Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1468

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fant ikke Tafjord på lista over de 20 billigste med vårt forbruk engang... :???: Her blir det bytte.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Her kom min leverandør litt bedre ut:

VG Nett| Dine Penger : Her er billigste strømleverandør

:-D
    3. plass Trodde ikke vi var såpass billige.

Bruker 11 000 kwh på et år her. Hus fra 1851, tømmer uten ekstra isolasjon. Glass fra 1959. 5cm isolasjon i gulv. Har to etasjer på ca. 80 kvadrat oppvarmt. Bruker over dobbelt så mye vinterhalvåret i forhold til sommerhalvåret her.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Og andreplass...
    Så det nå, lurer på om jeg begynner å bli blind
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle sjekke bredbånd også. Fant Bredbåndguiden, men steilet over all infoen de skulle ha. Jeg avbrøt og Googla de. Fant denne.

Er Bredbåndsguiden drøyest på nett? - KjerneDryss.no
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Fant ikke Tafjord på lista over de 20 billigste med vårt forbruk engang... :???: Her blir det bytte.
    Ring Svorka Må jo reklamere for firmaet sitt Tafjord ligger litt over 5 øre over oss sist jeg så en sammenligning. Ved 20 000kwh gir ikke det mer enn 1000 kroner i året.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3. plass Trodde ikke vi var såpass billige.

Bruker 11 000 kwh på et år her. Hus fra 1851, tømmer uten ekstra isolasjon. Glass fra 1959. 5cm isolasjon i gulv. Har to etasjer på ca. 80 kvadrat oppvarmt. Bruker over dobbelt så mye vinterhalvåret i forhold til sommerhalvåret her.
    Jeg sjekket kun antal kroner, ikke kWh.

Mulig regnestykket blir det samme, får sjekke dette senere en gang hvis jeg orker.

Ellers så er ikke de gamle solide kåkene dårlige, med tømmer i veggene. Har blitt bygget mye rart senere som er mye verre.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket kun antal kroner, ikke kWh.

Mulig regnestykket blir det samme, får sjekke dette senere en gang hvis jeg orker.

Ellers så er ikke de gamle solide kåkene dårlige, med tømmer i veggene. Har blitt bygget mye rart senere som er mye verre.

Fint å ha tilgang til grafer på hvor mye strøm jeg bruker på nett

Tømmer er genialt om sommeren! Mens andre folk sliter med varme hus er det svalt og godt i tømmerhus Men det vurderes nye glass og 5cm etterisolering her. Og selvsagt fra 5cm glassvatt til 20cm glava i gulv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle sjekke bredbånd også. Fant Bredbåndguiden, men steilet over all infoen de skulle ha. Jeg avbrøt og Googla de. Fant denne.

Litt av det samme fant jeg ut en gang tidligere når jeg skulle sjekke forsikring på min bil hos flere selskap.

Hvert selskap skulle absolutt legge inn alle personalia på meg - før de kunne gi noe tilbud. Når jeg sa at jeg ikke følte meg bekvem med å oppgi personnummeret på telefon så ble de sure. Ikke ville jeg heller at min forespørsel skulle lagres, fikk da intrykket at de syntes jeg var dum.

Jeg liker ikke slike saker :evil:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å ha tilgang til grafer på hvor mye strøm jeg bruker på nett
    Det har vel egentlig jeg også når du sier det......

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av dere som har spotpris pluss påslag?
    Har hatt det en stund, og innbiller meg at det blir noen kroner spart, men hvorvidt det er sant aner jeg ikke.

Og så en gla'nyhet: Ser ut til at jeg får lagt mine klamme labber på enda en skilletrafo, så da slipper dere å krangle Svenn-Andre og Espen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At vi har en ekstrem innsparing på "isolasjon og oppussing" er ikke så rart. Når man har tildels store hull i konstruksjonen fra kjeller til loft og videre ut i det fri tilsier det en enornt innsparingspotensiale.

Det finnes ikke en varmepumpe som økonomisk kunne ha varmet opp vårt hus før isolering etc. Skulle vi regnet ut den faktiske summen på innspart energibehov fra utgangspunkt til ferdigstillelse ville nok besparelsen tikket nærmere 100 en 50%.

Jeg tror alikevel at det vil ta mange år å spare inn utleggene men alternativet hadde vi ikke hatt råd til!
    Hvis vi sier 22K til isolasjon, 25K til Vpumpe og 25K til forbedring av isolasjon av kjeller er det en høy pris å betale nå men lommerusk i forhold til den økonomiske/personlige katastrofen som kommer når man er klar for pensjonistlønna! Om man sparer noen hundrelapper på å bytte strømlevrandør er uinteresant sett i forhold til heving av isolasjonsverdien!
    Strømmen vil aldri mer bli så billig at det ikke lønner seg å isolere godt.

Jeg bruker NordvestNett fordi dette er en lokal levrandør, jeg sponser gjerne lokale arbeidsplasser med noen skarve tusen, da slipper jeg å flytte fra den folketomme bygda om 15år fordi ingen gidder å stille opp om fellesskapet!

Uffdahh!!!!

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes bredbåndsguiden virket grei jeg,
    Når jeg flytta meldte jeg meg inn der.
    ble oppringt etter ett par dager (da hadde jeg allerede meldt meg inn hos mimer)

Men hadde en hyggelig samtale, der han sjekket opp priser han kunne levere (de har egne avtaler med mimer), samt at man får support hos bredbåndsguiden, de tar seg av kommunikasjon mot mimer om man ønsker osv...
    Veldig greit tilbud, og det koster deg jo ingenting, da de tar prosenter fra mimer for å "selge" pakker...

Når det kommer til å skifte leverandør av strøm ser jeg ikke helt den største besparelsen, størstedelen av regningen er jo dinna helsikkes linjeleia+++ og det er fastpris mot den lokale leverandøren, blir bare mer tungvindt og holde oversikt om man skal gå gjennom flere selskap...
    Rett meg gjerne om jeg er helt på bærtur=P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forresten satt bilen på lading=P

lader med 3 faser, holder på fremdeles på fase 1... stått på siden ca 17.30=P
    Men nå måler jeg spenningen til 13,4v hittil!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    har forresten satt bilen på lading=P

lader med 3 faser, holder på fremdeles på fase 1... stått på siden ca 17.30=P
    Men nå måler jeg spenningen til 13,4v hittil!

Jiipppyyyyyy!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    At vi har en ekstrem innsparing på "isolasjon og oppussing" er ikke så rart. Når man har tildels store hull i konstruksjonen fra kjeller til loft og videre ut i det fri tilsier det en enornt innsparingspotensiale.

Det finnes ikke en varmepumpe som økonomisk kunne ha varmet opp vårt hus før isolering etc. Skulle vi regnet ut den faktiske summen på innspart energibehov fra utgangspunkt til ferdigstillelse ville nok besparelsen tikket nærmere 100 en 50%.

Jeg tror alikevel at det vil ta mange år å spare inn utleggene men alternativet hadde vi ikke hatt råd til!
    Hvis vi sier 22K til isolasjon, 25K til Vpumpe og 25K til forbedring av isolasjon av kjeller er det en høy pris å betale nå men lommerusk i forhold til den økonomiske/personlige katastrofen som kommer når man er klar for pensjonistlønna! Om man sparer noen hundrelapper på å bytte strømlevrandør er uinteresant sett i forhold til heving av isolasjonsverdien!
    Strømmen vil aldri mer bli så billig at det ikke lønner seg å isolere godt.

Jeg bruker NordvestNett fordi dette er en lokal levrandør, jeg sponser gjerne lokale arbeidsplasser med noen skarve tusen, da slipper jeg å flytte fra den folketomme bygda om 15år fordi ingen gidder å stille opp om fellesskapet!

Uffdahh!!!!
    Tviler ikke på at du gjør en smart ting! Samtidig er det også et veldig bra miljøtiltak

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jiipppyyyyyy!!
    blir spennende å se om det holder seg,
    sjekka børstene i dynamoen, så helt greie ut,

Men Jordtilkoblinga på Dynamoen derimot, DER SNAKKER VI EIRING=P
    Skal få pusset over og renset så man er sikker på at det er god kontakt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svennand -

For folk med eksepsjonellt dårlig økonomi kan nok et bytte av strømlevrandør utgjøre noen kroner. Å være prisbevist er ikke alltid et spørsmål om personlig inntjening! Det er andre faktorer å ta hensyn til som lokalsamfunn etc.

Min lokale matbutikk har høyere priser en supermarkedet på Moa der vi ofte er. Om bygda slutter å handle lokalt vil den butikken gå konk om mange vil miste jobben, både fast annsatte, deltids og sommerjobbing for ungdomen. I tillegg mister jeg muligheten til å få tak i ting om det er noe jeg har glemt på Moa. Dette vil også medføre et forfall av lokalsamfunnet, utflytting osv. Bare fordi vi med vår gode norske økonomi ville spare enda mer, jeg kaller slikt å være gjerrig og egosentrisk! Mulig jeg også er het på bærtur=P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ubrukte Proson høytalere til salgs | FINN torget

Kongekommentar

Høytalerne er tatt ut av esken, men har stått ubrukt.
    Fikk samboer kort tid etter og de passer visst ikke i stilen våres
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at du gjør en smart ting! Samtidig er det også et veldig bra miljøtiltak
    Miljø er veldig viktig! (Godt poeng) og når jeg derfor kan spare penger selv, spare miljøet, opprettholde arbeidsplasser og ha bedre komfort - vel det er jo bedre en kinderegget det

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svennand -

For folk med eksepsjonellt dårlig økonomi kan nok et bytte av strømlevrandør utgjøre noen kroner. Å være prisbevist er ikke alltid et spørsmål om personlig inntjening! Det er andre faktorer å ta hensyn til som lokalsamfunn etc.

Min lokale matbutikk har høyere priser en supermarkedet på Moa der vi ofte er. Om bygda slutter å handle lokalt vil den butikken gå konk om mange vil miste jobben, både fast annsatte, deltids og sommerjobbing for ungdomen. I tillegg mister jeg muligheten til å få tak i ting om det er noe jeg har glemt på Moa. Dette vil også medføre et forfall av lokalsamfunnet, utflytting osv. Bare fordi vi med vår gode norske økonomi ville spare enda mer, jeg kaller slikt å være gjerrig og egosentrisk! Mulig jeg også er het på bærtur=P
    Ser den, er "Moa" handler selv, men prøver å fordele det litt på Kiwi i nærområdet, da denne butikken er VELDIG kjekk å ha=)
    Butikk som er 10min spasertur fra huset og som har åpent til 23.00 på kvelden. det er godt det.

Side 1468 av 2256 FørsteFørste ... 468 968 1328 1338 1348 1358 1368 1378 1388 1398 1408 1418 1428 1438 1448 1458 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1478 1488 1498 1508 1518 1528 1538 1548 1558 1568 1578 1588 1598 1608 1968 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •