Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1421

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes The Brave One var over middels, men så har jeg nettopp sett The Holiday også
    til å være den type film var den grei nok, tross alt var Jack Black med , selv om han ikke akkurat slo til.

Men jeg har sett Mdagaskar 2 et par ganger den siste uka, den har jeg sansen or

Nå er det The Eagles Farewell Tour (Boys of summer akkurat nå) og et glass Tullamore Dew, slett ikke verst
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    har du noe og ta burgeren fra grillen no da ?
    eller satser du på handmakt
    Ingen brente fingrar idag hehe..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten noen som har bruk for en Behringer DSP 1100?

Vi har to stykker her i huset som ikke er i bruk lenger, greie om en skal fintune subrespons.
    BEHRINGER: DSP1100P
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Holiday har jeg sett også, i HD Ikke helt min type film

Hva vil du ha for en slik Behringer da Jan? Og hva trenger jeg for å bruke den?

Ble veldig nysgjerrig nå

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 600,- kunne vært OK kanskje?
    Du trenger kabel med jack i en ende og phono i andre enden, men det kan vel fort følge med vil jeg tro. Om jeg ikke husker feil ligger det noen hjemmesnekrede kabler og slenger litt rundtomkring her.

Ellers trenger du manualen, men den er det enkelt å laste ned. Om du i tillegg har Radioshack og REW er det helt konge

Men har du så vanskelig rom da? Og hos meg korrigerte Yamahaen den toppen jeg hadde på en relativt grei måte. Men sammen med Onkyoen såå gjorde denne en grei jobb, fikk noen pene frekvensresponser etter å ha brukt den litt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Brave One likte jeg godt.

Nå har jeg akkurat sett "Southland Tales" - merkeligere film tror jeg ikke jeg har sett før?

Sjelden jeg har sett så mange kjente skuespillere i en film før.

Må nok summere opp filmen som genial, men tror ikke det er noe å se hvis man er edru

Vel det er mer whisky igjen på flaska (J&B) og jeg er ikke trøtt enda, så det spørs om det ikke blir en film til
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    The Brave One likte jeg godt.

Nå har jeg akkurat sett "Southland Tales" - merkeligere film tror jeg ikke jeg har sett før?

Sjelden jeg har sett så mange kjente skuespillere i en film før.

Må nok summere opp filmen som genial, men tror ikke det er noe å se hvis man er edru

Vel det er mer whisky igjen på flaska (J&B) og jeg er ikke trøtt enda, så det spørs om det ikke blir en film til
    Southland Tales= VELDIG merkelig men, ÅÅÅ så fantastisk film!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Southland Tales= VELDIG merkelig men, ÅÅÅ så fantastisk film!
    Så enig.

Kommentaren fra hu dama: I have to suck Your cock or I will kill my self!

Så passe The Rock lurte litt der

Nå har jeg sett "Untraceable" - til £5 å er det en perle, de som har sans for data og thrillers bør se denne :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen folkens. Lillegutt har våknet tidlig siste to-tre dagene, så her er vi tidlig oppe. Dvs, "W" har lagt seg igjen, og det har lillegutt også.

Har blitt bare en film i hele påsken. Hadde vi vært hjemme hadde det blitt flere. Mye kaffi og preik istedet.

Jeg har ikke handlet objektiv noe sted Svenn-Andre. Har bare det som fulgte med i pakken. (18-70)
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohoi. Synes jeg er tidlig oppe i dag jeg og
    Får besøk i ettermiddag, og da bilr det div spill utover kvelden. Da er det type PS3 og Wii det kommer til å gå i, artig med voksne folk som gidder å dumme seg ut

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt endel på kjellerstuen nede hos gamlingene siste dagene...

*Jeg får ingenting for prosjektoren min når jeg går for en ny en i høst.
    *Jeg har også et stort lerret som kan brukes.
    *Det står noen gamle Dali 104 (mine aller første høyttalere, kjøpt for konfe- pengene) i kjelleren.
    *Har en Patos senter stående som ikke blir brukt...
    *Noen billige surremegrundt-ht koster ikke all verden.
    *En grei dvd-spiller koster ikke all verden heller.
    *Kjøpe en grei, brukt receiver
    *Sub pleier å koste litt, men mulig man finner noe ok likevel.
    *Det står en stor buesofa der.

Burde gå an å få en fin liten lavoppløst kino der nede. Rommet er helt konge. Det er ca 4-4,5m bredt og ca 6m langt. Ingen vindu.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en plan, men et par ting jeg lurer på:
    * receiver, skulle ikke du bytte ut Denon med surooundprosessor? Kunne ikke Denonen være aktuell der da? Blir som med Onkyoen her, fikk ikke noe igjen så vi satte den i bua i stedet, selv om Denonen nok er verdt noen kroner.
    *Sub, et lite DIY prosjekt med en 8" el 10" trenger ikke koste mye, evt med sofarister i tillegg etterhvert.

Ellers har de jo disse superbillige subene på gooba.no, kan sikkert være greie nok til et slikt prosjekt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Høres ut som en plan, men et par ting jeg lurer på:
    * receiver, skulle ikke du bytte ut Denon med surooundprosessor? Kunne ikke Denonen være aktuell der da? Blir som med Onkyoen her, fikk ikke noe igjen så vi satte den i bua i stedet, selv om Denonen nok er verdt noen kroner.
    *Sub, et lite DIY prosjekt med en 8" el 10" trenger ikke koste mye, evt med sofarister i tillegg etterhvert.

Ellers har de jo disse superbillige subene på gooba.no, kan sikkert være greie nok til et slikt prosjekt.
    Jeg får nok 4-5k igjen for Denonen, og den må finansiere Emotivaen, så det utgår nok. Sitter og kikker på finn.no litt nå. Går fint å finne helt greie surremegrundt-receivere til 1500-2000,-. Det eneste kravet jeg har er DD/DTS og pre-out sub.

Tenkte DIY jeg også, men forsterkere har en tendens til å koste ganske så mye. Kabinett har jeg forsåvid. Har en rest av svs-røret som rommer ca 60 liter. Et greit element i den så har man en passiv sub klar rimelig fort. Når jeg tenker meg om så har jeg et lite kabinett med element i som hørte til det Yngve Hopen-settet på stua.... Mulig det kan brukes.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner den med Denon/Emotiva, men som du sier kan du fint finne noe fornuftig for en billig penge. De holdt på å selge ut Sony 510 med HDMI switch (bare bilde) for 1700,- på den lokale ARdatabutikken, men du finner mye kurant brukt i den prisklassen, f.eks. Onkyoen jeg har i bua ville antakelig gått for noe slikt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 600,- kunne vært OK kanskje?
    Du trenger kabel med jack i en ende og phono i andre enden, men det kan vel fort følge med vil jeg tro. Om jeg ikke husker feil ligger det noen hjemmesnekrede kabler og slenger litt rundtomkring her.

Ellers trenger du manualen, men den er det enkelt å laste ned. Om du i tillegg har Radioshack og REW er det helt konge

Men har du så vanskelig rom da? Og hos meg korrigerte Yamahaen den toppen jeg hadde på en relativt grei måte. Men sammen med Onkyoen såå gjorde denne en grei jobb, fikk noen pene frekvensresponser etter å ha brukt den litt.
    Hmm...

Hadde vært moro å teste om den kan gjøre frekvensresponsen bedre i mitt rom. Er ikke helt fornøyd med kurvene og synes ikke det høres helt bra ut heller. Dypbass på film er bra, men det er noe galt med 50hz bass type dunkdunkmusikk.

Skal tenke på det litt ut i uka jeg, prøve å måle litt igjen først og se hva jeg ender opp med. Men det må vente litt for frøkna ligger på sofaen og er syk.

Får du andre kjøpere så er det bare å selge ihvertfall.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner den med Denon/Emotiva, men som du sier kan du fint finne noe fornuftig for en billig penge. De holdt på å selge ut Sony 510 med HDMI switch (bare bilde) for 1700,- på den lokale ARdatabutikken, men du finner mye kurant brukt i den prisklassen, f.eks. Onkyoen jeg har i bua ville antakelig gått for noe slikt.
    F.eks Pioneer VSX 418 som jeg har

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.

Det kan hende jeg heller går for en litt nyere, mer strømlinjeformet receiver til stua og pensjonerer den gamle Denonen. Da kan gamlingene få denne. Den har riktignok ikke dts, men det får stå sin prøve.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe alla NAD Viso men billigere hadde vært greit på stua. Helst i sort.

Hjemmekino - DVD-receiver | Hi-Fi Klubben: NAD VISO FIVE DVD-receiver

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn deg en bilig Pio spiller, f.eks. 696, 600 el.l. så har de 5.1 utganger, funker bra det.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....

Nad Viso Five selges | FINN torget

"Problemet" med slike sideprosjekt er at det tar lenger tid før jeg får råd til ny PJ og senter. Om jeg får på plass de to tingene, så er det ikke noe særlig galt med oppsettet mitt. Da er alt rommet sin feil.

Side 1421 av 2256 FørsteFørste ... 421 921 1281 1291 1301 1311 1321 1331 1341 1351 1361 1371 1381 1391 1401 1411 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1431 1441 1451 1461 1471 1481 1491 1501 1511 1521 1531 1541 1551 1561 1921 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •