Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1426

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Tenkte ikke på den han har nå, men han snakket om å skaffe seg en 720 PJ mens han "ventet" på rimeligere Full HD apparater.

Lurer nesten på om jeg ikke skal satse på noe slikt mot sommeren, må jo ha lerret, takfeste og kabel i tillegg, og tilsammen kan det bli dyrt nok. Tror jeg satser på noe bilig når det gjelder lerret til å begynne med også, så får det balle på seg etterhvert...
    Mange lcder trenger ikke takfeste. Hvis ikke projen skal i stua så fungerer en malt huntonittplate veldig bra. Kabel = Biltema :-D

Men det beste er kanskje en bruktdeal på alt sammen til en synsykt bra pris?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort spørsmål:

Vil jeg bli fornøyd om jeg handler en HD-Ready PJ ?
    Har lyst på stort bilde, men har ikke store summer å legge ut på det nå, og derfor har jeg begynt å spekulere på HD-Ready PJ fremfor en Full-HD.
    Størrelse på bilde vil jeg tro blir 90"-100".
    Vet at Frode har skrevet litt om dette tidligere, men vet ikke hvorvidt han kom til noen konklusjon...

Skal du kjøpe ny kjøper du en 1080P sak, ikke kast bort pengene på en 720P projektor.
    Min 720P/1080i kostet 39000 for to år siden, i dag ? tja hvis jeg er heldig kanskje 5000,- og den spiller fremdeles fletta av mange av de nye 720P sakene du får kjøpt i butikkene nå.

Så konklusjon... 720P kjøper du brukt.

Og oppløsning teller, i hvertfall på projektorer hvor du har ett mye større bilde enn på TVr

Og til slutt gjør deg den tjenesten og IKKE kjøp en biltema kabel eller Clasern for den saks skyld, gå opp litt i pris, kjøp gjerne brukt, du skulle bare ha hørt om alle problemene som jeg har hørt om i jobb sammenheng :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg i at om det skal kjøpes nytt så må det bli 1080 Espen. Snakker nok om brukt jeg.
    Og, Tom, den skal plasseres i stua, så det må se litt greit ut, selv om jeg har en meget tolerant bedre halvdel, har antakelig fåt sparken hos flertallet av kongerigets fruentimmere med det jeg har dratt på stua tror jeg ...

Når det gjelder kabel så synes jeg kanskje overgang til Cat5 osv kan være greit, særlig om det skal lages hull i vegger og tak...

Satser på å komme over noe rimelig med alt i en pakke til å begynne med tror jeg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Og til slutt gjør deg den tjenesten og IKKE kjøp en biltema kabel eller Clasern for den saks skyld, gå opp litt i pris, kjøp gjerne brukt, du skulle bare ha hørt om alle problemene som jeg har hørt om i jobb sammenheng :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

He he, det kan du si det

Seriøst, det er spesielt to kabler som lager problemer, den ene er biltema og den andre kan vi ta på PM

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en følelse av at du er inhabil i ditt syn på kabler!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en annen sak, Espen er fortsatt inhabil, men svarer vel for det
    Er den løsningen med to Cat5 kabler god? Virker det slik det skal for kabelstrekk opptil 20m, eller er det bingo ala Biltema?
    Fordelene med det er at det er rimelig og at det er ganske enkelt å dra Cat5 kabel gjennom små hull
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har en følelse av at du er inhabil i ditt syn på kabler!

La du merke til at jeg ikke nevnte det jeg driver med

Og som sakt, kjøpe hvilke kabler du vil Jan, så lenge det ikke står biltema på dem 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en annen sak, Espen er fortsatt inhabil, men svarer vel for det
    Er den løsningen med to Cat5 kabler god? Virker det slik det skal for kabelstrekk opptil 20m, eller er det bingo ala Biltema?
    Fordelene med det er at det er rimelig og at det er ganske enkelt å dra Cat5 kabel gjennom små hull
    Skal klare 30 meter på 1080P, men bruk Cat 6, egentlig ikke noe bingo, har vært noen problemer men mest med kablene, feilkobling osv, vi var vel oppe på 30 meter på elektroworld, og husk at jeg har profesjonelle løsninger som er skuddsikre, koster ikke så mye mer.

Men det tar vi på PM :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, feilkobling er artig.
    Husker da jeg skulle ordne splitteren i kjelleren, det var klin umulig å se forskjell på grønt og blått med det lyset jeg hadde. Tror jeg ødela eller 6 plugger før jeg fikk lagt alt i riktig rekkefølge.

Men jeg må vel uansett ordne med PJ først ...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva hvis?

Jeg tenker at en 720 må være god nok hvis du synes det jakv. Som Espen (og du selv) sier er det nok en fordel å kjøpe en slik brukt. Jeg hadde nok ikke brukt den på størrelser over 100" men det er meg! Nå er det snart sommerferie og da trenger folk pæng! så her er det bare å sitte å fiske!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selvfølgelig mest lyst på 1080, men pengesekken sier 720 om det skal bli noe i løpet av det første halvåret.
    Pengene har en tendens til å tørke bort ser jeg, samme hvor mye som kommer inn er det ikke mye igjen når det kommer lønning...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså blir det Pj Jan?Spennende

Våkna opp med en hals fra hel**** og vondt i ørene i natt, så jeg skulle egentlig skifte dekk til mor og gå med grisen, men isteden sitter jeg og drikker te og ser på reisemål. Praha, Venezia og Dublin er aktuelle plasser. Kom for all del med synspunkter for jeg er en smule ambivalent, alle plasser har jo utrolig mye og få med seg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, vet ikke om det blir noe av i heløe tatt, men jeg har lyst på et litt større bilde. Det ble liksom litt stusslig med 50" bilde da jeg så Cloverfield og hele stua holdt på å gå opp i liminga

Og når jeg tenker litt så ser jeg jo fortsatt mye DVD, og da er jo 720 uansett overkill egentlig, så det ender vel der om jeg finner noe fornuftig på brukten...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proj er film, tv er for tv !

:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite aktivitet her for tiden? Har faktisk for engangs skyld blitt skikkelig syk.

Dro med frøkna på shopping til steinkjer i går for jeg mente jeg var frisk, men etter og stått og svima på h&m i 20 min gikk det rett til rema for paracet for da var jeg seriøst svimmel. For å si det slik så kjørte ikke jeg hjem

Bedre form idag så det blir nok til at jeg drar på jobb, har 1 sykedag på 7 år så det skal mer enn dette til for at jeg blir hjemme 8)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var dårlig en del mens jeg var yngre, men har ikke vært spesielt plaget siden bortsett fra det siste året nå. Er så ubeskrivelig lei.

Var på jobb igår siden formen var egentlig grei nok, men ble helt utslitt på slutten og sov et par timer etter jobb og siden har det bare gått nedover.

Hjemme idag og orker ikke en verdens ting egentlig. Slitsomt med data, slitsomt å se TV... Klarer heldigvis å spise så det er håp

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har igrun aldri vært nevneværdig syk, har drevet en del for meg selv og da er det dyrt å være syk selv om man kanskje burde holde senga likka vel!
    Nå er det jo tiden for influensa her oppe men det eneste som gjør meg dårlig nå er tannlegeregningene. Sliter også litt med senene i venstre fot, ala isjas-smerter -kanskje jeg begynner å bli gammal Jeg tror mye sykdom kan "jobbes" ut av kroppen med unntak av feber som bare blir værre om man prøver å svette den ut! Utover dette er jeg ikke den flinkeste når det kommer til forståelse overfor sykdom/klaging/syting selv om jeg burde ha forutsettningene.

Nå er jo Påskeferien akkuratt over og det kan være tøft for mange, det er hardt å begynne på i en stri jobb etter så mye hvile, ikke er det sundt heller!

Nei, vi burde alle knuse et par tonn stein med slegge i ferien, bare for å ikke miste drømmen om pensjonisttilværelsen

AntiPesimisten...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verste jeg vet er og være syk, så jeg overbeviser meg selv til stadighet at jeg ikke er syk, selv om de fleste mener jeg bør holde senga! Det er jo ikke noe dødlig uansett

Har ikke tenkt over rente nedgangen så mye helt til jeg sjekka nettbanken med gru denne måneden, men jøss ting ser da ikke så ille ut likevel. Passer fint siden jeg skal til Hamar neste helg!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så syk selv, men det er noen rundt meg som sliter. Bl.a. en kollega som var innom med ny sykemelding nå, i praksis resten av skoleåret. Og hvem tar vikartimer ? Joda, samme tullingen som ellers, blir 9 ekstratimer i uka framover, tilsvarer litt over 40% ekstra ... Men jeg jobber ikke overtid gratis slik som andre lærere heldigvis

Side 1426 av 2256 FørsteFørste ... 426 926 1286 1296 1306 1316 1326 1336 1346 1356 1366 1376 1386 1396 1406 1416 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1436 1446 1456 1466 1476 1486 1496 1506 1516 1526 1536 1546 1556 1566 1926 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •