelt. I gamle dager var det slik at man sa det slik det var mens i dag skal man skjule samfunnsutgiftene så godt man kan i frykt for å miste stemmer. Problemet blir at innkrevingen blir dyr og tungvint samt rottette, det gjør at få gidder å sette seg inn i prosessene. Jeg tror det skaper en usunn forskjellsbehandling basert på bosted/flaks etc. men alikevel enklere for staten når nye skattetiltak skal fordeles utover landet. Da er det bare å skattelegge tyngre der man ikke har skattelagt på en stund! Vi som ikke har bomveier (å snakke om) får vel snart en utkantskatt som skal utgjevne forskjellene i landet. ?

For 6-7år siden las jeg statsbudsjettet perm-til-perm og det morsomme er jo at ingen ting har endret seg! man får bare sinnsykt flere poster år etter år.

Skattelette fungerer kun som en politisk stjerne i valgprogrammet! Vi mennesker glemmer fort og da ser 6 millioner fint ut når vi skal gå til urnene. Rent praktisk har de skjelden betydning med mindre man lever på sultegrensa.

PS: Det blir nok en del skatteøkninger fremover hvis staten vedtar å legge tannlegetjenester under egenandelsordningen, foreløpig er det foreslått 50 millioner til dette og da blir de 6 millionene lommerusk (dine 1000-1500.- blir store og røde)...

JallaJalla

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var en grei kommentar jeg. Mulig lønna er høyere i det private, men etter noen år i skolen så vil lønna til denne kandidaten stige også, pluss at ting går lettere med noen års rutine, ikke til å komme fra det.
    Og så spørs det hva en har av utdannelse i bunnen også, finnes mange rare "titler" i skoleverket, ufaglært lærer, faglærer, adjunkt, adjunkt med tillegg, lektor, lektor med tillegg og sikkert noen til også. Og alle har sin lønnsskala, med topp etter 16 år...
    Tror ikke helt han har oversikt over dette, og samtidig har vi joe en god pensjonsavtale, enda iallefall ...

Og så tror jeg kanskje ikke sutrpaver som dette ville vart for lenge i det private heller
    Ufaglært lærer. Virker betryggende

Tar lang tid før lærere får sine "glansdager" om man kan kalle det det. Det er riktig at bedre utddanning forbedrer lønnsnivået men sidestiller man en universitetsutdannet lærer med feks. en advokat så begynner forskjellene virkelig å bli synlige. Jeg har skrekkelig lite sans for lønnsveksten til lærere, de gjør en kjempejobb (generelt) uten at det gir noe særlig økonomisk gevinst. Samfunnstaperne i lønnsutvikklingen er de som bryr seg om samfunnet og utdanner seg for å styrke det. (Imponert over den siste kommentaren!!!) Jeg har stort sett jobbet i det private og i 1985 tjente jeg mye mer en i det offentlige i 2001 selv med mye mer ansvar og lengre dager.

L.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda til gode å treffe en lærer som satset på det yrket pga lønna
    Om en da synes at lønna er for dårlig så står en jo fritt til å bytte jobb. Hadde en kompis som jobbet som kranfører, hadde et år på rørleggerlinja og et par netter på husmorskole, og han tjente bedre enn meg. Ikke mye, men når jeg skulle betale studielån i tillegg så ble det en del likevel. Jeg kunne jo slutte i min jobb og bli kranfører om jeg ville. Det var mangel på folk, så det var ikke noe problem, og oppkæring ble gitt. Men så kom vaktordning, overtid, helgearbeid osv. og da mistet jeg glatt lysten. Merket det spesielt godt etter at ungene begynte på skolen, penger er ikke så viktige om en har til salt i maten og litt til. Og det bør de fleste lærere ha tilogmed
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda til gode å treffe en lærer som satset på det yrket pga lønna
    Om en da synes at lønna er for dårlig så står en jo fritt til å bytte jobb. Hadde en kompis som jobbet som kranfører, hadde et år på rørleggerlinja og et par netter på husmorskole, og han tjente bedre enn meg. Ikke mye, men når jeg skulle betale studielån i tillegg så ble det en del likevel. Jeg kunne jo slutte i min jobb og bli kranfører om jeg ville. Det var mangel på folk, så det var ikke noe problem, og oppkæring ble gitt. Men så kom vaktordning, overtid, helgearbeid osv. og da mistet jeg glatt lysten. Merket det spesielt godt etter at ungene begynte på skolen, penger er ikke så viktige om en har til salt i maten og litt til. Og det bør de fleste lærere ha tilogmed
    ...og bra er det (heldighvis).. lurer på hvordan rekruteringen hadde sett ut i det offentlige om lønna hadde vært av større betydning! Jeg har alltid jobbet med det som har vært "lidenskapen" min, ikke alltid like godt betalt med kroner men desto mer livsglede Angrer ikke en dag på mine påfunn opp i gjennom tidene. Jeg er hvertfall glad for at jeg hoppet av pengegaloppen som 25åring.

Hva er den rareste/særeste jobben dere har hatt?? Et spørsmål for morgendagen.....

Jeg har jobbet som programerer av tekstiltrykksystemer og vært gårdsgutt der lønna var gjeitemelk og vassgraut, fantastisk opplevelser på Vestlandet :-D (noen bedre?)

L.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sagt det før, og sier det igjen. Den siste tosken er ikke født enda

At det faktisk er mulig ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen sære jobber jeg. Har hatt sommerjobber på fiskeoppdrett, skipsverft, notbøteri og som kombinert søppeltømmer og vedlikeholdsmann i komunen, men det er ikke spesielt sært. Har også vært lab.ing. på teknisk fagskole på haugen her, men veldig spesielt er vel ikke det heller.

Men å jobbe for geitemelk og vassgraut var en ny vri

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ulykke kommer sjelden alene!!!

Først fikk jeg vannskaden i leiligheta, så ble pc og tlf i status 'rom for reperasjon'. Etter og ha bodd i kollektiv en mnd fikk jeg endelig flytte hjem igjen, og i forbindelse med at jeg ikke bor alene om noen få strakser fant jeg ut at en seng i dobbeltmodus var kjekt og ha, så i går hadde jeg fri og her er hvordan dagen forløp seg:

Sto opp og kjørte til Madsen, min Skoda forhandler for oppollering av panser og fikse lyden i bilen, etter 3timer venting har de nr 1 byttet ut min deilige pioneer 9800 med en annen jalla pioneer fordi den ikke virket og ikke polert bilen, men radioen fungerer i det minste.
    Jeg henter en kompis og vi tar en henger full av søppel og tømmer den, klare til dyst og snart på vei til ikea. Jeg kommer hjem og får høre at frøkna må jobbe så jeg må dra dit på kubbelys shopping alene, men min gode venn blir med meg siden han er såpass feminin at vi samlet klarer og finne slikt likevel.

Kommer på ikea og får service i bøtter og spann, finner både seng, madrasser, sengebunn, overmadrass, strykebrett og whatnot jeg tydeligvis trenger. (les:tusen lykter,telys,kubbelys og putetrekk...) drar hjem igjen i et sinnsykt regnvær. Vi plukker opp frøkna og drar hjem for å sette opp senga, det første som møter oss er at ene sengegavelen er ødelagt, og kl er 20.50, ikea stenger kl 22 og det er 8mil dit. 50min senere springer jeg inn dørene til ikea og får heldigvis levert ut en ny sengegavel.

Rundt kl 00.30 er senga oppe og jeg er dritsliten og gleder meg til noen timers søvn, det varte i 5min før sengebunnen faller sammen, for den er tydeligvis for kort. Jeg må reparere et stålfeste og skal uti bua for å hente verktøy og hva finner jeg der? et feit piggsvin som er i kampmodus og nekter og flytte seg så jeg kommer meg inn, så enden på visa der er at kokkekniven min blir skruvejern en liten stund, men uansett hva vi gjør så faller sengebunnen sammen. Jeg er jo kjent for å være en tolmodig mann men da tok raseriet meg og i et forsøk på å trøste blir forslaget om camping i stua foreslått, så jeg har da ligget på stua i natt med lykter i alle verdens dimensjoner strødd rundtomkring for å lage camping stemning, kl 2.55 ser jeg på kl siste gang og 7 sharp ringer den igjen og jeg skal på jobb. Siste dag før ferie, der ligger det nok beskjeder til og fylle en bok som jeg må fikse før 15.00 for da går jeg ut iferie. Så ringer jeg Ikea etter 20min i kø treffer jeg selvsagt en nyansatt som ikke vet forskjell på en seng og en fotball så der har jeg like mye hjelp som jeg ville fått av det feite piggsvinet i natt.

EN ULYKKE KOMMER SJELDEN ALENE!!! Heldigvis er det ferie snart og i morgen drar jeg på hyttetur til svigers og da driiiter jeg i senga, men må sikkert nok en tur til det svenske marerittet av et kjøpesenter..........

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ordner seg Per Anders, men om alt annet skjærer seg kan du jo alltids skrive bøker. Må innrømme at jeg smålo litt her jeg sitter og lengter etter ferie

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder jo på med en selvbiografisk roman om mine små tenåringsår etter endel forspørsler fra venner og bekjente Å skrive er en måte og få ut aggresjon uten og faktisk ødelegge noe!

Så siden sist har jeg sittet 45min i tlf med en svensk ikea dame som vi kaller for Pernilla, Pernilla tipper jeg er ca 18år, blond med blå øyne og omtrent like mye vett som Karlsson på taket. Hun ville gjerne hjelpe snill som hun var så hun foreslo at jeg kjøpte en 140x200 bunn. Men elskverdig og høflig som jeg er spør jeg da "Hvordan i svarte hel*** mener du at en 140 bred bunn skal løse problemet med ei 160 seng når hele problemet er at ribbebunnen er for liten??" Gode Snille Pernilla hører mine frustrasjoner og kommer nok engang med et godt råd, jeg kan jo kjøpe 2x80 bunner, "Endelig!!" tenker jeg, få navnet på den fordømte bunnen så jeg kan legge meg i senga uten og falle sammen. Hva får jeg ? JO akkurat samme bunnen som jeg har, og da klarer jeg ikke og holde tolmodighetn lengre og spør nok engang på et ellers svært så høflig hvis "Men for f*** det er da akkurat den bunnen jeg sitter og plages med, dere må da vel klare og konstruere ei seng og en bunn som faktisk passer ilag hvis dere har en eier som er verdens rikeste så kan dere jo ikke tufte dette fordømte konsernet deres på feildimensjoner??" Pernilla som ikke har økonomisk utdannelse føler seg ikke skikket til og svare på dette og setter meg over til norske "Guri", Guri vil jeg tro er et hakk mere utdannet og har sikkert fullført folkeskolen med litt under middels snitt og hun er da 'sengeekspert', i mitt hode lyser det "tøs" umiddelbart hver gang jeg hører sengeekspert, men nok om det. Guri er og hjelpsomheten selv, om ikke annet forstår hun norsk!
    Så jeg nok engang rolig og sindig forklarer problemstillingen, og da kommer det lett fra Guri "Jamen jeg har jo ikea seng jeg også", da brister det løs fra alle kanter
    "Jeg driter i om du ligger på stålramme midt på stua, jeg har en malm seng på 160bred som jeg skal ha en sengebunn som passer i, for hvis jeg ikke engang kan slippe en fis i den senga uten at den brister sammen hvordan i huleste moseskogen forventes det da at det kan være noen form for hygge og velvære i en slik seng? Er det forventet at det er kun evenukker og nonner som kjøper slike senger og ligger med foldede hender over dyna uten og røre seg 8timer pr natt for at den latterlige sengebunnen skal holde? Jeg med mine 180 sharp og frøkna med sine gode 164 fikk nøyaktig 2min på hver vår side før dette fordømte dommedagsmaskineriet falt sammen og det var helt og holdent uten og røre på oss, finn meg en løsning som faktisk fungerer isteden for og fortelle meg hvor godt du tilbringer nettene dine, for jeg har nemlig ligget på stuegulvet som en annen lassaron i hele natt og våkna opp og så det lyserosa rasshølet til ei katte jeg ikke engang liker som først kontakt i morrest!!" "Vennligst vent vi ringer deg opp igjen med ekspertise"

Det skal da være en fin dag der nede i avgrunnen før jeg vil ta kontakt med verken Pernilla eller Guri igjen!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen sære jobber jeg. Har hatt sommerjobber på fiskeoppdrett, skipsverft, notbøteri og som kombinert søppeltømmer og vedlikeholdsmann i komunen, men det er ikke spesielt sært. Har også vært lab.ing. på teknisk fagskole på haugen her, men veldig spesielt er vel ikke det heller.

Men å jobbe for geitemelk og vassgraut var en ny vri
    -Vedr. vassggrauten så var det muligens damene som trakk Masse flotte budeier hos den fyren på somrene... (Veldig hyggelig bonde dahh)

Notbøteri er da noe uvanlig, et yrke med lange tradisjoner som kanskje er i ferd med å renne ut i sanden?

L

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jeg holder jo på med en selvbiografisk roman om mine små tenåringsår etter endel forspørsler fra venner og bekjente Å skrive er en måte og få ut aggresjon uten og faktisk ødelegge noe!

Så siden sist har jeg sittet 45min i tlf med en svensk ikea dame som vi kaller for Pernilla, Pernilla tipper jeg er ca 18år, blond med blå øyne og omtrent like mye vett som Karlsson på taket. Hun ville gjerne hjelpe snill som hun var så hun foreslo at jeg kjøpte en 140x200 bunn. Men elskverdig og høflig som jeg er spør jeg da "Hvordan i svarte hel*** mener du at en 140 bred bunn skal løse problemet med ei 160 seng når hele problemet er at ribbebunnen er for liten??" Gode Snille Pernilla hører mine frustrasjoner og kommer nok engang med et godt råd, jeg kan jo kjøpe 2x80 bunner, "Endelig!!" tenker jeg, få navnet på den fordømte bunnen så jeg kan legge meg i senga uten og falle sammen. Hva får jeg ? JO akkurat samme bunnen som jeg har, og da klarer jeg ikke og holde tolmodighetn lengre og spør nok engang på et ellers svært så høflig hvis "Men for f*** det er da akkurat den bunnen jeg sitter og plages med, dere må da vel klare og konstruere ei seng og en bunn som faktisk passer ilag hvis dere har en eier som er verdens rikeste så kan dere jo ikke tufte dette fordømte konsernet deres på feildimensjoner??" Pernilla som ikke har økonomisk utdannelse føler seg ikke skikket til og svare på dette og setter meg over til norske "Guri", Guri vil jeg tro er et hakk mere utdannet og har sikkert fullført folkeskolen med litt under middels snitt og hun er da 'sengeekspert', i mitt hode lyser det "tøs" umiddelbart hver gang jeg hører sengeekspert, men nok om det. Guri er og hjelpsomheten selv, om ikke annet forstår hun norsk!
    Så jeg nok engang rolig og sindig forklarer problemstillingen, og da kommer det lett fra Guri "Jamen jeg har jo ikea seng jeg også", da brister det løs fra alle kanter
    "Jeg driter i om du ligger på stålramme midt på stua, jeg har en malm seng på 160bred som jeg skal ha en sengebunn som passer i, for hvis jeg ikke engang kan slippe en fis i den senga uten at den brister sammen hvordan i huleste moseskogen forventes det da at det kan være noen form for hygge og velvære i en slik seng? Er det forventet at det er kun evenukker og nonner som kjøper slike senger og ligger med foldede hender over dyna uten og røre seg 8timer pr natt for at den latterlige sengebunnen skal holde? Jeg med mine 180 sharp og frøkna med sine gode 164 fikk nøyaktig 2min på hver vår side før dette fordømte dommedagsmaskineriet falt sammen og det var helt og holdent uten og røre på oss, finn meg en løsning som faktisk fungerer isteden for og fortelle meg hvor godt du tilbringer nettene dine, for jeg har nemlig ligget på stuegulvet som en annen lassaron i hele natt og våkna opp og så det lyserosa rasshølet til ei katte jeg ikke engang liker som først kontakt i morrest!!" "Vennligst vent vi ringer deg opp igjen med ekspertise"

Det skal da være en fin dag der nede i avgrunnen før jeg vil ta kontakt med verken Pernilla eller Guri igjen!!!!
    hehe jeg har malm seng.
    Har ikke hatt noe problemer, og fungerer til alle fysiske og psykiske aktiviteter=P

kan det vær sluttkonstruktøren?=P!!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hehe jeg har malm seng.
    Har ikke hatt noe problemer, og fungerer til alle fysiske og psykiske aktiviteter=P

kan det vær sluttkonstruktøren?=P!!!
    Heter sengebunnen for lurøy også? For isåfall skal du jaggu meg få ta bilde av seng og bunn for å se hva jeg har gjort feil!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heter sengebunnen for lurøy også? For isåfall skal du jaggu meg få ta bilde av seng og bunn for å se hva jeg har gjort feil!!
    sånn går det når man skal ha fancy limtre=P

kjøp slike: IKEA | Madrasser | Ribbebunner | SULTAN LADE | Ribbebunn

funker som en drøm=P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de enda gitt meg denne isteden for det fordømte buede skiten jeg har plagdes med så hadde jo saken vært en helt annen! Dette er jo solide saker ser det ut som!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de enda gitt meg denne isteden for det fordømte buede skiten jeg har plagdes med så hadde jo saken vært en helt annen! Dette er jo solide saker ser det ut som!
    helt vanlig trebunn, som jeg har festet med skruer med gjevne mellomrom for å hindre at det sklir ut.
    Fungerer som en drøm.

All dissa buede sakene har jeg ikke så mye troa på, føler det legger litt for mye belastning på senga osv. samt at jeg hater for myk seng...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veeeel, man skal innrømme egne svakheter skal man ikke?

Det har seg slika t etter et søk på linken til Svennand, så måtte jeg snu de for å få spenst nok til at det ble strekk...... Så nå er sengen 'grei', dvs at det går fint an og ligge i den, men tror nok det blir en slik bunn som du viste meg ja, like heller ikke disse buene...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veeeel, man skal innrømme egne svakheter skal man ikke?

Det har seg slika t etter et søk på linken til Svennand, så måtte jeg snu de for å få spenst nok til at det ble strekk...... Så nå er sengen 'grei', dvs at det går fint an og ligge i den, men tror nok det blir en slik bunn som du viste meg ja, like heller ikke disse buene...
    HAHA!
    må passe på å lese bruksanvisningen riktig vei=P!

du får ringe til dissa ikea damene og tipse dem så de vet hva de skal svare kunder i framtiden;P

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukbare sengene fra Ikea da? Etter å ha ligget litt i en billig seng fra Jysk slo jeg fra meg å kjøpe billig seng så jeg kjøpte en som koster 30k villedende..... For 16k

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din soss!!!! :evil: Neida. Bare spør Lars. Han vet hva en skikkelig seng skal koste.

Sengen vår kostet ikke så forferdelig mye (3-4k) og madrassene er forholdsvis gamle. Men de er knallgode. Jensen Royal. De kostet 5k pr madrass i sin tid. Holder godt enda så lenge man passer på å snu å vende på de av og til.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soss ja Har akkurat klipt plen med en plenklipper som er to år eldre enn meg, drevene til fremdriften er nedslitt, den drikker olje og er generelt dårlig. Perfekt for sosser!

Jeg pleier ikke å sløse penger, men 16k på ei seng som skal brukes ca. 350 netter av to personer i si 20 år blir ikke så veldig dyrt i timen f.eks Og jeg sover faktisk bedre og det gir meg overskudd. Når jeg tenker meg om er det en av få investeringer der jeg virkelig har kjøpt "unødvendig" dyrt som jeg ikke angrer på.

Side 1553 av 2256 FørsteFørste ... 553 1053 1413 1423 1433 1443 1453 1463 1473 1483 1493 1503 1513 1523 1533 1543 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1563 1573 1583 1593 1603 1613 1623 1633 1643 1653 1663 1673 1683 1693 2053 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •