Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1546

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Blir ikke en PC for de veldig store anledninger, surfing, musikk, og kanskje litt film.

Det jeg egentlig trenger er hovedkort (evt. skjermkort), CPU og RAM. Om jeg vil ha AMD eller Intel heller, spiller antakelig ingen trille til den bruken den er tiltenkt heller.
    Med dagens CPUkraft spiller det vel liten rolle hva man velger, det kunne vært greit med et skjermkort med HDMI til en billig pæng og litt minne så man slipper hakking om man kjører Windows Vista ol. skal se om jeg finner noe interessant etter middagen.

For et par lapper burde du få noe fult brukbart..

PS: Hvilken webshop bruker du? Eller går det på ARData?

L.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan jeg fortelle at Vista er ganske fantastisk med 12 GB minne :-D Vet ikke helt hvordan minnebehandlingen virker i forhold til andre OS - men ser at Vista buffrer mye minne.

Programstart går nesten skammelig fort.....

Forskjellen mellom den nye og den gamle - Dual Core E6400/2 GB RAM er meget stor. Ting går flere titalls ganger fortere :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ellers kan jeg fortelle at Vista er ganske fantastisk med 12 GB minne :-D Vet ikke helt hvordan minnebehandlingen virker i forhold til andre OS - men ser at Vista buffrer mye minne.

Programstart går nesten skammelig fort.....

Forskjellen mellom den nye og den gamle - Dual Core E6400/2 GB RAM er meget stor. Ting går flere titalls ganger fortere :-D
    Minne er utrolig viktig, spessielt ved multitasking. Nå kommer OSX snart med 64bit og da kommer ting til å gå vesentlig kjappere. Nå etter oppgraderingen (12GB) kjører ting utrolig kjapt. Det blir å oppgradere OS'et og sette inn en kjapp SSD disk som får OS og de tyngste programmene (photoshop, video etc) og da forventer jeg med Utopia

-

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah spennende for deg

Men selv har jeg erfart at det er påtagelig mangel av støtte for 64 bits programvarer :?

Photoshop her nå fyrer på under ett sekund :-D saving av raw til jpg går i løpet av ingenting!

Enda jeg har ganske laber hastighet på hdd.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom sommergaven til Pus:

Casio Exilim Zoom EX-Z400

Oppløsning:
12.1 Megapiksler
    Optisk zoom:
4 x zoom
    Skjermstørrelse:
3 tommer
    Antall brutto piksler:
12.39 Megapiksler
    Sensor, størrelse:
1/2.3 tommer

Største blender, vidvinkel:
F2.6
    Største blender, tele:
F5.8
    Minste blender, vidvinkel:
F7.0
    Korteste lukkertid:
1/1000 sek

Videoopptak:

Videoppløsning:
320x240, 640x480 (VGA), 1280 x 720 HD Kan også kode rett til YouTube
    Bilder per sekund:
24

Vekt uten batteri og minne:
    131 gram

TEST: Casio Exilim EX-Z400

Et utrolig alsidig kamera til fornuftig pris og med helt grei lysfølsomhet.

Det ser slik ut:

Nå sitter hun å "herjer" med ørten innstillinger, greit men noen som ikke er utbrent på ny teknologi

L.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge eller noe - men tidligere i dag så leste jeg dette:

Casio tøyer grenser - DinSide Data

- og fant mitt fremtidige lommekamera.....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah spennende for deg

Men selv har jeg erfart at det er påtagelig mangel av støtte for 64 bits programvarer :?

Photoshop her nå fyrer på under ett sekund :-D saving av raw til jpg går i løpet av ingenting!

Enda jeg har ganske laber hastighet på hdd.
    Etter hvert som 64bit blir mer utbrett over alle plattformer kommer dette til å ta skikkelig av. Mye av grunnen til avventing med 64bit er at Apple ikke har hatt støtte for dette i sitt OS. De fleste proffer kjører mediaapplikasjoner på Mac'er (TV/Video og Filmindustrien) og derfor er det ikke intresant for utvikklere å legge sine produkter ut i native 64bit for windows.

Det som også vil gjøre programvaren bedre er økt fokus på programering mot flerkjerneCPU'er. Jeg har nå 8 kjerner men kun 2 apper som støtter dette. Jeg kan rendere en 5minutters animasjonsfilm på ca 5minutter (sanntid) på min Mac nå, før tok denne jobben ca 16 timer (P4 pc) og det er fortsatt ikke fullkjernestøtte for PC (ille).

For "vanlige folk" vil ikke 64bit's ha mye å si men med en gang man skal begynne med Photoshop, RAW, HD Video etc, ja da vil 64bit multicore støtte gjøre underverker.

(www.start64.com) finner du bøtter og lass med 64bit-info, husk at støtte for 64bit ikke betyr 64bit men 32bit med 64bit støtte!

L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge eller noe - men tidligere i dag så leste jeg dette:

Casio tøyer grenser - DinSide Data

- og fant mitt fremtidige lommekamera.....
    Jeg så på det men for oss er det viktigere med bedre lysfølsomhet. Greit med 1000 bilder men 550 er jo greit det og på 1 lading Zoomen kunne jeg tenke meg men ikke F3,2 mot F2,6 på EX-Z400. I tillegg koster EX-H10 1000.- mer. Begge to har HD filming i samme format.

Tror fremtiden kommer til å bringe noen utrolige spec'er på speilrefleks. Jeg bytter når man får Full HD på HDD i samme kval. som toppmodellene av videokamera. 1-2år så er et på plass

L.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Etter hvert som 64bit blir mer utbrett over alle plattformer kommer dette til å ta skikkelig av. Mye av grunnen til avventing med 64bit er at Apple ikke har hatt støtte for dette i sitt OS. De fleste proffer kjører mediaapplikasjoner på Mac'er (TV/Video og Filmindustrien) og derfor er det ikke intresant for utvikklere å legge sine produkter ut i native 64bit for windows.

Det som også vil gjøre programvaren bedre er økt fokus på programering mot flerkjerneCPU'er. Jeg har nå 8 kjerner men kun 2 apper som støtter dette. Jeg kan rendere en 5minutters animasjonsfilm på ca 5minutter (sanntid) på min Mac nå, før tok denne jobben ca 16 timer (P4 pc) og det er fortsatt ikke fullkjernestøtte for PC (ille).

For "vanlige folk" vil ikke 64bit's ha mye å si men med en gang man skal begynne med Photoshop, RAW, HD Video etc, ja da vil 64bit multicore støtte gjøre underverker.

(www.start64.com) finner du bøtter og lass med 64bit-info, husk at støtte for 64bit ikke betyr 64bit men 32bit med 64bit støtte!

L.

Greit nok, men jeg finner klager på 64 bits støtte fra før 2007 mange steder på nettet!! På aktuelle programmer - som raw thumbnailvisning - flash støtte i IE?? Hallo? Og enda har ikke oppdateringer kommet?

Har jo ikke hatt 64 bits så lenge - så listen kommer vel å bli lang.... etterhvert..

Men den verste er Canons manglende 64 bits støtte for raw thumbnails og forhånsdsvisning i Vista... at det går an? Dette betyr at jeg må ta bilder i raw+jpeg (eller fikse det på pcen etterpå) - nå har jeg bra med plass både på minnekort og hdd.... men dette var veldig skuffende.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Jeg så på det men for oss er det viktigere med bedre lysfølsomhet. Greit med 1000 bilder men 550 er jo greit det og på 1 lading Zoomen kunne jeg tenke meg men ikke F3,2 mot F2,6 på EX-Z400. I tillegg koster EX-H10 1000.- mer. Begge to har HD filming i samme format.

Tror fremtiden kommer til å bringe noen utrolige spec'er på speilrefleks. Jeg bytter når man får Full HD på HDD i samme kval. som toppmodellene av videokamera. 1-2år så er et på plass

L.
    Det var mest zoomen jeg ble utrolig imponert av :-D

Det hadde vært intressant hvis du hadde testet skarpheten på kameraet - hvilket f-tall det var best?

Jeg har et Canon Powershot S3iS (12x zoom ) - tar en del bilder på jobb hvor det er viktig med skarphet (tar mye bilder ev merkeskilt med liten skrift og slikt) på dette kameraet er det kun laveste f-tall - 2.7 - som er brukelig, skarpheten lider så fort man øker :?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok, men jeg finner klager på 64 bits støtte fra før 2007 mange steder på nettet!! På aktuelle programmer - som raw thumbnailvisning - flash støtte i IE?? Hallo? Og enda har ikke oppdateringer kommet?

Har jo ikke hatt 64 bits så lenge - så listen kommer vel å bli lang.... etterhvert..

Men den verste er Canons manglende 64 bits støtte for raw thumbnails og forhånsdsvisning i Vista... at det går an? Dette betyr at jeg må ta bilder i raw+jpeg (eller fikse det på pcen etterpå) - nå har jeg bra med plass både på minnekort og hdd.... men dette var veldig skuffende.
    Helt enig med deg at dette ikke holder men det er nå en gang slik at det stort sett er proffene som trenger (og er villig til å betale for) slike oppgraderinger. Jeg synes selv at det er utrolig at ikke Apple har stått mer på for 64bit, men nå kommer som sagt det. Det er også ganske enkelt å portere koden fra Apple til Windows og omvendt så lenge de begge er 64bit, tro dette derfor kommer til å explodere i tia fremover..

Vi får bare håpe

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mest zoomen jeg ble utrolig imponert av :-D

Det hadde vært intressant hvis du hadde testet skarpheten på kameraet - hvilket f-tall det var best?

Jeg har et Canon Powershot S3iS (12x zoom ) - tar en del bilder på jobb hvor det er viktig med skarphet (tar mye bilder ev merkeskilt med liten skrift og slikt) på dette kameraet er det kun laveste f-tall - 2.7 - som er brukelig, skarpheten lider så fort man øker :?
    En umiddelbar tanke slår meg.... Hva med å sette kameraet i macromodus? Jeg antar skiltene ikke er så himla store å da er det vel bedre med macro en med zoom, zooming på slike småkamerar er rimelig håpløst over hele linja. EDIT: Hvis detaljer er viktig!!

L.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler hvor jeg får de tbillig, og jeg er rimelig sikker på at det går greit om det blir litt tull.
    Går gjerne innom ARdata for å "krangle" meg til en grei pris, selv om det kan bli noen kroner over laveste webshoppris.

Har sett på noen oppgraderingspakker hos komplett, gjerne med litt ekstra RAM...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler hvor jeg får de tbillig, og jeg er rimelig sikker på at det går greit om det blir litt tull.
    Går gjerne innom ARdata for å "krangle" meg til en grei pris, selv om det kan bli noen kroner over laveste webshoppris.

Har sett på noen oppgraderingspakker hos komplett, gjerne med litt ekstra RAM...
    Da har jeg kikka litt..

Dette skjermkortet har bra spec. og HDMI utgang:
    PowerColor Radeon HD 4350 512MB DDR2 299.-
    HDMI output support:
    Supports all display resolutions up to 1920x10802
    Integrated HD audio controller with up to 2 channel 48 kHz stereo or multi-channel (7.1) AC3 enabling a plug-and-play cable-less audio solution4.

Hovedkort:
    Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2, 999.- Anbefalt!

MSI P43 NEO-F, P43, Socket-775, DDR2 685.- Ikke anbefalt men brukbart.

Minne:
    Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 465.-

Tror jeg gir meg der!! Jeg klarer ikke sette sammen noe "billig" lenger - dritt å!

Er jeg alt for opphengt i kvalitet eller er jeg bare sær! That's the Q.

Du har affal fått noen tips - Se på annmeldelser av produktene samt lagerbeholdning på Komplett, det pleier å si noe om kvaliteten.. (hva selges det mest av osv..)

L.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Runder fort tre-fire lapper der Lars Skjønner at du får problemer med billigløsninnger når du i utgangspunktet antakelig ikke vil anbefale dem

Har sett på disse løsningene og undres på om det er noen av dem jeg kan gå for.
    Komplett.no - Oppgraderingspakke AMD - Phenom II X3
    Komplett.no - Oppgraderingspakke AMD - Phenom 8650
    Komplett.no - Oppgraderingspakke Intel - Core 2 Duo

Egentlig den første jeg har best magefølelse på, med litt ekstra RAM burde det holde til mitt bruk? Eller er jeg helt på bærtur?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Runder fort tre-fire lapper der Lars Skjønner at du får problemer med billigløsninnger når du i utgangspunktet antakelig ikke vil anbefale dem

Har sett på disse løsningene og undres på om det er noen av dem jeg kan gå for.
    Komplett.no - Oppgraderingspakke AMD - Phenom II X3
    Komplett.no - Oppgraderingspakke AMD - Phenom 8650
    Komplett.no - Oppgraderingspakke Intel - Core 2 Duo

Egentlig den første jeg har best magefølelse på, med litt ekstra RAM burde det holde til mitt bruk? Eller er jeg helt på bærtur?
    I og for seg enig med Du! Den pakken har HDMI og "nok" ram, vil du ha noe som svinger litt bedre er det (som du sier) bare å putte på et par GB til. De fleste OS i dag fungererbest med 4GB ram.

Gode priser foresten!

L.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det fort bli den der da
    Får se om de kan komme med en bra pris på ARdata, evt komme opp med noe bedre til samme prisen.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen.

Fikk handla litt på Lefdal i helgen. De har heldigvis "Sopranos" til 200,- pr sesong, mot Elkjøp sine 300,-. I tillegg ville "W" ha "Berlinerpopplene", og vi gikk for "Bolt" i dvd-versjon. Den kostet bare 99,-.

Et lite tips folkens. På onsdag er det release av "Max Manus". Da koster den 99,- både for dvd og BD på Lefdal! :-D Men bare på onsdag.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Lefdal ja ... Har ikke det her sjø ...

Bolt tror jeg blir handlet inn til vi drar på ferie, kan passe i baksetet den da.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nettbutikken til Lefdal og Elkjøp har billig frakt. Tror jeg betalte 9 kroner sist. Takk for tipset Frode

Side 1546 av 2256 FørsteFørste ... 546 1046 1406 1416 1426 1436 1446 1456 1466 1476 1486 1496 1506 1516 1526 1536 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1556 1566 1576 1586 1596 1606 1616 1626 1636 1646 1656 1666 1676 1686 2046 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •