Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1548

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tafjord bestilt, men med tre måneder oppsigelse hos Ventelo så ...
    Hun hos Ventelo i dag kunne opplyse om at mail egentlig ikke hadde noe med mitt ADSL abbeonement å gjøre, det virket som det bare var en tilleggstjeneste de hadde for at jeg skulle bli veldig glad i dem. Ryk og reis med hele butikken for min del. Men det kan virke som om jeg får mail innimellom nå iallefall, selv om det ikke har ramlet innom noe annet enn det jeg selv har sendt siste uken ...

Snakket forresten med stephenm i sted, han er og gjkør en jobb på bygget her, og han luftet muligheten for at han kanskje skulle selge TL260 om ikke naboene hans skjerpet seg Nylig flyttet inn i ny leilighet, og hun over likte slett ikke musikken hans.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter ikke hva jeg har gjort galt det siste året. Tror det er sjette gangen jeg har en kraftig forkjølelse nå. Bytter regelmessig på å svette og sitte med gåsehud å fryse.

Men for å se det positive i det er det drittvær ute så det er bra timing slik sett.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    irriterende å betale mer ja, skal stikke å "prute" med dem.
    hmm får klippe hagen litt. naboen jobber der=P (plantasjen altså!)
    da blir det plenklipping... førstnevnte gikk ikke...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh.... Deilig å være ferdig. Vet ikke hvorfor, men var forferdelig trøtt i dag.

God bedring Oddbjørn.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Frode

Frøkna insisterer på at jeg skal til doktor siden jeg har vært dårlig så ofte og jeg er selvsagt motvillig

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, har et lite spørsmål hvis noen orker å svare:

Når jeg har hodetelefoner som må ha forsterker, dvs de har 4 ledninger +/- osv.

Er det da forskjell å bruke en "vanlig" forsterker feks 2x100w eller å bruke en som er ment for hodetelefoner?

Tenker i hovedsakelig på Ohm og sånt.

Litt grønn på feltet..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Hei folkens, har et lite spørsmål hvis noen orker å svare:

Når jeg har hodetelefoner som må ha forsterker, dvs de har 4 ledninger +/- osv.

Er det da forskjell å bruke en "vanlig" forsterker feks 2x100w eller å bruke en som er ment for hodetelefoner?

Tenker i hovedsakelig på Ohm og sånt.

Litt grønn på feltet..
    JA!

gjør IKKE det...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA!

gjør IKKE det...

Kan du vennligst utdype litt?

Gjerne på PM om folk synes det er kjedeli stoff

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Kan du vennligst utdype litt?

Gjerne på PM om folk synes det er kjedeli stoff
    hodetelefoner vs høytaler.

De har to vidt forskjellige watt tåleligheter for det første.
    Mens hodetelefoner opererer med mW (miliwatt)
    opererer en vanlig høytaler med Watt.
    Eksempel har en høytaler en tålighet på "200" Watt ++, dess mer dess bedre fra forsterkerens side.
    Mens en hodetelefon har en tålighet på MAX 0,2 Watt...

En høytaler har en motstandsverdi på 8ohm og nedover.
    mens ett hodetelefon sett har en motstand på som oftest 32-62 ohm.

Voltverdien er også forskjellige

Summasumare, kobl til en vanlig forsterker og hodetelefonene vil gå adundas,
    har aldri prøvd dog=P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg gjetter vilt har du et par Stax eller andre elektrostater/elektret av et eller annet slag. Da gå signalet fra forsterkeren din og inn til en trafo i boksen som transformerer opp signalet til ganske mange volt før det sendes til hodetelefonene. Siden denne trafoen er lavohmig som en høyttaler passer den på høyttalerterminalene. En "vanlig" hodetelefon er høyohmig, og dermed går det særdeles lite strøm i den, og hvis du kobler denne til en lavohmig last (vanlig høyttaler etc.) kan du risikere at den kretsen som skal forsyne hodetelefonen får problemer med strømtrekket. Det kan i verste tilfelle ende med røykutvikling og diverse ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten noen som har ideer om hvor jeg bør surfe for å få innspirasjon til utendørs platting,

tenkte å bygge en i hagen inntil huset (størrelse er ikke bestemt enda), men skal inneholde "grillsone" , plass til å ha sånn utendørs spa basseng (1,8m diameter), samt solplasser =)

Å bygge skal ikke være noe problem. men tenkte å kike litt rundt for å få noen kreative ideer osv, dumt å finne slikt i ettertid og få den følelsen "fakkern det var ditta jeg skulle gjort..."

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Om jeg gjetter vilt har du et par Stax eller andre elektrostater/elektret av et eller annet slag. Da gå signalet fra forsterkeren din og inn til en trafo i boksen som transformerer opp signalet til ganske mange volt før det sendes til hodetelefonene. Siden denne trafoen er lavohmig som en høyttaler passer den på høyttalerterminalene. En "vanlig" hodetelefon er høyohmig, og dermed går det særdeles lite strøm i den, og hvis du kobler denne til en lavohmig last (vanlig høyttaler etc.) kan du risikere at den kretsen som skal forsyne hodetelefonen får problemer med strømtrekket. Det kan i verste tilfelle ende med røykutvikling og diverse ...
    second that one=)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, ser jeg og Svenn-Andre svarte omtrent det samme på to forskjellige måter, og den som ikke er forvirret nå fortjener en premie

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten noen som har ideer om hvor jeg bør surfe for å få innspirasjon til utendørs platting,

tenkte å bygge en i hagen inntil huset (størrelse er ikke bestemt enda), men skal inneholde "grillsone" , plass til å ha sånn utendørs spa basseng (1,8m diameter), samt solplasser =)

Å bygge skal ikke være noe problem. men tenkte å kike litt rundt for å få noen kreative ideer osv, dumt å finne slikt i ettertid og få den følelsen "fakkern det var ditta jeg skulle gjort..."
    Mulig at det ligger noen ideer på maxbo.no, ellers så er det et forum som heter ByggeBolig.no - Amatører & Fagfolk deler Erfaring & Kunnskap! som kanskje kan ha noen tips.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Ja det stemmer har stax hodetelefoner med en slik adapter for hodetelefoner.
    Fra den går det en pluss/minus for venstre og for høgre.

Så med andre ord kan jeg bruke disse på vanlige forsterker likevel?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en vanlig stereoforsterker, ja, men hold den unna "hodetelefonforsterkere".

Hadde en Stax elektret en gang i verden, og angrer på at jeg kvittet meg med den.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg sendt deg en mail med en PDF (Gmail) om terrasse på bakkenivå (750Kb) Der burde du finne en del Tips & Triks!!

Vet du om noen brukanes trådløse høytalere? (Naboen skal ha SurreMeiRundt i stua si)?

Lars.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.... Vurderer sterkt og anskaffe Swans ds1.2 gitt

Leiligheta ble ferdig idag og alle hjerter gleder seg!!!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Nå har jeg sendt deg en mail med en PDF (Gmail) om terrasse på bakkenivå (750Kb) Der burde du finne en del Tips & Triks!!

Vet du om noen brukanes trådløse høytalere? (Naboen skal ha SurreMeiRundt i stua si)?

Lars.
    har ikke noe gode eksempler på stående fot.
    veldig lite utbredt dette, da mye av høytaler "budsjettet" går bort i å få lyd mellom hovedenhet og høytaler, samt at høytaler må være aktiv eller for eksempel bose, der det er en trådløs forsterker som man plasserer ved bakveggen for å drive dem.

Viktigste er at teknologien som blir brukt ikke går på vanlig radiobølge...
    Da dette fører til mye susing, er i hvert fall mi erfaring med trådløse hodetelefoner som benytter seg av radiobølge...

Så da er Wifi eller blåtann veien å gå=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke noe gode eksempler på stående fot.
    veldig lite utbredt dette, da mye av høytaler "budsjettet" går bort i å få lyd mellom hovedenhet og høytaler, samt at høytaler må være aktiv eller for eksempel bose, der det er en trådløs forsterker som man plasserer ved bakveggen for å drive dem.

Viktigste er at teknologien som blir brukt ikke går på vanlig radiobølge...
    Da dette fører til mye susing, er i hvert fall mi erfaring med trådløse hodetelefoner som benytter seg av radiobølge...

Så da er Wifi eller blåtann veien å gå=)
    Kjenner meg igjen her! Han har strøm men vil ikke legge mer kabel her & der! Det er kun bakhøytalere det er snakk om men det blir fort mye surr i et slik annlegg fordi man må ha slik og sån forsterker ++. Men tusen takk for hjelpen!

Side 1548 av 2256 FørsteFørste ... 548 1048 1408 1418 1428 1438 1448 1458 1468 1478 1488 1498 1508 1518 1528 1538 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1558 1568 1578 1588 1598 1608 1618 1628 1638 1648 1658 1668 1678 1688 2048 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •