Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1187

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har det akkurat vært middag her.
    Greide selvfølgelig å tømme varmt vann over foten min da jeg holdt på å skylle en panne, dagen fortsetter som den har begynt

Har hentet Patos, og for under 200,- plus frakt må dette være et kupp, ingen tvil.
    Og det er før jeg har koblet dem til Terminalene og finish minner veldig mye om Dynavoice F-6 og de andre i den serien, bortsett fra at de ser litt mer solide ut. Mener det var en eller annen som mumlet noe om at delefilteret i 310 MK2 er likt det i F-6, og det er nok ikke umulig ...

Skal se om jeg kobler dem på Yamahaen etterpå, og kjøre Direct. Må finne en kurant måte å henge dem opp på og, de var litt tyngre enn de jeg har nå ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da Jan. Legg deg.

Da var Audien solgt Espen. Vi er sjeleglad for å få den bort fra tunet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med salget Frode

Patosene var vel verdt pengene, og de kommer iallefall til å bli mer enn bra nok i bua.
    Sjekk ut linken DJ-Vega har lagt ut med bilder utvendig og innvendig av høyttaleren, relativt solid bygd.

PCen var kjørt fra Oslo i ettermiddag. Lurer på om den kommer i morgen eller om Tollpost har tenkt å ha den til fredag. Hadde den kommet i morgen har det passet meg bra, fredag er jeg redd for at det blir noe shopping greier
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oddbjørn:
    Schizofreni har de enda ikke helt funnet ut hva oppstår av, noen mener det kan komme allerede fra de første ukene/månedene i livet bla. Andre mener det er miljø/oppvekst som forårsaker en schizofreni diagnose.
    Rus er helt klart en faktor som kan provosere frem en slik latent psykose som senere utvikler seg til schizofreni.

Det er ingen enkel diagnose og stille, og du får den ikke enkelt eller.
    Du må blant annet være psykotisk i over 6mnd , og du må ha de "Bleuers 4 a'er"
    * Assosiasjonsforstyrrelser.
    * Ambivalens
    * Autisme
    * Affektavflatning.

Du har også de positive og negative symptomene :

Positive symptomer: - Hallusinasjoner og vrangforestillinger, kognitive
    tankeforstyrrelser, uorganisert tale, bisarr eller forstyrret atferd.

Negative symptomer: - Tilbaketrekking, følelsesavflating, fattig tankeinnhold og viljeløshet.
    Sosial og yrkesmessig funksjonssvikt som tillegg, og sykdommen bør ha vart i over seks måneder før diagnosen stilles.

Andre grunner til bekymring er :
    * Sover dårlig og spiser lite. Eller at personen snur døgnet, d.v.s. sover om dagen og vandrer oppe om natta
    * Er ekstremt opptatt av spesielle tema, - eks. politikk, døden, religion
    * Forsømmer personlig hygiene
    * Oppnår dårlig resultat på skolen, eller eventuelt jobben. Kan også si opp jobben.
    * Har problemer med å konsentrere seg, eller følge med i samtaler.
    * Får panikk, eller er engstelig, eller er merkbart deprimert, og har selvmordstanker.
    * Tror en har spesielle evner, for eksempel at en er en stor leder, politiker eller vitenskapsmann
    * Tror at ens tanker blir påvirket, eller at ens tanker påvirker andre.

At det er direkte arvelig er det vel ikke, men at noen familier/slekter har mer psykosepregede sykdommer latente kan vel godt hende.

Noe av dette er hentet fra hodet, og noe fra bachler oppgaven min "Dobbeltdiagnose schizofreni & rus"

Håper du ble litt klokere nå ?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det meste der passer på en normal fyllekule - inkl dagen derpå?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det rart jeg er redd hver søndag?

Neida, de færreste av oss går inn i langvarige psykoser etter ei skikkelig fyllekule, men drikker du lenge nok er det ikke noe problem!

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Oddbjørn:
    Schizofreni har de enda ikke helt funnet ut hva oppstår av, noen mener det kan komme allerede fra de første ukene/månedene i livet bla. Andre mener det er miljø/oppvekst som forårsaker en schizofreni diagnose.
    Rus er helt klart en faktor som kan provosere frem en slik latent psykose som senere utvikler seg til schizofreni.

Det er ingen enkel diagnose og stille, og du får den ikke enkelt eller.
    Du må blant annet være psykotisk i over 6mnd , og du må ha de "Bleuers 4 a'er"
    * Assosiasjonsforstyrrelser.
    * Ambivalens
    * Autisme
    * Affektavflatning.

Du har også de positive og negative symptomene :

Positive symptomer: - Hallusinasjoner og vrangforestillinger, kognitive
    tankeforstyrrelser, uorganisert tale, bisarr eller forstyrret atferd.

Negative symptomer: - Tilbaketrekking, følelsesavflating, fattig tankeinnhold og viljeløshet.
    Sosial og yrkesmessig funksjonssvikt som tillegg, og sykdommen bør ha vart i over seks måneder før diagnosen stilles.

Andre grunner til bekymring er :
    * Sover dårlig og spiser lite. Eller at personen snur døgnet, d.v.s. sover om dagen og vandrer oppe om natta
    * Er ekstremt opptatt av spesielle tema, - eks. politikk, døden, religion
    * Forsømmer personlig hygiene
    * Oppnår dårlig resultat på skolen, eller eventuelt jobben. Kan også si opp jobben.
    * Har problemer med å konsentrere seg, eller følge med i samtaler.
    * Får panikk, eller er engstelig, eller er merkbart deprimert, og har selvmordstanker.
    * Tror en har spesielle evner, for eksempel at en er en stor leder, politiker eller vitenskapsmann
    * Tror at ens tanker blir påvirket, eller at ens tanker påvirker andre.

At det er direkte arvelig er det vel ikke, men at noen familier/slekter har mer psykosepregede sykdommer latente kan vel godt hende.

Noe av dette er hentet fra hodet, og noe fra bachler oppgaven min "Dobbeltdiagnose schizofreni & rus"

Håper du ble litt klokere nå ?

Meget bra forklart.. Vil også bare tilføye tidlige traumatiske hendelser, krig/forferdelige oppveksvilkår osv... Dette kan også medføre senere utløste psykoser som igjen kan føre til schizofreni.. Rus er også STERKT inn på vei som en medvirkende faktor...

Jeg forsvarer ikke slike hendelser.. De er grusomme... Det verste er at vedkommende kan faktisk oppleve at han kan bli "befalt" å gjøre slikt, eller hallusinerer såpass at hun ble en umiddelbar trussel for hans liv... Det gjøres mye, men dessverre er det langt igjen, spes ute i samfunnet vedkommende skal bevege seg... Og de kutter ofte ut medikamenter pga alle bivirkninger... Så blir de gradvis dårligere, og dette bli ikke fanget opp tidsnok...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Synes det meste der passer på en normal fyllekule - inkl dagen derpå?

Uff ja.. Men disse går heldigvis så fort over at vi ALDRI lærer av de

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tilføyd Kristian, stolte på at du kom med innspill hvis jeg utelot noe

Angående fylleslag så blir denne helgen en all-time high!

25stk.
    10kg ribbe
    50 medisterkaker
    6l rød/surkål
    5kg poteter
    6kg pølser/sosisser
    ++++ <-- Kokkelert av undertegnede, med kompis som tilbehørs assistent og akkevitt ansvarlig.
    Ribba er saltet og peppret i kveld, så den bør bli bra!

Akevitt, gløgg,pils,baylies, irish, GT+++++
    Mor har sydd ut buksa litt så den ikke blir noe problem
    Kamera er fulladet med 8gb minnekort, vi har Singstar, buzz etc etc.

Folket kommer kl 20, maten blir servert kl 21. Jeg og assistenten starter kl 12 SHARP, med matlaging og akkevitt smaking for å finne rett temperatur.

Vi har lagt inn pauser kl 14-15, 16-17, 18-19.30 for å berge kvelden, men har gitt beskjed for de som lurer på veien, så skal de se etter to karer i forkle med nisseluer som står på verandaen og synger 'O'Helga natt' samtidig som flammene står utav en eller annen plass på huset!

Om det blir gøy? Det blir spinnvillt, hvorfor så mye arbeid for et lite julebord?
    Fordi det er ingenting som en skikkelig helkveld med god mat, trivelig stemning og gode venner på besøk. Ikke minst nok en unnskyldning for å nye både god drikke og mat.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er oppskriften for en kaaaanon aften tror jeg Er bare å legge ut bilder på fjesboka etterpå til beskuelse

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    25stk.
    10kg ribbe
    50 medisterkaker
    6l rød/surkål
    5kg poteter
    6kg pølser/sosisser
    Tror jeg hadde kokt litt mer poteter jeg gitt. :-D -synes det hørtes lite ut med kun 5kg...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Spørs om du hadde rett fokus der Geir. Var så mye annet å ta tak i.

Da er det jobb igjen gitt. Denne uka har gått skikkelig tregt. Spørs om det ikke er sykdom som har den effekten... Dagene blir tyngre da. Føler meg langt bedre i dag heldigvis. Til helgen blir det besøk. Først kommmer Larsemann en tur på fredag, så kommer noen venner av oss på lørdag og blir til mandag. Koselig.

I kveld blir det kontraktsskriving.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om ikke du har rett Geir, tror jaggu jeg øker det til 8kg

Dessuten er jeg heeelt sikker på at det blir alt for lite ribbe, for vi har jo ikke regnet med natt snacks'n, den er jo obligatorisk, meeen neeeida ikke hør på meg, for all del!

Btw nevnte jeg at alt utenom julepølsa er hjemmelaget? Her i gården skal det ikke være noe tull! Om jeg har laget det selv? Offisielt så har jeg laget det selv, mellom oss så hadde mor en fridag

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike det for ett vær det var nå i morgentimene... Kom akkurat inn døra etter en god tur med hunden.. Og det var FRISKT ute!!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig vær på Lillehammer også. Vind, regn og is føre. 4+

Fikk en fin julegave i posten i dag fra Mr.ebay. 10stk doble bananplugger til den nette sum av ca. 180,- inkl. frakt. Disse slår knockout konkurrentene i 15000,- kr klassen!!

PKG10,Red Dual Gold Speaker Banana Plugs/Connectors,43# - eBay (item 120326725105 end time Dec-30-08 00:28:58 PST)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært "friskt" en stund her og nå. Jentungen har vært på skøytebanen sammen med klassen i dag, og hun var gjennomvåt da hun kom hjem.
    Er glad jeg får sitte inne på kontoret og rette prøver

Tror ikke jeg skal ut og gjøre så mye i dag iallefall, satser på å fyre opp lit bjørkeved og kose meg inne.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik hadde jeg en gang i tida

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de siste julegavene handlet inn! Var en liten tur på polet og handlet inn litt julebrennevin og juleøl også. Så nå er det bare å slappe av............ :-D

Her er det kuling og +7 grader skikkelig uffent - men dermed så var det ikke mye folk i byen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det skiskyting på nrk1 - så sier Herwig-Karlsen: Nå kommer start nummer 7, Vaygina...

Jepp det er damer som går

tihi

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra og godt forståelig forklart Per Anders. Skjønner at det ikke akkurat er snakk om småtteri for å få en slik diagnose.

Tror jammen at jeg begynner å bli syk også 0 grader og regn på jobb idag gjør sikkert ikke saken bedre.

Side 1187 av 2256 FørsteFørste ... 187 687 1047 1057 1067 1077 1087 1097 1107 1117 1127 1137 1147 1157 1167 1177 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1197 1207 1217 1227 1237 1247 1257 1267 1277 1287 1297 1307 1317 1327 1687 2187 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •