Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1198

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Var ikke mye AV-relatert i sekken til julenissen i år. Eneste var COD WaW og Caprinos Beste-boksen. Men det var nå ikke bare bare det da.

Ellers fikk vi to sett med Scott Kelly-boka, så den ene blir bytta og blir en delbetaling på nytt objektiv. Har ikke kikka på det enda, men noe gøy må det vel bli. Noen tanker om hvilken type objektiv man har mest morro for pengene med? Vi tenker litt på naturfotografering og portrettfotografering.
    Å, jeg misunner deg CoD spillet

Når det gjelder potrettfotografering så må jeg si at det 60mm ( f2.8 ) macro ojektivet jeg har er helt fantastisk :-D Sammen med den nye blitzen så blir bildene så bra :-D Men det er jo et Canon objektiv, men det finnes selvfølgelig tilsvarende til annet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk da Squeezebox classic, I Am Legend, Ut i vår hage 2, Beowulf og 10 000 BC samt et gavekort på Clas Ohlson

Ribba var knall, var helt ødelagt etter middagen

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo allesammen og GOD JUL : ) !AVforum.no - cossiers's hjemmekino

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kald pils her nå.
    Pondus, Flat Fuzzpedal lå under treet
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kald pils her nå.
    Pondus, Flat Fuzzpedal lå under treet
    Kanskje ta en aldri så liten pils ja ; )

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cognac her :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bud Spencer og Terence Hill på tv2 Zebra - så glimrende

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Squeezebox oppe å går. Genialt!

Men den innebygde DAC'en i denne saken er jo knapt bedre enn det integrerte lydkortet i PC'en DVD-S2700, som skal ut, overgår begge disse med glans.

Da er det vel bare en ting å gjøre, må nok kjøpe en DAC

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klemboksen har jeg aldri skjønt poenget med - men nå har jeg pcen med 22" skjerm 30cm fra sweetspot - så å se på et monokromt lite display fra noen meter blir bare merkelig for meg.

10k låter og det tar 2 klikk og litt scrolling så får jeg opp mitt favoritt album med bilde av cover og alt annet

Men jeg leser jo at mange synes dette er magisk - så grattis :-D

Edit: Men jeg blir ganske overrasket over ar du klarer å høre så klar forskjell mellom dacer. Jeg har testet dacen den gamle Sony receiveren min fra 2000, fra Pioneer dv-668 (som skal være meget bra - bedre enn storebroren 868 ) , RME dacen (som skal være like god som noe annet til 10k) og til slutt dacen i LX70. Forskjellene er minimale. Har også testet forskjellene med Vincent pre/eff komboen jeg har (som koster nytt ca 35k) - og samme resultat der. Dermimot så lager den rå romkorreksjonen i LX70 underverker med lyden

Håper at du tester tilsvarende, når du får de kongehøytalerene du venter på. For jeg klarer liksom ikke å tenke meg at det er slike forskjeller på et par Audiopro Diamond høytalere? Kompisen har et par slike og de er mildt sagt ganske "udetaljerte" i forhold til mine. Uten å tvile på det du skriver altså, stemmer sikkert - vi hører jo alle forskjellig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom julen kommer seint her på haugen ble det bare tid til å åpne 1 ting og min ble denne:

En genial gave fra en genial kvinne til en genial mann!

Takk Pus (inner tier!)

Jeg sitter nå å leser og spiser Häagen-Dazs: Strawberrry Cheesecake
    :-D

Lars.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer aldri til å ha en PC i stua så det stiller seg litt annerledes Og med universal fjernkontroll blir alt enda bedre

Kunne jo gått frem og tilbake mellom sweetspot og PC'n, hadde blitt god trim

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min pc står under et hjørnebord. Men det var enda bedre i gamle kåken - der boret jeg et hull i veggen og plasserte pcen på andre siden - 100% støyfritt :-D

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tett På Tre på dvd på meg! Måtte bare se et par episoder.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder universalfjernkontroller så prøvde jeg det for en del år siden - for det første så ble jeg lei av å måtte trykke på en knapp før jeg kunne trykke på det jeg egentlig ville trykke på - også manglet det nesten bestandig funksjonen til det jeg ville justere/sette i gang. Så jeg måtte bestandig ha den originale tilgjenglig allikevel.

Mulig de har blitt bede med årene. Men jeg jeg fant løsningen - skuffer i stuebordet :-D Så der har jeg alle mine 10-15 stk eller hva det er for noe, lett tilgjengelige :-D

For eksempel fjernkontrollen til LX70 - den har rundt 60 taster - de fleste med både 2 og 3 funksjoner - hvordan funker en slik på en universal?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Når det gjelder universalfjernkontroller så prøvde jeg det for en del år siden - for det første så ble jeg lei av å måtte trykke på en knapp før jeg kunne trykke på det jeg egentlig ville trykke på - også manglet det nesten bestandig funksjonen til det jeg ville justere/sette i gang. Så jeg måtte bestandig ha den originale tilgjenglig allikevel.

Mulig de har blitt bede med årene. Men jeg jeg fant løsningen - skuffer i stuebordet :-D Så der har jeg alle mine 10-15 stk eller hva det er for noe, lett tilgjengelige :-D

For eksempel fjernkontrollen til LX70 - den har rundt 60 taster - de fleste med både 2 og 3 funksjoner - hvordan funker en slik på en universal?
    Min Harmony 1000 er genial ... helt til knapp nr. 54 skal trykkes på, det går rett og slett ikke. Jeg tviler på at en "vanlig" universalkontroll vil kunne erstatte en orginal uten tilløp til panikk :-D

Jeg bruker min til dagligdags bruk som å slå på 4-5 komponenter i en macrohandling samt stille inn kanaler både her og der samtidig. den er også flott til endring av lyd/videoformater etc for ikke å snakke om valg av tvkanaler pr. tv-logo istedet for å huske hvilken kanal som ligger på plass nr 73 etc, men jeg hadde ikke orka å kalibrere tv'n med den. Fjernkontrollene mine ligger sammla i ei lita eske på kontoret for oppgaver jeg gjør en skjelden gang, når jeg setter opp og stiller inn ting og tang gidder jeg ikke engang prøve å bruke Harmony'en :-D

Av og til søker jeg på nettet etter "how to" monter er 15" tutchskjerm på din Harmony, det hadde vært kult! Alternativene er enten for klumpetter eller for dyre ... enda :-D

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Tett På Tre på dvd på meg! Måtte bare se et par episoder.
    E. Eckbo er en av de få norske jeg virkelig har sans for, det er GOD juleunderholdning! :-D

Lars.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - makro den skjønner jeg - den dagen jeg får dempbar belysning og elektrisk lerret som senker seg i hjemmekinoen så er det greit :-D

Men til 99% så benytter jeg kun tv og receiver (med pc som musikkavspiller) - tven er jo enkel da, men receiveren bruker jeg daglig mange funksjoner på.

BD og dvd avspiller slår jeg jo på når jeg går bort til de og trykker "eject" for å sette inn skiva.

Når du sier at du velger kanal etter logo? Vel jeg kan selvsagt tastene og bare trykker på det jeg vil se uten å se på kontrollen en gang - men jeg har bare ca 20 kanaler å velge mellom :-D

Men poenget er vel egentlig å slippe å ha en haug med kontroller på bordet.... :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på Elkjøp Tom og kjøp en Harmony One. Er du ikke fornøyd returnerer du den

Null problem å legge inn 200 taster på den. De du bruker ofte blir lett tilgjengelige, resten blir mer gjemt.

Trenger heller ikke å trykke på noen knapp for å aktivere denne.

Angående DVD/Blu-ray må du jo velge språk, lydspor og trykke "spill film" så du må jo frem med en fjernkontroll da også.

Jeg kun framme med de orginale ved konfigurering og kalibrering, og det er ikke noe som skjer hver dag

Ble jo drittlei når jeg måtte innom 3-4 fjernkontroller for å skifte fra TV til DVD. Ta frem en, trykke, legge den fra seg. Ta frem neste, trykke, legge den fra seg osvosv.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morn morn karer. Lillegutt har begynt å sove mellom 7 og 9 (!) timer på natta så nå er det bare fryd og gammen. Best å ikke nevne det for ofte for brodern og de. I dag blir det tur til Innvik. Der er hele resten av familien samlet, så dette blir første gang på 5-6 år at alle er på samme sted i julen. Koselig. Barnedåp i morgen.

Ser det er litt ymse med AV-gaver hos dere. Jeg er av de som syns SB er genialt, og da spes den nye Duet der man har hele oversikten på selve fjernkontrollen. Den skal i hus, kun et spm om tid.

Espen Eckbo er kongen. Mannen er genial.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Morn morn karer. Lillegutt har begynt å sove mellom 7 og 9 (!) timer på natta så nå er det bare fryd og gammen.
    Og om det noen gang har vært tvil om hvem faren er så forsvant den nå

Jentungen var slik omtrent fra dag 1, men junior sov aldri mer enn to timer i gangen de to første årene. Han er førstemann oppe nå for tida også, ikke helt normalt for en tenåring ...

Nå er det frokost her. Og så må vi smått begynne med middagen. Svigers kommer oppom senere i dag.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 1198 av 2256 FørsteFørste ... 198 698 1058 1068 1078 1088 1098 1108 1118 1128 1138 1148 1158 1168 1178 1188 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1208 1218 1228 1238 1248 1258 1268 1278 1288 1298 1308 1318 1328 1338 1698 2198 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •