Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 127 av 2256 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 627 1127 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hvilken forsikring er det du har?? Er det Agria?? Har hørt at det er den som er tingen for dyr.
    Når vi først snakker forsikring - ble det bilkjøp Svante?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsikring er det du har?? Er det Agria?? Har hørt at det er den som er tingen for dyr.
    Jeg har en totalforsikringspakke på bil-innbo-hund hos Gjensidige.. Hundebiten heter:

"Familiehunden
    Dette er en enkel forsikringspakke som dekker behovet for de fleste hundeeiere. Denne pakken inkluderer Død - tap av hund, veterinærutgifter og resepetbelagte medisiner."

Dette er en grei nok forsikring dersom du ikke driver med avl eller "hundesport".. Den inkluderer:

Død - tap av hund
    Denne dekningen trenger du for å kunne bygge på de øvrige. Hvis hunden dør eller må avlives av dyrevernhensyn, som følge av sykdom eller skade, eller blir stjålet eller kommer bort, utbetales erstatning.

Veterinærutgifter (behandling av syk eller skadet hund)
    Dekker veterinærhonorar og opphold på dyrehospital. Eksempler på hva som erstattes er bitt- og sårskader, kreft, livmorbetennelse, hudlidelser, mage- og tarmlidelser og trekking av skadde tenner.

"Dekning for Reseptbelagte medisiner kan du kjøpe som et tillegg til veterinærutgifter. Her dekkes nødvendige utgifter til reseptbelagte medisiner ved behandling av erstatningsmessig skade i følge vilkårene for veterinærutgifter."

Egenandelen har økt til 1000.- men det er greit nok.. Når jeg nå skal selge den eldste bilen min, og i tillegg har blitt fagorganisert igjen med inkl innboforsikring så kommer jeg nok kanskje til å foreta noen endringer.. Agria har jeg ikke vært borti.. Noen som vet om de er bra i forhold til forsikring av hund, og betingelser? Jeg har vel igrunn bare alltid hatt hos Gjensidige.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Agria har jeg ikke vært borti.. Noen som vet om de er bra i forhold til forsikring av hund, og betingelser? Jeg har vel igrunn bare alltid hatt hos Gjensidige.
    Jeg har snakket med slike Hunde folk og de sier at det er agria som gjelder. De holder visst kun på med dyr... Men vet ikke noe mer en det

ble det bilkjøp Svante?
    Bilen ble solgt 1,5 time etter at jeg hadde snakket med de :? Så nei, nå er det jakt igjen. Men nå står jeg på bar bakke igjen, har ikke peiling. Prisen skal ikke komme over 160k det er ikke et tema Hjelp mottas med takk

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp vært inne og lest på agria.no, og det ser ikke ut som de har noen bedre betingelser, heller tvert imot... Så det kan nok være lurt å sjekke litt.. Flere av deres typer forsikringer dekker bl.a. ikke medisin i forbindelse med behandling, og det er IKKE bra.. Egenandelen ser dog ut til å ha økt hos de fleste som forsikrer hund, til 1000.-

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etaten slo meg der gitt

Tror jeg satser på Vesta sitt forslag som er stort sett det samme som det du har!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan forresten få mye bra bil for 160 000.- da... Er det 2-seter eller 5-seter som gjelder?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: Agria Dyreforsikring

Jeg gidder ikke å lese alt som står der, så jeg bestiller bare summen er ok

Hos Vesta var det 1200 i året tror jeg for en slik type forsikring som du har.. ca... husker egentlig ikke

Det er vesentlig at medisiner dekkes altså.. Bare i dag var jeg og handlet for 1500.- totalt i dette...

Tror forresten at jeg betaler en 12-14 hundre pr år...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etaten slo meg der gitt

Tror jeg satser på Vesta sitt forslag som er stort sett det samme som det du har!
    Ja, er i form nå som jeg har fått dette med hunden i rute for å si det slik :-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vesentlig at medisiner dekkes altså.. Bare i dag var jeg og handlet for 1500.- totalt i dette...

Tror forresten at jeg betaler en 12-14 hundre pr år...
    jeg editerte meg. Vi skrev samtidig Jeg skulle betale 1300 tror jeg hu sa...

Du kan forresten få mye bra bil for 160 000.- da... Er det 2-seter eller 5-seter som gjelder?
    Svaret er JA

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om svaret bare er ja, så må jeg si at det finnes mye FETT ute og ruller på grønne skilter da :-) Vurderte selv en 2001 modell Bmw 540i (touring/vare) kompressormatet... Ytelser omtrent som en M5. Omtrent 430 gamper og gikk deretter.. Men forsikringen kvalte de drømmene.... Hittil iallefall :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svantis: Litt mer info om hundeforsikring klippet fra ett hundeforum:

Forsikring

Hei!!

Nå kommer det evinnelige spørsmålet som jeg regner med du har blitt stillt mange ganger!
    Jeg skal snart bli eier av en berner sennen valp, og ønsker å forsikre den. Forsikringen bør omfatte livsforsikring, vetrinærutgifter, samt medisin. Hvilket forsikringsselskap skal jeg velge? Har hørt at det kun er et forsikringsselskap som omfatter alt dette.

På forhånd takk!!!!!!!!!!!
    Randi

Hei Randi
    Gjensidige har en meget god hundeforsikring. Du kan selv velge om den skal omfatte dyrlege utgifter, bruks/ avls egenskaper og liv/ ulykke. Denne dekker også utgifter ved tannskade.
    Storebrand/ If har også hundeforsikring, den dekker ikke tannskader og gjelder ikke til like høy alder som gjensidiges.
    Med vennlig hilsen Marit Brevik

Og nå skal jeg gi meg ang forsikring på hund :-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om svaret bare er ja, så må jeg si at det finnes mye FETT ute og ruller på grønne skilter da :-) Vurderte selv en 2001 modell Bmw 540i (touring/vare) kompressormatet... Ytelser omtrent som en M5. Omtrent 430 gamper og gikk deretter.. Men forsikringen kvalte de drømmene.... Hittil iallefall :-)

Akkurat ja

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint da Etaten! Da er det bare å sørge for at eier blir frisk nok til å ut å gi pax litt mosjon igjen!

Svante : Var vel både vors og nach ja, ble ingen sykkeltur på søndag, isteden så henta vi et par hundre kg stein og 3 sviller og begynte på fundamentet på platten. Ikke verst etter å bøtta nepå både øl og konjakk til 4am.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ja....... Men du kan også kjøpe mye rått med friske dieselmotorer som ikke står mye bak om en "justerer" litt... Tuning.. En Bmw 530d kan skremmes til å bli styggfarlig rask...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf: Ja det var god dag i dag.. Er helt gåen nå... Glemte helt meg selv.. Jeg var hos lege i dag tidlig, og jeg har med 99% sannsynlighet IKKE kyssesyken men derimot en heavy dobbeltsidig lungebetennelse.. Da er det bare å fortsette å kline heldigvis :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf: Ja det var god dag i dag.. Er helt gåen nå... Glemte helt meg selv.. Jeg var hos lege i dag tidlig, og jeg har med 99% sannsynlighet IKKE kyssesyken men derimot en heavy dobbeltsidig lungebetennelse.. Da er det bare å fortsette å kline heldigvis :-)
    Flotta' gitt. Stygt å le ang lungebetennelse, men min avdøde farfar som røyka +60pr dag brukte å skylde på dobbelsidig lunge emfysem, for det var ihvertfall ikke røykhoste.

Er vel kortere sykdomsforløp å nå da enn de planlagte 5-7mnd

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ja....... Men du kan også kjøpe mye rått med friske dieselmotorer som ikke står mye bak om en "justerer" litt... Tuning.. En Bmw 530d kan skremmes til å bli styggfarlig rask...

Dette er litt "vondt" å svelge MEN jeg har fått litt bildilla og særlig Bmw... Det er ikke meg Men har en far som er bil gal og som har vist meg 100000000 av bmw "vi" skal kjøpe. Og jeg må innrømme at det ikke mange biler som er penere en BMW når det kommer til Stasjonsvogn

Men dette blir mellom oss

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det ser ut til å ordne seg Kristian. Sendte melding til min far i dag og ga beskjed om at vi ville ha med Kenya i Tafjord-fjella i ferien. (Kenya er min hund som mine foreldre passet når jeg bodde i Bergen, men som jeg aldri fikk igjen. ) Han svarte at det kunne hun ikke fordi hun skal opereres på onsdag. De har funnet en svulst i ene patten.... :???: Ikke en god tid for "forum-hunder" dette.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ikke en god tid for "forum-hunder" dette.
    Er dette en slags syk spøk som vår herre spiller MEG nå?? Rett før jeg skal "få" en hund så gir han meg tegn??? Hmm.... :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Bra det ser ut til å ordne seg Kristian. Sendte melding til min far i dag og ga beskjed om at vi ville ha med Kenya i Tafjord-fjella i ferien. (Kenya er min hund som mine foreldre passet når jeg bodde i Bergen, men som jeg aldri fikk igjen. ) Han svarte at det kunne hun ikke fordi hun skal opereres på onsdag. De har funnet en svulst i ene patten.... :???: Ikke en god tid for "forum-hunder" dette.
    Aiaiai... Ikke noe hyggelig da :-( Hvor gammel er hun? Har dere forsikring slik at det kan foretas operasjon? Ikke det altså, for jeg hadde nok hugget kraftig inn på lønnskontoen min uansett...

Krysser fingrene for henne...

Side 127 av 2256 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 627 1127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •