Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1374

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    ........

Det som kan funke er å gå for noe som Lars tester og får til. Rett og slett kopiere hans opplegg. Men jeg tipper det er et stykke frem i tid? Og hvordan funker dette i flere rom? Bruker man SB Duet og Popcorn på samme måten? Er det "bare" server du snakker nå Lars? ........
    Jeg snakker i utgangspunktet om en serverløsning ja, poenget er at du vil kunne bruka all verdens dingser mot en server og styre alt via PJ/lærret eller en tv, pc osv. Hvor serveren/NAS'en står er helt uinteresant. Man kan også styre alt med en liten touch skjerm i kinoen eller med en ok fjernkontroll eller et automasjonssystem.

Man kan selvsagt begynne med å streame lyd og bilde rett fra serveren til reciveren (via en hdmi-switch) da slipper man en pocorn eller annen boks for å konvertere osv. Har man en NAS må signalene via en eller anen dings for å få konvertert den digitale datastrømen til lyd/bilde.

Dæhhh! jeg skiver for mye!!!!

Off. topic.
    Føst blir det en ånkli mediaserver med 4-6 interne SATAporter og så får vi se hva jeg gjør. Jeg kommer til å kjøre 2 nett på maskinen (server), 1 for datatrafikk og 1 for mediatrafikk. Jeg begyner med 4TB og (antagelig) og bygger videre til 8-12-16 osv i RAID 5 for sikkerhet osv.

Pompel.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Bah
    li

.....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Bah
    amas...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har alltid større behov langsiktig en det man til enhver tid har behov for!

Poenget er at når det kommer til data og spesielt lagring er et proffesjonelt råd (alltid) å anbefale noe vesentlig større en det faktiske behovet der og da. Gjør man det (som konsulent) vil man ikke komme i situasjoner der kunden (du) kommer hoppende sån passe sur fordi markedet har funnet på noe nytt som kunden ikke kan bruke fordi man valgte en ikke-skalerbar løsning.
    Man vet aldri hva som skjer i morra og det må man ta høyde for ellers blir hverdagen dyr!

Personlig mener jeg forøvrig at svennand er dummere en nå en det han var tidligere i dag på bakgrunn av dette: LINK

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, den er faktisk uten stavefeil!!

.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    hehe

Qnap er en god løsning, det er det ingen tvil om! skalerbarheten eksisterer ikke med den løsningen men det kommer som sagt an på bruksmønster!

Nei, dum er ikke Frode og etter noen år med "Lars & Svennand (P&P)" er han klar for astronauteksamen - å kopiere en løsning er alltid det beste, da slipper man å gjøre/betale for de samme feila som andre har gjordt!

Jeg kan være med på at Qnap er en midlertidig løsning for Frode men om et par år bør han gå over på en serverløsning slik "pompel og pilt" høyst sansynlighvis kommer til å få seg??

Hvis det blir fiber her i bygda en gang kan vi sette opp en fiberserver i sammen om streame alt vårt materiale mellom oss! I følge loven er det jo lov å "dele" kopibeskyttet materiale blandt familie og nære venner!
    Hva sier du til det svennand? (er det Svenn du heter? kan ikke huske!)..

Pompel.
    er Svenn-Andrè med tøøøødel over e'en=P

Mimer har kjørt forbi med fiber her i gården, så blir vel en "offentlig" server litt opp og fram i tid=)

Har fått serveren opp å gå temmelig tilfredstillende synes jeg.
    Bruker den mot PS3,Popcorn,Squeezebox, fildeling, nedlastingsserver, og generelt annet dill=)

Tok med 3 kvelder med knøling og makking (unnagjort på ett par timer, men knøla dritlenge uten å få det til pga ustabil hardware, fant ut at det var prosessoren som var skadet).

Kjører da Linux Mint som operativsystem (veldig lett operativ å jobbe med), og blandet innebygde funksjoner/åpen kode program/produsent software for å få til alle funksjonene.

Om jeg skulle gjort det igjen hadde det tatt en liten kveld med godt humør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    er Svenn-Andrè med tøøøødel over e'en=P
    Du er meg en fin en du! Dette er en tøøøødel: ë (med e)!

Tøddel ( ¨ ) er et diakritisk tegn. Innen språkvitenskap viser en tøddel at en vokal blir gjort helt eller delvis lik en annen vokal. Tøddel finnes typisk i tyske ord, hvor en i eller j i en bøynings- eller avledningsendelse er blitt svekket.
    Tegnet trema ( ¨ ) ser ut som en tøddel, men gjør noe annet - trema angir at den påfølgende vokal ikke inngår i en lang vokal eller diftong.

Mimer har kjørt forbi med fiber her i gården, så blir vel en "offentlig" server litt opp og fram i tid=)
    Mimer kjører mye med fiber her ute også, problemet er at de ikke stopper for å strekke den opp

Har fått serveren opp å gå temmelig tilfredstillende synes jeg.
    Bruker den mot PS3,Popcorn,Squeezebox, fildeling, nedlastingsserver, og generelt annet dill=)
    Er du ikke forvirra nå, ja da blir du det aldri.
    Du bruker vel PS3,Popcorn,Squeezebox, fildeling, nedlastingsserver, og generelt annet dill mot serveren? Ev. hvis du ikke gjør det, kunne du ha gjordt det eller hadde ikke det fungert eller hadde det det? Man kunne vel ha brukt det med eller kanskje sammen eller noe annet å sånn..

Tok med 3 kvelder med knøling og makking (unnagjort på ett par timer, men knøla dritlenge uten å få det til pga ustabil hardware, fant ut at det var prosessoren som var skadet)
    Hmm, Altså: Du brukte et 3 kvelder på et par timers arbeid!? Nå trur jeg du skal sette fra deg flaska så ikke professoren blir skada!

PS: Jeg bare tuller med deg! (Burde kanskje si dette på første linje)

Jeg forventer et dypt og omfattende svar!

Pompel.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er meg en fin en du! Dette er en tøøøødel: ë (med e)!

Tøddel ( ¨ ) er et diakritisk tegn. Innen språkvitenskap viser en tøddel at en vokal blir gjort helt eller delvis lik en annen vokal. Tøddel finnes typisk i tyske ord, hvor en i eller j i en bøynings- eller avledningsendelse er blitt svekket.
    Tegnet trema ( ¨ ) ser ut som en tøddel, men gjør noe annet - trema angir at den påfølgende vokal ikke inngår i en lang vokal eller diftong.

Mimer kjører mye med fiber her ute også, problemet er at de ikke stopper for å strekke den opp

Er du ikke forvirra nå, ja da blir du det aldri.
    Du bruker vel PS3,Popcorn,Squeezebox, fildeling, nedlastingsserver, og generelt annet dill mot serveren? Ev. hvis du ikke gjør det, kunne du ha gjordt det eller hadde ikke det fungert eller hadde det det? Man kunne vel ha brukt det med eller kanskje sammen eller noe annet å sånn..

Hmm, Altså: Du brukte et 3 kvelder på et par timers arbeid!? Nå trur jeg du skal sette fra deg flaska så ikke professoren blir skada!

PS: Jeg bare tuller med deg! (Burde kanskje si dette på første linje)

Jeg forventer et dypt og omfattende svar!

Pompel.
    HEHE
    ****, nå ble jeg bare forvirra.
    Skal kommentere dette innlegget i morra..., akkurat nå ble jeg svimmel av å lese innlegget ditt=P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEHE
    ****, nå ble jeg bare forvirra.
    Skal kommentere dette innlegget i morra..., akkurat nå ble jeg svimmel av å lese innlegget ditt=P
    Flott!! Da betyr det at du har det bra!!

Ha en flott kveld Svenn Andrê

Lars-

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!! Da betyr det at du har det bra!!

Ha en flott kveld Svenn Andrê

Lars-
    Har det helt supert=P

Ha en flott kveld ja Lars.
    Nettopp fått meg den akustikk boka, fakkern 500sider med mye interessant*!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det natta her! Lang dag og neste uke blir mildt sagt kaotisk..

Sov søtt alle samen..

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det Oddbjørn?
    Jeg presterte å poste et innlegg som jeg har postet før av en eller annen grunn

2 mann utvist og 2-0 tap for Fulham må være årets verste, eller?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen.

En horibel dag for United det der ja Oddbjørn. Trøsten var jo at Chelsea tapte også. Får håpe at Liverpool sliter i dag. Da betyr ikke tapet noe. Verre er det at de spiller helt grusomt for tiden. Jeg ser på United iløpet av de første 5min om de har dagen eller ikke. I går ble jeg bekymret umiddelbart. Ikke noe energi i det hele tatt. Ikke stiller de med det beste laget heller. Det burde de så absolutt ha gjort da det vel er landslagspause nå. Ikke noe poeng i å hvile spillere da...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mornings Frode

Ellers da?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers begynner jeg i 50% denne uken. Regner med å jobbe tirsdag og fredag. Har ikke avtalt helt enda. Så håper jeg at jeg får fri mandag og tirsdag i påsken. Har tatt ferieuke i uken etter påske, så planen er å få 16 dager fri ved å bruke kun 6 feriedager. Blir skuffet om jeg ikke får det da jeg var 2mnd tidligere ute enn nestemann til å sette meg opp på ferie da. Dessuten har jeg jobbet omtrent alle fellesferier slik at andre skal få fri da... Vi har i tillegg lagt planer med en barndomskompis m/fam. Skal møtes på hytta i begynnelsen av påsken.

Theodor skal få grøt for første gang i dag. Spent på hvordan det går.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk beskyttelsesutstyr da Frode Kan fort bli grisete
    Håper det går i orden med fridagene dine da, og at helsa holder.
    Har du gjort noe mer i kjelleren, eller er det "glemt" for en stund.

Satser på å gjøre mer i bua i dag, men kjentungen skal oppover og være med på sistedelen av scrappetreffet sammen med W, og da blir jeg og guttungen sittende her helt alene sammen med en haug filmer vi ikke har sett
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Vi tok det nå nettopp og det gikk fint. Er ikke store mengder nå til å begynne med.

Kinoen er lagt død for en stund. Prøvde å gå ned der på mandag/tirsdag, men ble stående i døråpningen i 30 sekund før jeg bare snudde. Bød meg rett og slett imot... Fattern kommer oppover i uken med akustikkplatene jeg har kjøpt, men om det blir gjort noe med vet jeg ikke...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Morgen, akkurat stått opp, nytraktet kaffe i koppen og hopprenn/skiflyging på tven - helt ideelt

Det er jo nesten så jeg kunne tenkt meg en liten fotoeskursjon i dag, strålende sol ute. Men det er vel bedriten snø overalt :???:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle egentlig ut nå, men jentungen fant noe "gammel" melk i kjøleskapet og konkluderte med at vafler var en god ide På toppen av pizzaen fra i går ble abeidsformen skral gitt
    Men det er så fint vær at å sitte inne blir litt håpløst så jeg tenkte å late som jeg skal ut og jobbe etterpå iallefall, men det blir vel ikke lenge før jeg blir utkalt til andre oppdrag regner jeg med. Var noen rykter om en TV-antenne som skulle stilles inn hjemme hos min mor, og da er jeg en av to som skal involveres i den oppgaven.

Og så har jeg begynt på "N" i serien med MARTIN BECK bøkene i hylla her, bare BECK igjen når jeg er ferdig med denne, som har den fengende tittelen, "Snut, snut kaffegrut". På svensk het den "Polis, polis, potatismos", vet ikke om det var spesielt mye bedre...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vafler hørtes bra ut, kanskje det blir det her også

Av bøker så holder jeg på med Stephen Kings "Det mørke tårnet" - serien.

Jeg har akkurat begynt på bok 4 - "Trollmannen og Glasskulen".

Roland eier ! :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 1374 av 2256 FørsteFørste ... 374 874 1234 1244 1254 1264 1274 1284 1294 1304 1314 1324 1334 1344 1354 1364 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1384 1394 1404 1414 1424 1434 1444 1454 1464 1474 1484 1494 1504 1514 1874 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •