Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1234

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Da tenker vi likt Jan, denne mørke årstiden har aldri vært så deprimerende som i år, kompisen gikk så langt som og kjøpe seg vekkerklokke med sånn lys som skal etterligne solen, og jeg tror jaggu jeg skal prøve det også
    Jeg fikk en til jul i 2007, genialt! Jeg synes det er veldig behagelig mens frøkna er fly forbanna hver gang hun våkner og ser lyset

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ikke mye søvn i natt. Jeg og "W" brukte halve natten på å diskutere fremtiden. Vi har det utrolig godt sammen, men ikke her.... Vi tenker og spekulerer mye for tiden om vi ikke likegodt kan pakke sammen og flytte til Nordfjord. Vi har vært enige hele tiden at det er der vi havner til slutt uansett, så hvorfor ikke likegodt få det gjort...? Ikke noe er avgjort, men tankene svirrer. "W" skal ringe litt i dag og sjekke opp muligheten for å få tolke i S&F. Det er jobb der, men hun må høre om hun får det som hun vil. Blir minimum 1t 15m kjøring hver vei, hver dag, så en ordning må til i så fall. Hva jeg skal gjøre aner vi ikke.

Det er jo litt vanskelig med jobb nå, men du er jo litt slik alt muligmann så det bør vel gå greit. Er ihvertfall helt enig i at det kan være like greit å flytte fortest mulig om det er planen på lang sikt uansett.

Er ikke noen muligheter for bosted litt nærmere jobben hennes som er aktuelt da? Blir for det første dyrt å pendle så langt, men enda verre er all tiden som går med.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg fikk en til jul i 2007, genialt! Jeg synes det er veldig behagelig mens frøkna er fly forbanna hver gang hun våkner og ser lyset
    Han er ihvertfall storfornøyd med sin, og blir det verre og verre for hvert år med disse mørketidene så er dette et lite grep

Hehe, jeg tipper du står opp før frøkna?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer bra det Per Anders Pleier å skru ned lysstyrken en del når hun er her, prøver å ta litt hensyn. Jeg kommer iallefall til å fortsette å bruke for jeg merker forskjell på hvor opplagt jeg blir. Om det er placebo eller ikke får dere diskutere på lik linje med kabeldebatter

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer bra det Per Anders Pleier å skru ned lysstyrken en del når hun er her, prøver å ta litt hensyn. Jeg kommer iallefall til å fortsette å bruke for jeg merker forskjell på hvor opplagt jeg blir. Om det er placebo eller ikke får dere diskutere på lik linje med kabeldebatter
    Hehe, jeg har 'klokke'tro på den!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliten ...

Noen dager er travlere enn andre Men i dag er jeg sliten på en kjekk måte, hodet holder på å koke over, men det er stort sett positive opplevelser heldigvis.

Spesielt når det er elever som skal bygge sub og høyttalere, slike vil vi ha flere av
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt vanskelig med jobb nå, men du er jo litt slik alt muligmann så det bør vel gå greit. Er ihvertfall helt enig i at det kan være like greit å flytte fortest mulig om det er planen på lang sikt uansett.

Er ikke noen muligheter for bosted litt nærmere jobben hennes som er aktuelt da? Blir for det første dyrt å pendle så langt, men enda verre er all tiden som går med.
    Litt av poenget med å flytte hjemover er å komme nærmere bestforeldre. Store fordeler med det som vi kommer til å gå glipp av her. HMS i S&F ligger i Førde. Det er et råttent hull (primært værmessig) som vi uansett ikke kommer til å flytte til. Det blir nok rundt Nordfjordeid vi bosetter oss.

Ang utfordringen det er å pusse opp hus, så er jeg klar for et nytt hus jeg. Men da må jeg vite med rimelig sikkerhet at det er der vi skal bo resten av livet. Finner vi det rette småbruket, så slår vi til.

"W" har forhørt seg ang jobb i dag. Det ble ikke heeeelt slik vi hadde håpet, men muligheten for å jobbe som frilans er der hvertfall.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe jobb i sikte der du da Frode? Har en mistanke om at barnehage ikke er helt aktuelt?

Det er alltid greit å ha besteforeldre i nærheten, for alle parter
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Litt av poenget med å flytte hjemover er å komme nærmere bestforeldre. Store fordeler med det som vi kommer til å gå glipp av her. HMS i S&F ligger i Førde. Det er et råttent hull (primært værmessig) som vi uansett ikke kommer til å flytte til. Det blir nok rundt Nordfjordeid vi bosetter oss.

Ang utfordringen det er å pusse opp hus, så er jeg klar for et nytt hus jeg. Men da må jeg vite med rimelig sikkerhet at det er der vi skal bo resten av livet. Finner vi det rette småbruket, så slår vi til.

"W" har forhørt seg ang jobb i dag. Det ble ikke heeeelt slik vi hadde håpet, men muligheten for å jobbe som frilans er der hvertfall.
    Derfor jeg skrev litt nærmere, tenkte på noe sånn som midt i mellom, men hvis det ikke passer så er det jo sånn Så litt på et kart og du havner jo midt i mellom Ålesund og Førde sånn ca.

Litt kjipt det med karrierevalg og bosted. Jeg var på god vei til å bli elektronikkmann, men siden det ikke finnes jobbmuligheter her så gikk jeg over til sterkstrøm istedet. Og der kommer jeg nok til å bli

Ønsker dere lykke til ihvertfall Så får vi se om dere har funnet på noe lurt når høsten nærmer seg eller noe slikt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe jobb i sikte jeg nei. Har en drøm, men det tør jeg ikke håpe på. Dersom det skjer, så er vi borte allerede til høsten. Det sier jo litt at "W" omtrent har avklart sin jobbsituasjon mindre enn 12 timer etter vi diskuterte det.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Frode - bestandig moro å flytte litt på seg.

Å ha svigers og gamlingene for nærme er ikke bestandig bra det heller
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med alle store og små "flyttinger" har jeg flytta 18 ganger i mitt liv, så at det: "bestandig er morro å flytte litt på seg", kan jeg ikke si meg enig i Tom.

Siste del av innlegget ditt er jeg heeeelt enig i.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18 ganger? Det var ikke lite heller da Kan skjønne du er lei da :???:

Men jeg skrev kanskje litt feil - det er jo noe herk å flytte - men når man har kommet i orden i den nye kåken så er det ok
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt sant. Det er deilig når all bæring er unnagjort, og man kan begynne å sette på plass. Spesielt nå sist da vi hadde vårt eget hus for første gang. Blir tungt å selge det merker vi. :roll:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe det er forfriskende å høre Reiten fortelle i tv hvor mye han fortjener alle de titalls millionene han får i sluttpakke

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod jo i kontrakten.

Måtte til å bli irritert i "Klubben-tråden". :roll:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Spennende Frode - bestandig moro å flytte litt på seg.

Å ha svigers og gamlingene for nærme er ikke bestandig bra det heller
    Hmm, gamlingene bor 1 minutt unna og svigers under 10 minutter Har bodd her over 1 år, men tror jeg kan telle alle besøkene fra disse 4 på fingrene

Jeg satser på at jeg klarer meg med å flytte en gang til i livet. Bor her til vi har råd til å bygge nytt hus, vi vil jo begge bo i området.

Typisk at når det først dukker opp Parasound NC2100 så skal de være i sølv! To stk på kort tid når jeg først har penger til å kjøpe.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok flere besøk når barnebarna kommer. Deg er de bare drittlei.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jiiiiiiiiipppppppyyyyyyyy!

Da har jeg klart å lage min første "Blu-ray HD Demo"!!

Den er brent på DVDplate (DVDplater rommer ca 20-30min BD) men kan kun spilles av i BDspillere! Dette er spennende. Er et par spor der som har sinnsyk lyd- gleder meg til Demo-skiva har de råeste spora tilgjengelig!

For de som lurer på hva dette er: Jeg prøver å få laga ei lita BD-Demo-Skive til treffene våre, så langt har jeg knota i etpar døgn :wink: og nå sitter kunnskapen - så GLED dere!

Plata(ene) får dere: Når dere møter opp på treff av ulike slag (i lokallaget).
    Platene sendes ikke i posten etc. Det er meningen at de skal være en "gullerot" for fremmøte!

ReMuxing is alot of work!!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok Frode

Min far er flink til å ringe å spørre om hjelp flere ganger i uka da. "Det tar bare 10 minutter......"

Side 1234 av 2256 FørsteFørste ... 234 734 1094 1104 1114 1124 1134 1144 1154 1164 1174 1184 1194 1204 1214 1224 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1244 1254 1264 1274 1284 1294 1304 1314 1324 1334 1344 1354 1364 1374 1734 2234 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •