Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1316

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    som sagt ønsker ikke krangle.
    Var ikke så mye de "messet",
    De satt på sangen, så fikk vi høre en kabel,
    Stoppet, byttet kabel, for så å høre samme sangen.
    Så fikk vi tippe hvilken som var hva.
    Er liksom ikke noe telepati evne de har de guttene.
    Forskjellen på den ene til den andre var så minimal at jeg kunne slite med å høre noe forskjell, ingenting jeg ville lagt merke til.
    Mens når de dro forskjellen mellom den samme "nordost budsjett" og neste serien, så var det voldsomt forskjell.
    Som sagt jeg følte det var natt og dag og at det gjorde siste finsmekken på anlegget.

Vi ble ikke lært noe salgstriks på det kurset, så det er sagt.
    Det var mer få mulighet til å faktisk høre om det er noe forskjell på den Odin kabelen, kontra en Tyr liksom... og andre kabler.
    Det er litt lettere å stå rett opp og ned og si til kunden at han bør prøve den kabelen når fysisk har hørt at det var forskjell...

Men som sagt jeg gidder ikke ta noe lang kabeldiskusjon, da man aaaaldri vil bli enig på den biten....

La oss være enig om at vi er uenig=P

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelde det med å overbevise andre mennesker .... noen som så programmet med han svensken som brukte slike velkjente teknikker?

Han lot flere få smake på to glass brus hvor han argumenterte for at det ene smakte godt og det andre dårlig (tildekket seff - ingen negative eller positive ord ble brukt) - selvsagt var det samme brus i begge glassene. Alle de som smakte var uten unntak enig med selgeren og fikk sjokk etterpå og godtok med vanskelighet at det var samme brus.....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Når det gjelde det med å overbevise andre mennesker .... noen som så programmet med han svensken som brukte slike velkjente teknikker?

Han lot flere få smake på to glass brus hvor han argumenterte for at det ene smakte godt og det andre dårlig (tildekket seff - ingen negative eller positive ord ble brukt) - selvsagt var det samme brus i begge glassene. Alle de som smakte var uten unntak enig med selgeren og fikk sjokk etterpå og godtok med vanskelighet at det var samme brus.....
    Nå argumenterte de ingenting for eller imot, eneste de sa var at nå kobler vi på enten odin eller tyr.
    Etter lytting, fikk vi spm hva var forskjellen, og hvilken var hva.

Ser veldig godt det med Placebo effekten, men litt vanskelig når man har null snøring på hvilken av dem man skal få placebo på =P

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    som sagt ønsker ikke krangle.
    Var ikke så mye de "messet",
    De satt på sangen, så fikk vi høre en kabel,
    Stoppet, byttet kabel, for så å høre samme sangen.
    Så fikk vi tippe hvilken som var hva.
    Er liksom ikke noe telepati evne de har de guttene.
    Forskjellen på den ene til den andre var så minimal at jeg kunne slite med å høre noe forskjell, ingenting jeg ville lagt merke til.
    Mens når de dro forskjellen mellom den samme "nordost budsjett" og neste serien, så var det voldsomt forskjell.
    Som sagt jeg følte det var natt og dag og at det gjorde siste finsmekken på anlegget.

Vi ble ikke lært noe salgstriks på det kurset, så det er sagt.
    Det var mer få mulighet til å faktisk høre om det er noe forskjell på den Odin kabelen, kontra en Tyr liksom... og andre kabler.
    Det er litt lettere å stå rett opp og ned og si til kunden at han bør prøve den kabelen når fysisk har hørt at det var forskjell...

Men som sagt jeg gidder ikke ta noe lang kabeldiskusjon, da man aaaaldri vil bli enig på den biten....

La oss være enig om at vi er uenig=P
    Selvagt ingen krangel/diskusjon :wink:

Men det kan være greit å vite at man meget lett kan bli manipulert av andre.

Vi har en merkelig hjerne som veldig lett lar seg føre bak lyset - spesielt når synet forteller oss at nå er det noe rått på gang
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det han svensken som prata med en mor med barnevogn og som gjorde at hun ikke huska navnet på barna sine?

Noen som husker hva han het, eller hva programmet het?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe og vips tar vi av.
    Spore samtalen over på noe morsomt istede=)

Noen som har noe formening om hva jeg bør ta for subben min?
    Er selvbygd med (enten 22mm mdf eller 25mm husker ikke=P), relativt stor kassemessig (jeg og johan som lekte oss litt med size vs element osv gjennom det høytalerbyggeprogrammetsomjegikkehuskernavnetpå)

Det er dobbel MDF i front og godt avstivet kasse, samt at innvendig er SubAmpen boksen inn med MDF.

Dempet med Eltek sånn Qmasse bomulldill.

Elementet er Peerless (Evolution?) 15" koblet på en Hypex DS4.0 og koblet i hop med Nordost Dreamcaster kabel.

Ytre finish er ikke så superpen lenger, men er fort gjort å fikse på ved å pusse ned og lakke opp igjen.
    Bygg konstruksjonen dog er ingenting å si på, Solid bygd som er både skrudd med forborring og forsenking, samt limt.

Hva bør jeg selge noe sånt for?
    Forsterkern koster 2995,-
    Elementet kostet 1500,- mener jeg på

Jeg tenkte meg egentlig prisen på Forsterker+Element = totalprisen.

Hva mener dere?

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he. Fin den Lars.

Lettprodukter tror jeg i mange tilfeller er mer skadelig enn vanlige produkter. Er veldig skeptisk til kunnstige søtningsstoffer.

Lars, Dag eller Kristian... Er det noen av dere som kjenner en elektriker som kunne tenkt seg litt "kveld/helge-arbeid"?
    Kan jo forhøre meg litt rundt om da

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er det ofte vanskelig å få solgt diy stuff på brukten. Ja, med mindre du heter emtea her på forumet da. Har dere sett subbene hans? Det er det råeste!

Flott Dag.

Derren Brown er tøff.

YouTube - Derren Brown doing 1 inch pucnh without touching the guy.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    N..........

Ønsker ikke å oppøse n.....................en mening (kommer til å bli skutt for dette)

.............å så bastant mot en kjede
    ------> PANG!

Jeg hadde et "velballansert" annlegg for ca 8-10år sia, selv da hørte vi god forskjell riktignok på svært god innspillinger (definisjon, detaljrikdom osv) men vi snakker da om musikk i god oppløsning (jazz, klasisk, opera osv) på mission referanse høytalere og kraftverksstøtta "watts and watts" til den store gullmedalje (på medium volum).

Jeg tviler på at et utrent øre vil definere 100.000.- som en god investering på et Lefdalanlegg til 1495.- et Soundgarden annlegg til 14.495.- og neppe et til 1,4mil for den saks skyld, selv om han/hun kan skryte uhemet av det. Et trent øre derimot vil ha mer glede av en meters-kabel som kan brøfø en afrikansk landsby i 10år!

Å si slemme ting om sånne søte folk som Johan & Co er bare et tegn i tiden. "Drit i fellesskapet så lenge det gagner lesertall, personlig vinning eller noe annet egosentrisk surr." HiFi-Klubben og ørten andre hifi-butikker (i utgangspunkteet alle som selger ting overhodet) -Står i fare for skitkasting for å ha solgt noe som var litt for dyrt, billig, stygt eller pent osv. Det er bare useriøst og barnslig!

Min oppfattning av samfunnet er:
    Skal vi leve i denna steinrøysa alle sammen, da får vi prøve å oppføre oss hakket bedre en hulemenn. (Også kalt utvikkling).

Jeg tror på Jesus, så jeg er ikke veldig opptatt av det ultimate menneskeskapte stereoannlegget! Bare vent til jeg sitter der oppe på en sky dere! Da blir 100.000.000.-'s kabler småtteri!

Er litt trøtt nå, så skyt meg også!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen som har sagt noe stygt om hverken Johan eller Svenn-Andre...? Kjekkere karer skal man lete lenge etter og det ville ikke "detta meg inn" å si noe negativt. Det handler heller ikke om de.

Enjoy

YouTube - Derren Brown - The Undertaker's Trick

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er det ofte vanskelig å få solgt diy stuff på brukten. Ja, med mindre du heter emtea her på forumet da. Har dere sett subbene hans? Det er det råeste!

Flott Dag.

Derren Brown er tøff.

YouTube - Derren Brown doing 1 inch pucnh without touching the guy.
    Har fått med meg de sakene de har bygd,
    Hadde vært en drøm å hatt tilgang på skikkelig utstyr ja=)

Skjønner at det ikke er mulig å gå i pluss på saken.

Men man får en temmelig heftig sub for en 4-4,5k for å si det slik.
    Med mindre man gidder å bygge selv.

Hva jeg totalt brukte på å bygge den er jeg ikke sikker på, men det baller på seg.
    Kostet en del den Bomullen på Eltek,
    Samt bassrefleksrøret,pakningene,sånne skrufrabaksidenskruer, for ikke å snakke om at det gikk med en hvertfall 2 22mm MDF plater=)

Får bare legge den ut å se om noen lokale trenger en "diy" uten å gidde å gjøre det selv...

Svenn ser seg rundt etter andre ting å selge:-P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    ------> PANG!

Jeg hadde et "velballansert" annlegg for ca 8-10år sia, selv da hørte vi god forskjell riktignok på svært god innspillinger (definisjon, detaljrikdom osv) men vi snakker da om musikk i god oppløsning (jazz, klasisk, opera osv) på mission referanse høytalere og kraftverksstøtta "watts and watts" til den store gullmedalje (på medium volum).

Jeg tviler på at et utrent øre vil definere 100.000.- som en god investering på et Lefdalanlegg til 1495.- et Soundgarden annlegg til 14.495.- og neppe et til 1,4mil for den saks skyld, selv om han/hun kan skryte uhemet av det. Et trent øre derimot vil ha mer glede av en meters-kabel som kan brøfø en afrikansk landsby i 10år!

Å si slemme ting om sånne søte folk som Johan & Co er bare et tegn i tiden. "Drit i fellesskapet så lenge det gagner lesertall, personlig vinning eller noe annet egosentrisk surr." HiFi-Klubben og ørten andre hifi-butikker (i utgangspunkteet alle som selger ting overhodet) -Står i fare for skitkasting for å ha solgt noe som var litt for dyrt, billig, stygt eller pent osv. Det er bare useriøst og barnslig!

Min oppfattning av samfunnet er:
    Skal vi leve i denna steinrøysa alle sammen, da får vi prøve å oppføre oss hakket bedre en hulemenn. (Også kalt utvikkling).

Jeg tror på Jesus, så jeg er ikke veldig opptatt av det ultimate menneskeskapte stereoannlegget! Bare vent til jeg sitter der oppe på en sky dere! Da blir 100.000.000.-'s kabler småtteri!

Er litt trøtt nå, så skyt meg også!
    Saklig og bra sammendrag Lars.
    Var litt det slik jeg ville frem til, men er ikke akkurat så god på å forklare meg=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saklig og bra sammendrag Lars.
    Var litt det slik jeg ville frem til, men er ikke akkurat så god på å forklare meg=)
    Problemet med dagens journalistikk er å skape noe som ikke er der i utgangspunktet. Man skal være dreven (gjerne ha politisk erfaring) for å skjønne betydningen av hva som blir skrevet/sagt. De aller fleste skjønner ikke hvile samfunnskonsekvenser disse tinga gir.

Det samme er blitt skrevet om HiFi-Klubbens varer -igjen bare tull og tøys.

Sitat Dinside:
    "Å selge lydkabler til 100.000 kroner er mildt sagt useriøst."

Dette gir svært negative tanker i de fleste menneskers underbevisthet. Neste gang man kjøper høytalere styrer man unna Soundgarden, ikke fordi man har noe i mot dem men fordi vi styres av vår psyke, som ikke vil ha oss der.

På den same siden har de en reportasje om en SuperBil til den nette sum av 5+ millioner (i Norge) samt et stort utvalg reportasjer som dekker "kule" ting som iPod med diamanter og Cognac til 200.000 dollar!

Er det fornuftig? morsomt? Kult?

Dette innlegget er bare tull, særdeles lite gunstig for Soundgarden men vanskelig å få folk til å skjønne!

Coca cola og andre selskap idømes ofte enorme bøter for såkalt skjult reklame, hvis dette bare gjentar seg (noe det sef. gjør) er det vel fordi de tjener mer på reklamene en de bøtene de får? (beyr: ikke kødd med menneskers underbevisthet).

Er du "typen" som blir "lurt" til å kjøpe en kabelstumt til 100.000K når alternativet koster 195.- blir du nok "lurt" på sammlebånd! Når det kommer til kåte selgere og useriøsitet finnes det ingen grenser for hva de klarer. Psykisk terror/hjernevasking er forøvrig en viktig del av millitær trening.

Om det fortsatt skulle være noen tvil om hvem jeg stiller til veggs for usaklige skriverier er det: Dinside.no .. ok?

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld igjen , hjemme igjen no etter en liten luftings : )

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Fin den Lars.

Lettprodukter tror jeg i mange tilfeller er mer skadelig enn vanlige produkter. Er veldig skeptisk til kunnstige søtningsstoffer.

Lars, Dag eller Kristian... Er det noen av dere som kjenner en elektriker som kunne tenkt seg litt "kveld/helge-arbeid"?
    Lettprodukter gir "nye og vanskelig" problemer i fettdannelse: i følge min lege, det han sier er at fett danner seg på plasser der det ikke dannet seg før. I tillegg sier han at fettet har en anen kjemisk sammensettning og han har ikke høye tanker om det.

Spis det kroppen trenger + litt kos. Vil man spise mye mer så spis noe som gir "gode gamle" problemer. Da kan i det minste legene hjelpe deg

--------------

Elektrikker:
    Naboen skal jobbe 40% - nå jobber han 140% :-D Han er nesten værre en meg! men jeg skal høre om han har kapasitet..

Lars-Light.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av COSSIERS
    God kveld igjen , hjemme igjen no etter en liten luftings : )
    Heisan Dag, er du ihuga lufting's type? (Fjellturer og sånt) eller er det bikja som drar deg ut av sofa'n :-D

-

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere svelget agnet, kroken og hele snøret ser jeg
    Har vel flagget at jeg mener det er forskjell på kabler, det mener jeg fortsatt, men en eller annen plass må grensen gå. For å "rettferdiggjøre" en investering på 100k på en kabel skal man ha et relativt heftig anlegg og gode ører etter min mening, merk min mening.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lettprodukter skal man være litt forsiktig med,
    Spis normalt. ikke for mye brus eller godteri,
    om man vil gå ned noen kilo er den beste løsningen en livsstilsendring.
    Bare å ta seg en kveldstur i ny og ne hjelper godt på.

Lettbrus har jeg ingen tro på, da disse er erstattet med så mye annet dævenskap for å opprettholde brussmaken at det er vondt å tenke på...

Spesielt stoffet Aspartan er jeg skeptisk til, noe som er i alle lettbrus (er en grunn til at dette stoffet er ulovlig i japan), pga det framkaller en "sulten" følelse hos de som drikker det...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Dere svelget agnet, kroken og hele snøret ser jeg
    Har vel flagget at jeg mener det er forskjell på kabler, det mener jeg fortsatt, men en eller annen plass må grensen gå. For å "rettferdiggjøre" en investering på 100k på en kabel skal man ha et relativt heftig anlegg og gode ører etter min mening, merk min mening.
    Skal man være ærlig (og det er jo bra) så har vi vel slukt fiskestanga og han som holdt den også
    Jeg vet det finnes folk som tjener så mye at 100.000 blir lommerusk, det er etter min oppfattning et større problem en prisen på den der kabelen!

PS: Point taken!
    :-D

Sossialisten'

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lettprodukter skal man være litt forsiktig med,
    Spis normalt. ikke for mye brus eller godteri,
    om man vil gå ned noen kilo er den beste løsningen en livsstilsendring.
    Bare å ta seg en kveldstur i ny og ne hjelper godt på.

Lettbrus har jeg ingen tro på, da disse er erstattet med så mye annet dævenskap for å opprettholde brussmaken at det er vondt å tenke på...

Spesielt stoffet Aspartan er jeg skeptisk til, noe som er i alle lettbrus (er en grunn til at dette stoffet er ulovlig i japan), pga det framkaller en "sulten" følelse hos de som drikker det...
    Et annet problem med lett mat er alle "saltene" i følge min lege. Jeg kjenner til kun 1. salt og det er salt - men så er ikke jeg lege heller da :-D

Trøtt & gammal-

Side 1316 av 2256 FørsteFørste ... 316 816 1176 1186 1196 1206 1216 1226 1236 1246 1256 1266 1276 1286 1296 1306 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1326 1336 1346 1356 1366 1376 1386 1396 1406 1416 1426 1436 1446 1456 1816 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •