Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1430

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pokker. Det fulgte ikke med skruer til harddiskene og de skruene jeg har er enten hakket for store eller feil gjengetype.... M3 passer hvertfall ikke.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Never mind... Lå i esken til Qnapen.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er det tidlig Espen? Linker til en forforsterker som koster 4k. Treffer ingen av kriteriene til Oddbjørn.
    He he, Prute og samtidig få tak i noe han vil ha glede av lenge, er jo bare en tusing da :-D

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon kom ikke igjennom sensuren Parasounden er for dyr og jeg må ha effektforsterker i tilegg. De gikk faktisk for 4000 splitter nye hos JFS lenge.

H/K 3380... Tja, nypris er 4000 fant jeg ut. Frister mer med H/K 970 som er bedre, lavere og penere. Den pleier å dukke opp på brukten til 2-2500.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken er det? Vi har en vi er veldig fornøyd med. Med ett unntak. Det er er mulig å feste stativ på sekken utvendig, men festemåten er langt under pari.

Flipside 300

Har en Lowepro Slingshot AW 100:

For det første så har den blitt litt liten - har jo blitt noen objektiver og annet

Men det største problemet er at man må ta den av skulderen når man skal ha tak i noe, det blir veldig mye stoppe sette seg på huk, åpne glidelåser og finne frem ting. Veldig omstendig altså.

Så nå har jeg bestilt en slik:

National Geographics Medium NG2475 :-D

Den har jo mye mer plass, men samtidig så bare løfter du på lokket og finner frem det du trenger samtidig som du går med den hengende på skuldra.

Litt fet slik Jimmy Olsen "field reporter" look på den også
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotobag

Jeg kjøpte en bag jeg kunne vokse med (typisk Lars) så jeg gikk for en "Lowepro CompuTrekker Plus AW" Den er DIIIGER men rommer alt man kan ønske seg.

I disse "netbook" tider har man plass til regntrekk i laptoptlomma og ellers kan man putte mange månedslønninger i denne sekken, genialt stativfeste om man har et digert (stabilt) eller bare et puttle.stativ.

Husker ikke hva den kostet men billigere en å kjøpe ny hver gang man trenger mer plass, Lowepro ryker ikke med mindre man går inn for det.

Her er noen bilder:

www.lowepro.com

EDIT:
    Dette er ikke en bag for "kjapp-fotografering" mer til prosjekt-fotografering, turer, mellomlagring osv.. Fotoutstyr blir fort tungt og gode bæreseler er derfor veldig viktig..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makan Manfrotto tripod som jeg har - festet på den sekken :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det bare er meg som klarer å sette seg fast i en hurtiginnstallasjons-guide.... Helt fantastisk!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at det Manfrotto-stativet vi kjøpte av Jan ikke holder mål lenger. Blir for tungvindt. Var å kikka på stativ i Førde forrige uke. Mye snadder.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det bare er meg som klarer å sette seg fast i en hurtiginnstallasjons-guide.... Helt fantastisk!
    En stor takk til Svenn-Andre. Nå gikk det.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt neste stativ blir definitivt et stativ med skrufester på beina og ikke klikklås slik jeg har i dag (tungvint). Jeg vil også ha runde bein eller kulelager i teleskopbeinet. Vrilåsen på beina skal være minst 5cm lange (for voksne hender). Pistolgrep er en selvfølge hvis man er glad i detaljer og seriebilder men det må ha innegygget vater for alle rettninger sef. stativet må ha rundvater oxo.

De blir et stativ som fikser video fordi disse stativene er mye kraftigere bygd en dem kun for foto, prisen er ikke tilsvarende høyere. Alle proffene kjører på videostativ mye fordi de har 360graders "swivel" (kan kjøre kamera rundt) samt pivot stille, begge med myke bevegelser og streke låser som ikke får stativet til å hoppe når de åpnes. Med introduksjon av HD video på tradisjonelle speilreflekser blir et slikt stativ ikke mindre en genialt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir "oppusnings-treff" hos Espen i Eidsdalen 22. April!!!

Du er hjertelig velkommen til en hyggelig dag i hjertet av Møre & Romsdal,
    du kommer når du kommer OG reiser når du vil, sammen får vi nok dette til!!

Plan for dagen:
    35m2 skal pusses (kun sparkla skjøter)
    Litt sparkling
    Masse: Kaffe, preik (sikkert noe å bite i)

TA MED:
    Arbeidsklær & Godt Humør!!

Treffet diskuteres i TREFF-TRÅDEN

Lars.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    .. gikk for en CompuTrekker Plus AW" Den er DIIIGER men rommer alt man kan ønske seg.
    Dette er ikke en bag for "kjapp-fotografering" mer til prosjekt-fotografering, turer, mellomlagring osv..
    Samme bag/sekk som jeg har. Eller jeg lurer på om min heter ..plus II? ikke sikker. Bruker den til lagring, og har den med i bilen på turer osv. Knall bra sekk.! Kjøpte den brukt på foto.no (kan gjøre en del gode kjøp der altså) Vann avvisende er den også.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Samme bag/sekk som jeg har. Eller jeg lurer på om min heter ..plus II? ikke sikker. Bruker den til lagring, og har den med i bilen på turer osv. Knall bra sekk.! Kjøpte den brukt på foto.no (kan gjøre en del gode kjøp der altså) Vann avvisende er den også.
    Jeg bruker den også til lagring og lengre fotturer etc (fototurer) - jeg har et regntrekk gjemt bak en borrelås i bunnen av sekken hvis det begynner å høljeregne! (mulig du har det også -vanskelig å finne)

Jeg kunne tenke meg en liten mageveske som kan stroppes godt fast med plass til en 50-500mm linse (ala denne). Er noe dritt med vesker som dingler og dangler på en fottur!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at det Manfrotto-stativet vi kjøpte av Jan ikke holder mål lenger. Blir for tungvindt. Var å kikka på stativ i Førde forrige uke. Mye snadder.
    Begynner å bli kravstor nå

Har vært på jobb og hentet meg en gammel PJ for å prøve diverse. Greide å kjøre 720p på den, men det er alt for lyst her enda. Ha strekt en snor mellom to skap og hengt opp laken med klesklyper, skikkeli skrotteater
    Men jeg tenkte at det kan være greit å prøve seg med høyde/størrelse på bildet før det evt blir handlet noe. Har begynt å få ugla på gli iallefall
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Begynner å bli kravstor nå

Har vært på jobb og hentet meg en gammel PJ for å prøve diverse. Greide å kjøre 720p på den, men det er alt for lyst her enda. Ha strekt en snor mellom to skap og hengt opp laken med klesklyper, skikkeli skrotteater
    Men jeg tenkte at det kan være greit å prøve seg med høyde/størrelse på bildet før det evt blir handlet noe. Har begynt å få ugla på gli iallefall

Hehe så kult, jeg så flere filmer på en gulmalt vegg før jeg skaffet huntonittplate med optimal maling :-D

Moro er det

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Jeg bruker den også til lagring og lengre fotturer etc (fototurer) - jeg har et regntrekk gjemt bak en borrelås i bunnen av sekken hvis det begynner å høljeregne! (mulig du har det også -vanskelig å finne)

Jeg kunne tenke meg en liten mageveske som kan stroppes godt fast med plass til en 50-500mm linse (ala denne). Er noe dritt med vesker som dingler og dangler på en fottur!
    For et herlig objektiv!

Sitat:

Det er mulig å oppnå 1000mm brennvidde ved bruk av Sigma 2X Apo Tele Converter.
    Så fett, da tenker jeg det blir morsomme månebilder :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hehe så kult, jeg så flere filmer på en gulmalt vegg før jeg skaffet huntonittplate med optimal maling :-D

Moro er det
    Funker dårlig på grønnmalt vegg ...
    Denne PJen forresten
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    For et herlig objektiv!....... morsomme månebilder :-D
    Genial linse til kjøpbar pris! Og helmax til månebilder!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 1430 av 2256 FørsteFørste ... 430 930 1290 1300 1310 1320 1330 1340 1350 1360 1370 1380 1390 1400 1410 1420 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1440 1450 1460 1470 1480 1490 1500 1510 1520 1530 1540 1550 1560 1570 1930 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •