Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1552

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ticketed for Parking in Driveway Video

i usa får du bot for og parkere på din egen eiendom

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Er det mulig
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mandag blir det moro - da åpner det skikkelig 4 felts motorvei mellom Sandefjord og Larvik - hvor jeg kjører hver dag til arbeid :-D

Søndag kan du sykle på ny E18 - op.no

Leser nesten med sjokk :shock: at samferdselsminister Navarsete skal åpne denne veien med brask og bram

Veien er 100% bomfinansiert...... har ikke fått et krone av hennes departement... det er heller hennes departement som har forsinket denne veibyggingen - med et antall liv tapt som resultat :evil:

Nå lages det hjemmelaget Pizza - Peppes style :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke skrive om sånt her i tråden Tom. Få ting gjør meg så forbanna som norsk samferdselspolitikk.....

Bompenger var ment som et lite supplement til statlig finansiering. Det siste jeg hørte er at bompenger utgjør godt og vel halvparten av all finansiering. Heia Norge.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Må ikke skrive om sånt her i tråden Tom. Få ting gjør meg så forbanna som norsk samferdselspolitikk.....

Bompenger var ment som et lite supplement til statlig finansiering. Det siste jeg hørte er at bompenger utgjør godt og vel halvparten av all finansiering. Heia Norge.

Det har du rett i... ikke bra å tenke for mye på det.

Men jeg blir allikevel veldig glad for å slippe å stå i kø

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye betaler dere og på hvilken måte Tom?
    Her er det opprør pga. nytt kortsystem på "Krifast" tunnellen vi må gjennom for å komme oss til fastlandet. Bompengeperioden ble utvidet med fire år for at det skulle lageset hull i et fjell som sparer oss tre minutter kjøring om vi skal til Molde. På toppen av dette må betalingssystemet oppdateres, og da gjør e det så vanskelig at en ikke kan bruke gamle kort, og at de nye kortene er begrenset til to biler, ikke at det er et personlig kort slik det har vært tidligere.

Det positive i veinorge i dag er at den samme Navarsete har sagt at tunnel gjennom Oppdølsranda har første pri pga alle rasene siste året der inne, bare flaks at det ikke har gått liv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvor mye betaler dere og på hvilken måte Tom?
    Her er det opprør pga. nytt kortsystem på "Krifast" tunnellen vi må gjennom for å komme oss til fastlandet. Bompengeperioden ble utvidet med fire år for at det skulle lageset hull i et fjell som sparer oss tre minutter kjøring om vi skal til Molde. På toppen av dette må betalingssystemet oppdateres, og da gjør e det så vanskelig at en ikke kan bruke gamle kort, og at de nye kortene er begrenset til to biler, ikke at det er et personlig kort slik det har vært tidligere.

Det positive i veinorge i dag er at den samme Navarsete har sagt at tunnel gjennom Oppdølsranda har første pri pga alle rasene siste året der inne, bare flaks at det ikke har gått liv.

Jeg har ikke sjekket hva vi skal betale... det har enda ikke dukket opp noen bommer. Kanskje de ikke kommer?

Jeg har de siste årene en slik dings du limer på insiden av frontruten - så går alt av seg selv - du får en regning i nettbanken i nye og ne. Funker bra.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har ikke sjekket hva vi skal betale... det har enda ikke dukket opp noen bommer. Kanskje de ikke kommer?
    Kan vel alltids håpe, men i stedet for å vedde bort de kronene tror jeg du skal spare dem til bommen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg hater er de forbanna stasjonene som er bemannet slik som Krifast. Det koster ikke rent lite å ha folk der 24/7. Et felles system for autopass i hele landet på hver eneste bom burde være det minste kravet. Og at bom på en veistrekning skal finansiere en vei et annet sted er helt hull i hodet. Legg det på skatten istedet så det blir litt mer rettferdig. Kunne betalt en del mer i skatt om de hadde kuttet avgift på biler. Ikke rart at bilparken er gammel og dårlig.

Jeg har foresten kvalitetssjekket rundt 300 antenner til Stockholmsringen så dere må tenke på meg om dere skal dit å betale bompenger

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde akkurat den nye støvsugeren min, en Phillips til rundt 2500 villedende. Den var jo noe bedre enn den jeg hadde som jeg tror er eldre enn meg. Det største problemet var egentlig at det var vanskelig å støvsuge tepper, teppene flyttet seg på gulvet istedet for munnstykket mot teppet Det er jo regulering på sugestyrke så det er jo ikke noe problem.

Men når du et produkt til 2500 forventer jeg at ledningen er dimensjonert tilstrekkelig! Den var urovekkende varm etter 10 minutters støvsuging synes jeg. Ikke farlig, men alikevel. 2,2kW på 10 meter 0,75mm2? Lurer på hvor varmt det blir inne i støvsugeren om du ikke drar ut hele lengden da.?

Det var også antydning til varme på støpselet, sånn støpt dritt så du ikke kan sjekke koblingen inni der.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har bruk for en slik? Mener det var noen her som hadde dårligere skuldre
    Start.no Filter: Litt ekstra hjelp på WC

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, var innom en tråd nå og klarte ikke å unngå og kommentere :twisted:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe uffda :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har bruk for en slik? Mener det var noen her som hadde dårligere skuldre
    Start.no Filter: Litt ekstra hjelp på WC
    Muligens bra for noen men en drita dårlig ide for meg!! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bompenger er en flott ide, jeg synes også at det er for lite av det! Når veiene heromkring blir vesentlig bedre kommer jeg selvsagt til å endre mening..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lik som det var her så skulle tunellen og omkringliggende herligheter erstatte to ferger, og at en da betaler omtrent det samme som ferga kostet er greit til det er nedbetalt. Men bråket begynner når noen lyse hoder finner ut at dette kan vi benytte oss av, la folk betale bompenger og så bygger vi litt her og litt der, uavhengig av om de som betaler benytter seg av veien eller ikke.

Ellers synes jeg kanskje at jeg betaler nok i veiavgift og diverse avgifter på drifstoff til at de kan bygge noen meter med vei for meg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lik som det var her så skulle tunellen og omkringliggende herligheter erstatte to ferger, og at en da betaler omtrent det samme som ferga kostet er greit til det er nedbetalt. Men bråket begynner når noen lyse hoder finner ut at dette kan vi benytte oss av, la folk betale bompenger og så bygger vi litt her og litt der, uavhengig av om de som betaler benytter seg av veien eller ikke.

Ellers synes jeg kanskje at jeg betaler nok i veiavgift og diverse avgifter på drifstoff til at de kan bygge noen meter med vei for meg
    I 2006 betalte Ola og Kari bilist 709 millioner kroner mer i bompenger enn hva som ble brukt til veiformål. Dette kommer jo resten av samfunnet til gode og det er jo slik at ikke alle kan bidra like mye over hele linja! Personlig har jeg ikke store problemer med skattenivået i Norge, andre har det "værre" en oss MEN det er helt klart at man kan mene-og-klage over dette uten at det er hverken det ene eller det andre...

Kalles vel bare "politisk oppfattning" og den er som kjendt -individuell..
    Jeg har veldig sans for flat skatt, men så er jeg ikke spesielt rik hellet

L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Var da ikke så ille det innlegget? Synes vel at fyren fortjener det. Skal man syte offentlig så bør man være kar nok til å klare noen små spørsmål!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for bompenger/veiavgift/bensinavgifter har jeg godt kunnet lagt igjen noen skattekroner. Har ikke noe i mot å være solidarisk, men å betale bompenger på en vei jeg ikke bruker er litt på kanten. Likeså å betale bensinavgifter som går til sykehjemplasser, det henger ikke sammen.

Har forresten lite sans for alle lovnadene om skattelette hver høst, de fleste ender med at jeg får 1000-1500 i skattelette (de gangne noe slikt blir vedtatt), de som vedtar det slår seg på brystet og forteller om 6 milliarder i skattelette, og jeg får råd til en ekstra DVD i måneden, evt. kjøpe meg VG hver søndag ...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Synes det var en grei kommentar jeg. Mulig lønna er høyere i det private, men etter noen år i skolen så vil lønna til denne kandidaten stige også, pluss at ting går lettere med noen års rutine, ikke til å komme fra det.
    Og så spørs det hva en har av utdannelse i bunnen også, finnes mange rare "titler" i skoleverket, ufaglært lærer, faglærer, adjunkt, adjunkt med tillegg, lektor, lektor med tillegg og sikkert noen til også. Og alle har sin lønnsskala, med topp etter 16 år...
    Tror ikke helt han har oversikt over dette, og samtidig har vi joe en god pensjonsavtale, enda iallefall ...

Og så tror jeg kanskje ikke sutrpaver som dette ville vart for lenge i det private heller

Side 1552 av 2256 FørsteFørste ... 552 1052 1412 1422 1432 1442 1452 1462 1472 1482 1492 1502 1512 1522 1532 1542 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1562 1572 1582 1592 1602 1612 1622 1632 1642 1652 1662 1672 1682 1692 2052 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •