Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 136

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 136 av 2256 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 636 1136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,701 til 2,720 av 45103
    Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe:-D

Er stadig innom og held meg oppdatert, men er sjeldan eg har overskot til å blande meg i diskusjonane. Enten det, eller har eg eit lite "kikkar- gen" i meg

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du liker å observere og holde deg oppdatert ja Det er bra det også..
    Dessuten så er vel de fleste diskusjonene inne på denne tråden ihvertfall ikke akkurat så veldig engasjerende

Eneste grunnen til at jeg er her er vel på grunn av dette overskuddet. Sitter med pc`en i fanget og ser på tv det er ikke bra, men har ikke så mye energi fortiden

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Du liker å observere og holde deg oppdatert ja Det er bra det også..
    Dessuten så er vel de fleste diskusjonene inne på denne tråden ihvertfall ikke akkurat så veldig engasjerende
    Slik eg har har observert går +-90% av innlegga i den tråden her ut på kor stort xxx antall øl, konjakk etc som enten skal konsumerast, har blitt konsumert eller så blir effekten av konsumet skildra. Er ikkje sånn veldig engasjerande å blande seg inn i, sidan eg er avholds fram til militærtenesta er avtent. Så da blir det heller til at eg les, observerer og ler litt inni meg.....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eeehhhh, for å være litt orientert mot det tekniske, ser at du ikke har listet opp noen senter hingst. Kjører du 4.1, og hvordan er det i tilfelle? Lurer litt på å fjerne senteren for å se hvordan det blir, men da må jeg jo trykke på noen knapper, og det er det ikke sikkert jeg orker ;-)

Senteren min er jo minimal i forhold til frontene og bakhøyttalerne, skammelig egentlig.

Og at du ler inni deg skjønner jeg godt ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja eg gjor det ganske lenge, men kjøpte meg faktisk ny center no rett før helga:-D Må innrømme at med den kom ting fram, som eg til no har sakna, dialogen f.eks:-P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja, slipper kanskje å prøve det da...

Ble det B&W senter også?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blei nok det. Vart ein LCR 600. Må nesten fullføre det eg har byrja på, sjølv om eg eigentlege har lyst å selje heile driten og kjøpe stereo i staden. Men alt er jo ein prioriteringssak, og no er det augeoperasjon til 40000 som står i fyrste rekke:-? Så følgjeleg må eg slutte å kaste vekk pengar på "tull"...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, såpass. Har lekt med tanken på å gå over til stereo jeg og, men kom til at jeg er for glad i "duppedingser" til det.

Men det er klart at når du har tenkt på øyeoperasjon så blir det snakk om prioritering, jeg går og lurer på om jeg skal kjøpe nye briller for min del ;-) Egentlig er det vel bar det å få ordnet med en synsprøve som skal til, men til slikt er jeg ufattelig treig. Tror det er over et år siden jeg begynte å tenke på det, så det er vel snart på tide ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal eg ha kjangs på militæret og befalsskulen, så må nok det til. Slik synet er no er eg erklært "teneste udyktig i fredstid" Er difor eg er tilbakehalden på alkoholen og. Er litt bortkasta å bruke 40000 på ein operasjon, for så å øydeleggje seg totalt i helgane og øydeleggje sjansen slik i staden. Menmen ny tv skal eg i alle fall få til i løpet av året:-D

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hingst
    Skal eg ha kjangs på militæret og befalsskulen, så må nok det til. Slik synet er no er eg erklært "teneste udyktig i fredstid" Er difor eg er tilbakehalden på alkoholen og. Er litt bortkasta å bruke 40000 på ein operasjon, for så å øydeleggje seg totalt i helgane og øydeleggje sjansen slik i staden. Menmen ny tv skal eg i alle fall få til i løpet av året:-D
    Du skal ha ganske så dårlig syn for ikke å ha mulighet på BS.. Har kjørt det løpet selv, og er "nærsynt" , og det var ikke noe problem, selv om mange vil påstå at jeg er alt i fra fjernstyrt til tunnelsynt da :-) Nå sprøs det jo selvfølgelig hvor svaksynt du er..

Opptakene til BS er da unnagjort for lenge siden for denne høsten da, men er vel neste sommer du tenker på? Og ja, det er smart å kjøre med minimalt med alkohol og trene jevnt og trutt før opptaket, for det er ett slit og mye hating :-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 16:52

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Ehh...

LogB ønsker å komme med et eksepsjonelt passende spørsmål i denne debatten ...

Hvor får jeg kjøpt Häagen-Dazs is her oppe?

DuDus Ultimate..
    Lars.
    Det mener jeg da iallefall at jeg så og kjøpte på 7-11 i Åleby sentrum :-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 16:52

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Du skal ha ganske så dårlig syn for ikke å ha mulighet på BS.. Har kjørt det løpet selv, og er "nærsynt" , og det var ikke noe problem, selv om mange vil påstå at jeg er alt i fra fjernstyrt til tunnelsynt da :-) Nå sprøs det jo selvfølgelig hvor svaksynt du er..

Opptakene til BS er da unnagjort for lenge siden for denne høsten da, men er vel neste sommer du tenker på? Og ja, det er smart å kjøre med minimalt med alkohol og trene jevnt og trutt før opptaket, for det er ett slit og mye hating :-)
    Har minus 7 på begge augene. Sesjonsoffiseren berre flirte av meg og gav meg fritakspapira

Men er vel neste års opptak eg satsar på ja, må gjere noko litt anna før eg går vidare på skule. Til det trur eg militæret og befalsskulen er eit godt alternativ for meg

Men så du har gått BS sjølv asso? Kva grein, avdeling etc. du var i då? Erfaringar? fortell!:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send meg en pm du, og still alt du vil har spm, inkl hva du tror er best å prioritere ved slike opptak, og ikke minst i aspirantperioden.. Jeg gikk en plass som for lengst er lagt ned, men den hette BSHVK - Befalsskolen - Hærens Våpentekiske Korps.. Den lå utenfor Hønefoss og hette Helgelandsmoen.. Her var det flere skoler i leiren, bl.a. Teknisk fagskole, hvor de begynte allerede som 17åringer.. De gikk med en såkalt Y istedenfor den tradisjonelle S'en.. Det var også utbredt med uskutdannindg der, og de hadde den tradisjonelle K'en.. Etter det jeg har skjønt, så er veldig mye av skoler nå slått sammen, og alle elever bruker den såkalte S'en..

Etter det jeg har blitt fortalt, så er faktisk Helgelandsmoen pr. i dag en "slankeleir" :-) Men jeg vil da absolutt si at det var den da også.. hehe...

Minus 7 er MYE ja, og det må du nok få korrigert... Kan da ikke se noe særlig uten briller/linser da nei..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i militæret ved Befalskolen for Marinen i Horten.

Men jeg gjorde vanlig menig tjeneste der som elektrikker - siden jeg hadde fagbrev.

Hehe de befalskoleelevene var noen underlige skruer - streber fikk en hel ny mening der.

Husker en gang at en romskamerat meldte en annen for rot på rommet - det ble ikke noen helgeperm på rotekoppen - som sagt underlige skruer
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr.Spock: De BSelevene (BullShit?) hehe, de var nok befalsaspiranter som gikk fullstendig på høygir.. De vil gjerne utmerke seg vettu.. Huske på at de er ikke gamle skrottene de heller.. Gikk vel litt mye på støv-langs-list på meg også, men en lander etterhvert. Og i Nord-Norge var slike ting meget laidback.. Da var en mye mer opptatt av happy-Hour i messa med 12kr halvliter'n, eller var det 10kr??? Oioioi.......

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Da var en mye mer opptatt av happy-Hour i messa med 12kr halvliter'n, eller var det 10kr??? Oioioi.......
    Jeg mener - det er slike unge men vi skal stole på

Godt å høre.

Når ferskingene kom så spratt de opp i rett og hilste til lua - til og med til meg, som bare var menig. Når jeg så svarte - halla - skjera? Da ble de rare i maska gitt
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Jeg husker min første dager der GODT.. Hilste på alt som hadde klaffer med noe på, så det ble hilst i på mange visekorporaler,korporaler og grenadererer ja...... Men det meste er nok fortrengt nå.. Har dog en tendens til å komme tilbake på fuktige guttevorspiel, hvor da plutselig alt var kjekt og bare morsomt.. Da har en glemt h e l v e t e s - ukene, og de nattlige oppstillingene osv.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øl og prat om tiden i militæret ja - gammel klassiker hehe

Side 136 av 2256 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 636 1136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •