Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1520

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tar faktisk 1,6 litern med min 90hk TDI... Og min er langt fra sprek Men den kommer seg fra A til B gang på gang og planlegger du litt kan du faktisk foreta forbikjøringer

Var i Passaten den dyre Pioneerspilleren sto? Slikt er jo kjekt å få med på kjøpet. Har selv tenkt på Skoda som neste bil. Da en splitter ny Superb med en del utstyr. Men det blir noen år til og da blir det mange tanker og planer før kjøp også

I går fikk jeg foresten prøve noe nytt og ikke minst spennende på jobb. Skulle forlenge en eksisterende stålmast på 15 meter med 15 meter til. Slik mobilmast, men denne blir brukt for trådløst bredbånd. Sto oppe i toppen av masta og fikk den nye seksjonen på 15 meter løftet på plass med helikopter Var litt smånervøs mens jeg ventet på helikopteret må jeg innrømme. Det gikk uansett uten problemer og var ganske moro egentlig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1,6 liter motorer er ikke tull
    bmw'n min drar opp til 100km/t på litt over 11 sekund. og da orginal motor
    kjørte opp fjelle i geiranger-eidsdal med 1 bar trykk i dekka og 2 svaksynte personer som bagasje .. trodde aldri jeg skulle få hjulspinn i svingene, hehe

men nå er jo motoren i bra stand men tikker som F av og til, har sikkert noe med at jeg byttet olje til mineral coop 10W40 olje... orginalt tar den halvsyntetisk

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i Octavian den sto, så det er en ekstra bonus.

Har lest litt rundt og 110 tdi får utrolig mye skryt og regnes som et sikkert kjøp. Jeg har kjørt endel 90hk og de var ikke så kjedelig som de høres ut de!

Jeg er utrolig fristet, og ser ikke bortifra at hvis jeg blir enig med selger og bilen er god og kjøre at det blir bytte. Så mye som renta har gått ned kan det være at jeg blir skyldig på skatten hvis jeg ikke får mer renter og betale på (Dessuten er det en fin bursdagsgave til meg selv )

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha den Maklarna serien var konge Lars=P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sykla 12.6mil i et for å si det mildt ekstremt regnvær!!
    Kjempegodt, og proppfull av energi etterpå! Neste tur blir lengre!

(Fikk jo sykkelcomputer av dama som øker motivasjonen litt!)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten ett lite tips for de som liker Guitar hero serien.
    om man går til Gamestop så får man følgende:

Guitar Hero Metallica pakken (spill+gitar) koster 899,- veil
    Guitar Hero World Tour pakken (Tromme+spill+gitar+mikorfon) koster 1699,- veil

sammenlagt ca 2600,-

Men de har ett tilbud på dissa samlet til: 4 spill + 499,-
    Det kaller jeg ett kupp.
    Om man ikke har 4 spill man vil kvitte seg med er det bare å kjøpe 4 bruktspill hos dem (om man tar de kjipest blir det ca 100kr pr spill).

Så da får man begge pakkene for til sammen 899,-

Tibudet gjelder for alle konsollene, de har reservasjon mot noen titler som de ikke tar imot, men var ikke mer en ett par spill hos hver konsoll.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12.6 MIL???? Sikker?

Da var jeg hjemme etter en flott seanse på Klubben. Mulig jeg tar meg en tur på kabel-greia i mårra.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    12.6 MIL???? Sikker?

Da var jeg hjemme etter en flott seanse på Klubben. Mulig jeg tar meg en tur på kabel-greia i mårra.
    Veldig kjekt å få med seg det treffet der , fikk mye nyttig info ang. kalibrering og plassering :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det ikke ble noe treff på meg i går! Fikk besøk av snekker'n å da takker man ikke nei! Det eneste som mangler nå er at blikkenslager kommer til neste treff, han har vi "bare" venta på i 8mnd! Superteit!!! Kjelleren er alikevell reddet og det er særdeles oppløftende

L.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut det der Lars. Hvordan går/gikk det med det vinduet opp mot trappen?

Det er forresten tatt en beslutning ang min kino. Info i byggetråden min kommer snarest.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut det der Lars. Hvordan går/gikk det med det vinduet opp mot trappen?

Det er forresten tatt en beslutning ang min kino. Info i byggetråden min kommer snarest.
    Resultatet av besøket ble vel slik vi hadde regnet med. Slemming av vegger etter grundig børsting med stiv kost, i tillegg smører jeg veggene (når de er tørre) med flytende membran. Vinduet blir tettet med leca (ala vinduene til Espen). Deretter blir det lekting, papp, iso osv på vanlig måte. Det som redder oss er tykkelsen på veggene. Jeg kommer også til å bruke D30 fiberstøp for maksimal styrke til slemming/muring. På utsiden blir det vanlig pussing med fibernetting når trappa blir revet (kun der vinduet stod). Alternativt kan vi sandblådse/pusse ned alle yttervegger å slemme/mørtle 2 lag med fibernett ett første lag, deretter kan vi male med en difusjonsåpen murmaling. Det blir overkill i følge snekker'n så det blir vel kun å male med dif.åpen murmaling. Komppromier blir det ALTID! Så jeg får legge stoltheta på hylla til fordel for et lengre liv

Taket blir det samme som i boligetagen og gulvet blir fukt/radonsperre + Depron - varmefolie og flytende laminat. Alt dette bygger ca 2-2,5 cm i forhold til det gamle (8cm), da blir takhøyden meget bra og alle blir glade. Murplata er i toppform og vi fant ingen antydning til fukt (så langt). I tillegg blir det å fjerne all masse som tilstøter huset ute slik at 100% av huset er over bakkenivå, da unngår vi fremtidige overaskelser. Dette går bra ettersom kjeller skal isoleres 20cm og defor ikke trenger utvendigisolering.

De gamle kloakrøra blir blåst rene og "plastet" på innsiden (se forklaring under) fordi dette gir en god nok sikkring over lag tid. Detter er vel heller ikke 100% nødvendig men så var det han der Lars dahh!

Kinoen får 10-15cm isopor og flytende gulv med varmefolie (laminat) siden takhøyden der tillater det.

PLASTING av rør: En elastist rørslange blir ført inn i kloakrøret etter at røret er blåst rent med høytrykk. Deretter fyller man plastslangen med varmtvann slik at den ekspanderer tett inntil orginalrøret og herder (blir sterkt/stivt). En slik løsning er bra med tanke på dagens kjemiske renseprodukter i vanlig bruk. Jernrør ble brukt på en tid da grønnsåpa stod for 99% av renhold og liker ikke salmiak etc. Levetid 75-100år.

Mye arbeid i tia fremover - men fint blir det!!

Lars.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Taket blir det samme som i boligetagen og gulvet blir fukt/radonsperre + Depron - varmefolie og flytende laminat.
    Skal det ikke være plast mellom varmefolie og laminat? Skulle være 0,15mm plast med den folien jeg brukte inne hos junior.

Høres jo ut som du har planene klare, og jeg tror at enkelte ganger har overkill virkelig noe for seg. Har etter en del dårlige erfaringer med rimelige/enkle løsninger som i følge "fagpersoner" skal være mer enn bra nok kommet til at enkelte ganger er det lurt å overdimensjonere/gjøre ting dobbrlt opp.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skal det ikke være plast mellom varmefolie og laminat? Skulle være 0,15mm plast med den folien jeg brukte inne hos junior.

Høres jo ut som du har planene klare, og jeg tror at enkelte ganger har overkill virkelig noe for seg. Har etter en del dårlige erfaringer med rimelige/enkle løsninger som i følge "fagpersoner" skal være mer enn bra nok kommet til at enkelte ganger er det lurt å overdimensjonere/gjøre ting dobbrlt opp.
    Det er delhvis riktig! Noen typer varmefolie har denne plasten andre har den ikke og da må man legge plast eller andre ting i mellom. Overkill er alltid bra, jeg ble anbefalt 10cm iso i veggene av en snekker og 20 av en annen, når man ser på isoprisene er et lag ekstra KUN en god investering. Når den første snekkerens argument var at "strøm er jo ikke så dyrt" får man liksom satt ting i perspektiv! Jeg hadde lyst å spørra han hvor mye han tjente

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Strøm er jo ikke så dyrt"

Ikke for det, det koster jo noen kroner å kjøpe et lastebillast Glava også, men jeg tror nok at en tjener inn de kronene etterhvert.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey !!!

Sjekk denne ! He he Dama er kusina mi, Kunne nesten vært "Live"

Start.no Filter: Brukerstøtte

OG STEM PÅ DEN !!! Link nede til høyre :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var genial Espen Stemme avgitt

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk bra! Kjente meg igjen der ja.... Ikke sant Svenn-Andre?

Stemme avgitt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk bra! Kjente meg igjen der ja.... Ikke sant Svenn-Andre?

Stemme avgitt.
    hehe definitivt,
    men du er langt fra den verste=)
    Du er langt ned på listen for å si det slik...

Svigerforeldre osv er kremeksempel=P

Den filmen traff spikeren på hodet i forhold til hvordan jeg føler det til tider! latterlig bra, stemme avgitt

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12.6 MIL???? Sikker?

haha, ble komma feil der Frode, var 1.26mil jeg sykla i går!

Btw så er jeg snart den lykkelige eieren av en 01 mod Octavia Elegance
    Var og prøvekjørte den i dag og jeg fant ingen feil, men kun en ekte kjøreglede og morro! Pruta ned den til 100' blank ferdig regga så jeg sier meg fornøyd. Sist, men ikke minst aldri stol på bilselgere, for jeg sparte meg 1000,- mnd på og finansiere og ordne forsikring selv. "Trodde du var konkurranse dyktig mot alt og alle" Spurte jeg om, da ble han hissig 8)

BTW Toyota Carina 1.6 Ultra XLI 16V Selges ASAP!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Per Anders.

Side 1520 av 2256 FørsteFørste ... 520 1020 1380 1390 1400 1410 1420 1430 1440 1450 1460 1470 1480 1490 1500 1510 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1530 1540 1550 1560 1570 1580 1590 1600 1610 1620 1630 1640 1650 1660 2020 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •