Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1369

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg tegna som bare det og her er resultatet. Nå må du bare vinne i Lotto så vi får bygd den til deg

Natta.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hvilke program brukte du til å ordne ditta bildet?????
    Autocad?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    og hvilke program brukte du til å ordne ditta bildet?????
    Autocad?
    Hørt om 3D Studio MAX? (snadder)

Bilen er en "trådmodell", importert til PS som JPG og kreativt lakert

Lenge leve kreativiteten!

-

EDIT: Det er ikke jeg som har konstruert/tegna bilen! har bare herja litt med den

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg å bruke sketchup, der kan du tegne ganske kompliserte 3d konstruksjoner og så "rendere" dem som vist på bildet under. Litt knoting er det men mye enklere en Autocad programer som 3ds Max osv..

Her ser du en 3D tegning av en McLaren F1 LM tegnet i SketchUp.

Lykke til.

(Pus jobber og jeg får som vanlig ikke sove!!)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det stille gutter...

Jeg sitter å søker på teknisk fagskole nå. Krysser fingrene og satser på at jeg kommer inn til høsten.

Har foresten vært årets dårligste værdag så langt her. Har høljet ned i hele dag og byttet mellom sludd og regn. Selv om vi hadde mest snø i landet for en stor måned siden har vi rekordlite nå synes jeg. Virker som om Tom har fått all snøen vår

Men nå kommer det besøk så jeg tenker det blir en god film og mye skitsnakk utover kvelden

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk foresten prate med messesjefen for Elkjøp igjen idag. Nå er receiveren på vei, den har ligget på utleveringssentralen i Oslo siden slutten av november Ble sendt med post i dag så nå nærmer det seg

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flotte biler

Her har det vært deilig vår et par dager med brukbar temperatur, snøen forsvinner rekordraskt en del utstatte steder.

Ser veldig frem til det blir bart og våren kommer på ordentlig. Da skal kamera utstyret få kjørt seg skikkelig.

Lars - hvordan ble det med s-video capture som du snakket om tidligere?

Jeg har tagget hele min bilde og filmsamling - og i den forbindelse så oppdaget jeg en del elendig composite capture - hvor jeg egentlig har originalen på Hi8 film.

Testet på min nåværende stuepc, den har et Hauppauge WinTV-HVR-1300 kort - det har s-video inngang, men den er det ikke noe liv i....:-?

Så jeg reiv i en slik sak på ebay:

AV VHS TV to DVD USB Capture Cable Card S-Video Grabber - eBay (item 320346582425 end time Apr-02-09 12:54:17 PDT)

Koster jo kun rundt en hundrings så det blir spennende å se kvaliteten
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Video-Capture..

Jeg gikk for en midlertidig løsning eller billigløsning. Det ble kjøpt en Miglia (elgato) USB TVMicro med eyetv programvare. Som kopiering fra VHS spiller funker den utmerket men for opptak fra sat enhet er dette helt "rompa" Med tid og stunder blir det en EyeTV 310 + en CAM modul så jeg kan ha full Canal Digital pakke på den. Nå har prisen falt så da blir det vel heller før en sinden ..

Lars.

EDIT: Er fortsatt ike norsk EPG på elgatoboksen så da blir det å vente -----

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Fikk foresten prate med messesjefen for Elkjøp igjen idag. Nå er receiveren på vei, den har ligget på utleveringssentralen i Oslo siden slutten av november Ble sendt med post i dag så nå nærmer det seg
    Du må være det mest tolmodige individ på planeten!! (og en superkunde)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan være interessert i ett par Martin Logan Vistaer mon tro?
    Lurer på om jeg må låse opp litt kapital, samt at det blir litt stormannsgalskap med Array i kjelleren og ML på stua...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Du må være det mest tolmodige individ på planeten!! (og en superkunde)
    For å si det sånn har jeg ikke savnet den forsterkeren. Den var liksom bare med på handelen, men jeg vil jo ha den når jeg har betalt for den da

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer seriøst å kjøpe et par iPhone's. I dag har vi et par HTC TyTn II men det er en del ting jeg ikke er fornøyd med, noen av dere som har den?

Tester?
    Batteritid?

Med versjon 3.0 begynner det å bli spennende men jeg får vente til sommeren når 3.0 releasen er, da kommer det muligens en oppdatering.

-

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste jeg vet om iphone, er at alle jeg kjenner som har en har hatt diverse problemer.
    Samt at en kompis er Mobilselger, Han skyr dem som pesten.
    Ifølge han er det utrolig høy feilrate på dem, samt at de er så begrenset på så mye, som for eksempel å kunne legge inn egne ringetoner....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste jeg vet om iphone, er at alle jeg kjenner som har en har hatt diverse problemer.
    Samt at en kompis er Mobilselger, Han skyr dem som pesten.
    Ifølge han er det utrolig høy feilrate på dem, samt at de er så begrenset på så mye, som for eksempel å kunne legge inn egne ringetoner....
    Jeg har også hørt og lest mye rart men det går mer på "lame" greier som (sorry) ringetone-type-surr og binding til Apple (So What)!.

Som gadget er det teit at du ikke kan bruke custom ringetoner men for alle oss proffe brukere er det 100% uviktig. Det som er mindre bra er jo dette med feilraten! men når man selger neste 20millioner telefoner på 2år så blir det ofte en del trøbbel. Det som hadde vært kult å vite er hvordan feilraten er i forhold til antall solgte enheter/modell i prosent, først da får man et reelt bilde på om iPhone er dårligere en SonyEricsson BSXX som bare har solgt i 3,4milioner ex! (blir liksom litt feil) :neutral:

Den blir fort oppripet og har dårlig baterikapasitet (1.0) men hvordan 3G er, det aner jeg ikke. Ettersom jeg har bytta plattform fra PC til Mac er det iteresant for meg å legge hele teknobiten over på Mac eller Unixbaset HW/SW (Linux, Solaris etc). 8)

Jeg begynner nesten å bli Fanboy

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan være interessert i ett par Martin Logan Vistaer mon tro?
    Lurer på om jeg må låse opp litt kapital, samt at det blir litt stormannsgalskap med Array i kjelleren og ML på stua...

mmmm, m namnam nam, mdfplater, spiker, varmekabler .. .. mmm Martin Logan mm ..

Verden er uretferdig!
    :???:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    mmmm, m namnam nam, mdfplater, spiker, varmekabler .. .. mmm Martin Logan mm ..

Verden er uretferdig!
    :???:
    hehehehehe

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakkars Lars, vanskelige valg

Du har lyst på nye høyttalere og det går mot en varmere og forhåpentligvis tørrere årstid, så strengt tatt trenger du ikke å gjøre noe med huset det neste halve året

Har bestilt meg telefon og i dag. Trenger ingen Iphone, så her går det i SonyEricsson, som det har gjort de siste årene.
    Sony Ericsson - Oversikt - C510
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til opplysning tenkte jeg en rundt 16k for Vistaene=)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si at det ikke frister, men har ikke såpass med grunker liggende og slenge

Kan jeg få dem på avbetaling? Ca. 50,- i uka et visst antall år? Det er de lommepengene jeg får av dragen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kan ikke si at det ikke frister, men har ikke såpass med grunker liggende og slenge

Kan jeg få dem på avbetaling? Ca. 50,- i uka et visst antall år? Det er de lommepengene jeg får av dragen
    hehe skal spørre kreditorene mine=P

Side 1369 av 2256 FørsteFørste ... 369 869 1229 1239 1249 1259 1269 1279 1289 1299 1309 1319 1329 1339 1349 1359 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1379 1389 1399 1409 1419 1429 1439 1449 1459 1469 1479 1489 1499 1509 1869 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •