Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1340

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hevder Norge er den mest antisemittiske nasjonen i Europa - VG Nett om Midtøsten

Blir så forbanna når jeg leser sånt. Tror ikke det er mange antisemitter her i landet. Men sånn har "de" styrt på i alle år. Om noen er uenige i det Israel foretar seg så er de antisemitter. Jeg (som de fleste andre) ser på hva de gjør, ikke hvem de er.
    Ser ikke helt poenget ditt her Frode! Manfred Gerstenfeld er en særdeles kunnskapsrik mann og har stor tyngde innen sitt felt. Manfred snakker utifra hvordan Norge nasjonalpolitisk oppfattes i verdensopponionen, jeg kan skrive under på at vi der i gården er blant de særeste folkeslag som eksisterer. Det krever selvsagt litt statskunnskap for å kunne diskutere dette på en ånkli måte og det er vel derfor VG har tatt dette til sitt hjerte sammen med Ari Beens utroskap og fugleinfluensa katastrofen som tok livet av 0,0 mennesker fra europa. At du bruker VG som fagkilde er heller ikke helt 100 samt et lite utdrag av et laaangt intervju fra TV2 - (min oppfattning).

Hver dag sier 100'hvis av mennesker rundt om i verden at alle nasjoner og land er antisemitistiske uten at det går utover folks nattesøvn. Jeg har ingen problemer med dette fordi jeg vet hvem mannen er, den kunnskapen har jeg ikke fått via VG! For dere som vil gå i strupen på folk vil jeg anbefale USA! Der har dere Norgeshets blandt journalister så det holder, mesteparten av det har ingen faglig tyngde overhodet (al'a VG)!!

Hans eksempel på hval og selfangst er det mest brukte eksemplet når man skal definere et lands særheter. Så langt er det Norge og Japan som bedriver dette noe som setter oss som folk sammen med japans folk (jeg gidder ikke forklare den stolthetsproblematikken, det bør du vite). Vi gjør som vi vil og gir katten i det internasjonale sammarbeid hvis vi ikke tjener grovt på det, personlig har jeg liten sans for dette fordi vi vil trenge resten av verden når det tryner her hjemme.

Så helt til slutt:
    Vi Nordmenn er selvsagt best i alt, flinkest i alt og barskest i alt. Vi er mest retferdige og har størst kunnskap, vi er vuggen til medmenskelighet. Alle som betviler det -er idioter. Riktig? (i følge resten av verden er vi ikke på lista en gang!)

Skulle det være noe tvil om hva jeg snakker om så handler dette innlegget om hvor smart det er å legge TFH til Norge sett utifra våre nasjonalistiske overtoner og lite internasjonalisert folk, uten at vi har en klar antisemistisk motstand i folket (I FOLKET altså Norges innbyggere). (reaksjonen på reportasjen fra en fag-avis som VG burde vel si en del om dette?)

PS: Jeg anbefaler Se&Hør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er så ille i dette landet nå at du ar antisemititt og rassist uansett hva du gjør snart, stiller du ikke opp i alle mulige protest aksjoner og støtter de økonomisk så er du rassist, det er både tragisk og skremmende når en ser på utviklingen den siste tiden....

Huff, kjenner jeg har hatt alt for mange sene kvelder den siste tiden, skikkelig trøtting jamt over.
    Tar gjerne en seriøs dialog på dette!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med noen reaksjoner på denne, og det er forsåvidt helt greit

For å utdype hva jeg mente :

Slik jeg ser det så har 'vi' nå kommet så langt at vi nesten for enhver pris skal godta alt sålenge det kommer ifra minoritetsgrupper. Jeg er ikke rassist, men ser meg lei på det ekstreme fokuset som hele tiden er i media hva flyktinger og innvandrere gjelder. Dette gjelder flere ulike saker blant annet dette med hijab. Hvorfor skal vi innføre hijab når ikke landene selv bruker hijab i politiet?
    Hadde vi fått gjennomslag for lusekofte i det pakistanske politiet fks? Hadde Lene, Silje, Hanne,Marit etc etc fått gått uten hijab ?

Vi skal selvsagt hjelpe folk som har det verre enn oss, og ja vi skal ta imot flyktninger, men det må ikke bli en justis som sier at vi skal ofre alt som har med vårt eget land kun for og hjelpe andre. Dette blir en 'standard', men ta dere en tur ut blant de svakere i samfunnet, ta dere en tur i de kommunale boligene å se på standardene som folk bor i. Jeg ser hver eneste dag brukere som såvidt har råd til og kjøpe seg både mat og en eske snus uten og blakke seg helt. Det tok 6år fra vi begynte og søke om noe så enkelt som et malingsstrøk i en leilighet før vi fikk gjennomslag.

Vi har forpliktelser for våre egne også, samtidig som vi selvsagt skal ta vare på flyktningene som kommer, men det går ikke ann og sette på seg skyggelapper for de allerede eksisterende svake som er her fra før av.

Siv Jensen blir kalt for rassist hver gang hun sier noe, er hun det? Eller er hun den som faktisk tør å si det veldig mange tenker? Greit nok sier hun det på en måte som kan virke provoserende og kunne vært sagt anderledes, men budskapet er ikke nødvendigvis feil. Ta den berømte ambulanse saken med Ali Farah, har dere lest den kronikken han skrev? Det har jeg og jeg spør meg selv flere ganger i løpet av den artikkelen, hvem er det som faktisk er rassisten?

Er jeg anti-semititt fordi jeg skriver dette? Noen vil sikkert mene det, og det er godt mulig jeg kommer på fremsiden av dagbladet og for den del, for det er blitt status og henge ut folk som rassister fordi de velger og si imot den gemene hop.

Tolk dette rett Lars, jeg er på ingen måte ute etter og stemple alle ei heller henge ut noen. Men jeg syns ærlig og oppriktig at den siste tids utvikling er skremmende, for det fokuseres mer på hvem som har sagt hva og hvem som har krenket hvem, enn og faktisk hjelpe de som trenger det!

Her er Ali Farah sin kritikk!
    Kronikk: Slik jeg ser det : Ny Tid

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Har sendt han PM Jan.
    Selgeren er ihvertfall grei, han jeg kjøpte Sony'en av

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt kl 23.00 i går, grave frem bilen og måke.

kl 06.00 i morges, grave frem bil og måke.

kl 15.00 etter jobb, måke for å komme inn i oppfarten

Også en slik hjertinfarkt-snø som veier 85 kg per spadetak.

Til og med taket i en butikk bare noen hundremeter fra der jeg jobber braket sammen på grunn av for mye snø.

Jeg får snart snøsjokk og må legges inn :???:

Ellers når det kommer til å kalle en spade en spade så er vel Frp i særklasse, er vel ikke så imponert over det akkurat, men er enda mindre imponert over utsagn som sammenligner henne med Hitler...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke rart at taket raser sammen når folk ikke måker av taket. Har gjort det en gang på garasjetaket i vinter og vurderer en gang til.

Fraråder deg å flytte hit ihvertfall Tom, da tar du livet av deg før vinteren er over

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med noen reaksjoner på denne, og det er forsåvidt helt greit

For å utdype hva jeg mente :

Slik jeg ser det så har 'vi' nå kommet så langt at vi nesten for enhver pris skal godta alt sålenge det kommer ifra minoritetsgrupper. Jeg er ikke rassist, men ser meg lei på det ekstreme fokuset som hele tiden er i media hva flyktinger og innvandrere gjelder. Dette gjelder flere ulike saker blant annet dette med hijab. Hvorfor skal vi innføre hijab når ikke landene selv bruker hijab i politiet?
    Hadde vi fått gjennomslag for lusekofte i det pakistanske politiet fks? Hadde Lene, Silje, Hanne,Marit etc etc fått gått uten hijab ?
    Jeg er her helt enig med deg. Personlig tror jeg dette tullet med hijab etc. er et patetisk forsøk på å tilnærme seg en mer poppulær possisjon i det internasjonale miljøet, uten at noen egentlig skjønte det! Det er ikke en plass man begynner for å si det enkelt! Dette utspillet er kun et politisk spill for å tøye rettighetsoppfattninger etc. men samtidig viser det at vi er et opprørsk folk som liker å være "uenige" innenfor samme "klan". Både uprofessjonelt og typisk Norsk! (La folket ta besluttningen osv.)

Vi skal selvsagt hjelpe folk som har det verre enn oss, og ja vi skal ta imot flyktninger, men det må ikke bli en justis som sier at vi skal ofre alt som har med vårt eget land kun for og hjelpe andre. Dette blir en 'standard', men ta dere en tur ut blant de svakere i samfunnet, ta dere en tur i de kommunale boligene å se på standardene som folk bor i. Jeg ser hver eneste dag brukere som såvidt har råd til og kjøpe seg både mat og en eske snus uten og blakke seg helt. Det tok 6år fra vi begynte og søke om noe så enkelt som et malingsstrøk i en leilighet før vi fikk gjennomslag.
    Din kommunal erfaring har jeg også. Problemet i vårt kommunale system er at ingen skal falle mellom to stoler samtidig som "for mange" parter skal påse at så ikke skjer (tar tid). Svakere stilte i Norge blir etterhvert bare svakere grunnet et mer høyresentrert system (personlig oppfattning) samt upersonalisering i etatene og høyt press på efektivitet og inntjening. Det må ikke komme dit henn at inntaket blir større en at vi klarer å brøfø vårt eget folk, selvsagt -helt ening med deg. Dette må ikke annsees å være negative tanker å ha!

Vi har forpliktelser for våre egne også, samtidig som vi selvsagt skal ta vare på flyktningene som kommer, men det går ikke ann og sette på seg skyggelapper for de allerede eksisterende svake som er her fra før av.
    Riktig. Det er viktig å heve og øke kommunal kompetanse og stillinger, vi må være villige til å betale mer til fellesskapet hvis standard og nivå skal heves for de svakere stilte (er vi det?). Samtidig må vi føre en mye strengere og mer dynamisk sosialpolitikk. Det er som kjendt ikke bare flyktininger som ikke har tv, hus, bil, osv.

Siv Jensen blir kalt for rassist hver gang hun sier noe, er hun det? Eller er hun den som faktisk tør å si det veldig mange tenker? Greit nok sier hun det på en måte som kan virke provoserende og kunne vært sagt anderledes, men budskapet er ikke feil. Ta den berømte ambulanse saken med Ali Farah, har dere lest den kronikken han skrev? Det har jeg og jeg spør meg selv flere ganger i løpet av den artikkelen, hvem er det som faktisk er rassisten?
    At Siv Jensen er representativ for mange mennesker har jeg ingen problemer med. At Nordmenn i større og større grad oppfordrer til større forskjeller er farlig, rasisme handler ikke bare om hudfarge og opprinnelse, det sosiale og medmenneskelige er også en stor del av dette. Ali F. og Co kommer fra et samfunn der nestekjærlighet og "vidsyn" samt forsoning og tilgivelse må kunne sies å være i beste fall "laber" rent historisk. Jeg sliter ikke med dine synspunkter her -overhodet. Mitt poeng er at man MÅ få si ifra så lenge det ikke forringer vår medmennesklige arv.

Er jeg anti-semititt fordi jeg skriver dette? Noen vil sikkert mene det, og det er godt mulig jeg kommer på fremsiden av dagbladet og for den del, for det er blitt status og henge ut folk som rassister fordi de velger og si imot den gemene hop.
    De som på bakgrunn av det du her skriver mener du er anti-semi, burde ikke si det høyt! Problemet med Dagbladet, VG og andre medier er salgstall. Det spiller ingen rolle lenger hva og hvordan man diskuterer ting så lenge det kan tas ut av kontekst, feilsiteres og tjenes på av disse poppulistiske avisene som uheldighvis har et enormt tak på det Norske folk. (De fleste av oss gidder "egentlig" ikke å reflektere). Du fortjener ingen plass på deres forsider!! (Det var litt av et kompliment du! -)

Tolk dette rett Lars, jeg er på ingen måte ute etter og stemple alle ei heller henge ut noen. Men jeg syns ærlig og oppriktig at den siste tids utvikling er skremmende, for det fokuseres mer på hvem som har sagt hva og hvem som har krenket hvem, enn og faktisk hjelpe de som trenger det!
    Vi må slutte å bli "forbanna". De gruperinger som ikke ønsker å sammarbeide eller som på annen måte ønsker sterkere inflytelse i samfunet, bruker vår "bondeskikk" til å hudflette oss internasjonalt. Hver gang en Nordmann blir "forbanna" gir dette bare mer skyts til de som kan formulere seg bra. Om landet vårt hadde hatt sterkere fokus på utdanning og internasjonalisering ville status vært helt annerledes (slik det er i andre land). Med 100.000+ søkere på "mediafag" skal det godt gjøres å få et folk med bred internasjonal forståelse -ergo blir det mange "forbanna" folk også i fremtiden, masse idiotuttalelser i VG og Feilkvoteringer som Anti-semistisk blir dagligkost. Jeg tok ditt utspill for å være et "ultra-kort" frustrasjonsutspill på Frode's "kommentar". Det er lov, bør være lov og støttes 100% av undertegnede!

Her er Ali Farah sin kritikk!
    Kronikk: Slik jeg ser det : Ny Tid
    Dette er interessant lesning!! (Les dette alle sammen)!!!

Deilig med litt konstruktiv diskusjon kompiz! Takk...

Lars.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komme med ett annet innspill: Nettopp kommet hjem etter en times tur med hunden i strålende sol.. Og ALL snø er borte vekk

Hijab-debatten tar jeg senere

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Rundt kl 23.00 i går, grave frem bilen og måke.

kl 06.00 i morges, grave frem bil og måke.

kl 15.00 etter jobb, måke for å komme inn i oppfarten

Også en slik hjertinfarkt-snø som veier 85 kg per spadetak.

Til og med taket i en butikk bare noen hundremeter fra der jeg jobber braket sammen på grunn av for mye snø.

Jeg får snart snøsjokk og må legges inn :???:

Ellers når det kommer til å kalle en spade en spade så er vel Frp i særklasse, er vel ikke så imponert over det akkurat, men er enda mindre imponert over utsagn som sammenligner henne med Hitler...
    Her er det rene sommeren! Anbefaler deg å flytte hit Elles er jeg enig med deg vedr. "en spade", Frp må få lov å være poppulistiske uten at man blir sammenlignet med hitler av den grunn. Nå er det riktignok ikke "inn" å være reflektert men jeg synes grensa er nådd med god margin..

Politiqus..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og føre en meningsfull diskusjon Lars, jeg tror i bunn og grunn vi er enig på de fleste punkter, men jeg er to hakk mer irritert enn det du er, noe som sikkert gjennomsyrer endel
    Det kommer vel av at jeg generelt er mer temperamentsfull enn de fleste (har jeg hørt....)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    For å komme med ett annet innspill: Nettopp kommet hjem etter en times tur med hunden i strålende sol.. Og ALL snø er borte vekk

Hijab-debatten tar jeg senere
    Dagen i dag har vært ENESTÅENDE! Deilig å drikke kaffe på trappa sammen med en firbent som tygger tyggebein så det spruter - Jeg synes vi skal ha Hijab på politihundene og Samelue på betjentene, lusekofte på alle politikere og turban på alle kommunale ansatte!!

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Dagen i dag har vært ENESTÅENDE! Deilig å drikke kaffe på trappa sammen med en firbent som tygger tyggebein så det spruter - Jeg synes vi skal ha Hijab på politihundene og Samelue på betjentene, lusekofte på alle politikere og turban på alle kommunale ansatte!!

Dagens

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og føre en meningsfull diskusjon Lars, jeg tror i bunn og grunn vi er enig på de fleste punkter, men jeg er to hakk mer irritert enn det du er, noe som sikkert gjennomsyrer endel
    Det kommer vel av at jeg generelt er mer temperamentsfull enn de fleste (har jeg hørt....)
    Jeg er ikke enig med deg her!

Jeg synes du formulerer deg eksemplarisk og at det må værra lov å komprimere litt her og der, blir fort oppfattet som usaklig det! Men -det gjør jeg også. At du i det hele tatt kommenterer dine utbrudd slik du gjør, betyr at du har evne til å reflektere. At du er over gjennomsnittet irritert har mer med refleksjonsevne og alder en noe annet, i tillegg er du tøff nok til å føre en konstruktiv diskusjon om dine synspunkter i stedet for å avfeie det hele med tullprat! Du er bare inteligent pahf -ekke værre en det!

Anti-Sementisten. (MurHater)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Er ikke rart at taket raser sammen når folk ikke måker av taket. Har gjort det en gang på garasjetaket i vinter og vurderer en gang til.

Fraråder deg å flytte hit ihvertfall Tom, da tar du livet av deg før vinteren er over
    Har en mistanke om at dere har slik fin tørr snø - mesteparten av vinteren?

Det er jo bare kos med en meter av den?

Men 25cm av den driten vi får her veier jo 15 tonn per kvadratcentimeter :?

Eller noe, vel snart er det vår
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig med deg her!

Jeg synes du formulerer deg eksemplarisk og at det må værra lov å komprimere litt her og der, blir fort oppfattet som usaklig det! Men -det gjør jeg også. At du i det hele tatt kommenterer dine utbrudd slik du gjør, betyr at du har evne til å reflektere. At du er over gjennomsnittet irritert har mer med refleksjonsevne og alder en noe annet, i tillegg er du tøff nok til å føre en konstruktiv diskusjon om dine synspunkter i stedet for å avfeie det hele med tullprat! Du er bare inteligent pahf -ekke værre en det!

Anti-Sementisten. (MurHater)
    Takk for det Lars Refleksjon var en stor del av mitt studie, og en liten vekker, samt at jeg er av den typen som ikke liker og diskutere med mindre jeg vet jeg har noe saklig og komme med

Appropo reflektere så kom det ei lita tulle og henta bilen min på jobb isted, gutta på jobb har på 30min kommet med ca tusen teorier om hvem det er, den beste til nå er at det er en eskortepike som ikke har fått betaling og tar bilen i pant

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hadde en meter av den gode typen ja! Nå er alt vekke. En gang en kompis var på besøk måtte vi bruke spett. Bilene våre stod ca 50-60cm fra hverandre, det hadde snødd 1-1,5m -blitt mildt og deretter frosset på igjen. Det er den mest slitsomme fjelltur-helga jeg noen gang har hatt

Så jeg skjønner frustrasjonen din Mr_Spock.. men ta det før du slipper å fine motorsaga!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har måket!

Lurer på om det blir permafrost her, må nok tilbake til 80 tallet for tilsvarende snøfall tror jeg.

Lurer alvorlig på å gjemme noen varmekabler nede i grusen i oppfarten her før neste vinter.......

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har en mistanke om at dere har slik fin tørr snø - mesteparten av vinteren?

Det er jo bare kos med en meter av den?

Men 25cm av den driten vi får her veier jo 15 tonn per kvadratcentimeter :?

Eller noe, vel snart er det vår
    Puddersnø har vi 2-3 dager i året, resten er nok kramt, tungt og jævlig Det er trossalt en grunn til at det er vanlig å måke tak her, nesten hver vinter. Skolen jeg gikk på ble måkt et par ganger mens jeg gikk der, taket var garantert for 600kg/m2, det blir etter mitt hode 60cm vann på taket det i form av snø.

Jeg bor rundt 7-8 mil fra Jan i luftstrekning tenker jeg. Ser ikke bort ifra at det er tilnærmet snøfritt der og mest i landet her.

Men det er ikke uten grunn at du mest sannsynlig må til Finnmark for å få flere snøscootere per person enn her

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt poenget ditt her Frode! Manfred Gerstenfeld er en særdeles kunnskapsrik mann og har stor tyngde innen sitt felt. Manfred snakker utifra hvordan Norge nasjonalpolitisk oppfattes i verdensopponionen, jeg kan skrive under på at vi der i gården er blant de særeste folkeslag som eksisterer.
    Jeg mener at det kom klart frem i mitt innlegg at jeg snakker om det norske folk, og ikke hvordan Norge fremstår internasjonalt. Innlegget mitt var vel så mye en reaksjon på innholdet i overskriften som selve saken.

Det krever selvsagt litt statskunnskap for å kunne diskutere dette på en ånkli måte og det er vel derfor VG har tatt dette til sitt hjerte sammen med Ari Beens utroskap og fugleinfluensa katastrofen som tok livet av 0,0 mennesker fra europa. At du bruker VG som fagkilde er heller ikke helt 100 samt et lite utdrag av et laaangt intervju fra TV2 - (min oppfattning).
    Jeg baserer ikke min uttalelse bare på hva som ble sagt i i TV2/VG. Dette har jeg hørt uttalige ganger.

Hans eksempel på hval og selfangst er det mest brukte eksemplet når man skal definere et lands særheter. Så langt er det Norge og Japan som bedriver dette noe som setter oss som folk sammen med japans folk (jeg gidder ikke forklare den stolthetsproblematikken, det bør du vite).
    Beklager, men jeg er vist ikke så oppegående. Forklar gjerne.

Så helt til slutt:
    Vi Nordmenn er selvsagt best i alt, flinkest i alt og barskest i alt. Vi er mest retferdige og har størst kunnskap, vi er vuggen til medmenskelighet. Alle som betviler det -er idioter. Riktig? (i følge resten av verden er vi ikke på lista en gang!)
    Tar gjerne den lista jeg.

Jeg er en enkel sjel Lars, og jeg føler meg ikke akkurat smart når jeg leser innleggene dine. Jeg vil få legge til at grunnen til at jeg la ut dette i dag var at dette var "dråpen". Dette har jeg snakket med mange om flere ganger før. Det gjelder heller ikke bare Norge og nordmenn. Det virker litt "lettvindt" å strø om seg med det utrykket så snart man får kritikk.

Jeg vil legge til at dette er min oppfatning.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Puddersnø har vi 2-3 dager i året, resten er nok kramt, tungt og jævlig Det er trossalt en grunn til at det er vanlig å måke tak her, nesten hver vinter. Skolen jeg gikk på ble måkt et par ganger mens jeg gikk der, taket var garantert for 600kg/m2, det blir etter mitt hode 60cm vann på taket det i form av snø.

Jeg bor rundt 7-8 mil fra Jan i luftstrekning tenker jeg. Ser ikke bort ifra at det er tilnærmet snøfritt der og mest i landet her.

Men det er ikke uten grunn at du mest sannsynlig må til Finnmark for å få flere snøscootere per person enn her

Uansett så er jo du vant til det hehe

Tror de har solgt forferdelig mange snøfresere denne vinteren, har et par kompiser som har skaffet for første gang!

15k - for å slippe å måke........ er kanskje verdt det...

Side 1340 av 2256 FørsteFørste ... 340 840 1200 1210 1220 1230 1240 1250 1260 1270 1280 1290 1300 1310 1320 1330 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1350 1360 1370 1380 1390 1400 1410 1420 1430 1440 1450 1460 1470 1480 1840 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •