Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1533

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God bedring Espen! Du får svette dritten ut, pass bare på at du ikke svetter for mye!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi blakka oss på Plantasjen. :-P Ble nye utemøbler i solidt tre. Lei av plastmøbler! Kjøpte 3-seter+3 stoler+Bord. Gikk forbi og sikla på det Spa-bassenget jeg viste dere for litt siden. Der stod det lapp om at med "Kupong" så kostet det 4,5k istedet for 6k som vanlig var. Gikk i kassen og spurte hvor man fikk slike kuponger. Fikk en kupong i handa, gikk en ny runde i butikken, tok med et basseng, og betalte. :-P

Blir en fin sommer på terassen dette. Nå mangler vi bare markiser og puter til utemøblene. Ja....også pils selvsagt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Frode

Her ble det bestilt ny pc i dag, datteren har fått kjøpt Sims 3 - så da trenger hun min "gamle".

Merkelig nok finner jeg ut at det ikke lønte seg å kjøpe pc i deler på Komplett - igjen.

Elkjøp har Supertorsdag, så jeg bestilte en HP Pavillion som var satt ned 2k:

Intel Core i7
    6GB DDR3 Ram
    1TB HDD
    ATI Radeon HD4850
    Windows Vista 64

Burde vel håndtere Photoshop greit skulle jeg tro :-D

Nå har jeg også bært 42" Panasonic tven og plassert den i Puntoen, skal levere den inn på rep i Tønsberg etterpå.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis selv Tom.

Her ramler alt fra hverandre...... Jeg har ordnet med tur for hele barnehagen til en støyl i Sykkylven. Nå viser det seg at buss-selskapet har dobbel/trippel-booka, og vi må velge et annet selskap som er dyrere.. I tillegg fikk jeg vite av det "gamle" selskapet at de stiller seg tvilende til at det lar seg gjøre å kjøre buss opp til støylen. Jeg har fått vite av de på stølen at det lar seg gjøre, (melkebilen kjører opp..) men det er ikke sikkert at bussene klarer å passere de smale bruene på vei opp. Så i dag gikk det fra finpuss av detaljer til totalhavari...... Og det skal være tur neste onsdag...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heiv meg på telefonen rett etter forrige innlegg og fikk tak i kjerringa til han som har opplegget oppe på støylen. Hun kunne fortelle at det var slett ikke noe problem å kjøre buss opp. De hadde hatt busser opp mange ganger før. En bekymring mindre. Så var det pris. 5k pr buss og to busser blir noen kroner på hver. Og opplegget der inne koster litt også. Vi nærmer oss 200kr pr barn. Ikke alle foreldre som syns det er greit....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tven levert til rep fyren regnet med at den var klar til uken, ikke dårlig.

Fikk også bekreftet at Panasonic var bra saker - sjeldent han hadde de inne. Derimot så virket halve sjappa full av Samsung tver som var klare eller skulle inn på rep
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg installert på Ålesunds minste hotellrom
    Var det siste de hadde selvsagt siden jeg ikke kom veldig tidlig, kunne få bytte i morgen om jeg vile, men det tror jeg ikke at jeg gidder.
    Skal forhåpentligvis ikke være her så lenge uansett.

Fikk ingen tlf. Espen, så jeg regner med at jeg setter det hos Frode?
    Nå skal jeg se om jeg får meg en matbit før jeg tar en tur utover i øygarden her
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic er milehvis foran Samsung! men det har vel også litt med salgstallene å gjøre - Grattis med ny pc! Bra saker ja (med untak av Vista) det blir vel et "update" til 7 tenker jeg - Bra APS maskin ja, burde holde i lange baner...

L

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, spørrekonkuranse!

Hva er billigst av 10 meter coax, 10 meter optisk og 10 meter usb? Finnes alle?

Et halvminutt gav med 10 meter optisk for 250 kroner, men jeg fortsetter jakten.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60 kroner for en usb fra Ebay, da er det så billig at jeg ikke leter mer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Panasonic er milehvis foran Samsung! men det har vel også litt med salgstallene å gjøre - Grattis med ny pc! Bra saker ja (med untak av Vista) det blir vel et "update" til 7 tenker jeg - Bra APS maskin ja, burde holde i lange baner...

L

Jeg tok meg en liten tenker på det med Vista og det nye som kommer - W7. Egentlig har jeg likt Vista veldig godt i de årene jeg har benyttet det, problemet kom som sagt når jeg begynte med krevende bildebehandling.

Nå får jeg 3 ganger mer minne, funker det greit så er jeg i mål.

Men 1 stk 1TB hdd skal handles inn meget snart, den skal bare brukes til lagring så det blir en rimelig sak. Hva er bra hvis man tenker på kvalitet?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kor skal dokke hen Frode? Mange fine plassar her i Sykkylven! Kjedelig med prisane da, eg brukte sjølv eit lokalt (privat)skysslag her i Sykkylven då vi hadde skyss til ungdomsklubben eg er leder for, kan godt hende dei kunne ordna noko. Veit dei har to store bussar. Om det er interessant, kan du få nummeret til sjefen der Frode!

Btw: Som nokon sikkert veit, så klarte eg å herpe pcen min, og har kika meg langt og lenge etter det beste tilbudet, ekte sunnmøring som eg er :P Krava mine var:
    Liten
    Rimelig greit specca
    Måtte ha dvd-rom/brenner

Og no har eg funne denne:
    Packard Bell EasyNote RS 66 C2D T4200 - Packard Bell - 13" - 13.3" - Packard Bell EasyNote RS 66 C2D T4200 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Finn ingen minus med han egentlig! Bedre prisa enn ein likt specca dell studio 13, og han er akkurat så liten som eg vil ha han. Harddisken er stor nok til å lagre store mengder ukomprimert musikk på, og då eliminerer eg behovet for at ekstern disk skal stå påkobla bærbaren for å bruke squeezebox duet. Dette, i tillegg til 4 giga(!) ram, ein grom prosessor og eit brukbart skjermkort, må vel gjere dette til eit godt kjøp?

No må eg vente enda litt med å kjøpe med pana 46", menmen :P Bedre å ha pc og 32" crt i ein månad, enn ingen pc og pana

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Packard Bell er "billigmerket" til Acer! Tenk deg nøye om når du kjøper dette merket, det kan være en STOR fordel å kjøpe en tilleggsforsikring for enkel saksbehandling når den tryner. PS: Det er ingen garanti på skjermen (max 1år). Det gjelder flere "skjermprodukter" og det informeres ikke om det ved kjøp (gjelder billige produkter). Mange produsenter har egen garantiordning som kan kjøpes separat på deres skjermer, aner ikke om PB har det!..

L

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg forundrast ofte over alt du veit Lars Hmm, då må dette opp til vurdering..litt kjedelig egentlig, då denne bestod alle krava mine, med glans, hehe

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ser jo også bra ut, einaste minuset er at den er litt stor.
    Acer Aspire 5737Z PMD T4200 Gef9400 - MPX.no - Elektromarked

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror en oppgradering til Win7 vil gjøre underverker uansett hvor mye minne du har. Vista har håpløs minnehåndtering mens Win7 har fått ny kode på alle lag som forbedrer dette mye. Mulig du får gratis oppgradering eller god rabatt når den kommer rundt 25. Okt!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Tror en oppgradering til Win7 vil gjøre underverker uansett hvor mye minne du har. Vista har håpløs minnehåndtering mens Win7 har fått ny kode på alle lag som forbedrer dette mye. Mulig du får gratis oppgradering eller god rabatt når den kommer rundt 25. Okt!

Minnehånteringen til Vista er på trynet, nå har jeg kun oppe noen IE vinduer og MSN, minneforbruk = 1.19GB Har i tillegg skrudd av alt i bakgrunnen som går an å skru av.

Det var vel snakk om en Service Pack av noe slag, om ikke så lenge? Kanskje den hjelper litt....

Får følge med på tilbud på oppgradering etterhvert.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er DacMagic oppkoblet og jeg har brukt tiden siden sist innlegg på A/B-testing av forskjellige sanger. Så langt har jeg blandede følelser egentlig. På mange sanger gjør den ikke noe spesielt ut av seg i forhold til Dac'en i RX-V1800.

Det jeg først og fremst legger merke til er forskjeller i cymbaler, bass og lydbilde. Cymbalene blir egentlig mer slitsomme, bassen blir mer kontrollert og høres mindre og kjennes mer og lydbilde blir noe mer definert. Den gir muligens litt bedre dynamikk også uten at jeg skal gå god for dette.

På Los av Rammstein som er en av de sangene jeg hører mest på for tiden så synes jeg faktisk jeg har mer lytteglede uten DacMagic. Stor forskjell er det ikke, men får liksom ikke helt godfølelsen. Det er liksom slik at DacMagic blir for kontrollert og muligens litt kjedelig.

Det ble ikke testet så veldig mange sanger egentlig, men bestemte meg for å teste Sad But True fra Black Album av Metallica tilslutt. Den rocka mye mer MED DacMagic! Bassen var veldig mye bedre, alt føltes tyngre og mer ekte. Det var slik jeg virkelig vil det skal låte! Når jeg derimot prøvde Enter Sandman fra samme album så ble det nesten hipp som happ igjen.

Begynner derfor å lure på om jeg har kommet opp i en utstyrklasse som er over mitt nivå og interesse. Oppgraderinger tidligere har stort sett gitt meg en skikkelig god følelse om at det er verdt hver eneste krone. Den følelsen har vært fraværende etter kjøpet av Pioneerene egentlig....

De spiller veldig bra, vesentlig bedre enn Blue Diamond. Men 60 000 for et par høyttalere blir bare mer og mer tullete i mitt hode.

Men bare for å gjøre det helt klart så blir S-3EX stående, uten tvil! DacMagic skal få noen uker på seg så jeg får et skikkelig inntrykk. Blir jeg ikke mer fornøyd ryker den, gidder ikke å ha en dings til 2000 som gjør anlegget mer tungvint å bruke stående om den ikke gir meg en følelse som sier det er verdt det.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til vet jeg mer en jeg vet! Det undrer jeg meg over hver gang Problemet med kunnskap i en gammel skalle er hvordan kunnskapen kommer ut (ofte i feil rekkefølge og usystematisk).

Vedr. PC'n din (den fremtidige).
    Hva er grunnen til at du velger en laptop med større skjerm og bedre spesifikasjoner en du gjorde i utgangspunktet? (er det kun pg. optisk drev? )

I så fall kjøper du en net-bok fra Lenovo med eksternt optisk drev! Da kan du ta den med på joggeturen i fjellheimen. Det finnes ingen maskin til 5.5K som ikke heter Lenovo som klarer det.
    En ting til. Kjøper du en Lenovo kan du feste det optiske drevet med dobbeltsidig tape/borrelås til skjermen ev. på undersiden med et par trefliser på hver side (enkelt for en møbelsnekker å lage!!!) Da får du en net-bok med optisk drev med en tykkelse litt under en standard laptop, til og med i Custom utførelse

..... Hørt om MinnePinne??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Minnehånteringen til Vista er på trynet, nå har jeg kun oppe noen IE vinduer og MSN, minneforbruk = 1.19GB Har i tillegg skrudd av alt i bakgrunnen som går an å skru av.

Det var vel snakk om en Service Pack av noe slag, om ikke så lenge? Kanskje den hjelper litt....

Får følge med på tilbud på oppgradering etterhvert.
    Mener bestemt at den allerede har kommet! SP2 den gjør vist underverker med OS'et har jeg også hørt - Win 7 skal komme med godt oppgraderingsopsjoner i følge MikroMyk..

L

Side 1533 av 2256 FørsteFørste ... 533 1033 1393 1403 1413 1423 1433 1443 1453 1463 1473 1483 1493 1503 1513 1523 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1543 1553 1563 1573 1583 1593 1603 1613 1623 1633 1643 1653 1663 1673 2033 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •