Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1490

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Minner meg litt om den gangen en av ungene måtte på legevakta med høy feber osv. ei helg. Svensk lege som forklarte inngående hvordan vi skulle gå fram for åbruke stikkpiller mot feber. Bl.a. gjorde han et stort nummer ut av at vi måtte ta av plasten rundt pillen før den ble ført inn der bak. Ble selvfølgelig no lattermild, men han fortalte at han hadde en kompis, som jobbet i helsevesenet som hadde sluttet å gi ungene stikkpiller fordi de begynte å skrike og blø hver gang han brukte det
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Nå er det vel ikke bare det å lære og sette linsene på og av som er poenget, men også å faktisk finne en linse som passer den enkelte. Dailies passer mange, men ikke alle.. Ellers er hygiene et viktig aspekt... Det høres jo ut som en selvfølge, men det er bemerkelsesverdig mange som slurver med vanlig håndvask. Kanskje det viktigste poenget er å unngå misforståelser... Det er nok flere som har prøvd å spise proteinfjernings-tabletter f.eks. Som en kuriositet kan jeg nevne en pasient som hadde fått resept på en astma-spray for å åpne brokiene som var innom hos en kompis av meg som er lege. Bruken ble gjennomgått i grove trekk og det ligger også med et detaljert pakningsvedlegg. Pasienten kom tilbake etter kort tid og fikk fornyet resepten. Etter en stund kom han tilbake enda en gang og kompisen min begynte å lure på om tilstanden hadde forverret seg siden han brukte så mye astma-spray.. Til slutt fikk han han til å demonstrere hvordan han brukte sprayen... I steden for å stikke den i munnen, som de fleste ville gjort, sprayet han ut i luften og "sugde inn" luft... Ikke rart det gikk mye astma-spray...

At netthandel har gjort at prisene har falt er det vel liten tvil om. Dette gjelder jo det meste, både elektronikk, linser, bøker etc

Så det er ikke å bare å lære å ta linsene av og på og være nøye med renslighet? Og få med seg 3-4 typer for å teste hvem som passer best?

Ta gjerne og forklar hva det er for noe mer :-D

Husk at jeg selv har vært gjenom dette selv for noen år siden. Bare at jeg den gangen skulle lære å bruke ukeslinser - og at jeg ikke hadde noen hjemme å spørre. Enda så tok ikke opplæringen den gangen mer enn 5 minutter og ikke kostet noe.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå surfet litt rundt og sett på en del tilbud fra optikere og lest erfaringer av brukere på en del forum.

Nesten uten untak gir optikere en pris på synstest, tilpasning, opplæring og prøvelinser. Alle jeg har lest om hittil koster langt under de kr 1000,- vi må ut med.

Så det er min feil, eller exens - da det var hun som bestilte time hos "feil" optiker
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff nå er det nok om griske optikere og annet. Jeg blir bare så for**** at folk utnytter menneskers sykdom til å ta seg saftig betalt. Det er nok ikke få i dette selv rike landet som ikke har råd til å få seg briller eller fikse på tennene.

For meg så er det feil.

Men nok om det... nå er det grillings

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre om søstra di Svenn, håper virkelig hun får skikkelig oppfølging videre.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi! Her var det mye og ta tak i! Ser heldigvis helt ypperlig enda så jeg skal ikke blande meg i optiker problemene deres

Derimot det du sier om søstra di skremmer vannet av meg Sven-Andre!
    Jeg som jobber i psykiatrien lever i troen på at norge som en moderne nasjon faktisk har inprentet såpass mye ryggrad og ærlighet hos folk at uskyldige folk slipper og lide på et slikt vis! Dette er desverre nok et eksempel på at dette som ikke skal skje, skjer oftere og oftere! Jeg er på mange måter redd for å sette barn inn i denne verden for jeg ser skyggesiden av ungdommene i dag, og det er ikke til og skjule at det er mange fler enn tidligere, vi lever i et samfunn bygd opp av en blanding av gamle tradisjoner og stressende nye rutiner. Ungdom nå til dags har et press som er langt høyere enn det jeg hadde og det er ikke mer enn 10år siden jeg gikk utav ungdommskolen, jeg ser yngre og yngre folk bukke under for psykiske lidelser som bunner ut i grunnskolen allerede. Er det virkelig slik verden er blitt? For i såfall er det skremmende, veldig skremmende.

Et lite appropo til ditt innlegg tidligere Lars om lengde, jeg er og av den typen som skriver mye og mangt, fatter ikke og forstår at folk kan fatte seg i korthet, jeg er i den tro at da har de ikke nok å si

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at psykiske problemer blant unge har økt. Men det har jo blitt større åpenhet om det de siste årene.

Skulle tro du bare kan kjøre på med barnelagingen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg tviler på at psykiske problemer blant unge har økt. Men det har jo blitt større åpenhet om det de siste årene.

Skulle tro du bare kan kjøre på med barnelagingen
    Nja Tom, der er jeg ikke helt enig, det var mer skjult og mindre åpenhet før, men det har nok økt ja!

Kjør hardt kjør stil er det ikke det det heter?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Nja Tom, der er jeg ikke helt enig, det var mer skjult og mindre åpenhet før, men det har nok økt ja!

Kjør hardt kjør stil er det ikke det det heter?

Tro det eller ei, men dette emnet har jeg lest ganske mye om opp i mellom årene - og mitt intrykk er ikke at selve problemet har økt, men åpenheten er større og tilbudet har blitt mye bedre for denne gruppen.

Men du er jo eksperten her så vi lar den ligge :-D

Ellers er jeg for å kjøre hardt

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det Grand Prix ops:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Tro det eller ei, men dette emnet har jeg lest ganske mye om opp i mellom årene - og mitt intrykk er ikke at selve problemet har økt, men åpenheten er større og tilbudet har blitt mye bedre for denne gruppen.

Men du er jo eksperten her så vi lar den ligge :-D

Ellers er jeg for å kjøre hardt
    På ingen måte ekspert, bare 'heldig' nok til og se et annet bilde av befolkningen enn de fleste

Fikk akutt lyst på ny bil, A3 1.8T fks
    Renta er jo så lav nå at jeg bør jo få litt mer lån så jeg ikke blir skyldig på skatten

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutt å frist med bil Per Anders! Det har jeg ikke penger til Har tatt opp 150k i lån som skoleelev en gang, det gjør jeg ikke igjen

Jeg vil ha A4 sedan da. Med 1.8T eller 1.9TDI 130hk.

Istedet skal jeg leve på nudler de neste to årene

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig med besøk av Svenn-Andre, men fy f så kjipt at ingenting skal funke her i huset... :cry:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Slutt å frist med bil Per Anders! Det har jeg ikke penger til Har tatt opp 150k i lån som skoleelev en gang, det gjør jeg ikke igjen

Jeg vil ha A4 sedan da. Med 1.8T eller 1.9TDI 130hk.

Istedet skal jeg leve på nudler de neste to årene
    Hihi, beklager Oddbjørn! Men pappa har just kjøpt seg Quasqai elns, og da ble jeg litt fysen på finn.no, og ikke at jeg trenger og bytte, men har akkutt lyst på en ny!! BTW jeg levde på nudler i 3 år!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har levd på nudler i 3 år selv og kan ikke fatte at jeg satser på 2 år til

Den gangen hadde jeg riktignok 3k i måneden i stipend og 2k i husleie så noe mer romslig skal det nok bli denne gangen.

Startet foresten å titte på A4 nå. 03-05. PENE biler!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller er det flere som syns det er en uting å stå å bråke med plenklipper og kantklipper etter kl. 21 på kvelden..?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd den nye melkesjokoladen fra Freia? Den med Jordbær?

Den er digg, jeg og datteren slukte en slik 200g på no time :-D

Frode - jeg synes det skulle vært forbudt å bruke motorklipper i det hele tatt! Bikkjer som bjeffer, motorsag og generell oppussing utvendig skulle også vært ulovlig!

Derimot så er jeg for påkrevd toppløs soling for deilige damer i alle nabolag!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboene mine bor så langt unna at plenklipping hører jeg ikke

Etter 21 er dog ikke noe problem for meg. Etter 22 synes jeg folk bør begynne å roe ned. Men skjønner godt at å ha en liten sjarmør i huset kan forandre dette synet kraftig.

Men var hos frøkna ei helg og når en person står fra klokka 19 til 22 på en varm lørdagskveld og pusser på noe treverk rett utenfor verandadøra vår, DA ble jeg mektig irritert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg har en liten gutt i hus har ingenting med min mening å gjøre. Har alltid ment dette. Personlig hadde jeg aldri stått med noe motorisert etter kl. 20.

Kvelden før 1. mai stod en nabo oppi er og jobbet med vinkelsliper til 23.30.... Nakkeskudd er eneste løsning.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holy CRAP! For noen forsikringspriser!!!!

Side 1490 av 2256 FørsteFørste ... 490 990 1350 1360 1370 1380 1390 1400 1410 1420 1430 1440 1450 1460 1470 1480 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1500 1510 1520 1530 1540 1550 1560 1570 1580 1590 1600 1610 1620 1630 1990 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •