Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 12 av 2256 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 512 1012 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne er kanskje litt dyr, men jeg har hørt den og den imponerte hvertfall meg. Litt kjekke løsninger og Pre-out. Er ikke så stygg heller....

DENON PMA-1500AE Integrert forsterker

ps: var det du som hadde Denon-allergi...?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne? XTZ Class A100 D II Sølv sort

Skiller seg litt ut hvertfall. Ikke noe alle andre har.( med mindre de henger på forumet da... )

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke denon allergi nei jeg har NAD allergi!!!

Men type HK, Nad, denon Cambridge.. altså typiske hfc/K merker gidder jeg ikke å tenke på! har jo forelsket meg i en jungson MEN så var det dette med bad/ Kjøkken foran hobby igjen da..

Har funnet ut at jeg trenger ca 150k for å komme i mål med DEL 1 av oppussing. Og da har jeg ikke startet i kjelleren dit en gang ting skal

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Har funnet ut at jeg trenger ca 150k for å komme i mål med DEL 1 av oppussing. Og da har jeg ikke startet i kjelleren dit en gang ting skal
    Er det ikke morsomt med eget hus? Har et prosjekt på noen hundre k på gang her også, men ting tar tid, heldigvis;-) Innbefatter forresten noe strøm også, godt å ha gode naboer da gitt.

Har forresten et spørsmål til deg Svantekiller: Svogeren min holder på å pusse opp et gammelt hus, og har støpt ned varmekabler på det som skal være bad. I dag kom det enn kjekk rørleggerlærling for å meisle ut litt av gulvet for å få ned en sluk. Han koste seg slik med meiselmaskinen at han likesågodt tok litt av gulvet også, og selvfølgelig varmekabelen. De hadde ringt en elektriker som mente at han kunne skjøte den, er det en god ide? Eller bør/må de (les rørleggerfirmaet) slå opp gulvet og legge nye kabler. Hvor store er sjansene for at det blir 100% dersom kabelen blir skjøtet?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppussing er morsomt ja

Men om kabelen er skadet så kan den "skjøtes" MEN dette er DYRTdet er ikke bare å skjøte med kabelsko Det kommer noen fra devi ( tror jeg ) og foretar varmesøk for å finne ut nøyaktig hvor ( tror den saken de bruker koster ca 1 årslønn ) deretter så gjør de noe magisk og det ordner seg. Denne skjøten er 100% den skjøten har like lang garanti som kabelen selv.

Dette er en løsning som blir brukt på kabler som er mye større og over større flater. Vi har gjort dette en gang og fikk regning på 50k selv om denne kabelen var større.

Det finnes 2 andre alternativer.

1: meisle opp og legge på nytt ( ikke billig og ikke så effektivt )

2: rubbe ned gulvet legg på membran og legg en Devimat, dette er en kabel som er beregnet for lavtbyggende gulv og den trenger kun fliselim over seg ( 2mm) total ny byggehøyde er da under 5 mm.
    Om dette går med tanke på fall, så er dette den beste løsningen. Avhengig av rom størrelse så kommer vel løsning 2 fra 4000 og oppover. ( Om du ringer Tingvoll elektro da )

Om en elektrikker sier at han kan skjøte den ( firma?? får jeg spørre? ) så vil jeg ikke ha tatt det for god fisk. Men det kan være mulig å ringe å høre om skjøte mine erfaringer sier DYYRT men på et lite bad og bruddet er funnet så er det ikke sikkert at det blir så dyrt. Vi bruker ihvertfall å tilby en devimat på slike tilfeller.

EDIT: Heia norge, kjempegod i fotball

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lagt gulv osv. enda. Bruddet er greit å lokalisere, han kappet kabelen rett av med meiselen. Det står opp to stumper der, så det er greit å komme til også. Det som er greit å vite er om det vil holde like lenge som kabelen var ment å vare, eller om det er like greit å gjøre alt på nytt før de legger flis osv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si hva du bør gjøre, om elektrikkeren sier at han kan fikse det så er det deres ansvar at det blir 100%

Om dette hadde vært tingvoll elektro så hadde det blitt lagt en ny devimat.
    Men om de kontakter eksperter så skal denne skjøten bli 100%

Men jeg hadde vurdert det slik at det burde blir ny kabel. Uansett så blir jo dette et "svakt punkt" og om de ikke får det 100% tett så kan du jo tenke deg selv hva som skjer om 4 år eller 12 år??

Dette med varmekabler er et finurlig tema, men som sagt om elektrikkeren sier ok så greit, selv om jeg ikke hadde gjort det slik. :? greit svar hehe

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig greit svar ja;-)
    Bottom line er vel at du ikke vil anbefale skjøting, egenlig det jeg trodde også. Er uansett rørleggersjappa som må koste det Er ikke helt vanlig å slå opp et halvt gulv når han skal to cm ned i en ring på et par cm rundt et rør.

Bør egentlig gå greit å heve gulvet litt, de har ikke satt inn dører eller noe enda, tror ikke alle veggplatene hadde kommet opp heller. Er vel lik greit først som sist, og antakelig den løsningen som varer lengst.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Veldig greit svar ja;-)
    Bottom line er vel at du ikke vil anbefale skjøting, egenlig det jeg trodde også. Er uansett rørleggersjappa som må koste det Er ikke helt vanlig å slå opp et halvt gulv når han skal to cm ned i en ring på et par cm rundt et rør.

Bør egentlig gå greit å heve gulvet litt, de har ikke satt inn dører eller noe enda, tror ikke alle veggplatene hadde kommet opp heller. Er vel lik greit først som sist, og antakelig den løsningen som varer lengst.

AMEN! Det er riktig. Om man legger en slik lavtbyggende VK ( Devimat helst ) så er ikke dette noe dårlig erstatning! varmen pågulvet blir faktisk bedre av denne varmen, bruker også mindre strøm når man slipper å varme opp all betongen først

Elkolink: Elsker det snakket med min kontakt på elko igjen idag Dette Mr. svakstrømsmann er noe du bør satse på oppe på skolen!
    Det skal ikke mye til for å imponere meg men dette tar kaka

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AMEN! Det er riktig. Om man legger en slik lavtbyggende VK ( Devimat helst ) så er ikke dette noe dårlig erstatning! varmen pågulvet blir faktisk bedre av denne varmen, bruker også mindre strøm når man slipper å varme opp all betongen først

Elkolink: Elsker det snakket med min kontakt på elko igjen idag Dette Mr. svakstrømsmann er noe du bør satse på oppe på skolen!
    Det skal ikke mye til for å imponere meg men dette tar kaka
    Har du en link/dokumentasjon på Elkolink til en stakkars svakstrømsmann?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en "bruker veiledning "

http://www.elko.no/elko_nor/userhtml...nk_HomeSVE.pdf

her er en brosjyre

http://www.elko.no/elko_nor/userhtml...brosjyreNY.pdf

Der ser du litt overfladisk hva dette er, men det er bare toppen av isfjellet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en "bruker veiledning "

http://www.elko.no/elko_nor/userhtml...nk_HomeSVE.pdf

her er en brosjyre

http://www.elko.no/elko_nor/userhtml...brosjyreNY.pdf

Der ser du litt overfladisk hva dette er, men det er bare toppen av isfjellet
    Så ut som noe jeg kunne likt å ha i heimen dette ja. Men jeg regner med at jeg må ut med relativt store summer for å få dette opp og gå i en normal enebolig. Har du noen priser på utstyr? Ikke dine, men hva vi "andre" må betale.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mine priser ja og de er ikke så avskrekkende. For det jeg skal ha så kommer det på ca 10k komplett.

Da har jeg et stort skap, relativt mye kabling ( cat6 ) og jeg har tv konverteren mp3 konverteren og mange IR sendere. Så det jeg skal utnytte elko link fullt ut og kjøre alle mulige kombinasjoner. Dette er jo ikke vits i å prøve på om man eks. har kabel tv. Da har man jo tv i alle rom ( sparer deg for 6 k )

Det er en liten ting. Må jeg bruke cat 6 ? Hvor stor bredde støtter cat 5 ?
    Har liten lyst til å dra igang med cat 6, det er litt for avansert

Men uansett for deg som kunde så kommer "Mitt" oppsett på sikkert 25 K MED den rette installatøren 20 og de rette komponentene litt mindre. MEN det er ingen som sier at det ikke koster å være kar

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steik! Så var det helg igjen gitt. (lesils) Jeg minner om at ALLE er velkommen til å bidra i denne tråden. :-D Det kan virke som om det bare er meg, Svante og jakv som har noe å formidle her.....

Etterhvert så bør vi vel også begynne å bruke AVlaget sine sider litt mer. Jeg hadde egentlig tenkt å starte en tråd der man kan skrive hva man kan holde demo av for andre i AVlaget for M&R. Det kan være PJ, ht, suber ol. Vi får håpe at HFC-treffet blir starten på noe mer....:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da var det helga gitt. I morgen skal jeg hjelpe mine besteforeldre å flytte, det betyr opp klokken 08 00 Som igjen betyr lite øl ( les: Lite ) å mye avforum

Men Vi har vel bare 11 av de 12 sidene tror jeg.
    Men kan vel være å starte den "seriøse" tråden etter eller rett før dette treffet ??

Den nye tråden betyr vel at dette er og forblir en Generell chitchat tråd :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt! :-D Da bruker vi denne til "kos". He he. Jeg skjønner at det kan bli litt "smalt" dersom man tar opp ting man lurer på i det lokale AVlaget. Langt fra sikkert at man får svar da. Vi får bruke det til ting som gjelder oss i fylket.(som jo meningen er)

Eks: "Hei! Jeg trenger en elektriker fra Tingvoll!"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Selvsagt! :-D Da bruker vi denne til "kos". He he. Jeg skjønner at det kan bli litt "smalt" dersom man tar opp ting man lurer på i det lokale AVlaget. Langt fra sikkert at man får svar da. Vi får bruke det til ting som gjelder oss i fylket.(som jo meningen er)

Eks: "Hei! Jeg trenger en elektriker fra Tingvoll!"

Høres bra ut

Men dette eksemplet ditt er ikke så bra!! Fordi at på Tingvoll er det ingen ledige elektrikere de neste årene :neutral:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en grunn til at det ikke er så mnge som har lyst å gå elektronikklinje for tida. De som går sterkstrømsveien og ikke er helt på trynet har lærekontrakten i lomma før jul. Greit for dem, men trist for meg:-(
    Blir dårlig med elektronikklinje oppe hos oss neste år, satser på at det tar seg opp etterhvert igjen. Regner med at jeg fpår et år på VG1, tidligere grunnkurs, og så håper jegat de ike synes elektronikk er kjedelig iallefall, slik de sier i år.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten mail fra svoger om at en kompis av ham kanskje vil slenge seg med. Det lå visst noen skattekroner i lufta;-) Ville gjerne se/høre hva han kjøper om han skall bestille noe fra sunnmørsbyen. Var snakk om CV!, så andre forslag tar vi gjerne imot med takk. Så lenge det kan spille høyt er alt tillatt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN er vel HFC sitt alternativ. Artech 12 kan vel flytte luft? Har ikke hørt de selv....

Side 12 av 2256 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 512 1012 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •