Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1321

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    For meg passer det best på mandag. Reise inn tidlig da. Noe løfting kan jeg selvsagt ikke utføre.
    Når det blir er jeg litt usikker på, mandag passer veldig dårlig for meg/oss, det er mulig at Berit skal bli med så da tar vi vår egen bil osv. Jeg får avtale noe med Espen etter helgen så får vi se.

Lars.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14 kamper uten baklengsmål er lenge ja. Tidlig ang gullet, men jeg har større tro på at lag som Liverpool og Aston Villa gir fra seg poeng utover våren i den posisjonen de er i enn lag som Chelsea og Arsenal ville gjort.
    Liverpool og Aston Villa holder ikke ut sesongen uansett

Endelig er DVD-spilleren ute for salg. Løp og kjøp!

Men først blir det middag, gryterett med hjortekjøtt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Hehe uff ikke nå igjen=)

Skal ikke legge meg så mye borti dette, men kicket på 4 ting i den artikkelen (etter rask skumlesing).
    He, he, ingen som bet skikkelig på ...

Ellers er jeg enig med deg, denne "artikkelen" for å forsvare et svinedyrt innkjøp som han antakelig angrer på er egentlig ganke patetisk.

Jeg har en HD-ready TV, men vil nårsomhelst bytte i en FullHD om det er noen som tilbyr seg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    He, he, ingen som bet skikkelig på ...

Ellers er jeg enig med deg, denne "artikkelen" for å forsvare et svinedyrt innkjøp som han antakelig angrer på er egentlig ganke patetisk.

Jeg har en HD-ready TV, men vil nårsomhelst bytte i en FullHD om det er noen som tilbyr seg
    hehe jeg har snart en LG LF75 37" FullHD tv til salgs, men den skal selges og ikke byttes=P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer meg mest med sånne artikler er "useriøsiteten" på noen av dem,
    det er som du sier, virker mer som han ville forsvare at han hadde betalt sinnsykt mye penger for en TV som var per dags standard, langt over avleggs...

MEN for den vanlige mannen i gaten er det ikke så lett å plukke ut hvilken artikler man skal stole på og hvilke man skal ta med en "stor" klype salt...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe uff ikke nå igjen=)

Skal ikke legge meg så mye borti dette, men kicket på 4 ting i den artikkelen (etter rask skumlesing).

1. Sitat: angående delt bilde med SD og HD
    Forklaringen er enkel: Det man i praksis har gjort er å ta et sylskarpt TV-bilde, grøtet det ganske kraftig og presentert dette som normal kvalitet. Det er et skittent triks, men jeg skjønner godt hvorfor innholdsleverandøren gjør det. De virkelige forskjellene ville nemlig vært for vanskelig for "folk flest" å oppdage. Da hjelper det å pynte litt på virkeligheten!

- Det er ytterst få som bruker slike bilder som ett TV salg, men "hjelpemiddelet" er der for å illustrere hvordan forskjellen på ett HD signal og SD signal vil være. det er nok som han sier ikke riktig proposjon, men så blir det uansett veldig tullete å dele en skjerm i to og prøve å tegne mindre pixler på halve skjermen liksom..., og det å bare bruker flere pixler på samme punktet blir feil det og (da man fremdeles kan få ett følelse av glattere bilde, noe ala oppskaleringen på DVD spillerne)

2. For en tid tilbake tenkte jeg å utføre et lite eksperiment. Jeg ba en rekke kompiser på hjemmekinokveld. På programmet stod storfilmen 300 (jepp, gutter er gutter), Blu-ray og HD-versjonen, naturligvis.

- Utføre ett HD vs SD eksperiment og bruker filmen 300!
    Det kaller jeg tallentløst, da denne filmen har blitt gjort "kornete" med vilje av film regissør for å skape en stemning over den. Det er rett og slett den siste filmen jeg ville plukke fram for å vise forskjell på HD og SD..........

3. sitat: Et bilde som samtlige opplevde som sylskarpt.

-Seriøst?, skulle sendt mail og hørt hvor han kjøpte sin 300 kopi, er veldig glad i filmen, men sylskarpt er ikke akkurat det første jeg tenker på når jeg ser den. de har jo brukt diverse filter for å få en "blurete" effekt!

4.
    sitat: Det er samtidig et paradoks at de færreste TV-produsentene fokuserer på lydkvalitet i reklamene sine. Lyd er etter min mening helt avgjørende for en god filmopplevelse, og det skal ikke mye til for å forbedre dette betraktelig på de fleste flate TV-skjermer som ruller ut av fabrikkene i 2009.

- Jeg er faktisk imponert over de fleste tv høytalerne jeg har hørt. da jeg er mer opptatt av hvor "klart" lyden låter. slik at man lett skal kunne få med seg dagsrevyen m.m
    SKAMME SEG! bruker ikke TV høytalerne til filmen 300 i hvert fall!
    Makan! (Skrevet for å i det minste PRØVE å skape en debatt) :-D (Jakv -du tar feil)

1:
    Alle vet jo at forettningsstanden bare er ute etter å lure deg! En hifi-kjede selger kabler for i full viten og vilje om å ruinere deg, splitte familien og sette deg på gata. Folk har jo ikke fri vilje! (Dette burde du vite!)
    Det er bare rett og rimelig å gå til ytterpunktene for å lure folk, dette er bare god forettningspolitikk. Jeg blir lurt hver gang jeg kjøper noe og elsker butikkene for det!

2:
    Personlig bruker jeg filmen pompel og pilt i divx 640x480pixel brent på Blu-ray for å vise hvor klare kantene på pixlene er på min 50 HD skjerm. Jeg bare ser ikke poenget ditt!

3:
    Filmen 300 ER skarp, den er en sylskarp fremstilling av hvordan slemme mennesker prøver å ta livet av noen andre slemme mennesker og atpåtil presterer å selge dette til intetanede folk som egentlig trodde det var en film om ære og søte hundevalper!

4:
    TV-produsentene prøver bare å lure deg her også, Tenk at en så stor tv som jeg har -ikke har høytalere i det hele tatt!! det er bare for å tjene mer penger! Lyden på andre tv'r er dårlig sammenlignet med høytalere som er like store som tv'n, så det så -for det vet jeg. (søstra til en som kjenner xen min sin onkel -har hørt det!)

Med vennlig hilsen:
    En insider i bransjen!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA

en latter forlenger livet.

Takk for ett lengre liv Lars=P

EDIT: Ler enda

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer meg mest med sånne artikler er "useriøsiteten" på noen av dem,
    det er som du sier, virker mer som han ville forsvare at han hadde betalt sinnsykt mye penger for en TV som var per dags standard, langt over avleggs...

MEN for den vanlige mannen i gaten er det ikke så lett å plukke ut hvilken artikler man skal stole på og hvilke man skal ta med en "stor" klype salt...
    Igjen bommer du grovt!

For det første: Får man jobb som journalist et sted så får man plutselig greie på alt. Jeg kan ikke fatte at folk ikke stoler blindt på informasjonsdisipplene! Skjep deg!

For det andre: Hva mener du med å plukke artikler og klype salt? Man LESER artikler og SPISER salt -er det mulig å bli så fjern??

MVH:
    Journalist i Se & Hør!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med PS3 her? Frode?

Får ikke lyd ut via optisk. Ikke lys i kabelen heller.

Ja vi har aktivert optisk utgang og da gir den ikke lyd via HDMI til TV så det stemmer. Defekt utgang? Kabelen funker. Irritert nå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Igjen bommer du grovt!

For det første: Får man jobb som journalist et sted så får man plutselig greie på alt. Jeg kan ikke fatte at folk ikke stoler blindt på informasjonsdisipplene! Skjep deg!

For det andre: Hva mener du med å plukke artikler og klype salt? Man LESER artikler og SPISER salt -er det mulig å bli så fjern??

MVH:
    Journalist i Se & Hør!
    HAHA, krampe!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade

Ja vi har aktivert optisk utgang og da gir den ikke lyd via HDMI til TV så det stemmer. Defekt utgang? Kabelen funker. Irritert nå.
    Du må inn og sette hvilke lydformat receiveren din takler på audioinnstillinger. Brukte denne når jeg hadde Onkyoen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade

om ikke jeg husker feil så skal vel den lyse uansett så lenge den er aktivert?
    Høres ut som en defekt utgang.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter teorien om at det lyser i den optiske kontakten så lenge den er aktivert. Jeg har til og med sett dem lyse uten å være aktivert (på pc vel-å-merke).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sjekket innstillingene for audio iallefall, kan fort være en innstilling som er noe på skakke.

Har ikke mulighet for å sjekke nå, skal prøve å se etterpå ...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du må inn og sette hvilke lydformat receiveren din takler på audioinnstillinger. Brukte denne når jeg hadde Onkyoen.
    Her snakker vi om en XTZ integrert forsterker med DAC Vi prøver å kjøre 2-kanals PCM 44 og 48khz. noe den skal takle glatt. Men får som sagt ikke lys i den optiske kabelen uansett hva vi gjør.

Prøver vi med optisk fra en dvd-spiller har vi lyd med en gang.

Men er som sagt irritert når vi har holdt på nesten 3 timer og ikke skjønner noe som helst. Tror jeg må sove på dette til imorgen Tror vi skal prøve å få låne en annen PS3 også for å være sikker på at det ikke er utgangen som er defekt.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg passer det best på mandag. Reise inn tidlig da. Noe løfting kan jeg selvsagt ikke utføre.
    Tirsdag gutter, Tirsdag.

Jeg kommer mest sansynelig ikke hjem før Mandag ettermiddag.
    Og ja det hadde vært godt med ett spark bak :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Tirsdag gutter, Tirsdag.

Jeg kommer mest sansynelig ikke hjem før Mandag ettermiddag.
    Og ja det hadde vært godt med ett spark bak :-D
    er det trening på gang?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Makan! (Skrevet for å i det minste PRØVE å skape en debatt) :-D (Jakv -du tar feil)

1:
    Alle vet jo at forettningsstanden bare er ute etter å lure deg! En hifi-kjede selger kabler for i full viten og vilje om å ruinere deg, splitte familien og sette deg på gata. Folk har jo ikke fri vilje! (Dette burde du vite!)
    Det er bare rett og rimelig å gå til ytterpunktene for å lure folk, dette er bare god forettningspolitikk. Jeg blir lurt hver gang jeg kjøper noe og elsker butikkene for det!

2:
    Personlig bruker jeg filmen pompel og pilt i divx 640x480pixel brent på Blu-ray for å vise hvor klare kantene på pixlene er på min 50 HD skjerm. Jeg bare ser ikke poenget ditt!

3:
    Filmen 300 ER skarp, den er en sylskarp fremstilling av hvordan slemme mennesker prøver å ta livet av noen andre slemme mennesker og atpåtil presterer å selge dette til intetanede folk som egentlig trodde det var en film om ære og søte hundevalper!

4:
    TV-produsentene prøver bare å lure deg her også, Tenk at en så stor tv som jeg har -ikke har høytalere i det hele tatt!! det er bare for å tjene mer penger! Lyden på andre tv'r er dårlig sammenlignet med høytalere som er like store som tv'n, så det så -for det vet jeg. (søstra til en som kjenner xen min sin onkel -har hørt det!)

Med vennlig hilsen:
    En insider i bransjen!
    Og ikke nok med det.. er det noen som vil kjøpe 300 på HD DVD jeg har en 5-6 stykker, billig er stikkordet 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det trening på gang?
    Snekkring, Frode ligger an til formannsjobben

Vil du være med ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Snekkring, Frode ligger an til formannsjobben

Vil du være med ?
    snekring?
    hvor og når?

Side 1321 av 2256 FørsteFørste ... 321 821 1181 1191 1201 1211 1221 1231 1241 1251 1261 1271 1281 1291 1301 1311 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1331 1341 1351 1361 1371 1381 1391 1401 1411 1421 1431 1441 1451 1461 1821 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •