Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1249

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ja mulig det er en god løsning Svenn-Andre.

Skulle ønske jeg fikk testet en god del i kveld, men det tviler jeg på at jeg orker. Rett etter jobb er det personalmøte. Dvs, jeg må vente 1 time etter jobb før det begynner. Så dagen blir lang. Er ikke hjemme før i 20 tiden, og da regner jeg med det blir sofaen resten av kvelden.

Have a nice one lads.
    har du forresten testet med målemic og software for å finne ut hvor du sliter i det nedre registeret i rommet?

Jeg har liggende både ECM800 mic samt M-Audio eksternt lydkort. tenkte jeg skulle leke meg litt med eget rom.

Du kan nå låne det om du skulle ønske, litt lettere å fysisk se kurvene på en graf kontra å plukke ut nøyaktig hvor det skjærer seg...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Ja de søringan

Det gikk greit å kjøre til jobb i morges, det hadde kommet litt mer snø etter at jeg måket ved midnatt i går.

Men jeg var avgårde allerede kl 06.30 så det var ikke så mye trafikk, jeg så ingen som hadde problemer.

Men utover formiddagen så kom det klassiske opplegget på radioen - at kjøreferdighetene til folk på snøføre her ned i sør skal kommenteres.

Da hører jeg på godslig klingende nord-norsk - "Ja de søringan... ka e de me de? En halvmeter snø? Ja de søringan"

Gjerne da med samme tonefall som de har til hunden sin - som de er så glad i - når de prater til den på vei til veterinæren for kastrering eller avliving.

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja Tom, kjøreferdighetene kan være så som så, men når folk hver bidige høst ikke klarer å legge om dekk før snøfallet og hver påske drar på fjellet med sommerdekk fordi det var jo bart i Oslo kan man begynne å lure

Men hører en del herfra som flytter til Oslo og ikke skjønner det store hysteriet. Men skjønner at når en sender 500 000 ut på veien og 1000 av de ikke er helt gode så blir det trøbbel. Litt enklere her da når vi sender 500 ut på veien og kun har trøbbel med 1

Men ser en del i Trondheim også som ble helt hjelpeløse når det kommer litt snø. Står fast der de har parkert og fatter ikke hvorfor bilen ikke kommer over snøskavelen. Måke den bort? Nei det skjønner de ikke. Det er da jeg begynner å lure på hva som befinner seg i topplokket på slikt folk :twisted:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    har du forresten testet med målemic og software for å finne ut hvor du sliter i det nedre registeret i rommet?

Jeg har liggende både ECM800 mic samt M-Audio eksternt lydkort. tenkte jeg skulle leke meg litt med eget rom.

Du kan nå låne det om du skulle ønske, litt lettere å fysisk se kurvene på en graf kontra å plukke ut nøyaktig hvor det skjærer seg...
    Det høres jo helt sjef ut. Ja...dersom man ser bort fra at jeg er helt håpløs med data da. (det er omtrent nå alle sier; "ja men dette er så lett så". Det er det ikke for meg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo helt sjef ut. Ja...dersom man ser bort fra at jeg er helt håpløs med data da. (det er omtrent nå alle sier; "ja men dette er så lett så". Det er det ikke for meg.
    Hehe jeg får ta meg en tur innom og teste med deg.
    Men må først lære meg å bruke sakene selv=)

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker med gru den perioden jeg bodde på østlandet og måtte pendle mellom Ås og Oslo... (3 mil distanse).. Enten så måtte jeg kjøre kl 05.45, og da brukte jeg maks 40-45 min på snøføre.. Og om jeg ikke kom meg avgårde før kl 06.30, ja da snakket vi om iallefall 2 timer i kø med omtrent hjerteflimmer som resultat... Problemet var at det var oppmøte på fengselsskolen kl 08.25.. PUNKTLIG og senest.. Så da hadde jeg alternativet mellom å sparke rundt i skolegården fra kl rundt 06.30-06.45 eller å risikere å komme for sent og ta følgene av det... Åhhh... Var meget glad når de månedene var over ja..

Må legge til at det er doble kjørefelt innover ett godt stykke, og 100sone Dette var en distanse jeg blåste inn til Oslo på på under 20 min til vanlig..!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Hehe jeg får ta meg en tur innom og teste med deg.
    Men må først lære meg å bruke sakene selv=)
    Jeg fiska......og fikk napp. Men det er sant altså. Jeg er helt elendig på slikt. Også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fiska......og fikk napp. Men det er sant altså. Jeg er helt elendig på slikt. Også.
    hehe får se å få lært meg sakene snarlig da=P

Men akkurat nå henger jeg over symaskinen, sy trekk til akkustikkplatene.

ENDELIG fikk jeg det til.

Er som den reklamen: Æ kan BAKE!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha ha. Sy faktisk. Slett ikke verst. Sånt prøver jeg ikke på engang. Overlater slikt til "W".

Vurderer sterkt å hoppe i bingen. Ble en lang dag dette.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha ha. Sy faktisk. Slett ikke verst. Sånt prøver jeg ikke på engang. Overlater slikt til "W".

Vurderer sterkt å hoppe i bingen. Ble en lang dag dette.
    prøvde å overlate jobben til H, men det funket dårlig=P
    ho kalte symaskinen som jeg hadde lånt med Muddern for førkrigsvare...=P

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he.

Jaja. Nå er det natta her.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke langt unna bingen her heller. Sov utrolig dårlig i natt, og jeg og junior har akkurat sett Miami Vice oppi bua.
    Skulle hatt BD spiller oppi der også ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel er man fra Tromsø så har man nok mer erfaring med vinterføre enn folk her. 8)

Har kommet godt i gang med Call of Duty 4: Modern Warfare - på Xboxen - er vel kanskje halveis. Spiller selvsagt på "Veteran" vansklighetsgrad :-D

Har vel ikke helt blitt dødsimponert ....... for all del spillet er veldig bra - men ikke helt i klasse med forgjengerne CoD 2 og Cod 3. Men i kveld så kom jeg til en episode som hette "Death From Above" - det var utrolig kult Tar seg opp slik videre så blir dette bra. Men jeg liker nå best å skyte Nazier :-D

Spilt noe CoD 5 Frode?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder COD5 Tom så synst eg det var veldig mørkt å vanskelig å sjå iforhold til COD4 f.eks. Spillet er greit ellers men synst faktisk det var kjekkare med "moderne" krig.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Vel er man fra Tromsø så har man nok mer erfaring med vinterføre enn folk her. 8)
    Nå er jeg fra en landsdel som tradisjonelt har og har hatt mye mindre snø på vinteren enn på østlandet, likevel så blir folk full av panikk der nede.. Hehe... Husker en gang i ett lyskryss i en liten bakke, og førstemann sto og spant hver gang det ble grønt... Alle tutet, men ingen gikk ut for å hjelpe... Til slutt så sprang jeg frem, og glemte at jeg var i full uniform, hehe... Og fikk med meg to-tre stk, så vi fikk i gang bilen som stod og spant.. Da løste hele floken seg... Jeg har aldri skjønt dette med å sitte i bilen og bruke hornet, kontra heller å gå ut og hjelpe til slik at alle kommer seg videre...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Modern Warfare er mye bedre enn #5, men så ekke jeg så glad i og skyte nazister, fikk dekket behovet under Wolfenstein

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Når det gjelder COD5 Tom så synst eg det var veldig mørkt å vanskelig å sjå iforhold til COD4 f.eks. Spillet er greit ellers men synst faktisk det var kjekkare med "moderne" krig.
    Når det blir for mørkt - så fusker jeg litt og drar igang Panasonicen på "Dynamisk" da blir selv de mørkeste "bunkrer" lyse nok :-D Men har ikke følt at dette er noe problem på 4'eren, har bare slått på "Dynamisk" et par ganger kort tid.

Savner litt av de sprø kommentarene fra medsoldatene i CoD 2&3 - de satte en spesiell stemning som jeg hadde sans for :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er noen tilbud på spill på Platekompaniet nå - "Battlefield: Bad Company" er det noe bra? Tenker mest på singleplayerdelen.

Ser de har "Dead Space" til også en grei pris - det må jeg jo bare ha

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som om det ikke er nok og betale på de første månedene i året så sender jaggu meg vår alles kjære lånekassen ut en innbetalingsblankett også! ÅÅÅÅH HAPPY DAY!!!:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Side 1249 av 2256 FørsteFørste ... 249 749 1109 1119 1129 1139 1149 1159 1169 1179 1189 1199 1209 1219 1229 1239 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1259 1269 1279 1289 1299 1309 1319 1329 1339 1349 1359 1369 1379 1389 1749 2249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •