Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1376

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det som visstnok er inn nå er jo en kul (=dyr) underbukse (Bjørn Borg eller noe? ) også en enda kulere (=enda dyrere) badeshorts saggende godt nede slik at mesteparten av underbukse sees.

Ja den ungdommen ops:
    faktisk lagt merke til at det er mange som bare bader i bokseren.
    Masse bjørn borg ute å går.

Blir for dumt spør du meg.
    Da er det bedre med en skikkelig speedo, alternativt kjøpe truse=P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legg også merke til at komplett linker til en utmerkelse som produktet har fått.
    Men det er jo ikke samme produkt fra netgear....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og bladde i Biltem katalogen (har jo kommet ny må skjønne ) - så sier jeg høyt : jammen har de ikke fått badubukser på Biltema også (se side 411).

Da sier avkommet: Herregud pappa, man kjøper ikke badebukse på Biltema ass, er du helt fjern eller? Det går bare ikke an....

Gjett om jeg skal kjøpe badebukse på Biltema?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og bladde i Biltem katalogen (har jo kommet ny må skjønne ) - så sier jeg høyt : jammen har de ikke fått badubukser på Biltema også (se side 411).

Da sier avkommet: Herregud pappa, man kjøper ikke badebukse på Biltema ass, er du helt fjern eller? Det går bare ikke an....

Gjett om jeg skal kjøpe badebukse på Biltema?

Haha,
    med tanke på hvor dårlig den forrige gjenstanden jeg kjøpte der funka,
    er jeg særdeles skeptisk til å kjøpe noe som skal beskytte mine edle deler fra offentlig visning=P
    Ser for meg strikken som skal holde den på plass ryker ved nedslag fra 3meteren=P

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt t-skjorter og sokker fra Biltema, helt grei kvalitet.

Kan nok trenge litt ekstra quality når det skal stupes fra 10'eren. Verre er det kanskje når man skal ta "Magasuget" i Bø Sommarland, den råeste sklia!

Er strikken slakk da så går man på et ufrivillig klyster, så kan man jo etterpå også leke "finn shortsen, anus edition"!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt t-skjorter og sokker fra Biltema, helt grei kvalitet.

Kan nok trenge litt ekstra quality når det skal stupes fra 10'eren. Verre er det kanskje når man skal ta "Magasuget" i Bø Sommarland, den råeste sklia!

Er strikken slakk da så går man på et ufrivillig klyster, så kan man jo etterpå også leke "finn shortsen, anus edition"!
    hehehe

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som liker fps i "skummel" sjangeren, regner jeg med at dette er et bra kjøp:

DVD.CO.UK: Games - XBox360 - First Person Shooter - Fear 2: Project Origin (Xbox 360)

FEAR 2: Project Origin, til £17.99 + £2.99 i porto.

Til Xboxen.

Får mye for pengene ved å handle i pund om dagen! :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger vel noen "skjulte" utgifter når det kommer til server-opplegget mitt regner jeg med? Kabler og kontakter er ikke så ille, men klarer jeg å sette kontaktene på kablene selv? Ser Biltema selger kroneverktøy ganske så mye billigere enn mange andre. Er det vanskelig? Egentlig ikke så nøye, for jeg tvinger bare S-A til å "komme på besøk".

Jeg har modem fra Tafjord Mimer. Må vel være et poeng å legge opp Gigabit Ethernet her? Modemet må jeg vel beholde, men har lyst på både LAN og WLAN i god kvalitet. Hvordan løser jeg dette? (produktlinker til brukbare ting tas imot med takk) Holder det feks med denne? Må jeg ha ekstra switcher? Regner med at jeg totalt må ha 5-7 utganger. Har vel snakka om at det ikke er noe lurt å legge 1 ledning til kjelleren for så å splitte den der, så her må jeg legge opp 3 ledninger til kjelleren og 2 til stuen. (muligens 1-2 på loftet)

En siste ting. På sikt hadde det vært greit om Theodor kan få sin egen Popcornhour (eller noe annet gøy som har kommet på markedet til den tid) og da lurer jeg på en ting. Kan man ha en slags "foreldrekontroll" på filer eller for den del i hver enkelt avspiller? Finnes det i dag? Slik at gutten kan se barnefilmer men ikke blåfilmene til far?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det ligger vel noen "skjulte" utgifter når det kommer til server-opplegget mitt regner jeg med? Kabler og kontakter er ikke så ille, men klarer jeg å sette kontaktene på kablene selv? Ser Biltema selger kroneverktøy ganske så mye billigere enn mange andre. Er det vanskelig? Egentlig ikke så nøye, for jeg tvinger bare S-A til å "komme på besøk".

Jeg har modem fra Tafjord Mimer. Må vel være et poeng å legge opp Gigabit Ethernet her? Modemet må jeg vel beholde, men har lyst på både LAN og WLAN i god kvalitet. Hvordan løser jeg dette? (produktlinker til brukbare ting tas imot med takk) Holder det feks med denne? Må jeg ha ekstra switcher? Regner med at jeg totalt må ha 5-7 utganger. Har vel snakka om at det ikke er noe lurt å legge 1 ledning til kjelleren for så å splitte den der, så her må jeg legge opp 3 ledninger til kjelleren og 2 til stuen. (muligens 1-2 på loftet)

En siste ting. På sikt hadde det vært greit om Theodor kan få sin egen Popcornhour (eller noe annet gøy som har kommet på markedet til den tid) og da lurer jeg på en ting. Kan man ha en slags "foreldrekontroll" på filer eller for den del i hver enkelt avspiller? Finnes det i dag? Slik at gutten kan se barnefilmer men ikke blåfilmene til far?
    hehe god link, den dir-655 en er det jeg har.
    Strålende fornøyd med den, sender jo Draft N så man får rask trådløs internett.samtidig som den har gigabit Lan tilkoblinger.
    Har fungert utmerket hjemme hos meg i hvert fall.
    Er også lettfattelig innstallasjon osv.

Jeg kombinerer denne med gigabit switcher som jeg kjøpte på biltema,
    De hadde lagertømming for ei stund siden (8P gigabit switcher kr 50!)
    Angret bare på at jeg ikke kjøpte flere. Har en 6-7stk tror jeg=)
    Jeg har lagt opp to kontakpunkt i stua.
    3 på datarommet (1 til dama og 2 til meg)
    Til kjelleren har jeg ikke lagt opp noe enda. men er grei tilgang ved å gå gjennom klesskapene sentralt i huset (serverrommet står rett over klesskapene...)
    Dir655 sender bra til mesteparten av huset unntatt helt ned i kjelleren.
    Får surfet og spilt på PS3en, men da skal det ikke være alt for mange klienter koblet til...
    Prøvde å Streame HD fra NASen til Popcorn Hour i kjelleren med popcorn sin 300mbit trådløs dongle (WN-100?) det funket VELDIG dårlig.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liverpool spiller skummelt bra for tiden med tanke på at United spiller skummelt dårlig

Forslag til BILLIG integrert forsterker noen?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du da D-Link som "hovedswitch" og kabler til switcher som igjen splitter signalet videre? (tilgi den klønete forklaringen)

Feks: 1 kabel fra D-Link til en switch på kontoret som man igjen kabler til 1-2 maskiner? Man får vel mindre kapasitet slik?

Når det er sagt så er det sjelden mange funksjoner blir brukt samtidig her i huset, så det er vel ikke nødvendig å kable alt...? Vi bruker bare bærbare og da bruker vi trådløst nett. Spørsmålet er om jeg trenger å legge 1 kabel til hver av;

1. Popcornhour og PS3 i kinoen. Jeg vil uansett legge opp 1 kabel til for-rommet til kinoen. Man vet aldri.

2. Popcornhour og PS3 i stua. (mulighet for å flytte, ikke nødvendigvis dobbelt av alt )

.....eller holder det med 1 kabel og switch i kinoen, og 1 kabel og switch i stua..?

Oddbjørn, dette klarer vi ikke å hale i land. Formkurven og selvtillitten er en nedadgående spiral. Liverpool leder nå 5-0 og ligger ett poeng bak med en kamp mer. De er i "dytten" nå med de resultatene de har. I tillegg må vi stille neste kamp uten Scholes og Rooney.... Og det er mot Villa. Selv om de blir gruset nå, så ser de at United er svake..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du da D-Link som "hovedswitch" og kabler til switcher som igjen splitter signalet videre? (tilgi den klønete forklaringen)

Feks: 1 kabel fra D-Link til en switch på kontoret som man igjen kabler til 1-2 maskiner? Man får vel mindre kapasitet slik?

Når det er sagt så er det sjelden mange funksjoner blir brukt samtidig her i huset, så det er vel ikke nødvendig å kable alt...? Vi bruker bare bærbare og da bruker vi trådløst nett. Spørsmålet er om jeg trenger å legge 1 kabel til hver av;

1. Popcornhour og PS3 i kinoen. Jeg vil uansett legge opp 1 kabel til for-rommet til kinoen. Man vet aldri.

2. Popcornhour og PS3 i stua. (mulighet for å flytte, ikke nødvendigvis dobbelt av alt )

.....eller holder det med 1 kabel og switch i kinoen, og 1 kabel og switch i stua..?

Oddbjørn, dette klarer vi ikke å hale i land. Formkurven og selvtillitten er en nedadgående spiral. Liverpool leder nå 5-0 og ligger ett poeng bak med en kamp mer. De er i "dytten" nå med de resultatene de har. I tillegg må vi stille neste kamp uten Scholes og Rooney.... Og det er mot Villa. Selv om de blir gruset nå, så ser de at United er svake..
    Per dags dato ser jeg ikke noe grunn til å ha ett sett med kabel til hver komponent.Så fullhd med popcornen i kinoen nede uten noe problem, da jeg brukte Dlink 655 - ca 20m Cat5 kabel - 100mbit gammel switch - 15m cat5 kabel - Popcorn hour.
    Gikk som en drøm...

Skal man være framtidsrettet så kan det være greit å legge opp flere kabler så man får høyere kapasitet på sakene. men om jeg skulle gjort det for eksempel.
    PS3,Xbox360,Popcorn,Squeezebox,Dreambox
    Da måtte jeg lagt opp 5 separate kabler.
    det ser jeg ingen grunn til. 1000mbit er uansett mye selv om man fordeler det på flere komponenter. men som oftest bruker man bare en komponent om gangen... Derfor ville jeg kjørt 1 kabel med switch i enden...

Jeg kjører noen komponenter rett i Dlinken og noen rett i den eksterne switchen. Har ikke tenkt på hva jeg har i hva enda. da serverrommet er midlertidig satt opp...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    er forresten ikke første gang jeg har blitt sammenlignet med pompel og pilt=P
    Har faktisk en kjeledress det står pompel på, som jeg fikk under ei Teambuilding arrangert av jobben...

Hva i skauen var poenget med det?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tanker ang det med foreldrekontroll? Like greit å bare rippe hans ting på en harddisk rett i Popcornhour?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no

Hva i skauen var poenget med det?
    hehe.
    Jeg og kollegaen min jobbet i "transporten" på ett Netcom prosjekt.
    Der vi benyttet MYE helikopter for å få fraktet utstyret opp på fjellstasjonene.

Drev å styret på utenfor Trondheim.
    Var lange avstander mellom punktene vi skulle, så innimellom så måtte vi sette opp "tanke" punkt for fylling av helikopter drivstoff.

En dag når jeg satt bakpå pickupen vi hadde (2006? Mitsubishi L200)
    Tok meg en bedre sigarett mens jeg nøt solsteiken.
    Kjente jeg plustelig ei litt sterk Parafin lukt. Det viste seg at en av de 3 tønnene med helifuel vi hadde lak litt (200liter pr tønne=P)

Det var idioti nr en.

nummer to var når vi i slutten av dagen parkerte bilen nedi ett parkeringshus under ett stort kjøpesenter. Etter å ha jobbet i 12 timer glemmer man fort tidligere hendelser=P
    Så når vi kom tilbake på morgenen dagen etterpå STINKA hele parkeringsanlegget Parafin (vi hadde parkert rett under luftanlegget...!

For dette fikk jeg og han hver vår kjeledress der den ene sto pompel på og andre sto pilt på.

Samt at vi fikk utdelt Diplom av såvidt jeg husker HMS ansvarlig,
    Der det sto følgende.
    For utmerktet håndtering av Jet A-1 helikopter fuel blablabla.
    Det verste er at diplomen ser så proffesjonelt ut at jeg kunne lagt den med i en jobb CV=P!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tanker ang det med foreldrekontroll? Like greit å bare rippe hans ting på en harddisk rett i Popcornhour?
    Popcorn har ikke noe "sperre" når det kommer til hva man kan se og ikke kan se.

Men det er ikke verre en at du oppretter ei egen mappe på serveren med barnefilmene på, for så å taste inn addressen til denne mappen på popcornen.
    (for å sikre eventuelt om han blir pc geni i tidlig alder har du forskjellige passord på barnemappa og voksenmappa..., slik at han ikke bare kan taste inn den andre mappeaddressa)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å få litt oversikten nå. Hyggelig det.

Noen spm til...

1. Har du kjøpt ferdige kabler med kontakt, eller hadde du på RJ-45 kontakten selv S-A? Er dette en grei jobb å gjøre selv?

2. Holder det med Cat5 til mitt bruk?

Hadde et spm til, men korttidsminne strakk ikke til.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til referanse er ikke Jet-A1 spesielt brannfarlig.
    Men avgassene er teeeeemmelig eksplosive..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo! Når bruker man krysset kabel og ikke...? ops:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    til referanse er ikke Jet-A1 spesielt brannfarlig.
    Men avgassene er teeeeemmelig eksplosive..
    Herlig historie.

Side 1376 av 2256 FørsteFørste ... 376 876 1236 1246 1256 1266 1276 1286 1296 1306 1316 1326 1336 1346 1356 1366 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1386 1396 1406 1416 1426 1436 1446 1456 1466 1476 1486 1496 1506 1516 1876 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •