Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1488

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Greit da jeg var student i Bergen. Der reklamerte en optiker med gratis synsprøve for studenter. Gikk inn, ble undersøkt og gikk igjen. Rett hjem og bestilte linser på nett. Jeg var tydeligvis ikke førstemann, for han spurte bare; "..og så kjøper du linser på nett da eller..?"
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Greit da jeg var student i Bergen. Der reklamerte en optiker med gratis synsprøve for studenter. Gikk inn, ble undersøkt og gikk igjen. Rett hjem og bestilte linser på nett. Jeg var tydeligvis ikke førstemann, for han spurte bare; "..og så kjøper du linser på nett da eller..?"

For en del år siden prøvde jeg å få time hos en optiker for å sjekke synet - for så å ta en ringe runde til forskjellige butikker for å finne de billigste kontaktlinsene. Du vet slik man gjør med forsikring - eller når man skal pusse opp osv....

Det gikk ikke, en av de lurte rett og slett på om jeg var dum.

Noen år senere var linser på nett en realitet - så jeg ringte ned til min optiker for å få greie på hvilken styrke jeg har på øynene. De ville ikke gi meg disse opplysningene :-D

Så jeg bestilte 4 forskjellige styrker på nett og testet selv
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uff, fikk litt vondt i magen nå=P

Greit at det er som oftest billigere på nett.
    Men neste gang du skal teste synet, da er nok ikke den butikken der.
    Dumt når det tydeligvis er en som ønsker å yte litt service...

Mange vil nok argumentere med at han bare hadde gratis synstest for å selge flest mulig briller. Men kan være en person som ikke ønsker at elever skal slite med hodepine ++ pga de har dårlig syn...

Ikke kjeft frode. bare slik jeg føler det=)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ebay shopping igjen.....
    Blitz diffusor og Solblender, alt i alt er vi vel opp i 130,- for alt jeg har kjøpt siden i går

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand

Mange vil nok argumentere med at han bare hadde gratis synstest for å selge flest mulig briller. Men kan være en person som ikke ønsker at elever skal slite med hodepine ++ pga de har dårlig syn...

Som student tar man alt man kan gratis. Det var hans valg. Det var ingen andre i byen som kjørte samme opplegg, og som nevnt så virket han knapt interessert i å selge. Kan godt legge til at det er den minst omfavnsrike undersøkelsen jeg har fått også.

Magen min er helt fin ang den saken.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner ikke helt problemet her men... :-D

Jeg synes det for lenge siden skulle vært egne optikere - de skulle ikke hatt noe med salg av briller eller linser å gjøre.

Man skulle fått en "resept" av optikeren, så kunne man gå videre og handle briller eller linser der man fikk det billigst.

Fremdeles har vel denne bransjen en fortjeneste som er ganske fantastisk. Og når fortjenesten kommer av et sykdomsrelatert opplegg så lukter det litt råttent av hele greia.

Akkurat som apotekerbransjen i Norge. Så et program på tv om forskjellene mellom norske og svenske priser på medisin. Når den svenske innehaveren av et apotek hørte om de norske prisene utbrøt hun spontant - "for en avanse de norske må ha?"
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Briller er dyrt om en går til optiker, mine kom på 6k inkl. synsprøve sist. Jentungen sine kom på litt over 2k inkl. synsprøve for et par år siden. Og madammen må vel snart ha nye ...
    Men jeg er litt enig med Svenn-Andre her, det kan være greit å gå til en optiker og få testet dette skikkelig. i tillegg fikk jeg 6mnd. "fornøyd" garanti når jeg kjøpte progresssve glass. Og om en trenger forskjellig styrke så sliter en litt når en skal ha noe på nett om en ikke vet de ymse styrkene, pluss at en virkelig sliter om en skal ha progressve.
    Jeg fikk med kort fra optiker hvor jeg finner styrke osv. og har tenkt å kjøpe et par eller to for å bytte på innimellom, f.eks ved div typer arbeid, men kommer til å kjøpe nye hos optiker når jeg merker at synet har forandret seg.

De fleste forretningene jeg har vært borti har også god service synes jeg, retter litt på briller og setter i skruer selv om brillene er kjøpt andre plasser, uten å ta betalt og litt slik. Grei måte å sikre kunder på.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 mot 2 da! Neida.

Helt grei prestasjon.... Se dette dribleraidet*|* TV 2 Sporten

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke greit at folk gjør ting ulikt da? Hadde alle gjort de samme valgene hadde det vært kjipt da, Yamaha, Klipsch og SVS på hele gjengen ops: 2 av 3 er vel farlig nært å være med i flokken ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Briller er dyrt om en går til optiker, mine kom på 6k inkl. synsprøve sist. Jentungen sine kom på litt over 2k inkl. synsprøve for et par år siden. Og madammen må vel snart ha nye ...
    Men jeg er litt enig med Svenn-Andre her, det kan være greit å gå til en optiker og få testet dette skikkelig. i tillegg fikk jeg 6mnd. "fornøyd" garanti når jeg kjøpte progresssve glass. Og om en trenger forskjellig styrke så sliter en litt når en skal ha noe på nett om en ikke vet de ymse styrkene, pluss at en virkelig sliter om en skal ha progressve.
    Jeg fikk med kort fra optiker hvor jeg finner styrke osv. og har tenkt å kjøpe et par eller to for å bytte på innimellom, f.eks ved div typer arbeid, men kommer til å kjøpe nye hos optiker når jeg merker at synet har forandret seg.

De fleste forretningene jeg har vært borti har også god service synes jeg, retter litt på briller og setter i skruer selv om brillene er kjøpt andre plasser, uten å ta betalt og litt slik. Grei måte å sikre kunder på.

Har egentlig ikke noe i mot verken service eller tilgjenglighet.

Men når en sak koster kr 50,- i innkjøp og de selger det for over kr 1000,- - vel da blir det for dumt.

Sist jeg skaffet briller så kjeftet og bar jeg meg i butikken ops: jeg sa rett ut at jeg hadde dårlig råd og ville ha noen rimelig briller, hun begynte da med priser på 4000,- og oppover :evil: etter en del flaue kunder og mas, så fant hun noe gammelt i kjelleren - det kostet totalt kr 1660,- :-D

Dette var da den mest ræva innfatingen de hadde, de dårligste glassene! Jeg har -2.0 på begge øynene - så ikke noe spesielt å lage.

Men se her:

Lensway - Briller

Komplette briller fra kr 295,- (legg til kr 50,- i porto)

Optikkerbransjen har et seriøst problem med avansen sin. Tusen takk internett!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært innom der, og kommer sikkert til å bestille et par for å ha ekstra etterhvert...

Men hva med disse karene ? Nå skal menn også fjerne rynker - VG Nett om Helse og medisin

Noen av dere som vurderer Botox? Tror jeg skal være rimelig lik Keith Richards før noe slikt blir vurdert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke greit at folk gjør ting ulikt da? Hadde alle gjort de samme valgene hadde det vært kjipt da, Yamaha, Klipsch og SVS på hele gjengen ops: 2 av 3 er vel farlig nært å være med i flokken ...

Joda. Helt enig Jan.

Syns forresten det er deilig å finne anlegg her inne som skiller seg skikkelig ut fra andre. Akkurat når det gjelder surremegrundt-receivere er det ikke så mange aktuelle å velge mellom, så der er det ikke rart om mange har samme.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo legge til årsaken til min hets mot denne bransjen:

Noen år før jeg skaffet de billige brillene - så kjøpte jeg mine første. Med synsundersøkelse og briller så kom det på kr 6000,-(litt usikker på prisen - mulig det var mer). Skikkelige designer greier, herdede glass - hele pakka.

Etter kun et par måneder så måtte de ned å loddes/sveises - de brakk rett og slett, selv om jeg var veldig forsiktig med de. Dette kostet noen hundrelapper hver gang.

Etter å ha blitt reparert 5 ganger, så fikk jeg beskjed og at det ikke gikk an å fikse de mer, de var da 1 år gamle. Men de kunne bruke glassene i en ny innfatning - det ble billigst - bare kr 4000,-

Etter et år så måtte disse også ned og fikses. Et år etterpå røyk de helt - og jeg måtte skaffe de jag har nå.

Ikke visste jeg den gangen at det er reklamasjonsrett på på briller, fikk ikke opplyst dette av butikken heller - kanskje ikke så rart.

Men en fin ting er jo at de billige drittbrillene jeg har nå - faktisk er fra januar 2003 - og fungerer perfekt.

En av nesehvilerne knakk i fjor sommer, med litt flaks fant jeg samme innfating på et sett solbriller på Statoil. Pratet med innehaveren at jeg kun trengte nesehvileren - han tok og fjernet den fra solbrillen og ga den til meg gratis, og sa at han ville returnere solbrillen til produsent som defekt

Åja, solbrillen kostet 69,90-

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært innom der, og kommer sikkert til å bestille et par for å ha ekstra etterhvert...

Men hva med disse karene ? Nå skal menn også fjerne rynker - VG Nett om Helse og medisin

Noen av dere som vurderer Botox? Tror jeg skal være rimelig lik Keith Richards før noe slikt blir vurdert.

Har du kjøpt noe der? Er intressert i hvordan kvalitet og greier de leverer.

Datteren trenger jo noen avlastingsbriller - til å bruke litt hjemme på kveldene og slikt.

Dette foreslo også optikeren for henne. Så jeg skal ha "pris fra kr 295,-" i bakhodet når optikerdama kommer med sitt kostnadsforslag på briller.

Kan betale noen hundrelapper for service og slikt, vi får se hvordan det går. Skal holde dere oppdatert

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er mandig å se ut som Jan Thomas........så kall meg gjerne femi!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er mandig å se ut som Jan Thomas........så kall meg gjerne femi!!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vår lokale optiker kjører Audi Q7 og ligger på topp 10 på inntekt hvert bidige år så jeg har ikke dårlig samvittighet for at frøkna kjøper linser på nett

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 min igjen Oddbjørn.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk hvem som skal selge høyttalere og forsterker!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 min igjen Oddbjørn.
    Skal skru på TV'en nå

Dette bør ende i seier!

Side 1488 av 2256 FørsteFørste ... 488 988 1348 1358 1368 1378 1388 1398 1408 1418 1428 1438 1448 1458 1468 1478 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1498 1508 1518 1528 1538 1548 1558 1568 1578 1588 1598 1608 1618 1628 1988 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •