Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1315

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Lucky You :grin: :grin: :grin:
    gleder meg villt og hemningsløst til en langweekend i oslo! Alt for lenge siden sist, tror det var i 07 elns!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lest dene?
    DinSide Økonomi - - Dette er mildt sagt useriøst!

Egentlg samme gamle diskusjonen med nye debattanter, er vel omtalt i diverse tråder også, men det kan jo være grunnlag for en artig krangel
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    gleder meg villt og hemningsløst til en langweekend i oslo! Alt for lenge siden sist, tror det var i 07 elns!
    "Oslo" og "alt for lenge siden sist" finner jeg ikke i mitt vokabular.... Makan til møkkasted skal man lete lenge etter. :roll:

Men ja. Jeg er rimelig misunlig på de billettene Per Anders.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    "Oslo" og "alt for lenge siden sist" finner jeg ikke i mitt vokabular.... Makan til møkkasted skal man lete lenge etter. :roll:

Men ja. Jeg er rimelig misunlig på de billettene Per Anders.
    Liker meg i Oslo jeg, faktisk den eneste storbyen jeg kunne tenkt meg og flyttet til Jeg og en kompis som jobber med lyd skal ta en real lytterunde, blir spennende og høre hans meninger om ting og tang, men som regel er vi enige.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Noen som har lest dene?
    DinSide Økonomi - - Dette er mildt sagt useriøst!

Egentlg samme gamle diskusjonen med nye debattanter, er vel omtalt i diverse tråder også, men det kan jo være grunnlag for en artig krangel
    Mener det var en som prøvde å starte tråd om det i går eller i dag, men den ble stengt med henvisning til at det var andre tråder som omhandlet det samme. Syns hele kabel-greia er humbug fra ende til annen, men folk får mene hva de vil. Jeg bruker pengene andre steder.

Noen som forresten har tips til ebay-selgere som selger kabler billig. Vil helst at de ser litt pene ut i tillegg. Tenker signalkabler altså. Helst av de kortere typene. Mellom 30 og 100cm.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er vi hvertfall så ulike som det går ann Per Anders. Oslo er det eneste stedet i Norge jeg aldri ville bodd.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og jeg kan aldri tenke meg å bo i by Gøy på landet!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg kunne bodd landlig like utenfor feks Bergen, hadde det vært perfekt. Men aller viktigst er at det er landlig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo blir fort stressette men jeg bodde ganske landligt -helt ned til utkjørselen! Det fine med Oslo og andre storbyer er utvalg og muligheter, er man sosial er det vanskelig å kjede seg der. Er man derimot mindre sosial (meg feks) er Oslo en veldig ensom by!

Kabeldebatten:
    Jeg kjøper ikke en mobiltelefon med diamanter til 1mill+, heller ikke kabler til den prisen. At andre gjør det, gjør ikke meg en promille.!

- Bonden!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker meg i Oslo jeg, faktisk den eneste storbyen jeg kunne tenkt meg og flyttet til Jeg og en kompis som jobber med lyd skal ta en real lytterunde, blir spennende og høre hans meninger om ting og tang, men som regel er vi enige.
    En hjørneleilighet i bygdø alé med hage i bakgården og balkong for 2... mmm jezz. Stor bankkonto og privatfly er heller ikke dumt men ja, en stille bakgate på bygdø er ikke å forakte, tanta mi bor i lallakroken som også er et koselig strøk, jeg liker også majorstua med sine trange gater og nydelige byggninger..

Nei - nå må jeg tegne bykart (Ålesund) å slutte å drømme!

Lars.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker meg i Oslo jeg, faktisk den eneste storbyen jeg kunne tenkt meg og flyttet til
    Har vært i ganske mange storbyer - i Europa og Amerika - har bodd i et par større byer også, Gøteborg, Oslo og Drammen.

MEN - den byen jeg minst kunne tenkt meg å bosette meg i tror jeg må bli Oslo.

Bare verst altså.. urk.. :?

Men den hadde jo en viss sjarm en gang på 80 tallet - ganske trygt og ufarlig den gangen å stirre noen i øynene - uten å bli stikket med kniv.

Rosekjelleren var bestandig moro
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte forresten å si at min danske lege ga klar beskjed om at jeg måtte slutte å drikke melk. Han mente at ledelsen i Tine skulle vært fengslet for å føre det norske folk bak lyset. Han viste også til at han kjente en turnuslege som på stipendiat fra Tine hadde funnet ut at en gruppe med personer som ikke drakk melk hadde like mye kalsium/kalk i kroppen som de som drakk melk. Merkelig nok ble ikke undersøkelsen offentliggjort.

Mao så trenger vi ikke å drikke melk i det hele tatt. Melk innholder masse kalorier.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte forresten å si at min danske lege ga klar beskjed om at jeg måtte slutte å drikke melk. Han mente at ledelsen i Tine skulle vært fengslet for å føre det norske folk bak lyset. Han viste også til at han kjente en turnuslege som på stipendiat fra Tine hadde funnet ut at en gruppe med personer som ikke drakk melk hadde like mye kalsium/kalk i kroppen som de som drakk melk. Merkelig nok ble ikke undersøkelsen offentliggjort.

Mao så trenger vi ikke å drikke melk i det hele tatt. Melk innholder masse kalorier.
    Man trenger jo ikke å være et geni for å forstå at det ikke er det sunneste å bli ammet av en ku når man er voksen. Det er noe litt sykt over det.... :?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bare Tine som er glad i "melkekuer", staten ELSKER dem!

Lars.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men inimellom kan det jo smake med et glass oboy (helmelk seff) til brøskivene :-D

Derimot så blir jeg uvel av å se skummet melk oppi for eksempel hånnicorn skålen - urk :???:

Her i kåken unngår vi konsekvent alt sukkerfritt, alkoholfritt, koffeinfritt og lettproduktsvineri!

puh :-D

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke begi meg ut på noe kabeldiskusjon bare så det er sagt!

Ønsker ikke å oppøse noe diskusjon om dette, men bare ytre min egen mening (kommer til å bli skutt for dette)

Kan nevne min personlige erfaring, jeg merker forskjell mellom signalkablene når vi snakker om budsjett kabler og "high end kabler", Men da skal anlegget være temmelig godt satt sammen, dvs noe hurtigoppkoblet i butikken kan være vanskelig å "plukke ut forskjellene" på. Mens på ett privat anlegg som er skikkelig satt opp med god balanse av komponenter. Så ja, da mener jeg at å kjøpe noe kurrante kabler av god kvalitet kan gi den siste smekken for å bli fornøyd.

Husker jeg ble ordentlig sjokkert når jeg var på Nordost kurs, der de gav oss blindtest av signalkabler, Deriblant kabelen som de hadde i den artikkelen.
    Og ingen kan overbevise meg om at det låt likt, vi hadde også sånn tipp hvilke kabel som var på nå, og det var nokså enrådig svar fra samtlige hva som sto på=)
    Anlegget bestod av SA Explorer/Hegel CDP4/H4/P4, dette var koblet opp i ett STORT rom hos Oslo Vika (der de hadde K2ene en gang i tiden)
    Der all kabling bestod av Nordost Odin,
    Så hotswappet man XLR kablene mellom Pre og CD, med forskjellige nordost kabler (skrudde bare av powerampen, så ingen voluminnstilling eller lignende skulle bli tuklet med)
    Nå er det så lenge siden det "kurset" at jeg ikke husker hvilke forskjellige modeller som var med i testen, men det var overraskende at enkelte kabler var minimal med forskjell på, mens andre var (å ikke skyt meg) som natt og dag.

Anyway, dette ble litt for mye kabelprat, vennligst ikke ta noe av dette som noe forsøk på å overbevise folk!, snakker bare av min egen følelse for kabeldiskusjonen.

Forstår godt at folk er skeptiske, og andre ikke hører noe forskjell.
    Men jeg mener at det må være opp til forbrukeren ka han ønsker. Uten at folk skal nærmest ha "mobbe" hersing pga han var så dum å bruke 100k på en kabel. om han har råd til en kabel til 100k og føler at summen rettferdiggjorde seg i den siste biten av oppsetting. Ja så er det flott for han.

Det jeg derimot reagerer på med den artikkelen er at de går så aggressivt til verks og Peker ut Soundgarden som den store svindleren og synderen.
    Vil påstå at de fleste Hi-Fi Butikker tilbyr kabler i alle prisklasser...
    Så hvorfor gå så bastant mot en kjede

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Fin den Lars.

Lettprodukter tror jeg i mange tilfeller er mer skadelig enn vanlige produkter. Er veldig skeptisk til kunnstige søtningsstoffer.

Lars, Dag eller Kristian... Er det noen av dere som kjenner en elektriker som kunne tenkt seg litt "kveld/helge-arbeid"?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Fin den Lars.

Lettprodukter tror jeg i mange tilfeller er mer skadelig enn vanlige produkter. Er veldig skeptisk til kunnstige søtningsstoffer.

Lars, Dag eller Kristian... Er det noen av dere som kjenner en elektriker som kunne tenkt seg litt "kveld/helge-arbeid"?
    Du får vente til jeg får Gruppe L sertifikat=P
    så skal jeg ta jobben=)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Vente ja. Det er jeg god på. Når blir det da Svenn-Andre?

Syns de bare brukte Soundgarden som et eksempel jeg. Syns ikke de gikk sterkt ut mot kjeden, men mot prisene. Dessuten så er det vel få som har så dyre kabler i utvalget sitt. I tillegg så er jo Nordost etter min mening verstinger når det kommer til påstander.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Nå skal jeg ikke begi meg ut på noe kabeldiskusjon bare så det er sagt!

Ønsker ikke å oppøse noe diskusjon om dette, men bare ytre min egen mening (kommer til å bli skutt for dette)

Kan nevne min personlige erfaring, jeg merker forskjell mellom signalkablene når vi snakker om budsjett kabler og "high end kabler", Men da skal anlegget være temmelig godt satt sammen, dvs noe hurtigoppkoblet i butikken kan være vanskelig å "plukke ut forskjellene" på. Mens på ett privat anlegg som er skikkelig satt opp med god balanse av komponenter. Så ja, da mener jeg at å kjøpe noe kurrante kabler av god kvalitet kan gi den siste smekken for å bli fornøyd.

Husker jeg ble ordentlig sjokkert når jeg var på Nordost kurs, der de gav oss blindtest av signalkabler, Deriblant kabelen som de hadde i den artikkelen.
    Og ingen kan overbevise meg om at det låt likt, vi hadde også sånn tipp hvilke kabel som var på nå, og det var nokså enrådig svar fra samtlige hva som sto på=)
    Anlegget bestod av SA Explorer/Hegel CDP4/H4/P4, dette var koblet opp i ett STORT rom hos Oslo Vika (der de hadde K2ene en gang i tiden)
    Der all kabling bestod av Nordost Odin,
    Så hotswappet man XLR kablene mellom Pre og CD, med forskjellige nordost kabler (skrudde bare av powerampen, så ingen voluminnstilling eller lignende skulle bli tuklet med)
    Nå er det så lenge siden det "kurset" at jeg ikke husker hvilke forskjellige modeller som var med i testen, men det var overraskende at enkelte kabler var minimal med forskjell på, mens andre var (å ikke skyt meg) som natt og dag.

Anyway, dette ble litt for mye kabelprat, vennligst ikke ta noe av dette som noe forsøk på å overbevise folk!, snakker bare av min egen følelse for kabeldiskusjonen.

Forstår godt at folk er skeptiske, og andre ikke hører noe forskjell.
    Men jeg mener at det må være opp til forbrukeren ka han ønsker. Uten at folk skal nærmest ha "mobbe" hersing pga han var så dum å bruke 100k på en kabel. om han har råd til en kabel til 100k og føler at summen rettferdiggjorde seg i den siste biten av oppsetting. Ja så er det flott for han.

Det jeg derimot reagerer på med den artikkelen er at de går så aggressivt til verks og Peker ut Soundgarden som den store svindleren og synderen.
    Vil påstå at de fleste Hi-Fi Butikker tilbyr kabler i alle prisklasser...
    Så hvorfor gå så bastant mot en kjede
    Altså - et slik "kurs" hvor det står en og "messer" for sitt produkt ..... Hvem som helst kan gå på slike ting. Nok av eksempler på dette. Folk blir jo til og med helbredet visse steder... Eller Salad Master, kjenner selv fornuftige folk som har kjøpt en elendig støvsuger for 35k

Allerede når du selv skriver "natt og dag" burde det begynne å ringe noen varselklokker.

Problemet til Soundgarden er at de viderefører lureriet til Nordost i sine salgsannonser.

Side 1315 av 2256 FørsteFørste ... 315 815 1175 1185 1195 1205 1215 1225 1235 1245 1255 1265 1275 1285 1295 1305 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1325 1335 1345 1355 1365 1375 1385 1395 1405 1415 1425 1435 1445 1455 1815 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •