Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1534

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lars: Eg driv eigentleg berre å kikar rundt etter det beste kjøpet under 6k, trur ikkje det betyr så mykje i bunn og grunn kor bra specca den er. MEN; noko eg gløymte å seie i forrige innlegg var at eg vart veldig glad i HDMI-porten til min kjære avdøde dell(som eg forøvrig hadde kjøpt ny av på flekken om det ikkje var for prisen), så dette kunne eg og tenkt meg å ha. Nett-tv og diverse seriar er berre blant tinga eg likar å kunne sjå via tv. Eit alternativ eg kom på idag, er å kjøpe ein stasjonær, samt ein netbook. Men eg er ikkje særleg glad i stasjonære, likar ikkje at det skal ta så mykje plass eigentleg. Det som uansett er sikkert er at eg MÅ ha eit eller anna som er bærbart uansett, sidan eg er leder for ungdomsklubben her i Sykkylven, og då brukar å ha den med meg. Det er klart, det fristar med ein netbook, satt og sikla på MSI wind her om dagen med godt over 5 timar batteritid, men ingen av desse har vel HDMI såvidt eg har sett. Samt at skulle eg finne på å ville sjå ein serie i HD-kvalitet, kjem dei vel til kort. Ikkje lett dette her. Men den acer'en eg linka til sist der ser ganske bra ut da, veldig bra specc's iallfall

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dac kvaliteten i moderne hjemmekinoreceivere av medium klasse overstiger langt det jeg klarer å utnytte med min hørsel.

Til og med dacen i den 10 år gamle Sony receiveren slet jeg med å finne noen mangler hos. Men der kunne jeg tross alt plukke ut litt negative sider.

Derimot var det ganske rå forskjell på stadig nyere dac på cd-spillere fra midten av 80 tallet og til begynnelsen av 2000 tallet.

Av de siste jeg har testet, RME ADI2, VSX-LX70, DV-668 og til slutt den veldig billige Pioneer DV-600 skiller det i prinsipp ingenting i dynamikk eller oppløsning - etter min "hørsel".

Derimot finner man nok forskjeller i nivå og en viss farging av lyden.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes mange bra merker, acer er ikke en av dem...

snakker av personlig erfaring.

Dog den GAAAMLE travelmate serien deira var kanon!.

Å kjøpe acer i dag er som å spille russisk rulett med seg selv. man er dømt til å tape til slutt

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Mener bestemt at den allerede har kommet! SP2 den gjør vist underverker med OS'et har jeg også hørt - Win 7 skal komme med godt oppgraderingsopsjoner i følge MikroMyk..

L
    Jeg har ikke fått noe beskjed om oppdatering av den siste SP'en, tar vel litt tid før den kommer på norsk - går jeg ut i fra.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av den oppfatning at Dac'en i Yamaha DVD-S2700 overgår DacMagic. Men den hadde ingen digitale innganger og var en håpløs DVD-spiller i mine øyne.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Lars: Eg driv eigentleg berre å kikar rundt etter det beste kjøpet under 6k, trur ikkje det betyr så mykje i bunn og grunn kor bra specca den er. MEN; noko eg gløymte å seie i forrige innlegg var at eg vart veldig glad i HDMI-porten til min kjære avdøde dell(som eg forøvrig hadde kjøpt ny av på flekken om det ikkje var for prisen), så dette kunne eg og tenkt meg å ha. Nett-tv og diverse seriar er berre blant tinga eg likar å kunne sjå via tv. Eit alternativ eg kom på idag, er å kjøpe ein stasjonær, samt ein netbook. Men eg er ikkje særleg glad i stasjonære, likar ikkje at det skal ta så mykje plass eigentleg. Det som uansett er sikkert er at eg MÅ ha eit eller anna som er bærbart uansett, sidan eg er leder for ungdomsklubben her i Sykkylven, og då brukar å ha den med meg. Det er klart, det fristar med ein netbook, satt og sikla på MSI wind her om dagen med godt over 5 timar batteritid, men ingen av desse har vel HDMI såvidt eg har sett. Samt at skulle eg finne på å ville sjå ein serie i HD-kvalitet, kjem dei vel til kort. Ikkje lett dette her. Men den acer'en eg linka til sist der ser ganske bra ut da, veldig bra specc's iallfall
    Kona jobber i natt og jeg har vært flink gutt i dag så kvelden min er "fri" ... Skal kikke litt på hva som finnes og komme med noen ytringer etterhvert..

SennAND har et poeng vedr Acer og da blir He****Pakk(ard) bare en katastrofe om man har gjennomsnittlig flaks
    EDIT: sVennAND

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den stasjonære boksen er jo ikke noe problem, den er gjemt et stykke bort under et bord, trådløs mus og tastatur og lang ledning til skjerm. Det er verre med 22" skjermen på stuebordet

Men den flyttes greit til et hjørnebord når den ikke er i bruk - som er sjelden

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg er av den oppfatning at Dac'en i Yamaha DVD-S2700 overgår DacMagic. Men den hadde ingen digitale innganger og var en håpløs DVD-spiller i mine øyne.

Leste en del om dacer for en stund siden - og det var en del kyndige folk som mente at dacer i dvd-spillere og receivere var av ganske høy kvalitet. De ble veldig prisgunstige på grunn av den store omsetningen.

Derimot ble dacer tilsvarende dyrere på de små produksjonsantallene for enkeltstående dacer.

Litt av den samme utviklingen av receivere vs stereoforsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars: Eg driv eigentleg berre å .........
    Å finne rett PC i dag innebærer full innsikt i kaosteorien (ikke-lineære dynamiske systemer) hihi!

La oss si at følgende oppsett er ønskelig:

1) En liten laptop/net-book med eksternt dvd-drev og HDMI utgang!

Løsning:

DELL Inspiron mini 10 WinXP.
    Intel® Atom™ Z530-prosessor (1,60 GHz, 533 MHz) 1 GB RAM (270Kr.)
    6-cell Lithium-Ion Battery (400Kr.) - 3 filmer på 1 batteri!
    Samsung DVD-brenner SE-S084B/RSBN (645Kr.) Eller DENNE, mindre!

Pris pc = 4770.- + ekst. dvd = 5.415 + frakt.

Alternativ:

Lenovo Ideapad S10 (2495.-)
    Mini displayport (HD15) til HDMI adapter (ca 300.-)
    Samsung DVD-brenner SE-S084B/RSBN (645Kr.)Eller DENNE, mindre!
    Dene maskinen fås med 6-cell batteri også! - HER finner du den.

Lenovo gir bort 41 pc-er til frivillige organisasjoner.

skal fortsette å rote rundt i ikke-lineære dynamiske systemer

Edit

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars:

har du noe tips til bra Remote administrator program for linux.

Ønsker å styre Linuxserveren min fra laptopen, tenker da på ett program der man får full styring av musen og tastaturet, i linuxen...

Har prøvd Radmin før som har fungert utmerket, men dette programmet er bare beregnet for windows miljø, trenger ett som går over begge platformene

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å finne rett PC i dag innebærer full innsikt i kaosteorien (ikke-lineære dynamiske systemer) hihi!

La oss si at følgende oppsett er ønskelig:

1) En liten laptop/net-book med eksternt dvd-drev og HDMI utgang!

Løsning:

DELL Inspiron mini 10 WinXP.
    Intel® Atom™ Z530-prosessor (1,60 GHz, 533 MHz) 1 GB RAM (270Kr.)
    6-cell Lithium-Ion Battery (400Kr.) - 3 filmer på 1 batteri!
    Samsung DVD-brenner SE-S084B/RSBN (645Kr.)

Pris pc = 4770.- + ekst. dvd = 5.415 + frakt.

Alternativ:

Lenovo Ideapad S10 (2495.-)
    Samsung DVD-brenner SE-S084B/RSBN (645Kr.)
    Dene maskinen fås med 6-cell batteri også! -

Lenovo gir bort 41 pc-er til frivillige organisasjoner.

skal fortsette å rote rundt i ikke-lineære dynamiske systemer
    Er veldig spent på dissa nettpcene til lenovo, hadde jeg drete peng hadde jeg kjøpt den

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloen.... Den prisen er ran på høylys dag, jeg vet om en HDMI pusher som kan gi deg en kompis pris på den der

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Lars:

har du noe tips til bra Remote administrator program for linux.

Ønsker å styre Linuxserveren min fra laptopen, tenker da på ett program der man får full styring av musen og tastaturet, i linuxen...

Har prøvd Radmin før som har fungert utmerket, men dette programmet er bare beregnet for windows miljø, trenger ett som går over begge platformene
    Er det mulig å kjøre Radmin 2.x Viewer (ikke server) under Transgaming's WineX (Windows emulator for Linux)? - Ja!!

1. Last ned RPM: codeweavers-wine-20020904-7.i386.rpm feks HER.
    2. Du må være pålogget som root for å installere (rpm -i codeweavers-wine-20020411-6.i386.rpm)
    3. Logg ut fra root og skriv winesetup men vanlig brukerkonto.
    4. Kjør Radmin med: "wine Radmin.exe"

Husk at WineX har begrensninger, (kan ikke kjøres fra root bruker) så bruk normal bruker for å kjøre "wine Radmin.exe"!!!

Det er noen få svakheter som feks: Shortcuts er disablet samt høyreklikk på toppen av skjermenendrer ikke skjermmodus osv...

L.

PS: Skal se om jeg finner noe annet!! .. kaffe jezzzzzz

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Halloen.... Den prisen er ran på høylys dag, jeg vet om en HDMI pusher som kan gi deg en kompis pris på den der
    Der kan man se - greit når man anbefaler andre å bruke pæng!

L.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å kjøre Radmin 2.x Viewer (ikke server) under Transgaming's WineX (Windows emulator for Linux)? - Ja!!

1. Last ned RPM: codeweavers-wine-20020904-7.i386.rpm feks HER.
    2. Du må være pålogget som root for å installere (rpm -i codeweavers-wine-20020411-6.i386.rpm)
    3. Logg ut fra root og skriv winesetup men vanlig brukerkonto.
    4. Kjør Radmin med: "wine Radmin.exe"

Husk at WineX har begrensninger, (kan ikke kjøres fra root bruker) så bruk normal bruker for å kjøre "wine Radmin.exe"!!!

Det er noen få svakheter som feks: Shortcuts er disablet samt høyreklikk på toppen av skjermenendrer ikke skjermmodus osv...

L.
    Ohh, selvfølgelig. Så lenge siden jeg har brukt Linux "fast" at jeg hadde helt glemt av wine=P

kom over noe som heter NTRconnect, skal prøve det først=)

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du anbefale en lenovo eller HP til meg Lars ??? Ca 6-7000.-

Skal bort på AR data imorga å levere maskina igjen men denna gangen nekta eg å få den igjen. Er tredje gangen den må inn pga nettverkskorte

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Ohh, selvfølgelig. Så lenge siden jeg har brukt Linux "fast" at jeg hadde helt glemt av wine=P

kom over noe som heter NTRconnect, skal prøve det først=)
    NTRc.. ser lovende ut! Den trenger bare et X window System på Linux for å funke! bra - torrent?? 8)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Kan du anbefale en lenovo eller HP til meg Lars ??? Ca 6-7000.-

Skal bort på AR data imorga å levere maskina igjen men denna gangen nekta eg å få den igjen. Er tredje gangen den må inn pga nettverkskorte
    Give US a sec DuDe .. google ahh -

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kanskje sjå på AR-Data sine sider ? Er der den blir kjøpt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo disse Lenovo ThinkPad SL300 maskinene da - de koster ca 7500.- skal vistnok værra bra saker. Når det gjelder HP er jeg noe usikker. Vi hadde 100hvis av compaq & hp maskiner der jeg jobba før - de ble bytta ut med Lenovo (IBM at the time) og servicetiden gikk ned med 99,7% så HP er ikke min greie (untatt servere)..

Side 1534 av 2256 FørsteFørste ... 534 1034 1394 1404 1414 1424 1434 1444 1454 1464 1474 1484 1494 1504 1514 1524 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1544 1554 1564 1574 1584 1594 1604 1614 1624 1634 1644 1654 1664 1674 2034 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •