Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1190

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har tenkt å beholde min, regner med at det kommer flere PCer i hus etterhvert.
    men Sanel/Soudispower hadde en 19" han skulle selge.

Da er det bare 6 timer til det er ferie

Føler med deg Lars, så ut som det le slik her en stund også, men det ser ut som det har ordnet seg.

Trøsten får være at du må vente to dager mindre på neste julaften
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neimen har du sett hvem som selger ...
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...0846&cat=last7
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke vitsen med å kjøpe en forsterker i sølv når han skal ha sort....

Foresten så synes jeg prisen er dårlig også, er vel snart et halvår siden du betalte 8k for en ny Jan. Men utrolig nok får han jo solgt det meste.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har tenkt å beholde min, regner med at det kommer flere PCer i hus etterhvert.
    men Sanel/Soudispower hadde en 19" han skulle selge.

Det var det jeg tenkte, men jeg gikk glipp av posten hvor han tilbød deg en annen skjerm.
    Har sendt han en PM så får vi se om jeg får noe svar.

Du er forresten litt av en ekspert til å finne ting jeg trenger brukt (ala brukt tv tidligere..). Flotte greier; keep up the good work

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZZ Top konserten jeg kjøpte på dvd er jo knallbra. Minner meg om den gangen jeg så de i Drammenshallen på 80 tallet. De ser jo prikk like ut :-D

Men de har sluttet med å kle gitarene i hvit plysj og snurre de rundt ved hjelp av et feste på magen

Av en eller annen grunn så får jeg bedre trykk i lyden med 2 channel pcm dekodet til 7.1 i receiver enn DD/dts sporet.

Perfekt musikk å gjøre litt rein og stelle akvarier til :-D

Veldig bra bilde på dvden.

Edit: Må korrigere litt - jammen hadde de ikke plysjkledde gitarer på "Legs"
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får være glad en ikke bor i Bergen

PCen er kommet, men blir vel ikke koblet opp før litt senere i kveld.

Men igjen blir jeg lit forundret over logistikken. Da jeg fikk ordrebekreftelse oppdaget jegf at det var tre poster, PC, skjerm og trådløst nettverkskort. Nettverkskortet var jeg ikke klar over at hørte til i pakken engang, men det er greit.

Da ungene kom hjem i dag lå en liten pakke med nettverkskort på trappa, mens det kom en fyr med PC og skjerm på døra like etter at jeg kom hjem. Hadde vært greit å levert det samlet?

Da rykker jeg og madammen opp til bua ... Stua er invadert av junior og en kompis som spiller PS3

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forvist til snikkerboden

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så som sagt "The Mist" på BD i går, filmen var glimrende. Bra bilde og lyd. Spesielt i begynnelsen så var det et skikkelig parti med herlig bass.

Nå har jeg akkurat spist filet Oscar og nå tar jeg meg en liten brandy :-D juleferie ruler!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny PC oppe og går. Men jeg må få tak i ny mus snart, den som var med er håpløs, og det er den vi hadde fra før også.
    Forslag som ikke koster skjorta mottas med takk.
    Og så var det bare en CD/DVD stasjon, satser på å sette inn en der og, synes det er greit med to når en skal kopiere noe.

Står en relativt ny Plextor i den gamle maskina, så den kan vel få et nytt hjem

Ellers tror jeg det er dags for en konjakk før middagen

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Da er ny PC oppe og går. Men jeg må få tak i ny mus snart, den som var med er håpløs, og det er den vi hadde fra før også.
    Forslag som ikke koster skjorta mottas med takk.
    Og så var det bare en CD/DVD stasjon, satser på å sette inn en der og, synes det er greit med to når en skal kopiere noe.

Står en relativt ny Plextor i den gamle maskina, så den kan vel få et nytt hjem

Ellers tror jeg det er dags for en konjakk før middagen
    Skal si det gikk fort å få ny pc og få den oppe å gå.

Cognac er klart en fordel!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hopp folkens. Da har Lars forlatt oss. Særdeles hyggelig besøk som vanlig.

Ble ikke så aktiv her i kveld, og nå er det snart kveld. Men steike hvor bra det var med helg nå. I morgen får vi besøk av et vennepar som blir til mandag. Koselig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skal si det gikk fort å få ny pc og få den oppe å gå.

Cognac er klart en fordel!
    Alt er forhåndsinnstallert, og det er nok en del som må inn etterhvert, men tar det når behovet melder seg.

Det første er drivere til scanner og Office, pluss et eller annet virusprogram. Var med Norton for 60 dager, men er ikke veldig interessert i å betale for det. Blir vel AVG igjen regner jeg med.

Cognac er bestandig bra

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som er inne på Hjemmekino.no - Film er best hjemme

Irriterer meg ganske mye at Hjemmekino skviset penger ut av medlemmer med tanke på Premium Club som ble en gigantfiasko uten fordeler og nå har kuttet samarbeidet med AVforum siden de har fikset avtale med en annen side. Hva med oss? Har vi betalt for ingenting som nå har finansiert egen nettside for Hjemmekino og ny fordelsklubb der?

Fryktet egentlig litt at det skulle komme en sterk utfordrer til AVforum som liksom gjør at man føler for å innom flere forum. Var så greit når alle var samlet her, Hifisentralen med sine gullører gir jeg faan i

Skribentene til Hjemmekino og en god del svært profilerte brukere her inne er jo nesten bestevenner så jeg er redd at en del folk med mye kunnskap ikke blir mer å se her, dessverre.

Det var dagens sure oppstøt God jul og god natt!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var inne på det samme i en annen tråd for litt siden Oddbjørn. Svarene gikk vel ut på at det stadig kommer flere til, og at de ikke er de eneste med ekspertise. Forsåvidt enig.

Ang Premium Club ville jeg forlangt pengene tilbake. Man har jo betalt for en tjeneste man ikke får.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut til at det konkurerende forumet tar av ihvertfall. Og det skjønner jeg for AVforum er i en egen klasse, uten tvil. Og som du sier Frode, det kommer nye folk med kompetanse, så det blir nok aldri noe reelt problem.

Jeg kommer nok til å be om å bli fjernet fra fordelsklubbene om de ikke garanterer gratis kurs i Trondheim iløpet av 2009. Enkelt og greit. Skulle ha krevd penger tilbake også ja, vi får se på det også.

Problemet er bare at jeg liker bladet Lyd og bilde er ikke det samme.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater å flytte.

Men

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsummering av min dag :
    Jobb
    Polturer <-DYRT
    Laget 2x5kg ribbe med knall sprø svor
    rensket 5kg poteter, gadd ikke mer

Fornøyd med egeninnsatsen, for alt dette ble gjort mens kompisene lå på sofaen, de kom når de hørte det knasa i svoren.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Jeg hater å flytte.

Men

Peeeent!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hei hopp folkens. Da har Lars forlatt oss. Særdeles hyggelig besøk som vanlig.

Ble ikke så aktiv her i kveld, og nå er det snart kveld. Men steike hvor bra det var med helg nå. I morgen får vi besøk av et vennepar som blir til mandag. Koselig.
    Takk i lige-måde (alle 3) :-D

Jeg ble særvert både det ene og det andre men det kjekkeste var mini-bamsen som satt på fanget mitt, vi koste oss begge - helt til onkel-AVF-Lars skulle sende SMS!, det er viktig med rett fokus! Etter en liten rundtur i heimen (kino'n) ble forholdet "restaurert" etter litt fingerakrobatikk og gurglelyder -

Tror Frode og Katrine (ble det rett?) er 2 særdeles heldige foreldre!
    Soo Loong ..

Julius Svingstang!

Side 1190 av 2256 FørsteFørste ... 190 690 1050 1060 1070 1080 1090 1100 1110 1120 1130 1140 1150 1160 1170 1180 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1200 1210 1220 1230 1240 1250 1260 1270 1280 1290 1300 1310 1320 1330 1690 2190 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •