Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1367

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det mulig å få på felgene på fornuftig vis om hullene ikke stemmer da Tom? Forundrer meg ikke at du har fått feil felger iallefall, skjer mye rart på sjapper rundt omkring.

Jeg fikk tilbake PCen min fra rep i dag, "Testet OK" sto det på lappen fra Infocare, men det var svært lite lyd både i høyttalere og headsett som ble koblet til. Får åpne og sjekke i kveld etter foreldresamtalen som begynner om tjue minutter.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er det mulig å få på felgene på fornuftig vis om hullene ikke stemmer da Tom? Forundrer meg ikke at du har fått feil felger iallefall, skjer mye rart på sjapper rundt omkring.

Jeg fikk tilbake PCen min fra rep i dag, "Testet OK" sto det på lappen fra Infocare, men det var svært lite lyd både i høyttalere og headsett som ble koblet til. Får åpne og sjekke i kveld etter foreldresamtalen som begynner om tjue minutter.

Verkstedet sa at hullene var noen millimeter "off" .... det var liksom ikke 5 hull istedeet for 4

Men jeg har merket visse år at det ikke har vært den helt "smoothest ride in town" for å si det slik, damene har digget det da men :? Jeg har som regel lagt skylden på urunde dekk eller noe.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det ser verst ut jeg heller

Har fått opp TV/BD/receiver/høyttalere i dag, og er forhåpentligvis ferdig i morgen. Skal brukes for å lære podene å koble, kjenne standarder, formidle kringkastede signal, videoovervåking osv.

Og så synes jeg det er grådig artig da Var noen på nabokontoret som var litt bekymret for det i hyllene når vi fyrte opp JBL suben i dag
    Det er jo kjempe!! Greit at man lærer seg litt om "dagens standarder" og så er det som du sier "morro-læring" - Sikkert noen som får litt mer lærelyst av slike prosjekter

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Verkstedet sa at hullene var noen millimeter "off" .... det var liksom ikke 5 hull istedeet for 4

Men jeg har merket visse år at det ikke har vært den helt "smoothest ride in town" for å si det slik, damene har digget det da men :? Jeg har som regel lagt skylden på urunde dekk eller noe.
    Ikke ment som flisespikkeri men jeg må innrømme at ordet: urunde fikk smilebåndet til å trekke seg bakover! Vi burde hatt en konkuranse her for det morsomste ordet!

PS: Min Rexton er håpløs på sporette veg med de nye dekka! må virkelig følge med så det ikke går lukst i grøfta.

Lurius Svingstang.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du får montere en 12" eller fire i setene istedet så vil de vel sitte på igjen

Ser forresten ut til at de fire Prosonelementene havner i sofaen her, da kan det vel hende at mor vil se film sammen med meg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Burde vel også være "greit" at kjøper forhåndsbetaler frakten (1 vei). Da har kjøper allerede penger utestående og selger slipper å tape så mye. Man kan jo eventuelt bli enige om at kjøper forhåndsbetaler frakt tur-retur med tilsvarende avslag i prisen.

Bare en tanke..
    hehe, joda en god tanke det.
    Fyren virka veldig seriøs og gira, så gadd ikke å styre det slik til.
    Stoler i utgangspunktet på folk, eller jeg gjorde det=P

Trenge penger fort også siden det skulle legges i TV...
    Bra madammen som er student er flinkere på økonomi en meg=P

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser forresten ut til at de fire Prosonelementene havner i sofaen her, da kan det vel hende at mor vil se film sammen med meg
    Det er jo glimrende du får ta litt bilder og greier under byggeprosessen. Ska se madammen blir filmintressert så det holder!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ment som flisespikkeri men jeg må innrømme at ordet: urunde fikk smilebåndet til å trekke seg bakover! Vi burde hatt en konkuranse her for det morsomste ordet!

PS: Min Rexton er håpløs på sporette veg med de nye dekka! må virkelig følge med så det ikke går lukst i grøfta.

Lurius Svingstang.
    Hva heter det i stedet for urunde? Firkantet

Sporing - du har vel brede dekk da? Tror ikke det blir noe problem på Puntoen - satte på 165/70 R14 :-D Originalt er jo 155

Men så kostet 4 stk felger med dekk kr 5k :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo glimrende du får ta litt bilder og greier under byggeprosessen. Ska se madammen blir filmintressert så det holder!
    Synes jeg hører henne.
    "Du, Jan, skal vi se en film i kveld? Men helst en med masse eksplosjoner, ikke noe søtsuppegreier"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en sjappe her som solgte billige dekk, men de gikk på ræva nå rett etter (h)jul. Hadde pakker med OK dekk til en rimelig penge, også "merkdekk".

Håper uansett at det er en stund til jeg trenger nytt, men jeg må ha et par muttere før sommeren, mangler til sommerdekkene etter boltknekkingen i høst.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurius Svingstang.
    Urunde er da et helt vanlig ord. At noe er urundt er ikke uvanlig

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig at det ikke var mer populært enn det var da jeg hadde en 15" i bilen med slaglengde på 5cm pol til pol da. Kanskje fordi folk ble kvalme når jeg virkelig dro på

Undertunet i en stor portet kasse og det spilte uante mengder dypbass. Moro og kvalmende Tror det tok rundt en måned før jeg solgte greiene.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hehe, joda en god tanke det.
    Fyren virka veldig seriøs og gira, så gadd ikke å styre det slik til.
    Stoler i utgangspunktet på folk, eller jeg gjorde det=P

Trenge penger fort også siden det skulle legges i TV...
    Bra madammen som er student er flinkere på økonomi en meg=P
    Var vist ikke bare huset han der skruen måtte selge,,,bilen,,,+ - Antagelig gikk det litt over styr.. Have a heart with the Dude -Dude

God økonomistyring = god råd!!

Nufle Fleskesen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter det i stedet for urunde? Firkantet

Sporing - du har vel brede dekk da? Tror ikke det blir noe problem på Puntoen - satte på 165/70 R14 :-D Originalt er jo 155

Men så kostet 4 stk felger med dekk kr 5k :-D
    Ev. ukantet!

Bakdelen med en SUV er at man MÅ ha kjelkehjul, da BLIR det kjelke
    Alternativet er åpenbart Punto (hva med 205 og skjermbredere ala Biltema)<-- er det mobbing??

5K for 4 dekk inkl felg!! Wow - Der har vi en annet SUV-problem

Da-DuDe..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Urunde er da et helt vanlig ord. At noe er urundt er ikke uvanlig
    Vel... Jeg vil ikke kalle meg selv Urund, jeg er heller ikke Ukantet, kanskje litt Usøt, alikevel synes Pus jeg er Ustygg!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vist ikke bare huset han der skruen måtte selge,,,bilen,,,+ - Antagelig gikk det litt over styr.. Have a heart with the Dude -Dude

God økonomistyring = god råd!!

Nufle Fleskesen.
    å?
    Er det luksusfelle problem kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å?
    Er det luksusfelle problem kanskje?
    Glupskupsfellen!

Så du siste episode?
    Sitat: Jeg har vel et par tusen i minus ...Prøv 90.000 i hastegjeld! Det er dyrt det, affal uten inntekt! men dette er bare småtteri i forhold til de med virkelige problemer, dem ser man ikke i luksusfelle!

Sputnix-

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glupskupsfellen!

Så du siste episode?
    Sitat: Jeg har vel et par tusen i minus ...Prøv 90.000 i hastegjeld! Det er dyrt det, affal uten inntekt! men dette er bare småtteri i forhold til de med virkelige problemer, dem ser man ikke i luksusfelle!

Sputnix-
    Hehe er ikke helt uskyldig jeg heller =P
    Har relativt greit med gjeld jeg og, men har 12mnd rentefritt.
    Samt tjener relativt greit=)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en sjappe her som solgte billige dekk, men de gikk på ræva nå rett etter (h)jul. Hadde pakker med OK dekk til en rimelig penge, også "merkdekk".

Håper uansett at det er en stund til jeg trenger nytt, men jeg må ha et par muttere før sommeren, mangler til sommerdekkene etter boltknekkingen i høst.
    Jeg sjekket litt rundt og havnet på E18 Motosenter som ligger ved Tønsberg. Både felg og dekk jeg valgte var vel sånn midt på treet, men på ingen måte billigmerker.

Hadde jo planer om å kjøpe fra Sharif - han sender jo felgpakker til meget god pris, men han hadde ikke mindre ferdige sett enn 17" :-D

Og jeg har ingen planer om å kjøre DTM eller Formel 1 så jeg fikk gå et annet sted. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe er ikke helt uskyldig jeg heller =P
    Har relativt greit med gjeld jeg og, men har 12mnd rentefritt.
    Samt tjener relativt greit=)
    Er jo ikke noe stort problem når penga renner inn igjen, den skruen vi snakker om har en årslønn på ca 125K så da kan det fort tryne!

Side 1367 av 2256 FørsteFørste ... 367 867 1227 1237 1247 1257 1267 1277 1287 1297 1307 1317 1327 1337 1347 1357 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1377 1387 1397 1407 1417 1427 1437 1447 1457 1467 1477 1487 1497 1507 1867 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •