Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1491

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Holy CRAP! For noen forsikringspriser!!!!
    Hva? A4 er jo billig å forsikre, mulig A3 er mye dyrere. Sjekket hos Gjensidige?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A4 Quattro i TDi utgave er nice :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skremmer meg og med Søstern,

Ho lever i slike bølgedaler, nå er det så på bunn at muddern spurte om jeg kunne prøve å dra ho med ut litt, få ho litt ut av huset.

Når det kommer til den at det er ikke noe mer mobbing i dag en det var før.

Det er nok ikke så langt fra sannheten, problemet er at dagens ungdom lever ett mye mer teknologisk liv, når jeg var liten var online tjenester som facebook,twitter,nettby+++++, Dagens ungdom blir mobbet på ett mye bredere og mer personlig spekter en før, det er ikke lenger bare at man blir kalt kjukk, i dag blir man kalt kjukk på nettet, drete ut med bilder+++ samt sosialt utstøtt på ett helt annet plan en man kunne gjøre før.

Dette gjør at barn/ungdom i dag er mye mer følelsesmessig utsatt.
    Samtidig som mobbing er blitt mye mer mobilisert og aggressivt rent psykisk.

Dette i hop med at de instansene som er ansvarlig for å passe på dem store deler av dagene (førskolelærer,lærere+++). får ett mye større ansvar.

Så kommer det ann på hvor godt forberedt de er for å ta dette ansvaret.
    Dette ligger jo ganske mye på staten å støtte oppunder for skikkelig opplæring, og at de ansetter lærere som har den jobben for de interesserer seg for det og ikke bare vil tjene penger...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de kosligste lydene i nabolaget er lyden av gressklipper, da lukker jeg øynene og priser meg lykkelig for at det er naboen og ikke meg som sliter og strever

Hvor fikk du tak i sjokolade med kordbær Tom, har letet etter den, men ikke funnet den noen plass her omkring ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REMA seff! :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så etter den der i går, og på ICA Maci i dag, blir vel Kiwi i morgen da...

Eller Bunnpris, må innom og hente juniors høyttalere når jeg kommer fra øyenlegen, blir vel tatt for å være narkis igjen sikkert, med pupiller som tinntallerkener
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hva? A4 er jo billig å forsikre, mulig A3 er mye dyrere. Sjekket hos Gjensidige?
    Ligger på samme pris, men så skal det sies at toyotaen er veeeldig billig forsikret da, havner opp ca på 6000,- med a3 og a4

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må regne med 6 lapper for en nyere bil av en slik type.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohoi, her skjer det ting
    Kjærringa sjekket kontoen sin etter at det kom inn lønn i går, og det ser ut som hun har fått ca. 17-18k mer enn hun normalt får i lønn. det er heftig med 50% kontorstilling i det offentlige Blir vel en telefon på lønningskontoret i morgen regner jeg med ...

Hadde det bare vært riktig ...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi! Her var det mye og ta tak i! Ser heldigvis helt ypperlig enda så jeg skal ikke blande meg i optiker problemene deres

Derimot det du sier om søstra di skremmer vannet av meg Sven-Andre!
    Jeg som jobber i psykiatrien lever i troen på at norge som en moderne nasjon faktisk har inprentet såpass mye ryggrad og ærlighet hos folk at uskyldige folk slipper og lide på et slikt vis! Dette er desverre nok et eksempel på at dette som ikke skal skje, skjer oftere og oftere! Jeg er på mange måter redd for å sette barn inn i denne verden for jeg ser skyggesiden av ungdommene i dag, og det er ikke til og skjule at det er mange fler enn tidligere, vi lever i et samfunn bygd opp av en blanding av gamle tradisjoner og stressende nye rutiner. Ungdom nå til dags har et press som er langt høyere enn det jeg hadde og det er ikke mer enn 10år siden jeg gikk utav ungdommskolen, jeg ser yngre og yngre folk bukke under for psykiske lidelser som bunner ut i grunnskolen allerede. Er det virkelig slik verden er blitt? For i såfall er det skremmende, veldig skremmende.

Et lite appropo til ditt innlegg tidligere Lars om lengde, jeg er og av den typen som skriver mye og mangt, fatter ikke og forstår at folk kan fatte seg i korthet, jeg er i den tro at da har de ikke nok å si
    Jeg er i utgangspunktet enig. problemet oppstår når man skriver for tomme hoder (no afence!). Samfunnsengasjement i dag er et fremmedord noe som selfølgelig går utover identitet osv. At unge har det værre en slik vi hadde det er riktig, jeg tenker ofte med gru på hvordan jeg hadde taklet dagens krav, antagelig hadde jeg vært en av tilfellene på ditt kontor! Jeg opplever en verden som har blitt så egosentrisk at fakta og banal infoflyt drukner i usakelig pissepreik, umenneskelige krav til rikdom og vellykkethet. Er det noe rart at kreditmarkedet blomstrer som aldri før?

Når det kommer til skoleverket er jeg på en annen planet rent erfaringsmessig men skjønner tegninga etter en del "nære" historier fra lokalsamfunnet her oppe. Når man i tillegg har fått en situasjon der foreldre i større grad setter egne behov i første rekke og så krever handling fra skolen blir det hele surealistisk siden lærere også er en del av denne suppa. Å ikke sette barn til en slik verden er forståelig selv om dine avkom antagelig vil utgjevne statistikken! Resurssterke foreldre blir det bare færre av grunnet denne distanseringen fra fellesskapet og det ansvar som ligger i det. Vi produserer urealistiske drømmere på samlebånd og de stakkars få som velger akademiske yrker får en tøffere og tøffere oppgave i å overføre samfunnsviden til folket, man burde tro at dette er enklere nå en før men jeg har intrykk av det motsatte.

Et godt eksempel på ukynde er folkets dom mot statens forsøk på oppdragelseshjelp til foreldre, bare det å finne et slikt behov i et folk er ille, værre blir det når tilsynelatende intelektuelle foreldre bedyrer sin vantro mot statens tiltak å kaller det overformynderi! klart at ikke alle trenger slik oppfølging, det er jo derfor det er valgfritt! Kanskje man glemmer at staten er 'en selv eller bedre sagt et gjennomsnitt av en selv. Tenk på all den elendighet vi hadde hatt uten overformynderiet? Alle overformyndere gjør selvsagt ikke like god jobb men uten resurssterke foreldre/slekt vil alternaktivet bli en katastrofe av dimensjoner.
    Overformynder i Ålesund er mr. tømmerdal, en av de få virkelig rettskafne menn i vårt område, hans sønn er ordfører i samme by så her er det kanskje duket for noen skikkelig underholdende historier..

Til slutt.
    Jeg pleier å bruke følgende eksempel på mangelen av basiskunnskap i folket, et innlegg fra en telemarksavis:

"Jeg kan ikke forstå at det ikke er lov å selge skalldyr fra den forbudte fiskesonen i Eidangerfjorden! Jeg har spist masse krabber i sommer og merker ingen ting" signert med fult navn og adresse!!!

Jalla-jalla -

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fellesskap, oppdragelse osv. skal jeg ikke begi meg inn på, men at det er ting som har skjedd de siste årene er helt klart. At det også henger sammen med at folk generelt har mer penger og mindre tid til ungene sine er også helt klart, men det bør en helst ikke si høyt, for det passer ikke i et system hvor alle skal på jobb, helst full tid, mens barna skal oppbevares i barnehage og skole, helst fra de står opp til de skal i seng igjen.
    Og så sa jeg litt likevel gitt

Nå ser jeg oppsummering av MGP her, og duverden der var det mye elendig ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gi et par Eidanger krabber til optikeren min!

Så du dama fra Aserbadjan? Jeg ble glad når jeg så henne :-D

Ja folk har bedre og bedre råd, mens skolene og felleskapet forfaller... når jeg var liten så var skolene nye og folk hadde det litt enklere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Fellesskap, oppdragelse osv. skal jeg ikke begi meg inn på, men at det er ting som har skjedd de siste årene er helt klart. At det også henger sammen med at folk generelt har mer penger og mindre tid til ungene sine er også helt klart, men det bør en helst ikke si høyt, for det passer ikke i et system hvor alle skal på jobb, helst full tid, mens barna skal oppbevares i barnehage og skole, helst fra de står opp til de skal i seng igjen.
    Og så sa jeg litt likevel gitt

Nå ser jeg oppsummering av MGP her, og duverden der var det mye elendig ...

Ja, du bør få offentlig steining for dette! Kan bare ikke finne gapestokken min, hmm når var det vi brukte den sist? -angrepet på janteloven? -høyere lønn til lærere? ... vel jeg sier i fra når jeg finner'n

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lærere har høy nok lønn

Faktisk er det en god porsjon alvor der. Jeg jobber i en offentlig skole, og visste fra dag 1 at jeg ikke ender på inntektstoppen. Men jeg kunne gjerne tenkt meg mer penger til skolen i form av midler til utstyr og forbruksmatriell. Slik det er nå har vi mindre enn for ti år siden.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte HE****!!!! Her kommer jeg hjem til det badebassenget på kjøkkenet!!!

Ene kranen har gått lekk og fylt gulvet med vann!! Fikk riktignok testet sugeevnen på hånddukene mine om ikke annet :evil:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mager trøst at du har gode håndduker da

Håper du får ordnet opp og at du ikke blir ruinert av det.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Mager trøst at du har gode håndduker da

Håper du får ordnet opp og at du ikke blir ruinert av det.
    I verste tilfelle blir det fagforbundets innbo forsikring! Men håper og unngå det, kan ikke ha stått på så lenge, men mye har gått under gulvet så varmekablene tar nok noe

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I verste tilfelle blir det fagforbundets innbo forsikring! Men håper og unngå det, kan ikke ha stått på så lenge, men mye har gått under gulvet så varmekablene tar nok noe
    om du har parket så har du en case,
    det vil 100% sikkert svulme opp, kanskje ikke i dag, kanskje ikke i morgen, men det er dømt til å skje, spesielt vil du se at "skjøtene" vil bli stygge i form av større glipe / missfarging.

Hadde jeg vært deg hadde jeg informert forsikringa om dette, slik at de har registrert "uhellet", så kan man ringe i ettertid og si at nå er gulvet ødelagt...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    om du har parket så har du en case,
    det vil 100% sikkert svulme opp, kanskje ikke i dag, kanskje ikke i morgen, men det er dømt til å skje, spesielt vil du se at "skjøtene" vil bli stygge i form av større glipe / missfarging.

Hadde jeg vært deg hadde jeg informert forsikringa om dette, slik at de har registrert "uhellet", så kan man ringe i ettertid og si at nå er gulvet ødelagt...
    Faktisk tenkt akkurat samme tanken Det er parkett så det er nok ødelagt sånn sett ja! Skal ringe de i morra, så får jeg se hva jeg gjør!! Drar i morra og er ikke tilbake før mandagsnatta så det får bare være sånn inntil videre, får ikke gjort mer uansett. varmekablene står på nå så får jeg se...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg endelig fått hørt på min nyinnkjøpte musikk Blu-Ray

-802787-jpg
    Andrea Bocelli: Vivere - Live In Tuscany

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/5...y/Product.html

Jeg begynte med å sette meg tilbake i sweetspotten med ørene på spiss, her skulle både lyd og bilde nøye gjennomgåes for å bedømme kvaliteten.
    Eventuelt finne noe demoklipp jeg kunne bruke.

Første spor startet, flott vokal, med en fast og varm stemme fra Mr Bocelli,
    Det var ett stort lydbilde, som fylte hele framveggen med snadderlyd, ikke så veldig stor bredde på lydbildet med vokalisten i fokus kontra orkesteret i bakgrunnen.

Men fremdeles en fin balanse, var slik jeg hadde forventet meg.

Bildet var veldig bra kontrastmessig, lyssettingen var fantasisk.
    Virker som de har brukt en del filterteknikk for jeg observerte så å si ingen støy i bildet, det er faktisk den live konserten jeg har sett med minst støy. Dette gikk dog på bekostning av skarpheten i bildet, til tider fikk man en del smudge effekt. Men fremdeles, selv når solen var gått ned og omgivelsene var beksvarte var det null antydning til det typiske "dårlig" lys støyen.

Etter hvert som minuttene gikk forsvant den "Hi-Fi" nerde faktoren.
    Dette var rett og slett en konsert som må nytes!,
    Jeg skulle bare høre bittelitt kjapt gjennom de forskjellige sporene, men jeg ble sittende med glis fra øre til øre og STORKOSE meg!
    Madammen kom ned og satt seg godt til rette (dyttet meg bittelitt ut av sweetspot), ho liker egentlig ikke sånn musikk, men ho hørte gjennom 3 hele spor med stor entusiasme, for dette var en konsert som virkelig gav lytteglede!

Jeg endte opp med å kose meg i en og en halv time, Med gåsehud til tider og tårer i øyekroken. Måten de hadde fått til stemningen under filmen gjorde at jeg følte jeg satt på første rad, og at konserten var dedikert spesielt til meg.

Jeg var også litt bekymret for at det kunne bli litt for mye "Bocelli", men der tok jeg feil, nesten alle sporene hadde gjesteartister som virkelig koste seg med å få være med.
    Fikk litt dejavu fra Eric Clapton sin Roadtrip DVD

Noen av artistene som jeg kommer på i farta var:
    Sarah Brightman
    Kenny G
    Heather Headley
    Chris Botti
    ++++++

Jeg kjøpte denne blu-rayen hovedsaklig for jeg synes sangen "Time to say godbye" med Andrea Bocelli og Sarah Brightman er så fin.
    Men det sporet kom rett og slett i skyggen av alle de andre FEITE duettene denne platen inneholdt.

Denne skal få stå rett ved siden av John Mayer Blu-Rayen og kommer nok til å bli OFTE brukt.

Absolutt verdt å ha i samlingen!
    Var slik jeg følte at jeg svindla sjappa når jeg "bare" hadde betalt 249,- for den på musikkverket...

Side 1491 av 2256 FørsteFørste ... 491 991 1351 1361 1371 1381 1391 1401 1411 1421 1431 1441 1451 1461 1471 1481 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1501 1511 1521 1531 1541 1551 1561 1571 1581 1591 1601 1611 1621 1631 1991 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •