Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1320

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det bare "rettetasten" som mangler!

Som dere muligens har fått med dere driver jeg å lager en webside med informasjon om våre treff i Ålesund (avansert plakat!).

Min tanker er å inkludere flere på disse treffene, bygge bruer og bryte barrierer på området. Sidene er statiske (blir ikke oppdatert) med unntak av møtedato. Det er IKKE meningen at disse sidene skal ta over for AVforum.no, tvert i mot oppfordrer jeg flere steder at man "melder seg inn" på forumet og oppsøker vår lokalgruppe.

Jeg har følgende tanker om fremtidig "veiledning" av nye brukere:
    Mange synes avforum er uoversiktlig og vanskelig å bruke, hva med å lage en smørbrødliste med linker for å "hjelpe nye folk i gang" ?

Jeg har opprettet tråden:
    " Er du NY i lokallaget til Møre & Romsdal? Her finner du viktig informasjon."
    Jeg håper jeg kan få en del konstruktive "nybegynnertips" både fra lokale tråder, byggeprosjekter og ting dere ønsket å ha her da dere var ferske på forumet.

Takk for responsen for styrking av fellesskapet folkens.

www.avtreff.com

Lars.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he he. Syns jeg ser det. Jan alvorstynget og med en pils og en fjernkontroll i handa. "Her jenta mi. Ta disse."

Kan fort bli en realitet det
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er positivt Lars.
    Det kan nok være litt uoverkommelig, særlig de ti første postene har jeg en følelse av.
    Prøver stadig vekk å verve folk jeg og, men det er ikke ofte det lykkes
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg synes det er positivt Lars.
    Det kan nok være litt uoverkommelig, særlig de ti første postene har jeg en følelse av.
    Prøver stadig vekk å verve folk jeg og, men det er ikke ofte det lykkes
    Kjempebra at du "verver" nye - enig med deg ang. de 10 første postene, kanskje vi burde lage en lettfattelig "sjekkliste før dine første poster". Klarer man å gjøre de første postene riktig så stiger selvtillitten..

Lars-

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff. Ingstadbjørg rota det til. Før hun starta tippa jeg at hun kom til å komme inn 2min bak etter sin etappe. Nå tror jeg det blir 2.30 bak. Det blir for mye dessverre.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Morgen ja :-D

Her er det lite som tyder på lyst til fysisk utfoldelse hos datteren.

Nå i vinterferien så må jeg dra henne ut av sengen kl 11.30 :???: :-D

Hvorfor må jeg stå opp nå? spør hun. Vel fordi jeg ikke vil at du er oppe hele natta. Men jeg har jo fri??? sier hun.

Hmrf :-?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun kommer vel til å prøve å sove lenge i ferien, men vi får friste med en utflukt eller to da ...

Håper været ordner seg så det går an å gjøre noe utendørs sammen med ungene også. Blir vel isbane/badeland en av dagene W skal på jobb regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • .....
    Sist endret av tigerpusen; 03-03-2015 kl 20:19

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tigerpusen
    Vel, jeg skal ikke fortelle hvem som brukte den første halv kilo'n med Gourmet havsalt til å salte trappa med, men det begynner med L... og slutter på ...ars.

I just follow the Master!!!

Love U, Senken!!
    Upps! - Point taken! :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh.... 1t 40min lang tur. Det var deilig.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7600,- skal Staten ha for melkekuene våre. Egentlig 10k, men Audien skal ikke vi betale. Hvordan ordner vi det forresten? Har ikke lyst å levere giroen til ny eiger å stole på at han betaler innen fristen heller. Kan man be Tollvesenet om å sende til ny eiger? Pga treghet hos ny eiger og systemet ble vi stående som eiger ved årskiftet, men kontrakt er underskrevet rundt 15 desember.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store HD-bløffen - DinSide Data
    Her var det mye artig stoff for en opphisset debatt

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var lån og 2 av 3 årsavgifter betalt. Når lånekassen har gjort sitt innhugg, så er det ikke så mye igjen.

Men det blir vel en tur på play.com likevel.

Mulig jeg slenger meg med til Espen, Lars. Når har du tenkt å reise?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Den store HD-bløffen - DinSide Data
    Her var det mye artig stoff for en opphisset debatt
    Hehe uff ikke nå igjen=)

Skal ikke legge meg så mye borti dette, men kicket på 4 ting i den artikkelen (etter rask skumlesing).

1. Sitat: angående delt bilde med SD og HD
    Forklaringen er enkel: Det man i praksis har gjort er å ta et sylskarpt TV-bilde, grøtet det ganske kraftig og presentert dette som normal kvalitet. Det er et skittent triks, men jeg skjønner godt hvorfor innholdsleverandøren gjør det. De virkelige forskjellene ville nemlig vært for vanskelig for "folk flest" å oppdage. Da hjelper det å pynte litt på virkeligheten!

- Det er ytterst få som bruker slike bilder som ett TV salg, men "hjelpemiddelet" er der for å illustrere hvordan forskjellen på ett HD signal og SD signal vil være. det er nok som han sier ikke riktig proposjon, men så blir det uansett veldig tullete å dele en skjerm i to og prøve å tegne mindre pixler på halve skjermen liksom..., og det å bare bruker flere pixler på samme punktet blir feil det og (da man fremdeles kan få ett følelse av glattere bilde, noe ala oppskaleringen på DVD spillerne)

2. For en tid tilbake tenkte jeg å utføre et lite eksperiment. Jeg ba en rekke kompiser på hjemmekinokveld. På programmet stod storfilmen 300 (jepp, gutter er gutter), Blu-ray og HD-versjonen, naturligvis.

- Utføre ett HD vs SD eksperiment og bruker filmen 300!
    Det kaller jeg tallentløst, da denne filmen har blitt gjort "kornete" med vilje av film regissør for å skape en stemning over den. Det er rett og slett den siste filmen jeg ville plukke fram for å vise forskjell på HD og SD..........

3. sitat: Et bilde som samtlige opplevde som sylskarpt.

-Seriøst?, skulle sendt mail og hørt hvor han kjøpte sin 300 kopi, er veldig glad i filmen, men sylskarpt er ikke akkurat det første jeg tenker på når jeg ser den. de har jo brukt diverse filter for å få en "blurete" effekt!

4.
    sitat: Det er samtidig et paradoks at de færreste TV-produsentene fokuserer på lydkvalitet i reklamene sine. Lyd er etter min mening helt avgjørende for en god filmopplevelse, og det skal ikke mye til for å forbedre dette betraktelig på de fleste flate TV-skjermer som ruller ut av fabrikkene i 2009.

- Jeg er faktisk imponert over de fleste tv høytalerne jeg har hørt. da jeg er mer opptatt av hvor "klart" lyden låter. slik at man lett skal kunne få med seg dagsrevyen m.m
    SKAMME SEG! bruker ikke TV høytalerne til filmen 300 i hvert fall!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var lån og 2 av 3 årsavgifter betalt. Når lånekassen har gjort sitt innhugg, så er det ikke så mye igjen.

Men det blir vel en tur på play.com likevel.

Mulig jeg slenger meg med til Espen, Lars. Når har du tenkt å reise?
    Bra Frode! Han trenger oss nå! Vi må få fylt han litt opp i gjen av "piff" osv.
    Jeg snakket med han om 23-24. men denne gangen blir det mye "arbeid" i kinoen så det spørs om vi skal ta en tur (oss begge) en annen gang -tenker på ryggen den osv..

Lars.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk telefon fra samboeren til søskenbarnet mitt for noen timer siden. Gjett hvor han var. :evil: :evil: :evil: Ikke så lett å høre via tlf, men kjente igjen gitarriffa for å si det slik. Jeg ropte bare "drittsekk" og la på.

United er skummelt gode for tiden Oddbjørn. 3-0 i dag og nå mangler de 17 min på å bikke 22 timer uten å slippe inn mål i PL. Det er vannvittig.
    Hmm.. Jeg visste ikke at de spilte igår engang. Hadde vært moro å se. Men det er sykt lenge uten baklengsmål ja. Skal mye til for at vi ikke stikker av med gullet i år også

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg passer det best på mandag. Reise inn tidlig da. Noe løfting kan jeg selvsagt ikke utføre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hmm.. Jeg visste ikke at de spilte igår engang. Hadde vært moro å se. Men det er sykt lenge uten baklengsmål ja. Skal mye til for at vi ikke stikker av med gullet i år også
    14 kamper uten baklengsmål er lenge ja. Tidlig ang gullet, men jeg har større tro på at lag som Liverpool og Aston Villa gir fra seg poeng utover våren i den posisjonen de er i enn lag som Chelsea og Arsenal ville gjort.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan er jo rene jubileumsgutten jo. Nettopp bikka både 6k "skikkelige" innlegg og 4k i denne tråden.

Side 1320 av 2256 FørsteFørste ... 320 820 1180 1190 1200 1210 1220 1230 1240 1250 1260 1270 1280 1290 1300 1310 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1330 1340 1350 1360 1370 1380 1390 1400 1410 1420 1430 1440 1450 1460 1820 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •