Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1543

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endte med at de la fiber på vent i nabolaget her. er for lite hus til at det blir utbygging med det første.
    Et av alternativene er Telenor, har en 16Mbit til 399,-, riktignok uten support, men det er bar når jeg trenger å kjefte jeg ringer likevel ... Og det er jo de som eier kopperen inn til huset, så da vet en jo hvor en skal ta kontakt om noe svikter...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    ugh.. tror jeg har pådratt meg hals betennelse eller noe, vondt som f' og svelge..

har sjekket etter deler til "ny" bilen min.. den trenger nye dempere siden mansjettene bake er borte.. hører dunke lyder der, som jeg tror er fjærbenslageret, men jeg skal bytte dempere først
    så det jeg skal bytte er dempere, fjør, 2 stag, og håper på at dunke lyden fosvinner
    skal også bytte olje/luft filter, vindusvisker, bremseklosser bake, og regreim.
    koster meg ca 9000,- for dette.. dyrt og vere kar

lønner seg og sjekke priser !!
    eneste plassene som selger deler til bilen min er mekonomen og kia forhandler..
    kombinerer jeg deler fra kia og mekonomen blir prisen ca 9000,-
    kjøper jeg bare fra mekonomen eller kia blir prisen 12000,-
    Her har jeg funnet de billigste delene til min:

Torshov bilrekvisita - Alt til bilen

Smell i bakstillingen på min var slitte bærearmslager.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Det er kjempeenkelt!! Generelt kan man si at man får 12% av feriepengegrunnlaget i feriepenger. Noen arbeidsgivere har ulik politikk men de som får mindre en 12% får mer i de andre månedene osv.

Du kan jo bruke feriepengekalkulatoren på DinSide, det eneste du treger å vite er hva du tjente i år og ca hva du kummer til å tjene til neste år! (Dette finner du i selvangivelsen din!!)

Hvorfor angre på noe man har hatt så mye glede av?? SquizzzzFUN!

L.
    *kremt* Som jeg er inne på i innlegget mitt så er det hvorfor det er så stor stas jeg ikke forstår. Vet hva feriepenger er for noe.

Blir ikke helt klok på de utropstegnene dine Lars.... Er du oppgitt over meg? Er du irritert? "Blir ille nervøs jeg".
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det er noen uten hull i lomma Jeg har vært flink! Har bare brent av ca 5K denne uka (Torsdag i dag!!) Ble 8GB minne til Mac'en og en liten gave til Pusa som jeg ikke vil si noe om her...enda... (veit du er inne her å kikker litt Pus). Kjøpte foresten en minnekortleser for snaue 200.- som også leser SIMkort - greit for å ta backup av halve livet

L.
    Noe sier meg at du har en litt annen inntekt enn meg

Hos meg blir vi trekt 5 dager på juni (20 arbeidsdager, 25 feriedager) og dermed får vi minus i lønn. Endte på ca. 5k mer enn normalt, men jeg venter på skattepengene og det blir jo noen kroner ekstra

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det er noen uten hull i lomma Jeg har vært flink! Har bare brent av ca 5K denne uka (Torsdag i dag!!) Ble 8GB minne til Mac'en og en liten gave til Pusa som jeg ikke vil si noe om her...enda... (veit du er inne her å kikker litt Pus). Kjøpte foresten en minnekortleser for snaue 200.- som også leser SIMkort - greit for å ta backup av halve livet

L.
    Spørs om jeg ikke skal makse minnet på pcen, kjøpe 3x2GB til, også kjøpe en 1TB hdd til
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    ugh.. tror jeg har pådratt meg hals betennelse eller noe, vondt som f' og svelge..

har sjekket etter deler til "ny" bilen min.. den trenger nye dempere siden mansjettene bake er borte.. hører dunke lyder der, som jeg tror er fjærbenslageret, men jeg skal bytte dempere først
    så det jeg skal bytte er dempere, fjør, 2 stag, og håper på at dunke lyden fosvinner
    skal også bytte olje/luft filter, vindusvisker, bremseklosser bake, og regreim.
    koster meg ca 9000,- for dette.. dyrt og vere kar

lønner seg og sjekke priser !!
    eneste plassene som selger deler til bilen min er mekonomen og kia forhandler..
    kombinerer jeg deler fra kia og mekonomen blir prisen ca 9000,-
    kjøper jeg bare fra mekonomen eller kia blir prisen 12000,-
    Har du sjekka Biltema?

Ser de har en del deler til Clarus inkl bremser/oljefilter/viskere etc. Mulig du kan spare inn en liten ferie her

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    *kremt* Som jeg er inne på i innlegget mitt så er det hvorfor det er så stor stas jeg ikke forstår. Vet hva feriepenger er for noe.

Blir ikke helt klok på de utropstegnene dine Lars.... Er du oppgitt over meg? Er du irritert? "Blir ille nervøs jeg".
    1:
    Når man banker inn 70.000+ i feriepenger så er det vel stas At du ikke banker inn noe særlig er jo dumt men du får affal feriepæng, og det er jo positivt?

2:
    Du burde kjenne meg nå mister F. -Du skriver litt "pesimistisk" så jeg er vel bare ute etter å fylle deg med litt ShooBang

-

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Noe sier meg at du har en litt annen inntekt enn meg

Hos meg blir vi trekt 5 dager på juni (20 arbeidsdager, 25 feriedager) og dermed får vi minus i lønn. Endte på ca. 5k mer enn normalt, men jeg venter på skattepengene og det blir jo noen kroner ekstra
    Stort sett gamle penger her du 8) !

5K i ferieP. er jo bra da - og med huslån blir nok skatten morsom :-D

..

EDIT: Jeg blander deg med Chevy!! (Huslån er positivt i alla fall!!)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Spørs om jeg ikke skal makse minnet på pcen, kjøpe 3x2GB til, også kjøpe en 1TB hdd til
    Heyyy!! Det var ikke meningen å påføre kjøpepress

og- i følge tallene dine kan du trygt vente med mer RAM!

PS: Det internasjonale minnemarkedet er vist på vei ned (prismessig) fordi SSD salget er litt slapt, det er stort sett de store brikkene som får de største avslagene...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1:
    Når man banker inn 70.000+ i feriepenger så er det vel stas At du ikke banker inn noe særlig er jo dumt men du får affal feriepæng, og det er jo positivt?

2:
    Du burde kjenne meg nå mister F. -Du skriver litt "pesimistisk" så jeg er vel bare ute etter å fylle deg med litt ShooBang

-
    He he. Mulig det ble oppfattet pesimistisk og jeg burde nok sikkert slengt på et smilefjes. Men som du ser av Oddbjørn sitt innlegg også, så er det ikke alle av oss som ser på det som det helt store. Jeg var ikke pesimistisk da jeg skrev innlegget. Bare full av undring.

Klart det er fint at man får feriepenger. Her i huset er det derimot ikke så mye mer å hente enn vanlig. "W" har også en type jobb der feriepenger ikke er et tema. Vi fikk mye igjen på skatten så vi klager ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liet er hærlig! Tenk alt man kan glede seg over!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heyyy!! Det var ikke meningen å påføre kjøpepress

og- i følge tallene dine kan du trygt vente med mer RAM!

PS: Det internasjonale minnemarkedet er vist på vei ned (prismessig) fordi SSD salget er litt slapt, det er stort sett de store brikkene som får de største avslagene...

Oooops, der var visst 6GB ram og 1 stk 1TB hdd bestilt :-D

Når det gjelder feripenger så pleier jeg å få nesten dobbelt så mye som vanlig lønn utbetalt... noe jeg liker godt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooops, der var visst 6GB ram og 1 stk 1TB hdd bestilt :-D

Når det gjelder feripenger så pleier jeg å få nesten dobbelt så mye som vanlig lønn utbetalt... noe jeg liker godt
    Hipp-Hipp Personlig er jeg litt "pakkegal" liker å åpne esker å rive av pappir! Kanskje derfor jeg er så flink til å rive hus

HappyHollydays -

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig glad i pakker selv

Bestilte minne og hdd på Komplett, så nå venter jeg bare på sms - slik at jeg kan hente pakken!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhhhh Tenk å starte en ny uke med en pakke

11.06.09 16.41 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

Nå kan jeg kjøre windows i parralellmodus hele dagen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig glad i pakker selv

Bestilte minne og hdd på Komplett, så nå venter jeg bare på sms - slik at jeg kan hente pakken!
    Ja! stemmer det.. du kan hente i hentemaskina du? -Funker det bra?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk pakke i posten selv i dag jeg.

Skal lage et lite "bord" til å ha i midtsetet på 3-setern i kinoen. Feller ned 2 slike til "brus".

Ebay er gøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekka Biltema?

Ser de har en del deler til Clarus inkl bremser/oljefilter/viskere etc. Mulig du kan spare inn en liten ferie her
    har sjekket biltema,
    fant ikke bremse klosser bake til clarus bare fremme.. olje filter har dem sikkert koster 90,- på mekonomen det er ikke gale og da slipper jeg en liten kjøre tur til biltema
    vindus viskere på biltema er ikke gode "imo" (de billigste er dritt, men dei andre er "ok")

btw noen andre som syns biltema sine internett sider er ute på dato ?
    er jo ikke oppdatert til den nye katalogen.. som jeg ikke har liggende atm..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! stemmer det.. du kan hente i hentemaskina du? -Funker det bra?

Ja det fungerer glimrende, har hentet der mange ganger. Det koster kr 40,-

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nedtur er at Canon ikke har laget noen codec for visning av raw filer for Vista 64

Så noen enkel visning av thumbnails eller i photogallery fungerer ikke.

Side 1543 av 2256 FørsteFørste ... 543 1043 1403 1413 1423 1433 1443 1453 1463 1473 1483 1493 1503 1513 1523 1533 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1553 1563 1573 1583 1593 1603 1613 1623 1633 1643 1653 1663 1673 1683 2043 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •