Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1494

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var plenen ferdig klippet også. Pleier ikke å klippe så tidlig, men naboen var i gang så da tenkte jeg det var best at jeg klippet samtidig. Da slipper de andre naboene å høre på det dobbelt så lenge.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir rundt 7k med full kasko ja Oddbjørn Har fryktelig lyst på A3 nå kjenner jeg!!! Får se om det blir bytte til høsten eller ila sommeren, men tenker ikke og legge i mer enn enn 120-140k på bil!

I går gikk det i ett før jeg dro, golvet er revet opp og det blir byttet og mest antagelig også kjøkken, går på forsikringen til borettslaget, men jeg klager ikke, nytt gulv og kjøkken ekke helt feil for å si det slik Men er "hjemløs" i den forstand at jeg ikke gidder og bo der mens de holder på, det er riktignok det minste problemet.

Feis ned over til hamar etter jobb, brukte på minuttet 6timer fra dør til dør, kjørte pent hele veien, gidder ikke å ri gass som før lengre merker jeg Er vel en positiv ting vil jeg anta! Så når jeg kom frem var det pils og middag før enda mer pils hos noen venner og voila er jo godeste Per i storslag, men kl ett da måtte jeg resignere for da var jeg så sliten at øynene ikke holdt seg opp lengre!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får dyppe anlegget ned i vannet også og påstå at du er en pioneer når det kommer til hjemmekino på kjøkkenet. Da blir du kvitt det du prøver å selge.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Du får dyppe anlegget ned i vannet også og påstå at du er en pioneer når det kommer til hjemmekino på kjøkkenet. Da blir du kvitt det du prøver å selge.
    Hehe Anlegget var naboen så snill og bære opp og sette i bua si siden de tok ut et vindu for å kunne slamsuge, så det er uskadd!

Passat kanskje?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal denne dagen brukes til å gjøre rent :-D skal ha familiebrusdag etterpå. Ska bli godt å bli ferdig med det.

Må desverre si meg litt enig med Cyber når det gjelder gamle dieselbiler. Det er få biltyper jeg ser ned på når jeg kjører Puntoen - men slike gamle rakkelverk er en av de.

Kompisen har en 2001 A4 og det skrangler som en gammel Ferguson.

For et vær
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Passat 2005 mod med 1,9 TDI og jeg syns ikke den er så ille. Kan godt leve med litt lyd fra motoren så lenge jeg får kvalitetsfølelsen når jeg setter meg inni. Før vi kjøpte Passaten var vi å prøvekjørte en 5mnd gammel Opel Astra stv 1,7 TDI.(2 år nyere enn Passaten) Den var gått 7k km. "W" var veldig klar for å kjøpe den før vi prøvekjørte for det var en hel og pen bil med en nyyydelig blåfarge. Etter 5 min sa hun bare; "det føles som om bilen er 10 år gammel". Kvalitetsfølelsen var helt fraværende og det knirket og knaket.

Da vi satte oss inn i Passaten sa vi begge; "Ahhhh... DETTE var BIL!". Og det var før vi hadde kjørt en meter. Inntrykket ble bare bedre under prøveturen.

Det teller mye mer for meg enn om motoren bråker noen db mer enn andre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "2005 modeller har nok en litt annen lyd enn de gamle treskeverken som kom tidligere.

Altså om det bråker litt gjør ikke noe - hvem liker ikke lyden av en Alfa Romeo på 8000 rpm? Eller lyden av en V8?

Det er selve skranglingen - er det en traktor som kommer? 8)
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vi satte oss inn i Passaten sa vi begge; "Ahhhh... DETTE var BIL!". Og det var før vi hadde kjørt en meter. Inntrykket ble bare bedre under prøveturen.
    Lurer på hva du hadde syntes etter en prøvetur i en Alfa noen gang?

Jeg er enig i at Passat nok er det mest fornuftige bilkjøpet man kan gjøre - men antagelig det mest kjedeligste kjøpet også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så sær ellers Tom, at jeg måtte bare ha en sølv Passat stv 1,9 TDI.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så sær ellers Tom, at jeg måtte bare ha en sølv Passat stv 1,9 TDI.

Nei, det er jo ikke helt deg?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    "2005 modeller har nok en litt annen lyd enn de gamle treskeverken som kom tidligere.

Altså om det bråker litt gjør ikke noe - hvem liker ikke lyden av en Alfa Romeo på 8000 rpm? Eller lyden av en V8?

Det er selve skranglingen - er det en traktor som kommer? 8)
    Regner med at Frode har en pumpedyse som er verre i lyden enn f.eks. bilen min som slett ikke er bra Tipper den 2001 modellen du nevner også er det.

Faktisk synes jeg lyden er bedre i en traktor Men at lyden er lik synes jeg slett ikke. Men regner med at jeg hører litt flere traktorer enn de fleste her inne.

Den råeste motorlyden noensinne kommer fra Audi UR quattro. 5 sylindre, 10 ventiler og turbo gir en sinnsyk lyd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 1.15 ut i videoen.

YouTube - Brutal Audi UR Quattro

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner han som har denne: AutoDB.no

Målet var over 500hk noe den også skal klare om den gjøres ferdig. Helt grei lyden fra 5 syl 20 ventiler også

Nå gleder jeg meg til kamp! Håper på midtbane med Fletcher, Carrick og Anderson sentralt

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade

Noe helt annet er den uten tvil, den kollapser jo i hytt og pine dessverre. Men draget er det ikke mye å utsette på

Men godeste her Cyber aner jo ikke hva han snakker om når han snakker om teknisk utdatert. Lurer på hva neste utspill blir.
    Har hørt folk mase mye om de kollapsene men jeg har bilen selv og mener det er bare tull. Denne bilen bruker utrooolig lang tid til å bli varm og det tar ikke folk hensyn til! De tråkker på fra første stund og da er det jaggu velfortjent synes jeg.

Joda når jeg fjerner plastdekslet på min så ser det ut som en oljebrenner fra 1800 tallet, men dæven så den trekker og dæven hvor lite den bruker

Et tillegg er en herlig lyd fra 2000rpm og oppover, noe helt annet enn 4 cyl diesel.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Personlig har jeg et ønske om en slik en litt senere i livet:
    FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

Søndagsbil vetdu

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Regner med at Frode har en pumpedyse som er verre i lyden enn f.eks. bilen min som slett ikke er bra Tipper den 2001 modellen du nevner også er det.

Faktisk synes jeg lyden er bedre i en traktor Men at lyden er lik synes jeg slett ikke. Men regner med at jeg hører litt flere traktorer enn de fleste her inne.

Den råeste motorlyden noensinne kommer fra Audi UR quattro. 5 sylindre, 10 ventiler og turbo gir en sinnsyk lyd.
    Shit au, jeg som skulle fyre litt her

Quattro er sjef!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av mine barndomskompiser hadde denne som andre bil. Den første var en Fiat Abarth. Den bretta han pent rundt et skilt etter å ha blitt "airbourne" i en rundkjøring i Stryn sentrum. Cosworth-en er sannsynligvis i øst-europa et sted etter at den ble stjålet i Oslo for mange år siden. Var så mye krefter i den at den bunna demperne bak når han dro på. Det var en pen bil. Lakket i en nydelig blåfarge.

Kameleonfargen Oddbjørn, er vel muligens det styggeste jeg vet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det pils og kanal 26 på tuneren. :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanal 28 her

På tide med HD-tuner nå Frode, forskjellen i på fotballkamper er stor! På CSI og slikt derimot merker jeg knapt forskjell på min skjerm.

Side 1494 av 2256 FørsteFørste ... 494 994 1354 1364 1374 1384 1394 1404 1414 1424 1434 1444 1454 1464 1474 1484 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1504 1514 1524 1534 1544 1554 1564 1574 1584 1594 1604 1614 1624 1634 1994 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •