Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1427

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er ikke så syk selv, men det er noen rundt meg som sliter. Bl.a. en kollega som var innom med ny sykemelding nå, i praksis resten av skoleåret. Og hvem tar vikartimer ? Joda, samme tullingen som ellers, blir 9 ekstratimer i uka framover, tilsvarer litt over 40% ekstra ... Men jeg jobber ikke overtid gratis slik som andre lærere heldigvis
    Du har litt den samme innstillingen som jeg hadde, - skal man jobbe seg fra sans og sammling så sørg for å tjen på det!! Min erfaring er særdeles negativ men du er jo "bare ungdomen" ... eller? Er hvertfall viktig at du tar lange ferier der du klarer å roe helt ned, en annen fordel er å trives godt på jobben.

40% overtid -over-noe-tid betyr jo også festlig lesing (oppgraderigns spøkelset) for oss andre her inne

Lars..

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så syk selv, men det er noen rundt meg som sliter. Bl.a. en kollega som var innom med ny sykemelding nå, i praksis resten av skoleåret. Og hvem tar vikartimer ? Joda, samme tullingen som ellers, blir 9 ekstratimer i uka framover, tilsvarer litt over 40% ekstra ... Men jeg jobber ikke overtid gratis slik som andre lærere heldigvis
    Da blir det 1080P PJ da

Noen som har fått med seg ny pris på S-3EX? Koster 60 000 nå, sykt

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå holder det ikke med 720p når du skal bli mangemillionær!

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg funnet min 200+ "backupDVD'r" med divxfilmer her blir det kopiering og MediaCenter testing. Jeg prøver Plex & XMBC.

Litt snekkring blir det også i kveld, greit å ha annlegget på plass før "loveseaten" komer

Rengjøring og stekeplatehåndtak (smarte greier) er henta og bilen vaska! Åhhh så flink gutt... ikke tegna noe mer på Heitmann's kino da .. Bummer!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, hvor tror dere pengene til oppussing av barnerom kommer fra?
    Blir vel nok hull å fylle kronene i regner jeg med ...

Og det blir nok ikke så mange kroner som det høres ut som, det er noen uker fremover som skal brukes til div. tull og tøys, og da renner mange av dise timene ut i sanden vil jeg tro...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektrikker spørsmål !!!

Hva er den minste diameteren på koblingsboks for utvendig innfelling i vegg ?

Altså en slik en...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O' du hellige jul.
    Hvor lenge må jeg sitte om jeg tar livet av tre elever i affekt?
    De skulle ta med et helt vanlig skap fra et bygg til et annet. de har lånt tralle hos vaktmeserne for å trille det på, men når det kommer fram er ene siden oppskraopt, full av maling og asfalt !!! I tillegger nøkkelen knekt og forvridd inne i låsen, pluss at bakveggen var løs. Fikk dem til å demontere det og kaste det, men har lyst til å gå tilbake og slite kraniet av dem. Her er det snakk om mennesker som er gamle nok til å gå på polet, så det bør ikke være hjernekapasitet det skorter på :twisted:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O' du hellige jul.
    Hvor lenge må jeg sitte om jeg tar livet av tre elever i affekt?
    De skulle ta med et helt vanlig skap fra et bygg til et annet. de har lånt tralle hos vaktmeserne for å trille det på, men når det kommer fram er ene siden oppskraopt, full av maling og asfalt !!! I tillegger nøkkelen knekt og forvridd inne i låsen, pluss at bakveggen var løs. Fikk dem til å demontere det og kaste det, men har lyst til å gå tilbake og slite kraniet av dem. Her er det snakk om mennesker som er gamle nok til å gå på polet, så det bør ikke være hjernekapasitet det skorter på :twisted:

Etter min erfaring er det vanlig kost at det finnes 2-3 slike i hver klasse. Jeg hadde ikke klart å holde ut med slike, garantert! Norge er et friland for drapsmenn, du er sikkert ute igjen etter 8 år

Håpløst å gå i klasse med slike også for de som vil lære noe. Hadde en kleptoman i klassen også husker jeg, hater folk som ikke vet forskjellen på mitt og ditt.

Husker foresten at vi lagde nye lister til å ha rundt pultene våre på grunnkurs. De var det ikke mye igjen av et år senere...

Hjemmeværende idag også med litt dårlig samvittighet som vanlig. Tror nesten jeg blir hjemme imorgen også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Elektrikker spørsmål !!!

Hva er den minste diameteren på koblingsboks for utvendig innfelling i vegg ?

Altså en slik en...
    Gå en tur på Elkos sider og søk på multiboks?

Veggbokser
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere sunnmøringer som skal på vannskadesalg hos HFK på lørdag da? Var noen bra tilbud der, men ingen PJ selvfølgelig
    Men akkurat i dag frister det ikke med film engang, er bare oppgitt over hva enkelte greier å ødelegge på kort tid. Straffen får de ta når eksamen kommer, jeg lager oppgavene. Nesten synd at de skal trekke oppgaver, hadde vært bedre om jeg fikk velge oppgavesett for dem, da er det noen som skulle slitt litt Men da har jeg vel fått dem om igjen neste år, og det frister ikke veldig ...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Gå en tur på Elkos sider og søk på multiboks?

Veggbokser

Nja, det er vel en multiboks jeg trenger og de er på 70+ mm, jeg burde komme ned på ca 60 mm eller mindre.. Hjelp !!!...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, det er vel en multiboks jeg trenger og de er på 70+ mm, jeg burde komme ned på ca 60 mm eller mindre.. Hjelp !!!...
    sett på nødboksene? lurer på om de bygger litt mindre=)

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere sunnmøringer som skal på vannskadesalg hos HFK på lørdag da? Var noen bra tilbud der, men ingen PJ selvfølgelig
    Men akkurat i dag frister det ikke med film engang, er bare oppgitt over hva enkelte greier å ødelegge på kort tid. Straffen får de ta når eksamen kommer, jeg lager oppgavene. Nesten synd at de skal trekke oppgaver, hadde vært bedre om jeg fikk velge oppgavesett for dem, da er det noen som skulle slitt litt Men da har jeg vel fått dem om igjen neste år, og det frister ikke veldig ...
    Må vel ha seg en tur ja , om ikke annet så for å titte litt
    AVforum.no - cossiers's hjemmekino

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nesten så det virker som det er rigga, uttømming av "fjorårets" varer hvert år.
    De har jo hatt en god del vannskader nå=P forsikringsselskapet er nok temmelig oppgitt=P

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg gjenomført et lite treningspass :-D jammen ble jeg sliten, var visst en stund siden sist. Får skjerpe meg!

Nå er det Criminal Minds :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres egentlig ut som en vanlig helg, man han fyren slapp å spandere middag og drinker hele kvelden da :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he sånn er det bare, men er det ikke på tide og bli frisk snart ?

Syns du har hangla noen dager nå
    Var jo bedre på tirsdag og dro på jobb noe som gjorde alt verre Begynner å bli bra igjen nå, gjør ikke vondt lenger ihvertfall. Men ble svett av å ta oppvasken så holder meg hjemme imorgen også.

Virker som om frøkna har fått bihulebetennelse av denne dritten nå og det vil ikke jeg ha.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt elektro spørsmål : Pris på skjøtemuffe til 3 x 16m2 kabel ??

Haster litt, fikk en pris fra Tyskland på ca 60 euro ( 550 Nkr), syns det var litt i overkant.

Haster som bare det forresten :-D

Side 1427 av 2256 FørsteFørste ... 427 927 1287 1297 1307 1317 1327 1337 1347 1357 1367 1377 1387 1397 1407 1417 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1437 1447 1457 1467 1477 1487 1497 1507 1517 1527 1537 1547 1557 1567 1927 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •