Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 124 av 2256 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 624 1124 ... SisteSiste
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Høres fornuftig ut .. AudioFil men ikke gal !

Lars.
    Samme med 3-seter igrunn. Det er jo bare å skyve den litt til siden så har du sweetspot. Blir forundret når jeg leser om folk som mener det er et problem.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 16:46

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia med Birkeland er at han gir deg fakta og ikke silke-innpakket bommull fordi han "tror" du liker det bedre! Han har også svært mye bedre og lenger erfaring en "Dyreklinikken" som begynner å bli rene PoshSykehus for kjendishunder! (Er litt hard nå) Vi brukte dyreklinikken da Frøland drev fra kjelleren sin og da var ting bedre, nå er alt mer upersonlig og "pengebasert". Du får ofte et svar som er godt for deg, ikke nødvendighvis for hunden din.

Pus (W) skriver dette:
    Har gått hos Frøland med mine 2 tidligere hunder (+Gully i begynnelsen), og var veldig fornøyd mens han arbeidet fra kjelleren sin. Men han har dessverre en tendens til å ville prøve litt for mye. Jeg har kanskje blitt litt for negativ til Frøland, men jeg har på en måte mistet troen på ham, og tilliten. Bare følelsen av å sitte på et samlebånd, der han undersøker 3 hunder samtidig. Vil ikke være for negativ, han gjør sikkert en god jobb, men føler - som Lars - at alt har blitt "pengebasert" hos ham, ikke hundens ve og vel. Birkeland gir deg ingen rosenrød unnskyldning for å holde hunden i live litt lenger. Mener han at hunden bør avlives, sier han det for hundens beste, ikke fordi han ønsker å imøtekomme deg. Jeg synes personlig, selv om jeg vet hvor vanskelig det kan være, at du bør stole på Birkelands diagnose. Men jeg skjønner at du ønsker å få en annen dyreleges syn. Å avlive en hund er kjempevanskelig - dette fra en som har avlivet 3, og med mulighet for at den 4. også må gå.

Lars & Berit..
    Takk for gode svar.. Jeg brukte også frøland for noen år tilbake, da han hadde sin praksis i kjelleren.. Men om dere mener at det ikke har noe for seg å bruke posh-klinikken i vika, så stoler jeg på dere.. Det er ikke noe vits i å stikke inn dit om det er slik samlebåndsopplegg som dere beskriver.. Jeg ringte nettopp ned på volsdalsberga, og fikk opplyst at birkeland er der i morra tidlig og i morra ettermiddag.. Så jeg får satse på at jeg får meg en prat med ham og at vi får tatt noen blodprøver evt hudprøver slik at det iallefall kan stilles en ordentlig diagnose som igjen kan føre frem til en avgjørelse.. Er bare det at jeg avliver ikke hunden min gjennom 7 år, etter en prat utenfor bilen... Det skjer bare ikke!! Ellers så har vi gåt oss en god tur i dag, og han får bestemme både fart og retning for hvor vi skal gå.. Tror dere at det er best med luft der han er betenet og pelsløs, eller kanskje jeg skal forbinde ham litt der?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av LogB.no; 03-03-2015 kl 16:46

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Berit (W) skriver:
    Skjønner deg bare så innmari godt. Min forrige hund hadde jeg i 5 år før jeg måtte avlive ham. Han var plaget av betente sår på kroppen, som jeg prøvde utallige behandlinger for (det var ikke derfor jeg avlivet ham). Luft er bare bra. Men du bør unngå at Pax slikker på sårene, det gjør dem bare større og verre. Jeg måtte bruke krage på Ihlo, for at han ikke skulle slikke på sårene. Som sagt... Luft er bare positivt. Det viktigste er å unngå at hunden slikker på sårene.

Berit
    Da blir det luft.. Skal prøve å gå så mye tur med ham disse dagene som jeg orker... Legger ved noen bilder tatt i natt når han søkte kontakt og fikk ligge inntil, samt ett bilde tatt nå hvor han purker og sover.. Go'gutten min.. Fanken altså.. Heldigvis kommer familiemedlemmer hjem i mora el fredag slik at jeg får snakka med noen.. Hvordan skal jeg klare å venne meg til dagene uten ham? For jeg kan nok ikke ta på meg en ny hund nå... Fikk Pax når jeg hadde samboer og livet var litt mer A4 enn det er i dag...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ellers bare beklage mine innlegg nå om dagen.. Er bare det at jeg er veldig trist... Veldig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • .....
    Sist endret av tigerpusen; 03-03-2015 kl 20:31

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tragiske greier.... Ikke mer å si om det.

Håper det ordner seg........

Sitat Opprinnelig postet av Teddytusen
    Samme med 3-seter igrunn. Det er jo bare å skyve den litt til siden så har du sweetspot. Blir forundret når jeg leser om folk som mener det er et problem.
    Grunnen er vel fordi de ikke har vært på en plass der "Sweet virkelig ER Sweetspot" Det har jeg og tja...

Jeg hadde valgt en 3 seter foran og 2 stoler bak.. Men det er meg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Vil ellers bare beklage mine innlegg nå om dagen.. Er bare det at jeg er veldig trist... Veldig..
    Absolutt ingenting å beklage Kristian! Vet akkurat hvordan du føler det. Er ikke alle som klarer å sette seg inn i en slik situasjon, men det ER familiemedlemmer for oss som har/har hatt hund. Husker fremdeles Labradoren vi måtte ta i en alder av 10 når jeg var 7 år. Ikke lett.

Kjetil: er helt enig med deg ang 3-seter fremme, og det er det andre alternativet jeg har. Altså:

1. 2 stoler fremme. 3-seter bak. Komfort fremst, og plass til så mange som mulig bak.

2. 3-seter fremme og en 2/3 seter bak. Instant sweetspot og bra plass bak.

Det blir bare 2 rader. Det er selvsagt plass til å sette noen stoler ved demo og slikt, men ikke permanent.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting Frode som gjør 2 stoler foran perfekt.... Det er at du kan få et bord mellom de to stolene slik at du kan ha fjernkontroller og slikt der.. Greit egentlig... og at jeg kan ha pilsen min der da ( Kanskje det aller mest )

Men likevel så liker jeg tanken med absolutt sweet.. Hva med 1 Frode stol foran og en 4 seter bak??

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he he. :-D Det hadde gjort seg.

Så til nok et dumt spm. Kan jeg velge lamper helt fritt når de skal dimmes? Ingen hensyn å ta?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he he he. :-D Det hadde gjort seg.

Så til nok et dumt spm. Kan jeg velge lamper helt fritt når de skal dimmes? Ingen hensyn å ta?

Jepp, velge fra øverste hylle. Så lenge det er Glødepære, el trafo, halogen.. Som betyr 99 % av alle lamper. Det eneste du skal styre unna er LED og lamper med jernkjerne trafo. Hvis du finner en slik lampe er du god

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.

Hvordan går det med stereoplanene da Kjetil?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    ..

Hvordan går det med stereoplanene da Kjetil?

Tja si det du, de har en skam pris på HK 3380 den minste til 2,5k nesten slik at jeg kjøper den. Da har jeg ro i sjelen og tid til å bygge opp penger til et stor prosjekt..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Tja si det du, de har en skam pris på HK 3380 den minste til 2,5k nesten slik at jeg kjøper den. Da har jeg ro i sjelen og tid til å bygge opp penger til et stor prosjekt..
    Surround er moro, men å få til et brukbart stereo oppsett er mye artigere
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blitt så glad i fin musikk... Ala Mark knopfler og disse synge bertene.... som har Balsam i stemmene sine, der passer ikke surrerundten så bra inn derfor stereo... Sitte med en konjakk med fyr i peisen... Oh my god

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bestille meg denne! Eagles Farewell Tour - live from melbourn!!

Men den finnes i HD Og DVD hva velger jeg?? Har jo Hd utstyr på bilde siden MEN lyden er jo DTS HD lossless.. har laget tråd om det da jeg ikke vet hva dette betyr for meg, selv om jeg "frykter" Stereo PCM og da er det ikke tema med HD Lyd er viktigere en bilde
    Hmm jeg vet ikke jeg, men kanskje noen andre vet dette??

Verdens mest kamuflerte Bump

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blitt så glad i fin musikk... Ala Mark knopfler og disse synge bertene.... som har Balsam i stemmene sine, der passer ikke surrerundten så bra inn derfor stereo... Sitte med en konjakk med fyr i peisen... Oh my god
    Nå snakker vi

Til cognac lytting pleier jeg også å få med en Jonas Fjeld plate For å ikke snakke om Tom Waits, Tony Joe White osv....

Må få bestilt ved!!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg vet ikke jeg, men kanskje noen andre vet dette??

Verdens mest kamuflerte Bump
    Jeg skal bestille denne skiva snart - men har bare vanlig dvd-spiller enda så det blir vanlig utgave. Er den i klasse med Hell Freezes Over?

Har ellers alle skivene til Eagles og Don Henley og Glenn Frey osv... Så jeg er litt fan

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant.....

Men jeg må ha litt penger og god tid før jeg finner mitt drømme oppsett til fornuftig pris

Jungson og Quadral ligger HØYT på listen men 40k er 40k

Side 124 av 2256 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 624 1124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •