Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1364

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er det mulig å bli så deppa pga et jævvla rom?! Har så lyst å selge alt og gi opp at jeg har nesten ikke ord.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å bli deppa.
    Det ordner seg for snille gutter=)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff. Skulle ønske jeg trodde på det Svenn-Andre. Nå sitter jeg å ser om det er mulig å få til noe i stua istedet...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Uff. Skulle ønske jeg trodde på det Svenn-Andre. Nå sitter jeg å ser om det er mulig å få til noe i stua istedet...
    jeg har jo gjort det i forhold til hvor missfornøyd jeg har vært med foreløpige kinoen.
    Men det blir liksom ALDRI det samme...
    Får ikke den stemningen og følelsen i ei stue som mann gjør i ett dedikert filmrom.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Får ikke den stemningen og følelsen i ei stue som mann gjør i ett dedikert filmrom.
    Støttes.
    Utrolig mange kompromisser som må inngås om du skal ha noe slikt på ei stue. Snakker av erfaring
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å leke med det nye kameraet. Kunne kople det til pcen og få opp bilde på skjermen av det linsen ser - også styre vitbalanse, fokus osv via pcen. Jeg liker slike gadgetfunskjoner sterkt!

Så jeg tok et bilde av snella mi :-D

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Moro å leke med det nye kameraet. Kunne kople det til pcen og få opp bilde på skjermen av det linsen ser - også styre vitbalanse, fokus osv via pcen. Jeg liker slike gadgetfunskjoner sterkt!

Så jeg tok et bilde av snella mi :-D

Bilde av "snella" til Spock
    Har du en forkjærlighet for "femi" fisk? (rosa snøre!)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har jo gjort det i forhold til hvor missfornøyd jeg har vært med foreløpige kinoen.
    Men det blir liksom ALDRI det samme...
    "More than happy to" ofre stemning mot noenlunde lyd. En hobby skal være gøy. Dette er ikke spesielt morro lenger. Tror jeg må ta meg en pause gitt.

Natta

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg skrollet litt i Home Theater for Dummies boka,
    Det var søppel!

Har ikke lest mye, men har allerede fått avsmak etter masse dårlig forklarte/feilaktige tips.
    Som for eksempel:

*The ideal position for the seating is more central of the room.

Dette argumenterte de med pga mange flytter seg for nært bakvegg, noe som vil "ødelegge" surround lyden bak deg, Forøvrig greit nok, Men å sette seg sentrisk/midten i rommet er vel en av de verste plassene man kan sitte forøvrig.

Når det kom til hvor nært bildet man bør sitte var det ikke så relevant så lenge man ikke kunne se at det ble "kornete",
    Med andre ord spiller det ikke noe rolle om man sitter 1m fra 60"ern sin så lenge man kjører 1080P på den... Wiplash er oppskrytt!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    "More than happy to" ofre stemning mot noenlunde lyd. En hobby skal være gøy. Dette er ikke spesielt morro lenger. Tror jeg må ta meg en pause gitt.

Natta
    Om du er lei, så er det like greit å ta en pause ja.
    Kobl helt av alt som har med styring med rommet å gjøre,

Senere kan du ta deg litt mer lytterunder, og kjøp deg den boka runew anbefalte, Kanskje det kommer litt Aha og SEFF!, og da kommer given igjen=)

Og kjøp deg utstyr for måling=) slipper du å være så avhenging av meg, samt at du da kan teste litt når du selv føler for det... kommer når man minst venter på det.

btw om du kobler av litt, skal du bruke de pakkene med isolasjon i nærmeste framtid?
    hadde vært gøy å prøvd å fylt bakveggene mine, men gidder ikke å kjøpe inn ørten pakker bare for å teste=)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Har du en forkjærlighet for "femi" fisk? (rosa snøre!)
    Den dagen jeg kjøpte snella så var det et skikkelig tilbud på rosa Fireline (lurer på hvorfor? ) - så jeg valgte den :-D

Er vel ikke helt macho men
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei så gira når Spock'en begynte å babble om sitt "PCstyrte" kamera at jeg heiv meg rundt for å finne min CD!! Denne funksjonen er genial hvis man skal ta bilde av noe ute i kulda. Jeg tok en del fuglebilder med laptoppen kobla til kamraet, koste meg med kaffe og niste i bilen -med fingeren på enterknappen

Naturfotografen

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo stilig!!!

Kontrollen man har over fokus er helt sinnsyk, kan flytte fokuspunkt med macro-objektivet nesten nede på molekylnivå

Canon-programmet gjør at du kan velge en liten del av bildet på skjermen som videre zoomes opp, på min 22" skjerm så blir det ganske kult :-D Så kan man jobbe videre i dette zoomede bildet.

Jeg har også oppdatert medfølgende programvare, og oppdaterte firmware i kamera fra 1.05 til 1.09

Fant ut at RAW programmet til min Photoshop Elements versjon ikke støtter dette nye kameraet. Heldigvis virker det som Canons egen raw programvare - som følger med kameraet - virker meget bra.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sola skinner i dag også

Minuset i dag er at junior har feber og generelt er i nokså dårlig form. Gidder ikke å spille eller se film en gang.

Har tenkt å bære litt isolasjon i dag, og kanskje få gjort ferdig det i snikkarbua, og om jeg får tid, så kanskje det blir begynt på litt panel og. Må bare dobbeltsjekke strømmen først, fant ut at jeg ikke hadde lagt opp kabel til taklyset, kun inn til bryteren i går ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøtt....

Var med å ordnet med 50-års lag til svigermor fra klokka halv 6 til 5 i dag tidlig....

Men nå skal jeg ut i finværet!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det overskyet oppholdsvær.

Stiv som en pinne og vondt i armer og bein så nå er det bare å finne ei gardintrapp og et brekkjern. Den eneste medisinen for dette er å jobbe til kroppen har pumpa smøreolje godt inn i alle ledd.

jakv: Skal du isolere i dag så husk munnbind!

O happy days...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe tips på hva man kan bruke på møbel for at stoffet ikke skal skape så mye statisk elektrisitet.

Gostolene i stua er blitt helt håpløse å sitte i, da man hører det gnister når man reiser seg fra den.

Er ille når dama ikke lenger tør å gi en kos når man sitter i gostolen...

Er såpass kraftig at det ikke skal mer en ett par sekund så er man like ladet igjen...

Prøvd litt ut og funnet ut at om man ikke har på seg dongribukse/generelt klær i dem så minsker man veldig mye den oppladningen, men er ikke nudist av natur..=)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Trøtt....

Var med å ordnet med 50-års lag til svigermor fra klokka halv 6 til 5 i dag tidlig....

Men nå skal jeg ut i finværet!
    Sto noe om fyllekjøring i Rindal på TK nett i dag, håper det ikke var noen av dere ...
    Glemte munnbind Lars, skal ta det med når jeg går opp igjen etterpå. Har lagt litt panel på en vegg, tror jeg må ta det litt pø om pø for å få flyttet rundt diverse utstyr der oppe. Satser på å få panel opp til brysthøyde først og så gjøre ferdig veggene etterhvert.Men det har blitt såpass at det kan gå an å gjøre litt på kveldstid og nå, så da skal det i teorien gå litt kjappere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe tips på hva man kan bruke på møbel for at stoffet ikke skal skape så mye statisk elektrisitet.

Gostolene i stua er blitt helt håpløse å sitte i, da man hører det gnister når man reiser seg fra den.

Er ille når dama ikke lenger tør å gi en kos når man sitter i gostolen...

Er såpass kraftig at det ikke skal mer en ett par sekund så er man like ladet igjen...

Prøvd litt ut og funnet ut at om man ikke har på seg dongribukse/generelt klær i dem så minsker man veldig mye den oppladningen, men er ikke nudist av natur..=)
    Det finnes stoff du kan "vaske" møblene med for å unngå statisk elektrisitet, man kan også "jorde" møbler, tepper osv. Det mange gjør er å fjerne teppet stolene står på eller bytte tøfler, klær osv.
    Skal kikke litt på dette jeg .. se hva jeg finner..

EDIT: Man vasker klær med skyllemiddel hvis klærne er veldig statiske!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan unngå STATISKE møbler etc.

Da har vi kikka litt Svennand:

Man kan blande skyllemiddel "litt" i vann og dusje møblene forsiktig med blandingen (sprayflaske).

HER er en flott Dansk guide som tar for seg statisk el.

Man kan også bruke Pledge Anti-Statisk Møbelpolish - Syren (eller høre med en møbelkjede som Bohus etc.)

Håper det var til hjelp!

Lars

Side 1364 av 2256 FørsteFørste ... 364 864 1224 1234 1244 1254 1264 1274 1284 1294 1304 1314 1324 1334 1344 1354 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1374 1384 1394 1404 1414 1424 1434 1444 1454 1464 1474 1484 1494 1504 1864 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •