Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1381

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da ser det ut som Martin Logan ene ryker ut døra,
    Egentlig litt sørgmodig, de ser vanvittig stillig ut i stua...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snø og tre minusgrader
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en grunn til at du ikke tar telefonen Lars ? 8)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han så vel hvem som ringte da vet du.

Neida! Han sa noe om en vanvittig hektisk uke, så det er mulig han er svært opptatt.

Måtte logge på et usikret nettverk hos naboen nå. Virker som om den trådløse routeren vår (en gammel Jensen) har takket for seg. Ser D-Link DIR-655 koster knappe 900,- hos Komplett. Slår jeg til på den, eller er det nye på gang fra D-Link? Den er ikke heeeelt ny heller lenger....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Nu vel...

Anbefaler DIR-855 D-Link DIR-855 Quadband Router - MPX.no - Elektromarked, Da har du mye og gå på, men bruker 655 hos Xen funker bra den :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er arbeidsagen over

Drar og henter de søte små og fire femtentommere til sofabruk

Har fått tid til å komme etter med litt papirarbeid i dag, i tillegg til at jeg har fått ryddet pulten min og dalstrøka innafor, helt utrolig
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil alltid være noe som er bedre og dyrere, men i og med at jeg planlegger nettverk så vil det være nok av andre utgifter. Om da 655-en er god nok for mitt bruk så holder det for meg. Hva er de store forskjellene på 655 og 855?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten noen som har fått skattepapirene? Har ikke fått nemlig, og det er over en uke siden de skulle begynne å sende ut....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det vil alltid være noe som er bedre og dyrere, men i og med at jeg planlegger nettverk så vil det være nok av andre utgifter. Om da 655-en er god nok for mitt bruk så holder det for meg. Hva er de store forskjellene på 655 og 855?

NYHET! - D-Link DIR-855 Quadband Router
    D-Link DIR-855 er utviklet for å tilby høyeste mulige ytelse i et trådløst nettverk. Det er praktisk hvis man har mange ulike enheter i et nettverk og for å streame høyoppløst film. D-Link DIR-855 støtter samtidig trafikk på frekvensbåndet 2.4 GHz og 5 GHz med overføring av trådløs 802.11n-trafikk opp til 600 Mbps.

D-Links DIR-855 er det absolutt nyeste innen trådløs teknikk takket være muligheten til å bruke 5 gigahertzbåndet. Frekvensen klarer høyere båndbredde og er mindre brukt enn frekvensen 2.4 GHz som brukes av de fleste trådløse enhetene i hjemmet. Eksempelvis bruker Dect-telefoner, bluetooth-enheter og wakie-takies samme 2.4 GHz-kanal.
    Quadband innebærer kommunikasjon på fire frekvenser: 802.11n (2.4 og 5 GHz) i tillegg til 802.11g og 802.11a. Quadband muliggjør segmentering av nettverket der man kan bruke frekvensen 2.4 GHz for til eksempel e-post og surfing på nettet og reservere frekvensen 5 GHz kun for ip-telefoni og for overføring av tunge mediefiler trådløst.
    Det finnes opp til 23 ikke-overlappende kanaler tilgjengelig på 5 GHz-båndet, som kan sammenlignes med tre kanaler for 2.4 GHz-frekvensen. På fem gigahertz garanteres brukeren en høyere kapasitet og kvalitet for å kunne streame de mest båndbreddekrevende tjenestene som HD-film.

Miljøvennlig Green Ethernet-teknikk
    D-Link har implementert sin Green Ethernet-teknikk i en trådløs router for første gang. DIR-855 har fem gigabitporter som støtter miljøvennlig og energibesparende teknikk. D-Links Green Ethernet-teknikk registrerer om pc-er er koblet til og aktive og sender da ingen strøm på en port hvis pc-en er slått av (slik en vanlig router gjør). Green Ethernet-teknikken kan også justere strømmen for ulike kabellengder og på denne måten brukes ikke mer strøm enn det som faktisk behøves.

Intelligent trafikkprioritering
    DIR-855 har D-Links unike teknikk for å kvalitetssikre trafikk  StreamEngine Quality of Service som automatisk prioriterer høy båndbredde i trådløs trafikk. Det gjør at brukere i det digitale hjem får en utmerket trådløs opplevelse med tjenester som høyoppløst film, krevende online spill og ip-telefoni. Denne teknikken ble introdusert i fjor med den prisbelønte routeren DIR-655.
    Med en vanlig router samles all trafikk til en enkelt datastrøm og det kan påvirke trådløs film negativt. D-Link har løst problemet med teknikken  D-Link Intelligent QoS Prioritization . Det innebærer at all trafikk analyseres og separeres i flere ulike datastrømmer som kategoriseres. Den trafikken som er følsom for fordreining, som ip-telefoni, online-spill og video, prioriteres over annen trafikk som e-post og surfing på nettet.

USB-adapter og kompabilitet
    Som tillbehør til DIR-855 slippes også en USB-adapter (DWA-160) som er optimert for de nye trådløse frekvensene. Både routeren og USB-adapteret er bakoverkompatible med 802.11g og 802.11a. DIR-855 og DWA-160 støtter WPS (Wi-FI Protected Setup) og D-Link Click´n Connect-verktøy som gjør det enkelt å installere et trådløst nettverk – selv om man ikke er teknisk kyndig.

Sikkerhet
    For beste mulige beskyttelse bruker den nye routeren doble brannvegger (SPI, NAT) for å sikre nettverket og brukerens personlige informasjon. DIR 855 støtter også kryptering med WPA og WPA2.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' ''''''''''''''''''''''''

DIR-655 Xtreme N Gigabit router fra D-Link!
    DIR-655 fra D-Link er en trådløs N Gigabit router som gir deg meget god rekkevidde og hastighet på trådløst nettverk. D-Link DIR-655 er spekket med teknologi og funksjoner som gir deg mange nye muligheter! Utnytt nettverket optimalt med D-Link DIR-655!

Terningkast 6 på Dinside.no 12/03-07!
    Trådløs Fartsrekord på VG-Nett 25/05-07!
    Best i test PC World 24/05-07!

D-Link DIR-655 Wireless N gigabitruter er en Wireless N1 enhet som leverer reell ytelse opptil 650 % raskere enn en 802.11g. Når DIR-655 ruter kobles til en bredbåndsforbindelse (kabel eller DSL-modem), kan brukerne dele høyhastighets internettilgang med alle i nettverket og opprette et sikkert, trådløst nettverk for å dele fotografier, filer, musikk, video, skrivere og nettverkslagring over alt i hjemmet.

Høy ytelse
    DIR-655 har den raskeste prosessoren i D-Links Wireless N-serie, og oppnår høyeste gjennomløpsresultater mellom WAN- og LAN-nettverk. Sammen med den anerkjente QoS StreamEngine gjør dette at DIR-655 kan levere en bedre internettopplevelse med jevn IP-telefonering og nettspilling. I tillegg har ruteren fire Gigabit Ethernet-svitsjporter for høyeste overføringshastighet til andre Gigabit-kompatible enheter, som nettverkstilkoblet lagring.ForførstegangfinnesGigabit-tilkoblingogsåpåWAN-siden.En unik funksjon som er forut for sin tid i mange land, men som vil ønskes velkommen av de som allerede bruker Ethernet til internettilgang.
    WISH-teknologi (Wireless LAN Intelligent Stream Handling)
    DIR-655 ruter tilbyr Quality of Service (QoS) trådløst samt til og fra internett (StreamEngine). WISH gir en bedre opplevelse av spill, HDTV og andre medieapplikasjoner over trådløs forbindelse ved å minimalisere de forstyrrende effektene av konkurrerende trafikk på det trådløse nettverket. Det registrerer automatisk om audio-, video- eller spillinnhold blir brukt på det trådløse nettverket og gir disse applikasjoneneprioritetfremformindretidssensitivtr afikksome-postellerfiloverføringer. Prioriteter justeres kontinuerlig for å sikre at medieinnholdet overføres uten hakk eller forsinkelser. I tillegg benytter ruteren  god nabo -politikk og sørger for at den ikke skaper interferens for nærliggende nettverk. Det oppnås ved å redusere mengden radiospekter som brukes når det oppdages et 802.11g/b-nettverk i nærheten.

Dekning i hele hjemmet
    DIR-655 ruter er beregnet på bruk i større hjem og til brukere som krever nettverk med høyere ytelse. DIR-655 bruker Wireless N1-teknologi med 3x3-antenne, som gir overlegen dekning i hele hjemmet samtidig som dødpunkter elimineres. Når Wireless N-adapter for bærbar eller stasjonær PC føyes til, kan brukerne koble seg til nettet over hele hjemmet sitt.

Forenklet trådløs sikkerhet
    Ruteren støtter Wi-Fi Alliances standard for trådløs sikkerhet med ett tastetrykk. Med Wi-Fi Protected Setup™ (WPS) blir trådløst nettverksnavn (SSID) og krypteringsnøkler opprettet automatisk og kringkastet til klientenheter. Brukerne trenger ikke huske kompliserte passord og taste dem inn flere ganger. Det forenkler sikkerhetsoppsettet av det trådløse nettverket betydelig.

Works with Windows Vista™
    DIR-655 er en av de første forbrukerruterne som består testen for den strenge godkjenningen Microsoft® Windows Vista™. Med denne ruteren kan brukerne fullt ut utnytte det nye operativsystemet, som registrering og administrasjon av utstyr med Network Explorer- og Network Map-funksjoner i Windows Vista™. Med Wi-Fi Protected Setup (WPS)/Windows Connect Now (WCN) Config 2.0 kan de stille inn enkle og sikre Wi-Fi-nettverk. Ruteren er også Xbox Live®-servicekompatibel.Resultateteratbrukerneoppleveren keltnettverksoppsettog-admininstrasjon, pålitelig audio- og videostreaming, innebygd nettverksdiagnostikk og pålitelig internettilkobling til streamingapplikasjoner som nettspill og IP-telefoni.

• IEEE 802.11n (Draft 2.0)-spesifikasjon
    • Bakoverkompatibel med trådløse 802.11g/11b-nettverk
    • Én 10/100/1000Mbps WAN-port
    • Fire 10/100/1000Mbps LAN-porter med Jumbo Frame-støtte
    • USB 2.0-port for enkel Windows Connect Now-konfigurasjon
    • NAT- og SPI (Stateful Packet Inspection)-brannmur med VPN-gjennomløp
    • Innholdsfiltrering med nettadresseblokkering og -planlegging
    • Dynamisk DNS
    • Quality of Service (QoS) med StreamEngine og Wireless LAN Intelligent Stream Handling (WISH)
    • Wireless Multimedia-støtte (WMM).
    • Wi-Fi-sertifisert
    • Enkelt trådløst krypteringsoppsett med ett tastetrykk (WPS - Wireless Protect Setup)
    • Støtte for 802.1X RADIUS
    • Avtakbar antenne (reversert SMA-kontakt, hunnkopling)
    • D-Links enkle oppsett Click’n Connect med veiviser
    • Nettbasert administrasjon

Og det var det

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Forresten noen som har fått skattepapirene? Har ikke fått nemlig, og det er over en uke siden de skulle begynne å sende ut....
    har ikke fått dem.
    men har du tatt vare på minid lappen så kan du sjekke den på skatteetaten.no....

Woho! får igjen 12k=)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått jeg heller.
    Skulle sjekket opp kanskje om jeg finner den dømrade lappen...

I forhold til D-link vet jeg flere som har vært litt lunkne til dem pga strømforsyningene. Har hatt D-link selv, og etter at selve bboksen røyk så gikk den "nye" strømforsyninga ned til naboen som hadde akkutt behov for en slik. Var innom IT-høvdingene på skolen i forrige uke og de hadde en pen stabel D-link som trengte ny strøm ...
    Mulig dette har blitt bedre med tiden, men de siste boksene jeg så var ikke gamle.

Grattis med penger forresten Svenn-Andre med tøøøøøøøødel

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka nå.............36k!! Rima til og med.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm kanskje du skulle kjøpt min Dlink 655?

Jeg vil ha 855....
    Grunnet at den sender på to frekvensbånd og dermed kan man utnytte 300mbit teknologien.

Dog har man ikke 300mbit kort er det best å ikke bruke denne (da å benytte begge kanalene mot mot bare 2,4ghz moduler kan føre til mer trøbbel en morro. )

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde håpt jeg skulle få ett ordentlig sjokk,
    sånn få igjen så mye penger at jeg kunne beholdt vistaene...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rattatta ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk du på rattatta Lars?

Snakka med Espen nå. Han har fått laga (på fabrikk selvsagt) superkorte HDMI-kabler. 20cm og 30cm. Det er jo bare genialt!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noen skattepapirer enda, men man kan vel gå inn å sjekke på nett?

Hadde Puntoen oppe på bukk på jobben i dag for å finne ut av den "klikke" lyden som kommer under kjøring.

Drivaksler og alt som har med motor/gearkasse å gjøre virket ok.

Lurer på om ikke diffen kan være sliten? Får sjekke lyden nærmere når jeg får på sommerdekkene, da er det ikke så mye lydstøy.

Fant ellers et gåent eksosanlegg og en del overflaterust under :?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars.
    har du noe tips til program for å "overvåke" surfingen til folk? (må fungere mot firefox)
    Benyttes mot firefox, og det skal være "skjult"

Er i utgangspunktet ikke så positiv til slikt, men ble spurt pent av en om jeg kunne ordne noe...

(tror det er noe bekymring for ungene eller noe slikt)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket skatteetaten nå, fikk baksmell på kr 2100,- :?

Men siden jeg skal lignes i skatteklasse 2 for 2008 så blir det nok rundt 10k inn på konto etterhvert :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Lars.
    har du noe tips til program for å "overvåke" surfingen til folk? (må fungere mot firefox)
    Benyttes mot firefox, og det skal være "skjult"

Er i utgangspunktet ikke så positiv til slikt, men ble spurt pent av en om jeg kunne ordne noe...

(tror det er noe bekymring for ungene eller noe slikt)
    DETTE er en grei løsning!

-

Side 1381 av 2256 FørsteFørste ... 381 881 1241 1251 1261 1271 1281 1291 1301 1311 1321 1331 1341 1351 1361 1371 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1391 1401 1411 1421 1431 1441 1451 1461 1471 1481 1491 1501 1511 1521 1881 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •